Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työsuhde-etuja ja -ylellisyyksiä

Vierailija
09.08.2007 |

Usein tulotasogallupeja lukiessani saan ahaa! -elämyksiä kun tajuan, miten paljon saankaan palkkani lisäksi töistä ja myös ystäviltäni kaikkea kivaa till. Siis sellaista, joista moni muu maksaa, esim:

- puhelinetu

- kotona WLAN + läppäri

- tarjottuja golfkierroksia

- tarjottuja ulkomaan matkoja

- kosmetiikkaa ja pesuaineita

- leffalippuja

- aikakauslehtiä

- firman tukemat harrastukset (kuntosali + jumpat)

...näistä tulee todella pitkä penni, kun laskee oikeat arvot.

Miten muilla, oletteko koskaan listanneet omia etujanne?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa vanhempien jäädä kotiin hoitamaan lasta. Minusta todella hyvä ratkaisu, jos lapsen vanhemmat hyväksyvät ulkopuolisen hoitajan.

Vierailija:

Työnantaja hoitaa laskun. Tietenkin jos haluaa, voi jäädä itse kotiin hoitamaan lasta. Joskus on kuitenkin tilanne sellainen, ettei vain voi. Esim. jos on kutsunut koolle kokouksen johon saapuu ulkomailta joukko osallistujia, on vaikea sanoa että sorry vaan että lensitte tänne Suomeen turhaan sieltä Euroopasta/Jenkeistä mutta mulla on nyt lapsi sairaana.

Meillä tämä + lisäksi AP:n luettelemat edut (ei kuitenkaan noita pesuaineita yms. ;)

Vierailija
22/39 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vakuutusyhtiössä töissä. Lakisääteinen terveydenhuolto oli, mutta se sisälsi vain minimivaatimuksen, mitä lääkäri määrää. Olin asiantuntijana. Ei ollut puhelinetua eikä muutakaan. Ruoka tietty katsottiin luontaiseduksi, mutta kun laskeskelen sen verotusarvoa, niin minun mielestäni se on suurta huijausta, mihin ihmiset uskovat. Sekään ei loppujen lopuksi ole etu, vaan palkkaan kuuluva osa, jolla ostat ruokaa ja josta menee vero siinä missä muustakin palkasta.

Edellisessä työpaikassa erehdyin kerran menemään firman juhliin. Kun olin tilannut ruoan, tajusin vasta, että kaikki maksaa ruoat omasta pussistaan. Hyvä, että sattui olemaan tilillä rahaa tarpeeksi. Olisi ollut noloa sanoa, että jos saisi lainaksi. En sen jälkeen enää mennyt firman juhliin.

Nykyisessä työpaikassa on tähän saakka ollut ainakin puhelinetu ja pari juhlaa, jotka nekin lasken eduksi. On ihan kiva käydä mukavien työkavereiden kanssa ulkona työpaikan piikkiin. Ei sen tarvitse tarkoittaa kamalaa ryyppäämistä, mutta jo se vapaus valita, tuntuu kivalta. Olen ollut paikasta vasta nelisen kuukautta, joten en ole vielä saanut selville, mitä etuja paikasta saa, jos mitään muita etuja ilmaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitä lääkäri määrää:)

Vierailija
24/39 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- uusi hyvä puhelin tarvittaessa + laskut maksetaan, tietysti.

- läppäri

- laajakaista kotiin

- mahdollisuus työsuhdeautoon + parkkihallipaikkaan

- mahdollisuus työsuhdeasuntoon

- puolet urheilukuluista korvataan kuitteja vastaan

- liukuva työaika & mahdollisuus etätyöhön

- kattavat lääkäripalvelut (fysikaalinen etc.), sairausvakuutus, joka korvaa lääkkeetkin.

- hieroja toimistolla, (itse joutuu maksamaan alle puolet)

- sairauslomista (omista/lasten) ei tarvita lääkärintodistuksia ellei kyseessä ole viikkoja kestävä sairausloma

- lounasetelit

- työn puolesta voi syödä hienoissa ravintoloissa ja päästä erikoisiin juhliin

- tiimireissut ulkomailla mukavalla porukalla

- erittäin hyvät bonukset yms kannustimet

- merkkipäivät & niiden muistaminen + tosi kivat työkaverit

- lehtiä, leffalippuja ja jäätelökuponkeja..

Varmaan jotain unohdinkin tästä..

-

Vierailija
25/39 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edut kyllä kieltämättä sopii...

Vierailija
26/39 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja hoitaa laskun. Tietenkin jos haluaa, voi jäädä itse kotiin hoitamaan lasta. Joskus on kuitenkin tilanne sellainen, ettei vain voi. Esim. jos on kutsunut koolle kokouksen johon saapuu ulkomailta joukko osallistujia, on vaikea sanoa että sorry vaan että lensitte tänne Suomeen turhaan sieltä Euroopasta/Jenkeistä mutta mulla on nyt lapsi sairaana.

Meillä tämä + lisäksi AP:n luettelemat edut (ei kuitenkaan noita pesuaineita yms. ;)

Vierailija
27/39 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vapaa autoetu ( mutta verotusarvosta maksetaan verot kokonaan)

- lounassetelit

- hieroja ( jonotuslistalla 2pv/vko eli ehkä kerran kuukaudessa pääset -hyvällä tuurilla)

- sairaskuluvakuutus, joka korvaa lääkkeetkin (mutta vain kuitteja vastaan)

- ilmainen kahvi, keksit ja limsat/vishy

- sporttirahaa 200¿/vuosi kuitteja vastaan liikuntasuoritteesta ( ei välineistä)

- osalla porukkaa nettiyhteys kotoa, osalla ei

- sairaan lapsen hoito on palkallista 3pv kunhan on lääkärintodistus sairaudesta

- pari kertaa vuodessa yhteisiä juhlia ( kesäjuhla ja pikkujoulu tai vuosijuhla)

Vierailija
28/39 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantaja tarjoaa työsuhdelipun eli maksaa 20e/kk jos ostaa bussilipun. työvaatteet tulee talon puolesta, työkengät ei. ja tämä ei ole mikään virallinen etuus mutta iltavuorossa ja viikonloppuisin syödään salaa potilasruokaa jos niitä jää yli. ja jos päätä särkee töissä niin käyn ottamassa buranan lääkekaapista.

t. HUS:lainen (meillä muuten ei ole ikinä näkynyt niitä opiskelijoiden ohjausrahoja, mihin lie menevätkään? luultavasti oh:n omaan virkistykseen... )

Vierailija
29/39 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äitiyslomalla liemessä puhelinlaskujeni kanssa...:) Nettiliittymä jees ja työsuhdeautokin, mutta paras on tuo puhelin, mihin pärpätän helposti 200 Euron laskun kuukaudessa.

Vierailija
30/39 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- firman tuotteita saa lainata kotiin

- hierooja käy joka toinen viikko

- ylimääräinen " jouluraha"

- liukuvat työajat

- lomapäivien pitoajankohta saa vapaasti valita

Vierailija
31/39 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- puhelinetu

- työsuhdematkalippuetu (en tarvitse sitä)

- autoetu

- lounasetu

- monipuoliset koulutusmahdollisuudet

- virkistys ja lomapaikkoja

- työterveyshuolto

- työhyvinvointipäiviä (mm. Haikon kartanossa yms.), juhlia ja muuta kivaa:)

- mahdollisuus harrastaa liikuntaa työpaikalla, kuntosali ja jumpat

- alennusta uimahallista

- alennusta todella monesta liikkeestä

- joustava työaika - työaika joustaa tarvittaessa enmmänkin kuin viralliset liukumat

- pitkät vuosilomat, 5 38 pv = 7 vko 3 pv!

- tunnustukset, lahjalomat, merkkipäivälahjat

- tulospalkkio!

Vierailija
32/39 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- puhelinetu

- työsuhdematkalippuetu (en tarvitse sitä)

- autoetu

- lounasetu

- monipuoliset koulutusmahdollisuudet

- virkistys ja lomapaikkoja

- työterveyshuolto

- työhyvinvointipäiviä (mm. Haikon kartanossa yms.), juhlia ja muuta kivaa:)

- mahdollisuus harrastaa liikuntaa työpaikalla, kuntosali ja jumpat

- alennusta uimahallista

- alennusta todella monesta liikkeestä

- joustava työaika - työaika joustaa tarvittaessa enmmänkin kuin viralliset liukumat

- pitkät vuosilomat, SIIS! 38 pv = 7 vko 3 pv!

- tunnustukset, lahjalomat, merkkipäivälahjat

- tulospalkkio!

Vierailija
33/39 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että listasin itse asiassa sekä omani että mieheni saamia etuja, joista pääsääntöisesti kuitenkin hyötyy koko perhe.

Aika monta juttua unohtuikin, kuten silmälasietu, tuettu ruokailu, lääkäripalvelut, koulutukset/ kurssit ulkomaisissa korkeakouluissa, jne. Lisäksi etenkin mies saa joulun alla kasapäin lahjoja, joista osa on ihan arvokkaitakin - ja punkkupullo kelpaa aina :-)

t. ap

Vierailija
34/39 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

muuta kuin loistava ilmapiiri, kivat kaverit ja muutenkin hyvä ympäristö. No, jotain tietokonejuttuja saa ladattua yliopiston verkon kautta. Ja kai jotain alennuksia jostain kaupoista.

Ainakin kun minä olin yliopistolla, niin oli siellä paljonkin hyvää, vaikkei viihde-elektroniikaa tullutt ovista ja ikkunoista tulvimalla: rennon meiningin lisäksi LOISTAVA työterveys (tuli hoidatettua melkoinen määrä myös esim. urheiluvammoja), kongressimatkat (yleensä aikaa jäi myös turismiin), tapasi paljon todella mielenkiintoisia ihmisiä (mun mielestä hienompaa kuin puhelin;) jne...

Vierailija
35/39 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä oli hyvää AINOASTAAN ulkomaanmatka EU-projektin tiimoilta, joita sitten olikin kerran kuussa.

Aidosti, mitään muuta hyvää sanottavaa siitä ei ole. Paitsi jos tykkää lusmuilla ja vetää lonkkaa, niin paras paikkahan se on. Ilmiselvä suojatyöpaikka niille, jotka eivät " oikeaa työtä" saa. Narsistisia ja muuten tunnevammaisia yksilöitä paljon. Osa tullut 70-luvulla " jatko-opiskeljaksi" ja sille tielle jääneet (ilman edes lisurin papereita).

Tietenkin se on paras paikka työskennellä silloin, jos ainoa tavoite elämässä on tohtorinlakki. Itselleni riitti ja kieltäydyin kunniasta, vaikka kahtakin eri tutkijakoulupaikkaa täydellä rahoituksella minulle tarjottiin.

Oma mielenterveys on huomattavasti tärkeämpi asia kuin tohtorinpaperit.

Vierailija
36/39 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- puhelin

- läppäri

- laajakaista kotiin

- mahdollisuus työsuhdeautoon (en ottanut, kun miehellä on ja ei tarvita kuin yksi auto)

- ilmaisia lehtiä kotiin

- ilmaiset jumpat ja kuntosali

- ilmaisia lippuja teatteriin, konsertteihin yms. tapahtumiin

- alennuksia eri liikkeistä. Oman konserinin tuotteet puoleen hintaan

- pitkät lomat

- vapaa työaika

- mahdollisuus etätyöhön

- kattavat lääkäripalvelut

- puoli-ilmainen työpaikkaruokailu

- ja työn puolesta voi bilettää/syödä hienoissa ravintoloissa/käydä yhdessä sun toisessa bakkanaalissa jos haluaa tai jaksaa (osa tietysti myös pakollista edustamista). Näistä kyllä hohto katoaa äkkiä ja koen ao. tilaisuudet nykyisin rasitteena ja käyn vain niissä missä on ihan pakko. Mutta nuorempana (ja sinkkuna) oli kyllä kivaa.....

Vierailija
37/39 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISSÄ te ootte töissä ja missä asemassa? Hui...

Vierailija
38/39 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosikausien jokaelokuisen tuskailun jälkeen...

Vierailija
39/39 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kattava työterveyshuolto

-liikuntasetelit

-läppäri, jos tarvitsee

-koulutuksia kotimaassa ja ulkomailla

-virkistyspäiviä, firman juhlia, ravintolaillallisia, sunnittelupäivät Tukholmassa (firma maksaa tietysti nää kaikki)

-puhelin

-lounas alennettuun hintaan

-lahjoja jouluna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän