Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te joiden kotona on sotkuista ja epäsiistiä!

Vierailija
09.08.2007 |

Yhden tuttavaperheen luona ei viitsi edes mennä enää käymään, niin siivotonta siellä on. Vessa haisee k*selle, vaipparoskis pursuaa ja lavuaarissa on kakkaviiruja kun siinä on pesty vauvan pyllyä. Keittiössä löyhkäävät ruuantähteet, joita on hellalla, pöydälle jätettynä jne sekä roskis ja eltaantuneet tiskirätit. Joka paikkaa peittää sentin pölykerros ja ikkunat ovat niin likaiset ettei meinaa läpi nähdä. Turha mainitakaan että kaikki kamat ovat kauheassa kaaoksessa ympäri kämppää.

Perheen aikuiset ja lapset ovat itse aivan siistejä, vaatteet ovat ihan tavalliset, puhtaat. Varsinaisia ongelmia ei näytä olevan. Mies käy töissä, vaimo on kotiäiti. En kehtaa kysyä miksei heillä siivota, miten he kestävät itse asua siellä siivottomuuden keskellä. Näin kesällä siis ihan haisee koko kämppä.

Kertokaa siis te, joiden kotona on epäsiistiä! Miksi ette siivoa? Viihdyttekö lian keskellä, eikö se häiritse vai ettekö jaksa siivota? Mua kiinnostaa tää ihan todella!!

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä mies osallistui kodin siivoukseen tms. silloinkin, kun minä olin äitiys- ja vanhempainvapaalla. Päivän aikana hoidin eteen tulevat kotityöt ja vauvan, mies teki töitä omalla toimistollaan. Sitten illalla esim. ruoanlaitto hoidettiin aika tasan vuorotellen, samoin tiskit, kiireelliset pyykit tms. Eihän siinä ole mitään järkeä, että ensin kotiäiti tekee täyden työpäivän ja sen päälle vielä koko illankin joutuu tekemään kotihommia.

Vierailija
42/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin teen kaikki hommat jo päivän aikana, kun mies on töissä. Ruoka on valmiina kun se tulee ja illalla lasten kanssa kerätään iltaleikkien lelut yhdessä. Iltapalaa antaa se, kumpi on kotona ja pesettää jne..

Mutta yleensä minä laitan nukkumaan, kun lapset tottuneet siihen.

Molemmilla vapaus mennä iltaisin, silloin meillä ei tod. siivota tms.. kun päivä on siivottu ja tehty ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pyrkimys ois, että päivän aikana aherran lasten kanssa ja illasta edes vähän vapaata jaetaan. t.43

Vierailija
44/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se saa silti oman osuutensa tehdä kotitöistä. Kotityöt kuuluvat jokaiselle.

Vierailija
45/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat kyllä käyvät töissä. Huvittaa kun puhelimessa kertoo aina siivoavansa tai aloittavansa siivouksen. Mutta kun sinne menn kylään, niin näyttää että siivottu ei ole kyllä pitkään aikaan. Perheessä on vielä iso koira, jonka sotkuja on jokapaikassa.

En siivoa heillä, siivotkoon jokainen itse.

Vierailija
46/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesukone ainakin kone per pvä.

silti ehdin olla lasten kanssa joka päivä ulkona, leikkiä, askarrella, lukea.

plus vielä kuntoilla itsekin 3-6kertaa vko ja pitää huolta itsestäni.

se on vain järjestelykysymys, ELI ÄLKÄÄ VÄITTÄKÖ ETTÄ SIIVOAMINEN ON POIS LAPSILTA!!

Vierailija
47/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siivonut ehkä 4h. Kohta ulos lasten kanssa. itse inhoan likaista ja sotkuista taloa. Tänään olen pessyt pari mattoa, pyörittänyt monta koneellista pyykkiä, järjestänyt ja tehnyt ohessa tietty ruokaa. Pidän lapsillekin kuria, että omat lelut siivotaan aina ennen nukkumaan menoa, koska viihdyn itsekin ja olen paljon paremmalla tuulella lapsilleni, kun koti on edes kohtuu puhdas ja siisti.

Sotkua ja likaa tulee omakotitalossa mielestäni paljon enemmän kuin kerrostalossa, koska ulkona rapataan onesti päivässä eikä eillä ole ns. kuraeteistä.

Vierailija
48/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi siivota, jos ei halua? Onneksi miestäkään ei häiritse, joten ketään ei haittaa, vaikka meillä on sotkuista.

Vierailija
49/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä se saa silti oman osuutensa tehdä kotitöistä. Kotityöt kuuluvat jokaiselle.

Miksi kotityöt kuuluu jokaiselle, jos ansiotyö kuuluu vain toiselle? Jos toinen jättäytyy työelämästä ja viettää kotona 8-x tuntia enemmän kuin toinen, miksi kotityöt pitäisi jakaa? Eikö voisi puhaltaa yhteen hiileen ja miettiä miten arkea saisi helpommaksi, eikä puhkua " perkele minä en sitä miestä helpolla päästä..."

Vierailija
50/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun tilanne on se että vaimo on kotiäiti mutta ei saa kotona mitään aikaan. Mies joutuu painamaan duunia sekä hoitamaan siivoukset. Yleensähän näihin vastataan, että vaimosi on varmaan masentunut, väsynyt, muista hemmotella häntä, hieroa hartioita ja ostaa lahjakortti kylpylään blaa blaa.

Totuus on se, että moni ei vaan jaksa eikä viitsi siivota. Siis ihan vaan laiskuutta.

Vierailija
51/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta, kuten minä, joka nautin puhtaudesta ja siisteydestä, niin sortuu helposti ylilyönteihin. Välillä saattaa kulua usea tunti siivoamisen parissa, vaikka ajattelee tekevänsä tämän jutun nopeasti. Täydellisyyteen pyrkiminenkin on kamalaa..=(

Tarttisi löytää sellainen tasapaino!

Vierailija
52/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka nurkassa lojuu tavaroita, tiskipöytä useimmin notkuu astioista, vessa haisee usein aseman vessalle...

Taustaa tälle kaaokselle:

Muutimme kolme vuotta sitten taloon jota olemme yrittäneet epätoivoisesti remontoida, mutta remontti onkin ollut huomattavasti työläämpi meidänlaisille keltanokille joilla ei ollut mitään aikaisempaa kokemusta remontoimisesta. Nuorin lapsistamme oli vauva kun muutimme ja vanhin lapsemme on taas paljon ylimääräistä työtä vaativa erityislapsi. Vasta nyt kolmen vuoden jälkeen esimerkiksi saimme viimeisen lasten vaatekaapin käyttöön ja sen täyttäminen on vielä kesken.

Palasin kaksi vuotta muuton jälkeen töihin ja tietenkin etukäteen kuvittelin että saisimme kotimme kuntoon ennen työhön paluutani. Kattia kanssa! Vauvan kanssa oli " hieman" hidasta tehdä remonttia ja tietenkin myös kaksi isompaa lasta vaativat osansa. Lisäksi hoidin kyllä aika tehokkaasti ystävyyssuhteita toisiin samanikäisten lasten äiteihin joita tässä ihan lähellä asuu. (Tämä tietenkin on mun vikani - kodin laitto jäi vähemmälle.)

Kodin sisätilojen lisäksi olemme joutuneet kesät remontoimaan pihaa. (Maansiirtoa, laatoitusta yms.)

Meillä menee kaikki vapaa-aika kodin laittamiseen VAIKKEI KYLLÄ USKOISI KUN KATSOO TÄTÄ KAAOSTA!!! :( On jokseenkin turhauttavaa kun tuntuu että täällä tekee koko ajan jotain ja se ei näy missään. Tiskikone pyörii päivittäin, samoin pyykkikone.

Olisikin vain nämä arkiaskareet ja siivoukset mutta kun meillä on tekemistä todella paljon näiden jokapäiväisten asioiden lisäksi. Kaaos on siis pysyvä vaikka tekisi töitä 24/7. Monesti tuntuu aikalailla epätoivoiselta.

Vessa haisee siksi että se on vanha ja jostain syystä haisee vaikka oltais just kuurattu se perusteellisesti. Sekin menee remonttiin kunhan sinne asti joskus (???) päästään.

Silloin kun meillä on remontin kanssa kiireisempi aika niin varmaan voitte arvata että arkiaskareet jäävät vähemmälle ja silloin kaaos todella kaatuu päälle. Olisi todella hyvä jos pystyisi kloonaantumaan; yksi lajittelisi vaatteita, yksi papereita, yksi kuuraisi kylppäriä, pesisi ikkunoita, repisi tapetteja, tasoittaisi seinää, järjestäisi keittiön kaappien sisällön, pesisi lattioita... jne loputtomasti.

Mulla olisi aikaa tehdä enemmän mutta jotenkin olen aivan tajuttoman väsynyt työpäivän jälkeen ja on tosi vaikeaa kerätä itsensä että saisi tehtyä jotain, tuntuu että vaikka kuinka yrittäisi niin mitään ei koikein saa aikaiseksi. (RUokien, tiskien ja pyykkien lisäksi.)

Lisäksi mulla on varmasti jotain tarkkaavaisuushäiriötä tms. ja olen aikalailla epäjärjestämällinen - tavarat jäävät usein juuri siihen missä olen niitä käyttänyt enkä muista laittaa niitä takaisin paikoilleen. (Joillain tavaroilla ei tosin vielä edes ole paikkaa.)

Onneksi kaikesta huolimatta tämän kaaoksen keskellä asuu onnellinen perhe, joka tosin kaipaisi lomaa...

Että tämän takia meillä on kaaos ja sotkuista.

Jos tämä kirjoitus on sekava niin se johtuu siitä että mut on keskeytetty tätä kirjoittaessani ainakin 10-15 kertaa. (3 lasta & puhelin.)

Ps. Terveisiä tutuille!

Vierailija
53/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

roskat roskiin

tiskit tiskiin

pyykit pyykkiin.

imuri on kätevästi koko ajan esillä niin voi huitasta imuriin roskat pöydän ympäriltä ennen kuin lähtee aamulla töihin.

Vierailija
54/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ylimääräinen sai olla varastossa pahvilaatikoissa, edettii järjestelmällisesti huone kerrallaan, kun jotain saatiin valmiiksi(esim. yksi keittiön kaapisto) niin se pidettiin AINA siistinä. Eli koskaan ikinä mitään tavaroita ei tungettu sinne odottamaan jotain muuta paikkaa.

Ja sitten se että muistaa viedä mennessä ja tuoda tulessa.. Se pitää hyvin perussiivon yllä.

Vierailija
55/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jouduimme raahaamaan tavaroita edestakas, yhteen aikaan ei ollut varastoa ollenkaan käytössä. Nyt pitäis varastoakin vielä viimeistellä joten ei olla viitsitty ampua sitä ihan tupaten täyteen tavaraa. Laatikoita on selvitettävänä liioittelematta varmaan noin sata, VIELÄKIN! :/ olen joutunut jonkinlaiseen unettomuuskierteeseen ja olen usein tosi väsynyt. Pikkuhiljaa tässä kuitenkin edetään, toivottavasti saadaan tämä valmiiksi ennen kuin lapset muuttavat pois kotoa... Mäkin yritän kovasti tuota että valmiiksi saadut paikat pidetään kunnossa ja tuo/vie mennessäsi, mutta välillä pääsee repsahtamaan. Joskus jo tekemättömien töiden ajattelukin saa melkein paniikkihäiriökohtauksen aikaiseksi. Nyt kun jo neljäs vuosi alkanut niin joskus uuvuttaa...

58

Vierailija
56/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä on NIIN PASKAISTA, ettei huvita sen takia mennä enää kylään. Inhottaa, kun ei meinaa uskaltaa vessaan tai kun sukkiin tarttuu lattialta koko ajan jotain tahmeaa. Tuntuu, että mihin vain kätensä iskee, niin jotain yököttävää liiskaa tai limaa kohtaa. Ja näin siis taloudessa, jossa kaksi aikuista naista on kokopäiväisesti kotona hoitamassa yhtä lasta.

Johonkin pisteeseen asti ymmärrän, että ihmisten kaaoksensietokyky on erilainen, mutta silti... Meillä on molemmat käyneet aina töissä, eikä saataisi samanlaista sotkua aikaan varmaan vaikka yritettäis. Normaali-ihminen ei jätä makkarasiivuja olohuoneen lattialle, tai kakkavaippoja keittiön pöydälle. Piste.

Vierailija
57/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä samalla ranneliikkeellä heitä roskikseen kuin lattialle? Ja se haju..!

Vierailija
58/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse kun olin pieni, lelut saivat jäädä lojumaan lattialle yms. äiti tai joku ne siitä aina sitten joskus keräsi pois. tässä vika. Lapsille pitäisi yksinkertaisesti pienestä pitäen opettaa että tavarat viedään takaisin paikoilleen.

Itse kun muutin omaan asuntoon niin huomasin todellakin että minulta puuttuu se perussiistinä pitämisen taito. otan tavaran ja jätän sen sitten vaikka keskelle lattiaa. sitten alan puuhailla muuta ja sama jatkuu. hetken päästä onkin täysi kaaos valloillaan.

Olen yrittänyt opetella olemaan siistimpi, mutta tuo sotkeminen on yksinkertaisesti välillä niin tiedostamatonta puuhaa ettei siihen aina hoksaa edes puuttua =P Siksi kannatankin että ihan pienestä pitäen opetetaan kyseinen taito. Sitä on TODELLA vaikea opetella jälkeenpäin!

Vierailija
59/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole äiti vahtimassa ei tarvitse pingottaa.

Vierailija
60/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei siinä aina ole roskista vieressä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme