Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö tappamaan kyykäärmeen ja

Vierailija
11.07.2012 |

tappaisitko sen, jos se pihallasi oleilisi?

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyy ei mitään hyökkäile ihmisten kimppuun, se menee ihmisten ääniä karkuun. Tietenkin se puolustautuu jos sen päälle menee vahingossa astumaan kuten meikä meni tallomaan. Oma vika.

Vierailija
22/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmasti muuten! :( Tai sitten jos käy huono tuuri ja astuu käärmeen päälle, niin voi se sitten purra. Voisi opettaa lapsia katsomaan jalkoihinsa että eläimiä ei kiusata!

Harva piha on pelkkä nurmikenttä, kyy voi piileskellä pienessä pihassa ihan missä vaan= ei lapsia, eläimiä, aikuisia pihalle ollenkaan kesäaikaan??? Kyy voi joutua vahingossa ahdinkoon niin ettei sitä edes huomaa ja hyökkää. Harvoin tulee vastaan näin idioottia mielipidettä. Laitapa vaikka numeros niin tuodaan kaikki kyyt mitä tavataan sulle. voit pitää vaik olkkarissa kun niin hienosti sujuu. Ja oletko koskaan nähnyt mitä kyyn puremasta seuraa???? vaikea kuvitella.

kenellä on häiriö ja kenellä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kyy on superhyper myrkyllinen, se pitää TAPPAA ettei vain pääse iskemään kiinni JanicaJesseeni.." Salli mun nauraa! :D Tutustukaas ensin faktoihin ennen kuin rupeatte kouhkaamaan, olisi elämäkin varmasti teille vähän stressi-vapaampaa.

Vierailija
24/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa bussipysäkille ja kyy sahasi edessäni kapeaa tietä edestakaisin eikä väistänyt vaan oli jostain syystä agressiivisen oloinen. Otin suuren kiven ja murskasin sen pään. Oli kiire bussille.

Vierailija
25/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luulen että pystyisin siihen jos olisi pakko. Paineen alla yleensäkin toimin aika kylmän rauhallisesti. Meillä on lapsia kolme ja pieni koira joten en sallisi kyyn olla meidän pihalla. Jos ei ketään miestä olisi sitä tappamassa, niin sitten tekisin sen itse.

Vierailija
26/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä kyypakkauksista ei sitten muuten ole mitään hyötyä. Ainoastaan, jos kyy puree johonkin ylävartaloon lähelle sydäntä tai on oikeasti tosi allerginen kaikennäkösille mönkiäisille.

Nr. 21

Vierailija
27/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luulen että pystyisin siihen jos olisi pakko. Paineen alla yleensäkin toimin aika kylmän rauhallisesti. Meillä on lapsia kolme ja pieni koira joten en sallisi kyyn olla meidän pihalla. Jos ei ketään miestä olisi sitä tappamassa, niin sitten tekisin sen itse.

Vierailija
28/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kyy ole rauhoitettu eläin?

Justiinsa oli hesarissa juttua kum joku käärmemies pelkää niiden puolesta ja toivoisi että kyy rauhoitettaisiin kuten vaskitsa, joka siis on taasen lisko, ei käärme.

Itse tapan jos tulevat pihaan. Asutaan espoossa ja en ole kuset housussa kuten joku vihjaisi. En vain halua niitä pihallemme lasten takia.

Vierailija
29/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä tapahtui lakkasuolla.

Vierailija
30/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö te kyistä oikeastaan mitään? :D

"Vaikka kyy on myrkyllinen, sen purema ei ole normaalisti vaarallinen terveelle aikuiselle ihmiselle. Lapsille ja iäkkäille purema on vaarallisempi. Kaikkien tulee kuitenkin pureman saatuaan välittömästi hakeutua lääkärille.

Lisäksi on syytä välttää turhaa hysteriaa, sillä puremaa seuraava šokki on monesti itse puremaa vaarallisempi tila. Kyyn purema johti Suomessa kuolemaan viimeksi 1980-luvulla."

Vierailija
31/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka kyy on myrkyllinen, sen purema ei ole normaalisti vaarallinen terveelle aikuiselle ihmiselle. Lapsille ja iäkkäille purema on vaarallisempi. Kaikkien tulee kuitenkin pureman saatuaan välittömästi hakeutua lääkärille.

Lisäksi on syytä välttää turhaa hysteriaa, sillä puremaa seuraava šokki on monesti itse puremaa vaarallisempi tila. Kyyn purema johti Suomessa kuolemaan viimeksi 1980-luvulla."

80-luvusta ei ole nyt lopulta kovin kauan. Olen D1-diagnoosin diabeetikko ja mulla on lapsia, niin pieniä kuin vähän isompikin. Joten joka ikinen kyy jonka meidän pihalta löytyy, pääsee myös hengestään.

Vierailija
32/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvusta ei ole nyt lopulta kovin kauan. Olen D1-diagnoosin diabeetikko ja mulla on lapsia, niin pieniä kuin vähän isompikin. Joten joka ikinen kyy jonka meidän pihalta löytyy, pääsee myös hengestään.

Kyyn purema on kuitenkin loppupeleissä suht "helppo vaiva".

Ja mahdollisuus joutua sen puremaksi on aikas pieni. Todennäköisemmin jäät auton alle.

Vierailija
33/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmeitä en silti kotipihalla salli. Se on voivoi ja lapiolla pläts!

Vierailija
34/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole jäänyt kertaakan auton alle mutta kyy on häntä purrut marjametsässä.

Työkaveriani puri kyy ja helvetti kun sen jalka turposi. Oli ollut suolla yksin ja pitkä matka piti taivaltaa, tuolloin ei ollut kännyköitä. Sairaalassa oli pari viikkoa ja sen jälkeen vielä saikulla.

Ja mahdollisuus joutua sen puremaksi on aikas pieni. Todennäköisemmin jäät auton alle.

Vierailija
35/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä tiedä mun sairaudesta tai terveydentilasta joten saat anteeksi hölmöytesi.

Vierailija
36/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole jäänyt kertaakan auton alle mutta kyy on häntä purrut marjametsässä.

Työkaveriani puri kyy ja helvetti kun sen jalka turposi. Oli ollut suolla yksin ja pitkä matka piti taivaltaa, tuolloin ei ollut kännyköitä. Sairaalassa oli pari viikkoa ja sen jälkeen vielä saikulla.

Ja? Pointti?

Enhän sanonut että kyyn pureman mahdollisuus on olematon, nolla?

Ja työkaverisi pahan reaktion selittää pitkä matka ja jalan liikuttaminen, käyttäminen.

Vierailija
37/117 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappaisi rauhoitettua eläintä.

Mistähän tuokin on ihmisten päähän iskeytynyt että kyy olisi rauhoitettu eläin?

Vaskitsa on rauhoitettu (mutta se ei ole käärme), samoin kuin rantakäärmekin (joka tosin on vaaraton), mutta kyy ei ole rauhoitettu. TOSIN kyitä saa tappaa vain kotipihassaan, ei luonnossa.

Vierailija
38/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mua eikä ketään lapsista. Sairaalassa olin viikon verran. Jalka oli sinisenmusta ja ihan turvonnut. Purema e ollut kipeä kokemus, mutta muuten oli. Kuumekin nousi liki neljäänkymppiin. Vielä nykyäänkin kärsin välillä hermosärystä oikeassa jalassa mihin käärme iski.

Ai tapanko, pystynkö? KYLLÄ TAPAN!

Vierailija
39/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan kyyn voi tappaa jos se tuntuu ainoalta vaihtoehdolta. Toinen tapa on siirtää se metodilla X esim kannelliseen ja tiiviiseen ämpäriin ja kuljettaa se yli kahden kilometrin päähän pihasta. Kyyn reviiri on n. kahden kilometrin laajuinen.

Mutta mikäli et sitä metodia X tiedä niin ehkä se tappaminen on silloin ainoa vaihtoehto sillä pihastasi on tullut kyyn reviiriä ja se liikkuu siellä melko varmasti usein.

Metodia X en ala täällä neuvomaan sillä se on hyvä oppia kokeneemman seurassa oikeassa tilanteessa.

Vierailija
40/117 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pari viikkoa sairaalassa" justjoo... Mahtoi kaveri olla supermega-allerginen ja vuosi vuodelta juttu saanut aina isommat mittasuhteet.

Ekan pureman jälkeen itse kävelin kolmisen kilometriä ja aamulla ihmettelin, kun nilkka oli pikkasen kipeä ja olihan se turvonnut. Kaksi päivää myöhemmin soitin lääkäriin, antoivat jäykkäkouristuspiikin ja buranaa.

Toisessa puremassa lääkäri totesi, että kipeä on varmaan, määräsi särkylääkettä sanoen, "koita pitää levossa". Lisäsi myös, ettei niistä kyypakkauksista ole oikeasti mitään hyötyä paitsi kovasti allergisille.

t. Se yks aiemmin kirjoittanut (21?)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme