Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te joiden kotona on sotkuista ja epäsiistiä!

Vierailija
09.08.2007 |

Yhden tuttavaperheen luona ei viitsi edes mennä enää käymään, niin siivotonta siellä on. Vessa haisee k*selle, vaipparoskis pursuaa ja lavuaarissa on kakkaviiruja kun siinä on pesty vauvan pyllyä. Keittiössä löyhkäävät ruuantähteet, joita on hellalla, pöydälle jätettynä jne sekä roskis ja eltaantuneet tiskirätit. Joka paikkaa peittää sentin pölykerros ja ikkunat ovat niin likaiset ettei meinaa läpi nähdä. Turha mainitakaan että kaikki kamat ovat kauheassa kaaoksessa ympäri kämppää.

Perheen aikuiset ja lapset ovat itse aivan siistejä, vaatteet ovat ihan tavalliset, puhtaat. Varsinaisia ongelmia ei näytä olevan. Mies käy töissä, vaimo on kotiäiti. En kehtaa kysyä miksei heillä siivota, miten he kestävät itse asua siellä siivottomuuden keskellä. Näin kesällä siis ihan haisee koko kämppä.

Kertokaa siis te, joiden kotona on epäsiistiä! Miksi ette siivoa? Viihdyttekö lian keskellä, eikö se häiritse vai ettekö jaksa siivota? Mua kiinnostaa tää ihan todella!!

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Kyllä se saa silti oman osuutensa tehdä kotitöistä. Kotityöt kuuluvat jokaiselle.

Miksi kotityöt kuuluu jokaiselle, jos ansiotyö kuuluu vain toiselle? Jos toinen jättäytyy työelämästä ja viettää kotona 8-x tuntia enemmän kuin toinen, miksi kotityöt pitäisi jakaa? Eikö voisi puhaltaa yhteen hiileen ja miettiä miten arkea saisi helpommaksi, eikä puhkua " perkele minä en sitä miestä helpolla päästä..."

______

Jos toinen aikuinen suostuu jäämään lasten takia kotiin ja pois työstä, ja jää siksi ilman palkaa, eläketurvaa jne. , niin pitääkö sen tosiaan sitten saada lisäksi niskaansa kaikki ikävät kotityötkin? Pientä kohtuutta!

Vierailija
62/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiotyö kuuluu vain toiselle jos perheessä on päätetty että lastenhoito päivisin kuuluu toiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin kotona lasten hoitaminen olisi jotain lomailua vaan.

Vierailija
64/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän luulette että työssäkäyvät tekevät, kun ovat vapaalla eli LOMALLA?

Noh, hoitavat lapsiaan, laittavat näille ruokaa, siivoavat... sitä samaa mitä kotiäidit tekevät... tai siis heidän pitäisi tehdä.

Outoa, että työssäkäyvältä mieheltä voi vaatia mitä vaan, mutta kotiäidin panokseksi riittää pelkkä lasten hengissäpito miehen työpäivän ajan, ei muuta.

Vierailija
65/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitähän luulette että työssäkäyvät tekevät, kun ovat vapaalla eli LOMALLA?

Noh, hoitavat lapsiaan, laittavat näille ruokaa, siivoavat... sitä samaa mitä kotiäidit tekevät... tai siis heidän pitäisi tehdä.

Outoa, että työssäkäyvältä mieheltä voi vaatia mitä vaan, mutta kotiäidin panokseksi riittää pelkkä lasten hengissäpito miehen työpäivän ajan, ei muuta.

Vierailija
66/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se ihme ole ettet ole huomannut jos käytät kaiken aikasi siivoamiseen ja sen miettimiseen miten miestä voisi miellyttää.

Vierailija
67/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta eihän se ihme ole ettet ole huomannut jos käytät kaiken aikasi siivoamiseen ja sen miettimiseen miten miestä voisi miellyttää.

Lasten hoitoon KUULUU todellakin muutakin kuin hengissäpito, mutta kotiäideiltä ei mitään muuta saa vaatia. Vaikka koti olisi sekaisin, lapset vielä iltapäivällä likaisissa yöpaidoissa ja eineksillä ruokittuina, on kotiäiti muka tehnyt työnsä hyvin. Ihan vaan sen takia että on kotiäiti.

Kyllä minusta kotona olevan pitäisi edes jonkinlaisesta perussiisteydestä huolehtia.

Vierailija
68/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä näyttää sotkuiselta jo sen takia, että lapsen lelut ovat olkkarissa pitkin lattioita. Ihan turha niitä on raivata kesken päivän, lapsi (1v.) levittää ne saman tien uudestaan. Enkä halua keskeyttää leikkejä raivaamalla leluja. Päivän päätteeksi kerään lelut sitten lelulaatikkoon.

Lapsi opettelee tällä hetkellä syömään, joten muruja ja ruuan tähteitä on koko ajan lattialla. Itse pyrin kyllä ottamaan ne heti pois, mutta kun teet sitä useita kertoja päivässä, niin alkaa jo kypsyttää. Kun lapsi heittää kymmenennen kerran niitä päärynänpaloja lattialle, niin illalla on jo semmoinen olo, että antaa olla.

Kun lapsi oli vauva, niin talo pysyi helposti järjestyksessä. Tämän ikäisen lapsen kanssa se on mahdotonta. Tosiaan jos talo olisi tip top, niin sitten olisi aika nipo äiti. Olin kerran kylässä erään äidin luona, joka oikeasti vaan siivosi koko vierailujen ajan. Ei osannut hetkeksikään istahtaa ja rentoutua. Eikä tietty lapselle jäänytkään sitten aikaa.

Aina jos vieraita tulee, niin siivoan. Eli muut ihmiset varmaan ajatteleekin, että meillä on aina siistiä. Mutta tosiaan jos joskus joku tulee yllärinä, niin ihan hävettää kun on sotkuista.

Vierailija
69/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa siis te, joiden kotona on epäsiistiä! Miksi ette siivoa? Viihdyttekö lian keskellä, eikö se häiritse vai ettekö jaksa siivota? Mua kiinnostaa tää ihan todella!!

[/quote]

Olen varmasti oikea ihminen vastaamaan tähän. Meillä on nimittäin siistiä vain silloin kun käy vieraita. Eli ihan ap:n tuttavan tasolle en yllä.

Minua ei sotkuisuus häiritse. Haluan käyttää rajallisen aikana johonkin muuhun kuin siivoamiseen. Taidan olla myös laiska: no ainakin siivoamisen suhteen...

Harvoin siivoan muuten kuin silloin kun on vieraita tulossa. Tai no imuroin sentään pari kertaa viikossa ja tiskit ja pyykitkin on pakko hoitaa. Pyykkihuolto onkin bravuurini eli lapsenkin vaatteet vaihtuvat tosi tiuhaan eli vaatteissa taas en siedä likaa. Tosin pyykitkin lajittelen olohuoneen sohvalla enkä yleensä saa kannettua niitä kaappiin asti.

Vierailija
70/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen kotiäitinä meillä oli AINA puhdasta, kiiltävää ja ruoka pöydässä. Nyt kahden alle 3-v. kotiäitinä en ehdi todellakaan samalla tavalla siivoamaan jatkuvasti, kuin aikaisemminkin. Perussiivoukseen kuuluu kuitenkin roskisten vienti, keittiön siivous ja astioiden laittaminen 1-2krt ja pyykinpesu 1-2krt. Välillä vapaa-aika menee siivouksen edelle, väsymystä yövalvomisesta tai jostain muusta. Monta kertaa viikossa imuroidaan, keittiö päivittäin. Aina jos tulee vieraita, siivoamme niin hyvin kuin milloinkin ehdimme. Ei koti ole kuitenkaan mikään näyttelyesine eli meillä siellä myös eletään! Ja siivoaminen ON poissa lapsilta, meillä ainakin ovat niin pieniä että täytyy siivota yhdessä. TOinen pieni levittää tai tekee mitä hyvänsä tuhoja sillä aikana, kun yrittää siivota. Kummatkin ovat vielä niin pieniä. Ehkäpä ehdin elämässäni vielä joskus pitämään kodin tiptop, nyt muut asiat ajavat sen edelle!

Vierailija
71/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Miksi usein käy niin että kun hakee jotain ketjua se ei näy ilmoitustaulutyylillä, niin kuin tämä ketju? Pitää nostaa että saa kunnolla luettua viestit.)

Vierailija
72/74 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain inspiraation siivota oikein kunnolla, vaikkei meillä tuollaista olekaan kuin mitä Ap kuvaili.

Vierailija
73/74 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan oman sisäisen ahdistuksen purkamista. Oikeasti sen päässä on siis jotain ongelmia eikä siinä kodissa.

Vierailija
74/74 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on myös kaksi alle 2 vuotiasta lasta. Vaikka olen nyt tittelillä kotiäiti, niin itseasiassa emme ole kotona koskaan päivisin. Me olemme leikkipuistoissa, ulkoilemme muutoin, käymme uimassa, ystävillä... Minun mieheni osallistuu kodinhoitoon yhtä paljon (vähän) kuin minäkin. Minä teen ruokaa kun tulemme kaikki kotiin ja mieheni pika siivoaa kämpän. Hän laittaa pyykkikoneen päälle ja minä tiskarin. Sitten syödään ja lapset tekevät uuden kaaoksen. Me tyhjäämme pesukoneet. Illalla nukuttamisen jälkeen haluamme käyttää aikaamme myös muuhun kuin siivoiluun (esimerkiksi toinen istuu koneella ja toinen painuu lenkille), siksi se sotku kestää taas seuraavaan iltapäivään.

Minulle tämä systeemi käy ihan hyvin, mutta tästä syystä en ole nyt kaipaillut meille kyläilijöitä päivisin. Saa meille tulla, mutta sitten joutuu hieman sotkuakin sietämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi