Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Joulutonttujen ke-pe***

08.08.2007 |

Uutta pinoa taas...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarjoili ylijäämäkahvia sänkyyn töihin lähtiessä ja sinne ne unet sitten kaikkosivatkin....

Onko teillä tiedossa hyviä jumppapaikkoja? Selkä on aika kireä ja mieli erityisesti jos ei jumppaamaan pääse, onhan niitä kevyitäkin jumppia, kiva ois kokeilla oikeata äippäjumppaa. Uiminen käy vähä yksipuoleiseksi. Katselin nuo tuntemani liikuntakeskukset, eikä niillä ainakaan ollu raskaanaoleville jumppia:-/

Kauhea nälkä kokoajan, annokset aivan mahdottomia eikä kovinkaan terveellisiä, tällä menoa olen jouluna valtava. Ikinä en oo tämmöisiä annoksia kyenny syömään, että KAUHISTUTTAA!!! Vaa' alle en oo enää tohtinu mennä, ensviikolla neuvola jossa pakko kohdata todellisuus:-P

Minunkin piti käydä ostaa vaatteita, kun ongelmaa pukkaa, en löytänyt muka mieluisia, onko vinkkejä?

Ensviikon neuvolassa pitäis päättää otanko pakkauksen vai rahan, tähänasti on ollu selvä linja että raha, nyt alkaa lipsua tämä ajatus. Toisaalta olen ostanut jo valtavan määrän vaatteita, eli menevät hukkaan jos pakkaksen otan.... kai nämä hormoonit yrittää saada pään väkisin sekaisin...

P-M 21+3

Vierailija
2/23 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

kyllähän tuo paino on täälläkin noussut. Nyt on tosin ollut pari päivää ettei oikein mikään ruoka ole maistunut. No on tuo kurkkukin ollut kipeä eli oliskohan flunssa syynä. No aikapa tuon näyttää.

Tilasta oli tuossa alkuviikosta puhetta. Meillä on nyt noin 140 neliöä ja ennen joulua valmistuu vielä lisää. Eli tilasta ei ole puutetta neljälle hengelle nytkään paitsi säilytystilasta. Miten nuo lasten lelut tuntuvatkin lisääntyvän niin paljon vaikka itse ei ole ostettu paljoakaan.

Äitiyspakkausta en aio ottaa. Esikoiselle otin ja eiköhän nuo mene vielä kolmannellekkin ihan hyvin. Muutenkaan en ole ostanut vielä mitään vauvalle ja tuskimpa hommataankaan juuri muuta kuin kaukalo (edellisille oli lainassa sukulaisilta). Jotain vanhoja vaatteita olen antanut pois mutta eiköhän noilla lopuilla vanhoillakin pärjätä. Minä en tosiaankaan piittaa shoppailusta. Jos vain voin välttää kauppareissut niin jätän väliin. Tosin viimeviikolla ostin ensimmäiset äitiyshousuni. Haaveilen että niillä pärjäisi tämän raskauden. Kotona onneksi pärjää verkkareilla ym.

Täällä potkut on ruvenneet tuntumaan kunnolla mahan päällekkin. Liikettä tuntuu mahassa olevan aika paljon.

t. MiTeSa ja tonttu 23+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla yhtä lämmin päivä kuin eilen. Merenrannalle ollaan lähdössä kunhan mies ja lapset herää.

Taisin viimeksi valittaa kun joudun nostelemaan jne. Kiitos kannustuksesta!! Nyt oon vähentänyt sitä ja miehelle jankuttanut että se saa nostella kaikki painavimmat jne..

Poika heräsi ja tuli syliin..Mulla on pitkät paidat hakusessa. Pitäisi käydä etsimässä jos jostain edullisesti saisi :) Housuja on onneksi läjä kaapissa.

Perjantaina neuvola ja saan luultavasti ne äitiysavustuspaperit. Rahana aijon ottaa ja lyhentää niillä vaunuja. Lokakuun loppuun mennessä pitää vaunut olla maksettu ja haettu. Luultavasti maksettuna jo aijemmin mutta miten aikaisin ne viitsii sieltä hakea?

Mä oon ensimmäista kertaa oikein innostunut tuosta säilömisestä. Eilen tein viimevuotisista mansikoista hilloa. :) Ja mies aikoi käydä mustikassa :D. Ei ole koskaan käynyt ennen. itse oon poiminut muutaman litran suoraan pakasterasiaan. Ja maanataina kävin sitten poimimassa mansikoita. klo 7 aamulla menin ja 4 tuntia meni että sai 2 ämpäriä täyteen. Että aika huonosti oli jo mansikkaa. Mutta edullista! 22e makso yhteensä ne 11kg

No loppupäivän olinkin sitten ihan poikki ja illalla vasta jaksoin vähän siivoilla ym. mansikat sain kuitenkin perkattua silloin päivällä.

Mutta taitaa mun jaaritukset riittää.. Nautitaan näistä loppukesän lämpimistä päivistä!

Puolkymppi rv 23

Vierailija
4/23 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis niin väsyttänyt, mutta menoja taas koko päivälle olisi tiedossa.

Eilen ostin tähän taloon mattoja ja muuta rekvisiittaa, pesänkohennus siis menossa ;-) Vauva juttuja en ole vielä juurikaan miettinyt.. Hoitopöydän ehdin nuorimmaiselta myymään, sellanen kylpyamme hoitopöytä jutska, kätevä edellisessä asunnossa, mutta nyt meillä on kolme kerrosta tässä talossa, joten en varmaan hanki hoitopöytää, jollen sitten taitettavaa vessaan, onhan se kätevä ekoina viikkoina, varsinkin, kun nuorimmainenkin on yks vee, ettei kävele vauvan päältä...Ylimmässä kerroksessa meillä makkarit, keskimmäisessä olohuone, keittiö, ruokahuone ja alhaalla kellarissa sauna ja kodinhoito mm. Pitis miettiä minne laittaa vauvan vaatteetkin, ettei tarvis rampata kolmen kerroksen väliä vauva kainalossa ja yks vee lahkeessa. Muutenkin pitäis alkaa miettiä vauva hankintoja, rattaita yms. mutta luulen, että vielä ehtii... Outoa sinänsä mulle, etten ole ajatellut edes, kun yleensä tässä vaiheessa ne on ollut edellisillä melkein hankittuna.

Vaatteitakaan ei ole vielä riittävästi, vaikkakin teoriassa sukupuoli on selvillä..Odotan vielä ensviikon Naistenklinikan sydäntsekkaus ultraa ( Vain varoilta kokeneempi lääkäri katsoo, kun taustalla yksi vaikea sydänvika vauvalla) jos hekin näkee mahassa tytön niin sitten uskon;-)

Mulla on uusiutunut vanha raskaushormoonien laukasema vaiva, jonkinlainen niveltulehdus :-( En voi kävellä kovinkaan pitkiä matkoja, että nilkkaa ei ala särkemään, kipu on kauhea, jalalla ei voi astua ja meinaa kyllä itku tulla. Kotona on vielä jotenkuten pärjännyt, mutta jos enemmän siivoo ja on jaloillaan, niin alkaa kipu särky iltaa kohden, tosi masentavaa, kun kävelen tosi mielelläni ja varsinkin se ettei pärjää kotihommien kanssa. Mies ei meillä nykysin paljoa sisähommia tee, mutten voi siitä kyllä meteliä nostaa, koska hän tekee päivätyön lisäksi sitten vielä tosi paljon pihahommia tai sellasta hommaa, mitä itse en edes osaisi/pystyisi eli takan purkua, pihakivien laittoa yms.

ponnari ja itu 21+6

Vierailija
5/23 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvolassa pikana viikkopunnituksessa ja oli siitä jotain hyötyä vissiin kun painoa ei ollu nyt tullu yhtään! Tosin nyt vedellään tyttöjen kans shipsejä sen kunniaks ;D Kuunneltiin sydänäänet samalla kun masussa ollu hiljasta mut on tuo vetäny ihan kiitettävää rumbaa sen jälkeen..tietenkin ;)

Eilen oltiin rannalla ja tuli vihdoin talviturkkikin heitettyä pois! Tänään pitää taas istua ompelukoneella..se vähän pistää turvottaan ja saa tukalaa oloa aikaseks mut pakko mikä pakko!

Tilaa meillä on nyt noin 100 neliön verran ja huoneet on tosi isoja. Meillä on esim. meidän makkarissa kahden oven vaatekaappi, iso sänky, kaks kirjahyllyä, iso tietokone/ompelupöytä ja lipasto..Lipasto varmaan siirtyy sit pinniksen tieltä pois. Kunnostin tuolle nuorimaiselle sellasen 60-luvun pinniksen joka on jatkettava ja pienimmillään sen saa 45cm pituseks..on aikast söpö =) Maalasin sillon sen ruskeeks muuten mut joka toinen pinna on vaaleenpunanen ja joka toinen vaaleen sininen..oli muuten aika kökköä tehä se 2kk ennen laskettua!!!! En luvannu tehdä toiste!! Yläkertaa alotellaan varmaan loppusyksystä ja sieltä tulee sitten saman verran tilaa lisää. Eli sit pitäs mahtua ihan hyvin kaikkien tänne! Huoneet yläkertaan tulee olee vielä täyskorkuset. Joku on 35-luvulla päättäny tehdä kunnon pröystäilevän ja korkean talon ;) Meidän taustaa sen verran että ostettiin tää vanha hirsirunkonen talo kun aloin odottaa kuopusta ja rempattiin koko raskausaika (päivää ennen synnytystä maalasin vielä 3 metrisen salin pönttöuunin) Lämmin vesi ja vessanpytty tuli taloon samana iltana kuin tulin vauvan kanssa kotiin..et kummasti osaa nauttia siitä että tässä raskaudessa ei tarvii ottaa kuin muutama askel ja pääsee yöllä pissalle, pihahuussin sijaan!! Siis olihan meillä toinen koti koko ajan mut me oltiin lähes koko ajan kumminkin täällä työmaalla kaikki.

Hoitopöytää en vaihtas/antas pois. Meidän khh suunniteltiin niin että siinä on hoitotaso aina! Menee toki tavallisena pöytätasona jälkeenkin. Mut nostan edelleen meitin reilun 2v:n siihen jos ei satu olee täynnä pyykkiä! Säästää mun selkää ainakin ihan hiveästi. Vaipanvaihto sujuu kyllä ihan missä vaan ja miten vaan! Olempa kerran vaihtanu parikuisen kakat autossa pystyasennossa..se oli jo aika haastavaa!!!

Nyt niitä kaavoja piirtään =)

masuviikot 23+5

Vierailija
6/23 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas vähän elämä muuttunut kun taloon tuli pieni mäyrisvauva. Eilen hain ton pennun kotio ja jostain kummasta tässä tulikin mieleeni, että kuinka rankkaa on yksin olevan pennun kanssa varsinkin pari ekaa päivää... Pikkunen ikävöi mammaansa ja sisaruksiaan ja sitten välillä vähän kiljutaan ja sensellaista. Yöllä se heräs varmaan kymmenenkertaa, välillä nukku tyytyväisenä kainalossa, välillä lattialla ja välillä sitten riehuttiin yksinäisenä ympäri taloo.

No eiköhän toi mamman ja sisarusten ikävä tuosta haihdu viikon sisällä ja Sammy oppii talon tavoille. Kuten nukkumaan kiltisti yönsä.. Vaikkakin on hyvää treeniä tulevaa vauvaa ajatellen! Sitähän se vaavin kanssa on, että yöt menee tunnin sykleissä.

Jaha! Sammy meni boxiin nukkumaan. Opetan sen heti oleen boxissa, että tulevaisuudessa osaa sitten olla boxissa kun käydään näyttelyissä jne.

Asunnoista täällä oli puhe, mulla on nyt talo myynnissä ja itseasiassa tänään joku pariskunta on menossa kysymään lainaa, että kohta saatetaan olla sitten kodittomia.. Mulla ei oo vielä katottuna uutta kotia mutta jotain pientä suunnitelmaa tässä on tietysti ollut. Kivahan tääkin talo olis ja tilava! neljä huonetta ja keittiö, sauna jne. Toivottavasti uusi koti löytyy ennenkuin vauva syntyy!

Nyt täytyy varmaan syödä jotain aamupalaa. Masussa möyritään kovasti ja taitaa Wanillallaki olla nälkä jo.

beibi07 ja wanilla 21+2

Vierailija
7/23 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Vieläköhän joku muistaa mut vielä?!=) En oo kirjotellu varmaan yli kuukauteen, on ollu niin touhuja ja menoja..Heinäkuussa meillä oli miehen kans häät, ja sit päästiin muuttamaan omakotitaloon. Eli päivät on menny vähän remppatouhusta ja elosta nauttiessa ja tietty tuon esikon kans perässä juostessa. Teil on ollu tääl asumusten koosta puhetta.. Meidän talossa on noin 250 neliötä eli tilaa löytyy ihanasti. 7makuuhuonetta joten on varaa valita missä nukkuu :)

Nyt ollaan lie miten kauan nettipimennossa, ku odotellaan milloin laajakaista taas pelittää... Nyt kirjottelen vanhempien koneelta. =)

Masussa käy kova touhu, liikkeet näky ja tuntu mahan päältä jo rv 19. Neuvolatätikin näki ne;) Tällä viikolla sf-mitta oli 24cm, esikoiselta samaan aikaan oli 18cm.. Eli reippaasti käyrän ylhäällä mennään :)

Mutta nyt lähdetään esikoisen kans uimaan ;) Nauttikaa näistä kesäpäivistä täysin rinnoin!

Viltsutti 23+3

Vierailija
8/23 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikistä on elo täälläkin, läkähtyy aivan..

Onneksi tänään on käynyt pieni tuulenvire niin edes hitusen viilentänyt oloa.

Kuopuksen päiväunetkaan ei huippupitkät olleet kun sisälläkin on+28, olohuoneessa isot ikkunat niin siitähän paahtaa.

Meillä on kaiketi pikkusen yli 100 neliötä tässä " lukaalissa" , kolme makkaria ja huomaa, ettei anoppi ja appiukko oo paljon aivoja käyttäneet kun tätä on suunniteltu..Keittiössä niin vähän kaappeja, että hermo palaa eikä säilytystilaa muutenkaan juuri yhtään.

Me ollaan katto uusittu ja tuolla ylhäällä on varaus huoneille, piirrustuksetkin ois valmiinaa kun vaan sais isäntä aikaseksi, on tuota muuta rakentamista niin paljon ollut kun tehtiin uusi navetta, nyt on sitte vanhaa navettaa laitettu pikkuväelle sopivaksi, siilot käännetty ja viljapönttöä on nyt pystytetty..

Mutta joskus varmaan tulee valmista ja sitte meilläkin on 7 makkaria!

Vanhaan autotalliin ois tarkotus tehä kodinhoitohuone jo tänä syksynä, taitaa kyllä jäädä minun hommiksi se.

Sinne arvelin jos saisi sitten vauvallekin hoitopöydän yms. kun ei se oikeen muuallekaan meinaa sopia.. Kuopus muuttaa syksympänä siskonsa huoneeseen ja sitte ei hoitopöytä sovi sielläkään olemaan ja meiän makkari on niin pieni, että just mahtuu parisänky ja pinnis..

Eli hoitopöydän suuri kannattaja olen minäkin, jo ihan tästä kaappien vähyydestäkin johtuen, vauvan vaatteet sopii laatikoihin hyvin ja vaipat yms. tarpeellinen samaten. ja kiva oli siinä vaipat vaihtaa ja muutenkin hoidella.

Kuopuksen vaatteet on laatikoisa vieläkin ja päällinen on sitten kyllä yksi romunkeräyspaikka.......Mutta hoitoalustakin on paikoillaan kaiken alla..Ü

Marzi, mä arvelinkin, että asut jossain tuolla Kajaanissa päin kun siellä raveissakin olit käynyt!

Meiltä on tästä 150 kilsaa Kajaaniin, raveissa en millonkaan ole siellä käynyt(Ylivieska, Kaustinen ja Vaasa sellasia missä eniten tyttösenä kävin ja kotirata Kokkola tietty on eräänkin kerran tamman kanssa kierretty sillon kauan sitten kun oltiin vielä nuoria=)) enkä koko Kajaanissa ja yllätyin vähän kun se olikin ihan kivan näkönen kaupunki, toi väli kun Turpakukkulalta Kajaaniin on aikas ankee, talvisaikaan etenkin vähän kun itänaapurista=)

Vauvelikin on touhuillut aamupäivän ja oon melkeen satavarma, että sillä oli hikkakin. Tuli niin tasasin välein hytkähdys, tuolta se hikkaaminen muistaakseni ainakin tuntuu;O

Maha on alkanut kasvaa vauhdilla kun se tuolta esiin pullahti eikä jätä enää arvailujen varaan oiskohan vauvamasu vai vanha läskireppu..

Ihan kimmosan tuntunenkin, oikea vauvamasu.

Pikkasen tosiaan alkaa ärtymään enemmästä tekemisestä ja pitkään en jaksa seistä jostain kuuman syystä, jotenkin alkaa painattamaan ja istualleen on pakko välillä laittaa.

Mä täällä arvon, että ottaisikon äippäpakkauksen vai nou..Kolmelle oon ottanut ja kaikkea on ettei sitä ihan oikeasti tarvisi mutta kun se jotenkin vaan niin kuuluu odotukseen se pakkaus.. Vähän hämää kun se haalari onkin nyt 68 senttinen, kun niin kaavailin, että ois ihana 1v. talveksi vaunuissa nukkumiseen mutta eihän se enää mahukkaan sillon.

No, onhan tässä aikaa vielä miettiä. Nyt kun on taas niin ihanasti ettei tarvii yhtään pidättää papereitten viemistä kun varmasti saa tän pakkausken eikä uutta jaeta vielä pitkiin aikoihin.

Oon tässä miettinytkin, että millonkahan anoppi alkaa laulunsa, että sitä äitiyspakkausta ei sitten oteta kun vaatetta on muutenkin paljon..Asiahan ei sille kuulu mutta ei sellanen tuota muoria estä natisemasta......Valitettavasti.

Jo vain mutta pitäs laittaa saunaan tulet..On kyllä niin kuuma, että melkeen menisi saunasta koko kämpää, ainakin turkkilaisesta höyryhuoneesta.......

Lahja ja masu rv 19+5

Vierailija
9/23 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo on ollu tukalaa olla...tää kuumus ei oo mul kyl hyvä ja oikeestaan en tykkää yhtään...anteeks niille jotka voi nauttia täysin tästä helteestä....mä ootan syksyä ja pakkasia ja sitä joulua=)

tänään kävin ostaa pari mamma puseroo ja housuja sovitin mut ei nii ei käy miulle...saa nähdä miten loppuajasta kunhan masun malli hiukan muuttuis...mul masu niin alhaalla et kaikkii jää sit melkein ylös ns.pussi ja sit en lanne housuista tykkää...

tääl siskol oleskellaa viellä ja pe kotiudutaa sit...kivaa olla systeril mut on tääl kyl menoa ja ääntäkin saanu käyttää...

kauhia väsy iski kun ulkoiltii ja käytii pesulla ja riisipuuro uunis ja nyt ku istahti nii haukottaa ihan pirusti.

mut illan jatkoja

manja ja rv 23

Vierailija
10/23 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin tänään, oli kyllä sijainen ja aika sähellystä. Vauvan syke oli 140-160, enempi siellä 160 kieppeillä. Paineet ok... Hempparikone hieman sökönä, näytti alle 100 mut labrassa varmistettiin ja oli 120. SF-mitaksi sai huimat 23cm, en todella tiedä uskoako sen naisen taitoihin, joku sijainen oli.

Täällä kanssa joulua jo odotellaan... =) 4 kuukautta tuntuu ikuisuudelta!! Miksei se tule jo?! Kuuma on täälläkin!

Tuikku ja Vilpertti 21+6

Vierailija
11/23 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas sama meininki jatkuu. S.....n ukko kantaa joka aamu kahvit sänkyyn ja sinne kaikkoaa unet, eihän se pahuuttaan tee, pyrkii olemaan kiltti. Ja toisaalta, ehdin tehdä enemmän kun en loikoile tunteja punkan pohjalla. mutta loikoilu lomalla on ihanaa.

Ensviikon maanantaina on toka neuvola. eka oli viikolla 6 tai 7 ja nyt viikolla 22 seuraava. Neuvola olisi ollut viikolla 20 +4 mutta soitin sinne ja pyysin siirtoa että saan samalla matkaan ne todistukset jolla saa sitten äippäloman ajankohdan (ja voi taas anoa talviloman ennen sitä)

Ensviikolla myös tallinnassa tarkoitus käydä, onko tiedossa hyviä vinkkejä kauppojen suhteen? Tietysti siis olis kiva saada itselle jotain kivaa vaatetta, samoi tulevalle vauvelille. Ainakin pitää nauttia notkuvista ruokapöydistä (kun tuo maha sitä nykyisin vaatii)

Käväisin tuossa vaa' alla ja paino pari kiloa nyt sitten noussut, eikä mikään ihme, mikään ei tunnu sammuttavan tätä ruokahalua:-(

Vois pikkasen siivoilla näin aamusta, kun ei oo vielä niin kuuma

P-M 21+5

Vierailija
12/23 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän sitä aloittaisi...

Oltiin maanantaiaamuna viimeinkin siellä ultrassa. Lääkäri tutki todella kauan,eikä koko aikana puhunut yhtään mitään,mä jo ihan tärisin siinä sängyllä ja mieskin näytti aika kalpealta siinä vieressä.

Lopulta sanoi,että kaikki on ihan niin kuin pitääkin sydämessä!! Tutki lisäksi uudelleen kaikki muutkin sisuskalut yms.,vaikka vain sydämen takia siellä oltiin. Ja kaikki näytti olevan kunnossa joka puolella. Kyllä oli helpottava uutinen,sitä kun oli jo ehtinyt miettimään vaikka mitä.

Leivoin oikein mansikkakakun iloisten uutisien kunniaksi,mutta se jäi sitten kokonaan syömättä. Me ei nimittäin kauan ehditty nauttimaan iloisista uutisista,uusi vastoinkäyminen oli jo tulossa.

Meidän pikkuneidille(reilu 1v.) nousi yllättäen ihan hetkessä 40 asteen kuume. Lähdettin heti päivystykseen,ja sieltä jatkettiin matkaa naapurikaupunkiin sairaalaan. Siellä sitten selvisi,että kyseessä munuaistulehdus,kolme yötä olin neidin kanssa,sai tuon ajan lääkettä suoraan suoneen. Eilen päästiin jatkamaan toipumista kotiin,myöhemmin tehdään sitten vielä jatkotutkimuksia.

Että tälläistä kuuluu meille,toivotavasti pian alkaisi vähän seesteisempi kausi,kun ensin meni kolme viikkoa murehtiessa vauvan terveyttä ja nyt sitten heti perään tämä sairaalareissu ja huoli tytön terveydestä.

Jaahas,nyt pitää mennä puuron keittoon,vaikka aika turhaa hommaa se varmaan on,pojalle ei oikein puuro meinaa enää kelvata ja tytöllä ei vielä ole ruokahalu entisellään,vaan lopettaa syömisen jo muutaman lusikallisen jälkeen...

terveisin Himpula rv23+3

Vierailija
13/23 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia Himpulalla!!!!!

Herää vain ihmetys, että millainen tumpelo se ensimmäinen ultraaja oikein olikaan, kolmen viikon paniikki turhasta tuntuu jokseenkin turhalta... Ja jos sydän ei ole nelilokeroinen on vika äärimmäisen vakava ja vaikea, eikä sellaisia epäilyksiä pitäisi heitellä ihan tuulesta...

Nauti nyt raskaudesta oikein olan takaa -ja edestä!!!

Oma (. ) Täällä alkaa olo olla kun olis raskaana;-) Maha painaa ja liitokset huutaa hoosiannaa.. Sf mitta meni keskikäyrillä ja kaikki oli muutenkin neuvolassa ok. Muutaman kerran näkynyt potku jo mahan päällekin, mulla maha on niin iso, ettei tahdo oikein reunoille osua, vaikka kuinka yrittää..

Tänää olemme menossa katsomaan talomme tulevaa vahtikoiraa, tosin ikää on vasta 4viikkoa, että vahdiksi ei ihan heti taida olla ;-) Kultainennoutaja olisi tämä. Pikkusen hulluja me ollaan, myönnetään, mutta isoa koiraa ollaan haaveiltu pitkään pieniä kaks ja neljä kilosia nämä kaksi edellistä ja nyt on tilaa sekä aikaa kun olen päivät kotona, tämän vauvan jälkeen onkin kiire työelämään, joten monta kärpästä samalla iskulla;-)

ponnari ja itu 22+0

Vierailija
14/23 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tuo tytön sairaalareissu vei ehkä vähän hyvän fiiliksen kärkeä =/ Onneks pääsi kumminkin heti hoitoon jne. Meidän tytölle iski 1,5 vuotiaana ihan samalla lailla yhtäkkiä kova kuume ja oltiin kanssa 4pv:ää sairaalassa tiputuksessa (hällä oli pneumokokkibakteeria veressä) Sitä ei heti keksitty mutta tulehdusarvot huiteli ihan järkyttävän korkeella yms. Oli aika kamala reissu!!

Täällä kanssa olo on todellakin raskaana oleva! Kyllä eilinen oli tuskanen päivä, ulkona ilma vielä kamalampi kuin sisällä ja joka paikassa hiki vaan valuu ja olo on todella tukala. Liitoskivut vaivaa ihan urakalla ja säteilee särkynä reisiin asti (tää olikin mulle ihan uus juttu) Selkä/issias tyyppistä vaivaa siihen kaveriks ja homma on valmis! Tätä vielä 3,5kk (siis oikeasti tuo kuulostaa tosi vähältä jos totta puhutaan, mut kun sen tietää kuinka pitkä se vika kk on ;)

Eilen tuli Pohjolasta ilmotus että vakuutuksemme syntymättömälle vauvalle on hyväksytty! (sanoin miehelle et tosi ihanaa koska mulla bmi 0n yli 35 ja en olis kestäny enää sitä että mun painon takia ei oltas sitä saatu!! )

Kelan paperit lähti vissiin maanantaina, saa nähdä koska tulee päätös..

Nyt ompelukoneen ääreen jälleen, tän päivän kun jaksaa vielä ni sit heivaan =)

masuviikot 24+0

p.s mä ehkä keksin meidän pojalle hyvän nimen =))

Vierailija
15/23 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piitu-Miina mä olisin ihan sika onnellinen jos mun paino olis noussu vaan pari kiloa!!! Tää 9kg:a ei pal naurata =/

Vierailija
16/23 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti neitokaisen sairaus latisti tunnelmaa, toivottavasti voi nyt hyvin. Meidänki lapsilla joskus virtsatieinfektio noussut munuaisiin asti ja sitten on antibiootteja tiputeltu:-/

Ajattelin lähteä yhteen vesijumpparyhmään, jotta tuo painon nousu ja selkä ja vatsa ja erityisesti mieli pysyy hyvinä:-D En oo kokeillu moista raskausaikana, mutta ilmeisesti ihan miellyttävää

Kirppikselle täytyy nokka suunnata:-D

P-M

Vierailija
17/23 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukotus! Taas yksi huonosti nukuttu ja painajaisten sävyttämä yö takana.. Lähdettiin Sammyn (mäyrispentu) kanssa vähän mökkeileen tossa eilen ja siinä kokopäivä menikin auringon paahteessa. Alkaa tosiaan täälläkin oikeen huomata, että raskaana ollaan. Ei pysty ollenkaan makaamaan masullaan, eli ei voi ottaa arskaa ku etupuolelle. Sitten massu alkaa tuntua ahdistavalta ku on niin kuuma. Ja sen oon huomannu kun nousee ylämäkeä niin tuntuu, että lapsi puskis nahan läpi pihalle. Sattuu ihan kauheesti ja oikeen tulee semmoinen tuskainen ahdistus.

On tää raskaana olo kyllä semmosta, että ei tästä ainakaan nauti.

Painosta: Täällä paino on nyt sama kuin mitä ekassa neuvolassa punnittiin. Sehän tippu tuolla välissä pari-kolme kiloo ja nyt sitte tullu taas takas eli tällähetkellä +-0. Pakko kyllä myöntää, että nyt on tullu syötyä kaikkea kiellettyä ihan liikaa... Täytyy ruveta paremmin kontrolloimaan syömisiä, ettei painoo juurikaan tulis.

beibi07 ja wanilla 21+4

Vierailija
18/23 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himpulalle onnea, olikin sellainen kutina, että kaikki järjestyy.

Tällä viikolla onkin saanut murehtia nuita iltapäivälehtien lööppejä.. Nämä joulukuisethan ovat vielä suhteellisen turvassa tuolla vatsojen sisällä, mutta miten suojella nuita isompia. Esikoisen syntymän jälkeen maailman pahuus tuntui todella painostavalta, nyt siihen on taas välillä turtunut, ja nyt raskaus saa herkistymään kaikille pahoille uutisille.

On kyllä ollut tosi hikistä istua toimistossa tällä viikolla. Ei ilmeisesti ilmastointi pelaa kunnolla. Aamulla käytiin tamman kanssa kärrylenkillä, mäkäräisiä vähän yön jäljiltä vielä kiusana, mutta muuten ihana ilma.

Illalla alkaisi Heikki Kovalainen Karting race-tapahtuma, Konsertti tuolla rannalla (Beats n Styles ja lämppärit). Töistä sain yhden VIp-lipun.. saa nähdä miten sen käy, kun iltavuoroa kuitenkin tänään ja jos ei kaveria löydy. Mies aikoi mennä ehkä suoraan baariin (kiva, kiva).

Sain sen lainalupauksenkin pankista, joten lomalla varmaan käydään sitten katselemassa taloja :)

Olisipa mullakin painonnousu parissa kilossa.. Oon koittanu olla nyt dieetillä, ettei enää paino nousisi. Mutta heti, jos erehtyy leivästä nauttimaan (oon yrittänyt olla kokonaan ilman, mutta ratkesin tuoreeseen jälkiuunileipään), niin painossa näkyy. Eilen sitten ihan luvan kanssa söin vähän jäätelöäkin, mutta viikonloppu täytyy olla taas hedelmä/kasvis/liha-linjalla.

Seuraava neuvola on 5.9. (lääkäri) ja koitan, että paino vähän jopa tippuisi siihen mennessä. Muuten on joulun jälkeen liikaa laihdutusurakkaa, vaikka imetys tekeekin osansa.

Ens viikolla alkaa tytön eskari ja on ihan innoissaan sinne menossa. Onneksi hoidosta on lyhyt matka eskariin, pääsee ihan itsenäisesti sen varmasti ensimmäisen päivän jälkeen kulkemaan (koulu ja päiväkoti samassa pihassa).

Nyt olisi päikkärit tarpeen. Heräsin ajoissa, että ehdin sen hevosen ajamaan, ja syötiin lounaaksi itse tekemiä hampurilaisia > unetus...

Kävely alkaa olla jo vaapuntaa muistuttavaa, varsinkin työpäivän jälkeen ja aamusta ennen kuin pääsee vauhtiin. Esikoista odottaessa oli ihan eri reipas olo tähän verrattuna, taitaa vanhuus tulla.

Marzi 23+3

*ajatus harhailee*

Vierailija
19/23 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt täällä kurkkimassa, että saan tietää mitä teille kuuluu. Hienoa, että vauvalla on kaikki ok ja pikkuneitikin jo kunnossa, varmasti järkyttävä kokemus.

Tervehdys teille kaikille muillekkin ja kiitokset haleista ja kaikista voimatoivotuksista. Tunnnutte niin tutuilta, että käyn täällä varmasti lukemassa teidän kuulumisianne.

Minä voin jo ihan hyvin, kevään ja kesän kestänyt väsymys on kaikonnut ja minä porskutan rästihommia lävitse. Odottelen nyt jo kovasti syyskuuta ja jälkitarkastusta, meiltä puuttuu jotain joka toivottavasti saa jo alkunsa tämän vuoden puolella vielä, vaikka eihän sitä voi tietää kauan kestää. Mutta toiveikkaissa tunnelmissa olen, eihän tätä muuten kestä.

Ihanaa loppu kesää kaikille!

Rilla-ma-rilla

Vierailija
20/23 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas tää viikko ollu tohinaa, että tänään ekaa kertaa koneen aukaisin... Nytkin tuo 1vee tossa repii hihaa, joten taidan vaan kuulumisia kirjata ja lukea pinoja paremmalla aikaa...

Onnittelut hyvistä uutisista Himpulalle!

(.) Potkuja satelee tasaiseen tahtiin, nyt jo mieskin on tuntenut potkut!!! Viime vkon loppu meni vähä niin ja näin ku supparit vaivas tosi paljo. Maanantaina yritin jo neuvolaankin soitella kontrolliakaa, mutta yllätys yllätys vastaaja taas päällä. No mun pari siskoo tuli meille sillon ja niinpä oonkin saanu ottaa aikas lokosasti nää päivät ja masukin on rauhoittunut! Onneksi, ei oo kovin hääviä jo supparit jo tässä vaiheessa alkaa säikytteleen. Mulle tää on kyl jo tuttua ku edellisiltäki supisteli ja kuopukselta lääkärit sano et yritettään pitää mukana rv36 saakka, no neiti syntyi lopulta vasta rv39... Tasan viikon päästä ois sitten se kauan odotettu rakenneultra!!! Voi olla että meen taas yksin ku mies ei nii helpolla pääse töistä ja jos pääseekin nii taitaa jäädä lastenvahdiksi kun ei viittii viedä tota katrasta hoitoon jos ei oo pakko...

Me ollaan tänään lähös taas reissuun, mummolaan. Isommat tytöt 4v ja melkein 3v lähti jo eilen siskon kyytillä ja minä oon nyt sitten pari päivää ollu tän kuopuksen kans kahden. Ihan kiva, eilen käytiin kaupungillakin ja oli helppoo ku ei ollu ku yks mukula mukana. Oisivat ottaneet nuorimmankin mut ku autoon ei mahtunu, ja mitäs minä sitten oisin tehny??? No ens kerralla on sitten pienimmän neidin vuoro, ei ookkaa ollu viel koskaan yökylässä...

Palaillaan taas:)

Vointeja mammat ja masukit!

daisy82 +masuasukki rv 21+3