Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plajonko teillä on noussut paino raskaudessa kun lapsi on painanut 4,5kg tai yli?

Vierailija
27.07.2007 |

Minulla nousi 17kg ja kaveri oli ihan kauhuissaan. Itsellään oli noussut 6kg ja mielestään tuon olisi pitänyt riittää minullekin. Hänen lapsensa painoi 2,4kg syntyessään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus painoi tasan 4.5 kg syntyessään. Minun painoni nousi raskauden aikana hieman alle 10 kg (normaalipainoinen olen).

Vierailija
2/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tippui tosi nopeasti synnytyksen jälkeen, eli mitään turhaa ei ilmeisesti tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut raskauksissa panoa 5-8kg ja ihan hoikka olen lähtöpainoltani. Vauvat ovat painaneet 2,8-3,6kg. Vaikka tuo isoinkin olisi painanut sen kilon enemmän niin en voi uskoa että painoni olisi noussut sen ansiosta 17kg!!! Varmasti olisi pysynyt alle 10kg:ssa.

Vierailija
4/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itselle tuli painoa noin 16 kg. Niistäkin suurin osa jäi jo laitokselle.

Vierailija
5/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi ylipainoinen olen.

Vierailija
6/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivettäkin vähän. Tässä alkaa tuntea itsensä (entiseksi, onneksi) valaaksi. Ei kai ihme että kaikki päivittelivät vatsaani ja kummastuivat kun lapsi olikin noin pieni.

Vierailija
7/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kiloista jäi laitokselle ja loputkin lähtivät itsekseen ilman mitään laihduttamisia. Ei varmaan mitään tekemistä lapsen koon kanssa tuossa hillittömässä painonnousussa.

Vierailija
8/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että jos vauvasi on kaksi kiloa painavampi syntyessään kuin kaverisi vauva, niin sinulla voi hyvin nousta paino 11 kg enemmän kuin kaverilla? 6 kiloa on kyllä vähäinen painonnousu normaalipainoiselle äidille, oli vauvan koko mikä hyvänsä. Minulla nousi viidennessä raskaudessa paino 6 kg ja sain neuvolassa moitteita, että liian vähän nousee paino. Vauva painoi 3,8 kg, kun syntyi 38. viikolla, joten ihan hyvin tuo lapsi oli kasvanut pienelläkin painonnousulla.

Vierailija
9/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli myös paljon turvotusta loppuaikana

Vierailija
10/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa mennyt 20 kg rikki ;-) Esikoinen painoin 4,7 kiloa (käynnistettiin, kun meni kaksi viikkoa yli lasketun ajan), keskimmäinen painoi tasan 4 kg, kun synnytys käynnistettiin viikkoa ennen laskettua aikaa ja kuopus painoi 3,8 kg, kun käynnistettiin kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa.

Lapset olivat siis isoja syntyessään, mutta suurin osa tuosta 20 kg oli silkkaa läskia, joka imettäessä hävisi itsestään. Normaalioloissa olen hoikka, joten ilmeisesti tarvitsin kunnon läskikerroksen imetystä varten ;-)

Vierailija
11/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoikka ennen raskautta, ja vielä hoikempi raskauden jälkeen.

Vierailija
12/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kg nousi viimeisillä viikoilla lähinnä nesteiden kertymisen vuoksi. Jälkitarkastuksessa paino jo sama mitä ennen raskautta.

Vierailija
13/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus: lähtöpaino 49kg loppupaino 81kg

Toka raskaus: lähtöpäino 62kg loppupaino 90kg

Esikko poika: 3750g

Kuopus tyttö: 4190g

Sokrurasituksissa kävin molempien aikana, ne oli ok.

Syytä isoille vauvoille ei löytyny siis sitä kautta.

Kolmatta jos alamme suunnittelemaan, niin kuulemma suoraan diabeteshoitajalle, vaikka testit oiskin ok, niin tehdään mulle sopiva ruokavalio.

Nestettä mulle kertyi hirvittävä määrä.

Nyt 11kk tytön syntymän jälkeen painoni on 68kg.

Muuten oon itseeni tyytyväinen, mutta lievä keskivartalolihavuus mulla on. Sen sanoi terkkari kun kävin joukkopapassa. Ja mittailtiin ja punnittiin mua.

Kun vaan saisin itteni liikkeelle :(

Vierailija
14/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sairaalaan jäi jo 19 (oli turvonnut kuin mikä), mutta loput on olleetkin sitten tiukassa..:(

Vierailija
15/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen: lähtöpaino 62kg, loppupaino 80kg. Vauva 4635g

Kuopus: lähtöpaino 60kg, loppupaino 80kg. Vauva 4105g

Nyt kuopus 9kk ja painan 58kg.

Vierailija
16/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi oli lähes 5 kg ja paino nousi noin 15 kg, toinen lapsi vähän painavempi ja pidempi, kiloja tuli lähes 20.

Vierailija
17/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset oli yli 4 kiloisia. Kaikista nousi yli 20 kiloa. Kakkosta synnyttämään mennessäni kätilökin alkoi nauraan, että näkee kyllä, että äiti on raskaana.

En sitten tiedä, mitä ne kilot oli, koska lähtiessäni sairaalasta, painoa oli tippunut jo toistakymmentä kiloa siellä ollessani.

3kuukautta synnytyksistä olin jo alkupainossa.

Nyt kun nuorin on 5v. painan jo 4 kiloa vähemmän kuin alkupaino esikoista odottaessani.

Huvittaa kun katsoo omia kuvia raskausaikoina.

Vierailija
18/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse siis laihduin jostain kumman syystä, kun vauva kasvoi.

Painoni siis ollut viimeiset 10 vuotta n.65kg (pituus 167cm).

Olen aina syönyt hyvin terveellisesti (en siis laihduttanut tms. vaan syönyt ns. oikein).

Esikoinen (tyttö) painoi syntyessään 2,9kg ja 48cm (rv40+2) ja kuopus (poika) painoi syntyessään 4,210kg 54 cm (rv40+3).

Eli minun kohdallani paino ei vaikuttanut sikiön kokoon.

Ja synnytyskin oli kummankin kanssa yhtä helppoja; esikoisen synnytys kesti 2,5h ja kuopuksen 1,5h. Ja vaikka poika olikin iso, niin hänenkin kanssaan ponnistuvaihe kesti alle minuutin ja ilman epparia tai repeämiä.

Joten lapsen kokokaan ei välttämättä kerro sitä, millainen synnytys on.

Jollakin saattaa esim. pienen vauvan synnyttäminen olla todella vaikeaa, pitkäkestoinen, kivulias, repeämiä jne.

Vierailija
19/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi sain sen laihdutettua pois ja olen taas hoikka. Pahin, hirvein, kamalin, inhottavin juttu raskaudessa on se kun perse leviää!!!

Vierailija
20/23 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö painoi 4500g. Lapsivettä oli kuulemma litra ainakin, ja istukkakin painoi sen 800g, mikä oli ihan järkyn iso kokonen...

Kakki kilot jäi sairaalaan kahdessa päivässä ja kotona lähti siitäkin sitten viel 6kg...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän