Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö tappamaan kyykäärmeen ja

Vierailija
11.07.2012 |

tappaisitko sen, jos se pihallasi oleilisi?

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapoin surutta kun lapset olivat alle 5-vuotiaita. Sen jälkeen lapset oppivat olemaan varovaisia ja kävelemään tömisten siellä, missä kyitä esiintyi usein.

Vierailija
62/117 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2012 klo 03:04"]"Pari viikkoa sairaalassa" justjoo... Mahtoi kaveri olla supermega-allerginen ja vuosi vuodelta juttu saanut aina isommat mittasuhteet.

Ekan pureman jälkeen itse kävelin kolmisen kilometriä ja aamulla ihmettelin, kun nilkka oli pikkasen kipeä ja olihan se turvonnut. Kaksi päivää myöhemmin soitin lääkäriin, antoivat jäykkäkouristuspiikin ja buranaa.

Toisessa puremassa lääkäri totesi, että kipeä on varmaan, määräsi särkylääkettä sanoen, "koita pitää levossa". Lisäsi myös, ettei niistä kyypakkauksista ole oikeasti mitään hyötyä paitsi kovasti allergisille.

t. Se yks aiemmin kirjoittanut (21?)

[/quote]

Nyt täytyy muistaa että kyyn puremat voivat olla hyvin eri vahvuisia myrkkymääriltään. Keväällä vastaheränneellä kyyllä saattaa olla melko voimakas myrkkylataus. Jos kyy on ehtinyt tyhjentää myrkkyä saaliiseen juuri ennen puremaa, vaikutus on toki pienempi. Kyyn pistoon kannattaa aina suhtautua tosissaan. Tuttavan terve, hyväkuntoinen mies sai kyynpureman keväällä ja koko kesä meni sairastaen. Ensi alkuun kuukauden oli sairaalassa. Toisaalta suvun vanha täti sai pureman saaressa. Muutamalla buranalla selvisi eikä edes lähtenyt mökiltään pois.

Metsässä kyyt saavat olla rauhassa mutta se kyy joka luikerteli meille sisään, pääsi kyllä hengestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tappaisin ehdottomasti jos pihoilla pyörisi. Pieni lapsi ja kolme alle 3 kg koiraa niin mielummin kyyn tapatan kun rakkaat koirani :(

Mökiltä on myös tapettu pari kun on purrut nyt 3krt vanhempieni koiria ja yhdestä seurasi 900e ell lasku plus koiran kärsimys. Hyvin oksettavia eläimiä.

Vierailija
64/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa kissa. Se tuo tapetut kyyt teille lahjaksi.

Vierailija
65/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne, jota kammoksun jo ajatustasolla. Haluaisin kyetä tappamaan. Mutta kun menisin itse paniikkiin, niin pelkäisin, että tulos olisi ihan sutta. Rautaharavalla pitää kiinni? No käärmehän väistää ja mahdollisesti yrittää myös hyökätä, kun siihen koittaa haravalla tarttua. Samalla vielä pitäisi vai toisella kädellä vetää pistolapiolla pää poikki?

Joskus luulin, että ihmiset vain takovat käärmettä lapiolla, mutta siitähän se todnäk vain riemastuisi. Kuulostaa siltä, että käärme tulisi viemään pelin 6-0, jos tappamistekniiikat on näin hukassa. Siispä taidan vain hätistellä ja ärsyyntyä ja panikoitua, jos eteen tulee. Tai no, jos jossain mökin portaitten tykönä on, niin tasan varmasti yritän tappaa, puri tai ei. Toivottavasti saan elää loppuelämänikin siinä lähes täydellisessä illuusiossa, että täällä ei ole käärmeitä.

Vierailija
66/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, en tappaisi

Vierailija
67/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin isä laittoi meidät n. kymmenvuotiaat jantterit tappamaan mökin pihaa valtakuntanaan käyttäneen ison Kyyn. Ei siinä muuta kuin käärme kiinni ja kirveellä osiin.

Ongelmaksi muodostui nilviäisen mahasta ryömineet pikku-Kyyt, joita piti sitten kirves tanassa jahdata ympäri pihaa.

Kivä kesäpäivä.

Vierailija
68/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2012 klo 01:08"]" Kyy on superhyper myrkyllinen, se pitää TAPPAA ettei vain pääse iskemään kiinni JanicaJesseeni.." Salli mun nauraa! :D Tutustukaas ensin faktoihin ennen kuin rupeatte kouhkaamaan, olisi elämäkin varmasti teille vähän stressi-vapaampaa.
[/quote]

Palataan asiaan, kun olet yksin omien voimiesi äärirajoilla raahannut miehesi ensin veneeseen ja sitten autoon, ajanut mökkitietä tuhatta ja sataa kunnes vihdoinkin kuulet ambulanssin tulevan vastaan. Samalla lapsesi itkevät hysteerisesti saarella ja jossain siellä lymyää edelleenkin se käärme joka puri miestäsi. Kyllä, olen tappanut kyykäärmeitä ja aijon jatkaa niin kauan, kunnes niitä ei meidän pihapiirissä esiinny.

Vierailija
69/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ja olen tappanutkin.

Viimeksi viime kesänä tapoin koirarannalla kyyn poikasen. Ei tehnyt tiukkaakaan.

Vierailija
70/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 04:55"]

Viimeksi viime kesänä tapoin koirarannalla kyyn poikasen. Ei tehnyt tiukkaakaan.

[/quote]

Loistavaa wt toimintaa!!! Kunniamerkki sinulle huoranpenikalle myönnettäköön.

Vierailija
71/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 05:04"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 04:55"]

[/quote]

Loistavaa wt toimintaa!!! Kunniamerkki sinulle huoranpenikalle myönnettäköön.

[/quote]

Saanko lisää kunniamerkkejä tapettuani myös hyttysiä, hämähäkkejä, amppareita ja kärpäsiä?

Vierailija
72/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2012 klo 08:39"]En ymmärrä viattomien luontokappaleiden vihaajia ja tappajia. Olisiko Suomi todella turvallisempi paikka, jos esim sudet, karhut ja kyyt tapettaisiin sukupuuttoon? Punkki on tällä hetkellä maan yleisin ja vaarallisin elukka. Niitä ei saa tapettua millään kaikkia kun punkkeja on tuhansittain jalkasi alla. Hirvieläimistäkin on enemmän haittaa kuin pedoista tai kyykäärmeistä.

Itse olen lapsena nähnyt kyitä vaikka kuinka, jokusen isä kai pihasta tappoi. Nyt aikuisena en ole nähnyt missään yhtään kyykäärmettä. Johtunee siitä, että kyyt ovat nykyään melkoisen harvinaisia. Rantakäärmeen näin ihan vasta, ja silläkin oli kova kiire karkuun meitä ihmisiä. Niin taitaa olla kyylläkin, jos kaksijalkaisiin törmää.
[/quote]

Tervetuloa kylään. Meillä nähdään useampi kyy vuodessa. Ja jokunen jää auton allekin. Ihan Uudellamaalla asun omakotitalossa maalla

Vierailija
73/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2012 klo 13:34"]tappaisi rauhoitettua eläintä.

Ei kyytä tarvitse tappaa.

Se siirtyy kyllä ihan suosiolla etäämmälle asutuksen lähettyviltä.
[/quote]

Heh heh. No eipä ole siirtynyt. Jotenkin vaan sekä me että naapurit niitä nähdään vuosittain!

Vierailija
74/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalle tulevat tapan.

Vierailija
75/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 07:21"][quote author="Vierailija" time="11.07.2012 klo 13:34"]tappaisi rauhoitettua eläintä.

Ei kyytä tarvitse tappaa.

Se siirtyy kyllä ihan suosiolla etäämmälle asutuksen lähettyviltä.
[/quote]

Heh heh. No eipä ole siirtynyt. Jotenkin vaan sekä me että naapurit niitä nähdään vuosittain!
[/quote]

Suosiolla siirtymistä nopeuttaa populaation karsiminen niiden yksilöiden osalta, jotka sinne pihalle tupppaavat.

Vierailija
76/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin varmaan tappamaan, mutta olen sen verran viisas, että löydän keinot ajaa se pois vahingoittamatta sitä. Esimerkkinä otan sankoon ja vien kymmenen kilsan päähän.

Vierailija
77/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina tappanut kyykäärmeet pihalta. muistaakseni kolme.

Vierailija
78/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu listin.

Vierailija
79/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2012 klo 08:37"]

En ymmärrä tätä vaihtoehtoa ollenkaan. Siis että pistetään kyy sankoon ja kuljetetaan pois pihapiiristä. Kohta se on jonkun toisen pihalla. Kyyn reviirin säde on 2 km. Eli jos sen siirtää niin ihan asumattomaan korpeen sitten, ei asutusta 2 km sisällä. Tuolla saloilla saavat luikerrella ihan rauhassa.

[/quote]

itse veisin sangossa erään tuttavani mökin lähelle, joka on kyiden ystävä. Suojelee niitä ja hänen mielestä kyyt ovat vaarattomia ja ne eivät pistä ketään. Siellä saa kyy elää onnellista elämää. 

Vierailija
80/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tappanut kyitä pihaltani.viime kesänä kyy oli lähellä ovea.Minulla pieniä koiria ja asun maaseudulla.Olen kyllä nähnyt kyyn hyökkäävän kun laitoin sen ämpäriin viedäkseni sen pois.Hyökkäsi kädestäni kiinni.sairaalareissu tuli.Tapan kaikki kyyt jotka näen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän