Pystyisitkö tappamaan kyykäärmeen ja
Kommentit (117)
ja jättäisin sen vielä muille kyille näytiksi. pysyvät nimittäin loitolla sillä tavalla.
en pystynyt/uskaltanut tappaa sitä. Mietin että mitä jos lyön sitä lapiolla ja se ei kuolekaan. seurasin sitä yli puoli tuntia kun se mateli pois pihastani. oli vain läpikulkumatkalla jonnekin.
Nyt olen vähän valveutuneempi..jos maalla törmään annan olla, mutta tässä omassa rivitalopihassa en suoraan sanottuna tiedä mitä tekisin.
Se on rauhoitettu otus...mutta ei tässä taajamassa ole oikein paikkaa mihin sen viskaisi..?
Rauhoitetut matelijat
kangaskäärme (Coronella austriaca) 2523 €
rantakäärme (Natrix natrix) 252 €
sisilisko (Lacerta vivipara) 17 €
vaskitsa (Anguis fragilis) 202 €
asutaan maalla ja niitä piisaa.Pitelin rautaharavalla kiinni ettei päässyt karkuun ja katkaisin pään pistolapiolla.Nopeaa ja siistiä.Tapan aina kun tulee mun mökkini nurkalle.
Ja olen tappanutkin. Meidän mökillä kyy tappoi koiramme. Koira sai kaulaan piston ja menehtyi ennen kun ehdimme eläinlääkäriin. Ei auttanut kyytapletitkaan. :-((
Eivät sovi samalle pihalle kolmen alle kouluikäisen kanssa.
Yksi oli ihan talon etuportailla lämmittelemässä. Onneksi ei sisälle ehtinyt.
SAmoin tapan hiiret ja myyrät jos nurkissa pyörivät, vaikka onhan nekin ihan suloisia karvapalloja.
En ymmärrä tätä vaihtoehtoa ollenkaan. Siis että pistetään kyy sankoon ja kuljetetaan pois pihapiiristä. Kohta se on jonkun toisen pihalla. Kyyn reviirin säde on 2 km. Eli jos sen siirtää niin ihan asumattomaan korpeen sitten, ei asutusta 2 km sisällä. Tuolla saloilla saavat luikerrella ihan rauhassa.
En ymmärrä viattomien luontokappaleiden vihaajia ja tappajia. Olisiko Suomi todella turvallisempi paikka, jos esim sudet, karhut ja kyyt tapettaisiin sukupuuttoon? Punkki on tällä hetkellä maan yleisin ja vaarallisin elukka. Niitä ei saa tapettua millään kaikkia kun punkkeja on tuhansittain jalkasi alla. Hirvieläimistäkin on enemmän haittaa kuin pedoista tai kyykäärmeistä.
Itse olen lapsena nähnyt kyitä vaikka kuinka, jokusen isä kai pihasta tappoi. Nyt aikuisena en ole nähnyt missään yhtään kyykäärmettä. Johtunee siitä, että kyyt ovat nykyään melkoisen harvinaisia. Rantakäärmeen näin ihan vasta, ja silläkin oli kova kiire karkuun meitä ihmisiä. Niin taitaa olla kyylläkin, jos kaksijalkaisiin törmää.
Tapoin myös jo tälle kesälle yhden joka pihaan erehtyi.
Jokaisella on oikeus pihastaan kyy tappaa.
Ja kun perheessä on pieni taapero, en ota riskejä vaan tapan kyyn kun havaitsen.
nähdään joka kesä pihapiirissä 20-50 kyytä ja kyllä, kaikki mitä kiinni saadaan tapetaan. Lapset onneksi ovat säästyneet puremilta, mutta kulkevat kyllä helteelläkin saappaat jalassa. ja metsään tai niitylle lapsilla ei ole asiaa. harmillista, kun olisi niin hieno luonto ympärillä, mutta lapset joutuvat kesät olemaan pihassa soratiellä tai terassilla. yhden kerran olen tappanut kyyn myös sisällä talossa, pari vuotta sitten.
Asumme maatilalla ja itseasiassa kyistä on tiettyä hyötyäkin. Tappavat nimittäin rottia ja hiiriä yms. tuholaisia.
En tosin ole tässä pihalla nähnyt kyitä kuin kaksi kertaa. Täällä tosin on siilejäkin paljon.
Kyy ei hyökkää kuin viimeisenä keinona, kuten ei muutkaan myrkkykäärmeet. Myrkyn kehittymiseen menee sen verran aikaa että eläin ei halua haaskata sitä turhaan ja se myrkky kun on tarkoitettu pääasiallisesti saalistamiseen.
http://www.mokki.net/kyykaarmeiden-karkoitus/
Tuossa on muuten vinkkejä miten niitä kyitä voi pihapiiristä karkoittaa.
Yksi suurimpia juttuja on se, että ei pidetä pihassa avotunkiota, eikä pihassa saisi ruokkia lintuja. Kaikki mikä houkuttelee tuholaisia paikalle, houkuttelee myös kyitä pihaan.
" Kyy on superhyper myrkyllinen, se pitää TAPPAA ettei vain pääse iskemään kiinni JanicaJesseeni.." Salli mun nauraa! :D Tutustukaas ensin faktoihin ennen kuin rupeatte kouhkaamaan, olisi elämäkin varmasti teille vähän stressi-vapaampaa.
saat rämekuukkeli kikattaa ihan vapaasti -sairas kikatuksesi ei kuulle tänne saakka.
Olen tutustun faktoihin -kyy on myrkyllinen.
"Kouhkaamista" en ymmärrä. Se lienee teillä peräjunttilassa käytetty sana. Tarkoittaako se sukurutsausta vai toisen ihmisen rään syömistä?
Elämäni on stressivapaata koska en sen kummempaa painetta vaikkapa nyt myrkkykäärmeistä ota -lyön ne vaan rautalapiolla kahtia.
Kivat sulle ja pysy siellä missä olet.
tappaisi rauhoitettua eläintä.
Ei kyytä tarvitse tappaa.
Se siirtyy kyllä ihan suosiolla etäämmälle asutuksen lähettyviltä.
Jos kyyt alkavat pyöriä mökin/kodin pihapiirissä, niin toki ne pitää kiireen vilkkaa sieltä poistaa. Jotkut harrastavat noita sankotouhuja, meillä kyllä lapio/keppi pitää paikkansa. Mikähän siinä on, että kersoja suojellaan muuten tosi tarkkaan, mutta mitä tulee hengenvaaralliseen kyyhyn, niin aletaan hurskastelemaan.
Lapsuuskotini ympäristössä oli kyitä. Oleskelivat pelkästään tietyissä paikoissa (pellon vieressä olevissa kivikasoissa) eikä niitä muualla näkynyt juuri koskaan.
Suurempi vaara lapsille aiheutui viereisestä autotiestä. Autojen kanssa sattui läheltäpiti-tilanteita, mutta käärmeiden kanssa ei.
Me lapset opimme että kyytä ei tarvitse pelätä, mutta sille täytyy antaa oma rauha ja hätistellä se pois jos sattuu olemaan kulkureitillä.
tappaisi rauhoitettua eläintä.
Mutta mitä se tähän liittyy?
Pelkään käärmeitä ihan hulluna mutta monta kertaa oon tappanut kyykäärmeitä omalla pihalla. En halua et se purisi lapsia lemmikkejä tai itseäni. Ihan hyödytön eläin tuo kyy. Vaikka ne syökin hiiriä nii tapan ne. Meidän kissa syö ihan tarpeeksi hiiriä! :)
Tapettiin niitä jo lapsena ja tappaisin edelleenkin, mutta en ole nähnyt kyytä ainakaan kymmeneen vuoteen
En pystyisi ja vaikka pystyisinkin niin en tappaisi.
Jos vaikka olisin ajanut ruohonleikkurilla vahingossa kyyn henkihieveriin, lopettaisin sen tuskat tappamalla sen ja pyytäisin siltä ääneen anteeksi. Näin teen samassa tilanteessa esim. sammakoille.
Täysissä ruumiin voimissa olevan kyyn ottaisin astiaan ja veisin pois pihapiiristä.
Meidän pihalla ei ole näkynyt kyitä useisiin vuosiin, mutta jos ne jonkun pihassa ovat jokavuotinen pelon aihe, niin tappamisinnon voin ymmärtää, mutta en kuitenkaan hyväksyä.