Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen tukistaminen ja piiskalla uhkailu

Vierailija
09.08.2007 |

Kaveri uhkailee lastaan (4v) jatkuvasti piiskalla. En tiedä onko oikeasti käyttänyt piiskaa. Mutta tukkapöllyä tiedän antavan.

Pitäisikö tehdä lastensuojeluilmoitus? Miten sen teen helpoiten? Mitä ilmoituksesta seuraa? Miten asiat etenee?

Pitäisikö minun vältellä kaveria vai tavata useammin? Mitä traumoja mahdollisesti aiheutan omalle lapselle kun hänen kaverilleen huudetaan ja hänen kaveriaan uhkaillaan?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanampia lapsia saa hakea, onneksi ovat minun!

Kova olen, joo, mutta osaan olla aika pehmytkin.

Kuopus viime viikolla kysyikin, että miksi äiti ja isi pussailee koko ajan ts meillä osataan myös rakastaa =)

Tärkeää on näyttää tunteitaan suuntaan jos toiseenkin.

Muistakaa se kun huudatte niille lapsiraukoillenne.

t: onnellisen perheen onnellinen äiti

Vierailija
42/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kaltoinkohteleville vanhemmille voi olla ominaista ominaista vuorovaikutustilanteessa lapsen kanssa muun muassa seuraavantyyppiset seikat

äidin/isän ja ammattilaisen käsitykset lapsen hyvinvoinnista ja mahdolliset huolet lapsesta eroavat oleellisesti toisistaan

äiti/isä ei pidä ongelmallista tilannetta ongelmallisena "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilleen. Sanovat esim. " turpa kiinni" ja " oletsä sokee" jos toinen ei heti löydä jotain etsimäänsä. Pitäiskö pitää etäisyyttä ettei tule traumoja? Ja me tunnetaan aikuisiakin jotka KIROILEE! Kyllä siinä lapsen perusturvallisuus järkkyy kun kuulee rumia sanoja. Ja entäs sitten TV? Ennen kahdeksaa tulee vaikka mitä hirveitä nuoleskeluohjelmia, ja joskus ihan murhajuttujakin! Siis kyllä lapsista kasvaa tosi kovia tässä maailmassa. nyyhnyyh.

Vierailija
44/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en hyväksy uhkailuakaan, niin luulen silti ETTÄ kaikki vanhemmat sortuvat siihen. Paitsi täydelliset.

Ja jos sinua huolestuttaa, niin sano kaverillesi, että sinun korvaan vähän kuulostaa kamalalta. Jos siis olet kaveri.

Vierailija
45/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikka en hyväksy uhkailuakaan, niin luulen silti ETTÄ kaikki vanhemmat sortuvat siihen. Paitsi täydelliset.

Ja jos sinua huolestuttaa, niin sano kaverillesi, että sinun korvaan vähän kuulostaa kamalalta. Jos siis olet kaveri.

Vierailija
46/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylipäänsä huostaanottojuttuja. Jos jotain olen oppinut niistä, niin sen että vanhemmat ei todellakaan aina pysty näkemään niitä ongelmia. Tai ne ovat vanhemmalle normaalia elämää. Jos vaikka on oppinut omassa kotonaan jotain toimintamalleja, jotka aiheuttaa jotain psyykkisiä ongelmia, niin silloin ne on sen ihmisen näkökulmasta normaaleja asioita eikä psyykkisten ongelmien syytä. Ulkopuolinen kyllä tajuaa ettei kaikki ole kunnossa. Ja vanhemmat ovat tyypillisesti ovat ihan käärmeissään, kun sossut haluaa ottaa lapsen huostaan koska sillä ei ole tarpeeksi hyvät vaatteet. Kun kuka tahansa tajuaa ettei ne vaatteet ole syy vaan juuri nämä jutut joita vanhemmat ei näe tai tunnusta itselleen tai molempia, en tiedä. Mutta se on kyllä todella surullista luettavaa usein...

Vierailija
47/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sun pitää pystyy sanoo kaverilles mitä mieltä oot asiasta.

Aika hurjalta kuulostaa et heti menisit tekee ilmotusta.

Jo pelkkä sinun puuttuminen asiaan voi herättää kaverisi.

Ja tosiaan uskon että lähes jokainen sortuu uhkailuun, kiristykseen ja lahjontaan. Jos noita ei olisi käytössä niin kyllä aika hukassa olisin uhmaikäsen kolmivuotiaan kanssa.

Vierailija
48/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekee lapsistaan samanlaisia, hän on tyytyväinen lopputulokseen. Oma äitini elää vieläkin siinä uskossa, että on onnistunut loistavasti kasvastuksessaan. Sikäli onkin onnistunut, että onnistui siirtämään minuun perfektionisminsa, ylikiltteytensä, huonon itsetuntonsa, surkean stressinsietokykynsä ja ison liudan muitankin huonoja ominaisuuksia. Toki myös monia hyviä ominaisuuksia. Olin hänen näkökulmastaan siis erittäin onnistunut lapsi.

Onneksi minulla on enemmän älyä joten pystyn paremmin analysoimaan itseäni. Ja pystyn toivon mukaan katkaisemaan huonojen ominaisuuksien kierteen oman lapseni kohdalla.

Vierailija
49/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 56, 59 (mm. )

Vierailija
50/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tietyt asiat mene jakeluun hyvällä, niin sitten pahalla. Mikä oikeus tuolla penikalla on hakata sisarustaan, samanlailla meillä vanhemmilla on oikeus näyttää, miltä fyysinen kuritus tuntuu.. Ja lässyn, lässyn ämmät, varmasti jokainen teistä on joskus tulistanut, napsauttanut tms... Rajat kuitenkin, ei nyt ihan verille saa pentua hakata:)

Vierailija
51/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat IHMISIÄ! ihan tottako teistä on oikein LYÖDÄ lasta ja TUKISTAA? vedättekö töissäkin turpaan kolleegaa jos ei hommat suju? annatko tukapöllyä sisaruksillesi?

on ihan tutki juttu se, että vankilassa olevista ihmisistä IHAN JOKAINEN on kokenut lapsuudessaan väkivaltaa KOTONAAN! eli hyvin on sujunut se lähestymistapa joo.

ette oikeasti voi olla noin uskomattomia sadisteha että uskotte sen hakkaamisen tekevän lapsistanne parempia. teitä saattaa kaduttaa sitten vanhuksena ja avuttomana kun pikku nico-petteriä ei kauheasti kiinnosta vaikka mamin vaipat pitäisi vaihtaa. antaa ehkä luunapin kun mikset ämmä itse kankea vessaan...

Vierailija
52/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sulta lapsia pois oteta jos muutat itse käyttäytymisesi ajoissa. kannattaisi ehkä.

Vierailija
53/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kun ne kaikki vankit jotka tunnen, on saanut sitä lässynlässyn-kasvatusta kotona.

Vierailija
54/64 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne vangit on tuttuja sen takia että mulla on tuttuja jotka on saaneet tälläisen kasvatuksen. SIKSI tiedän mistä puhun =)

Vierailija
55/64 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ylipäänsä huostaanottojuttuja. Jos jotain olen oppinut niistä, niin sen että vanhemmat ei todellakaan aina pysty näkemään niitä ongelmia. Tai ne ovat vanhemmalle normaalia elämää. Jos vaikka on oppinut omassa kotonaan jotain toimintamalleja, jotka aiheuttaa jotain psyykkisiä ongelmia, niin silloin ne on sen ihmisen näkökulmasta normaaleja asioita eikä psyykkisten ongelmien syytä. Ulkopuolinen kyllä tajuaa ettei kaikki ole kunnossa. Ja vanhemmat ovat tyypillisesti ovat ihan käärmeissään, kun sossut haluaa ottaa lapsen huostaan koska sillä ei ole tarpeeksi hyvät vaatteet. Kun kuka tahansa tajuaa ettei ne vaatteet ole syy vaan juuri nämä jutut joita vanhemmat ei näe tai tunnusta itselleen tai molempia, en tiedä. Mutta se on kyllä todella surullista luettavaa usein...

Kiitos tästä. Taidan ilmoittaa jotain, mitä todistin. Vaikuttaa tosiaan valitettavasti kulkevan suvussa. Olen yrittänyt auttaa lasta, mutta en uskalla sanoa heille suoraan - aggressiivinen ja kova puhetyyli heillä yleistä kaikinpuolin. 

Vierailija
56/64 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä uhkailuista ja kiristämisestä, niin onhan sillä oltava väliä, millä uhkailee? Uhkaileeko viikkorahan pois ottamisella vai väkivallalla. Ei väkivallalla saa uhkailla ketään, on aikuistenkin kesken laitonta.

Vierailija
57/64 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun velvollisuus on tehdä ilmoitus.

Netistä saat ilmoituksen tulostettua ja sen voit tehdä nimettömänä.

Tuo ei lopu jos ummistat silmäsi.

Älä paljasta että olet tehnyt ilmoituksen.

Saat vihat päällesi.

Täällä moni mamma on väkivaltainen niin älä kuuntele niitä.

Vierailija
58/64 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa tuntee itsensä kukkahatuksi... 

Vierailija
59/64 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kuitenkin ensin puhua kaverille? On se outoa, kun ihmiset eivät enää pysty toisilleen puhumaan. Sitten tehdään vajavaisin tiedoin selän takana ilmoitusta. Tosi aikuismaista. Arvostellaan ja tuomitaan toisia, kun ollaan tulkittu kenties joku tilanne omassa päässä. Jos sulla ei kantti kestä puhua niin en tekisi ilmoitusta. Pitää olla niin varma asiasta, että on uskallusta ottaa puheeksi. Muuten asia ei ehkä kestä päivänvaloa. Ja tottakai ihan omalla nimellä teet sen. Jos siis puhtaat jauhot pussissa. Fyysistä kuritusta en salli, mutta en myöskään arvosta nimettömiä ja selän takana tehtyjä ns ystävän ilmoituksia.

Vierailija
60/64 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Jos sulla ei kantti kestä puhua niin en tekisi ilmoitusta. .

Hmmm... jaa-a, enpä tiedä. Joidenkin kanssa on parempi jättää asia ammattilaisten arvioitavaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän