Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pillereistä huolimatta raskaaksi?

Vierailija
07.08.2007 |

Eli onkos sinulle käynyt niin, että vaikka niitä pillereitä popsit niin silti on vauva ilmoitellut tulostaan?

Itse vain kovasti tässä pohdin, kun olen unohtanut ottaa sen säännöllisesti (muutaman tunnin heittoja, ei kait pitäisi olla vakavaa) ja sitten eräänä aamuna kun olin ottamassa se pienen pieni pilleri tipahti lattialle ja yliahne koirani söi sen, joten se pilleri jäi sitten ottamatta, oli toiselta viikolta.

Onkos nyt mahdollisuus, että meille olisi vauva tulossa? Vai voinko luottaa edelleen pillereiden voimaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinkin olisi jäänyt se 1 pilleri ottamatta.

ap

Vierailija
2/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut seur. päivän pillerin jolloin tyhjennysvuoto olisi vaan alkanut yhden päivän aikaisemmin. Katso pilleripaketista, niissä on yleensä kaavio tms missä selitetään, miten pillerin unohtaminen missäkin vaiheessa kiertoa vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itte unohtannu ottaa kolme pileria tästä liuskasta ja en usko että sekään vaikuttaa.

Vierailija
4/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilleri olisi jäänyt välistä, jos yksi katoaa, ei sitä saa tilalle vaikka söisi 50 sen jälkeen, se yksi pysyy poissa.

Ja niin, pillereiden ohjeissa sanotaan, että jos toisella viikolla ei ota pilleriä, niin se ei ole niin haitallista kuin se, että jättäisi ennen vuotoa ottamatta sen pillerin, kun jos sillä vikalla viikolla jää pilleri välistä, pitää sitten jatkaa uudella laatalla.

Mutta siis, en tuota kysynyt vaan sitä, että onko joku tullut raskaaksi siitä huolimatta, että on syönyt pillereitä?

ap

Vierailija
5/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee raskaaksi. Siis jos ei ole muita syitä, kuin pillerin unohtuminen.

Mutta itse olen tullut raskaaksi samaan aikaan, kun söin Harmonet-pillereitä. Luulen, että syynä on pillerien tehon laskeminen, samoihin aikoihin söin muutaman antibioottikuurin sekä käytin unettomuuteen luontaistuotetta, jossa oli mukana mäkikuismaa. Mäkikuismahan saattaa viedä jopa 70% e-pillereiden tehosta.

Terve tyttö syntyi.

Vierailija
6/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätodennäköinen. En ole vielä ajatellut niin pitkälle.

Vierailija
7/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun elimistö tiedä että onko yksi pilleri hukkunut laatasta, jos se saa päivittäin sen pillerinsä.

Vierailija
8/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovulaatiota vaan estävät munasolun kiinnittymisen? Vai olenko ihan hakuteillä?...vai oliko se niin, että kierukka estää tuon kiinnittymisen? *miettii*

ap

Vierailija
9/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitäisi taas ottaa seuraavasta laatasta yksi jnejne. eli kokonaista laattaa ei tuon mukaan tulisi sitten ollenkaan missään vaiheessa. Helpompi se noin on, että jättää sen yhden piltsun sitten välistä ja elää toivossa, että suoja pysyy silti

Vierailija
10/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mäkikuisma-juttu oli mielenkiintoinen, en ole aiemmin kuullut asiasta! Itse syön välillä pillereitä vähän miten sattuu. Menikö se niin että jos jää tarpeeksi monta pilleriä välistä niin alkaa tyhjennysvuoto? Jos muistelen oikein niin joskus nuorena kävi niin ja tyhjennysvuoto tuli muistaakseni kolmantena päivänä..?

Vierailija
11/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli just sillon ovulaatio (onneksi tuo on vaan suuntaa antava) argh... tässä täytyy vielä odotella vaikka kuinka kauan menkkoja, että tietää, et kyllä ne pillerit suojaa.

ap

Vierailija
12/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vaikutat vastuuntuntoiselta ehkäisijältä. Ihmekö, että gyne näytti epäilevältä kun sanoin, että minulle pillerien muistaminen ei ole mikään ongelma. No, kun täällä näitä juttuja lukee, niin eikö ihme.

Jos pilleri jäi ottamatta, niin ehkäise lisäksi kondomilla loppukuu.

Vierailija
13/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi vaikeuttaa mahdollisen tsygootin kiinnittymistä.

Ole huoleti ap.

Vierailija
14/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ottamassa ko. pilleriä ihan ajallaan, mutta se tippui lattialle, niin voi käydä vaikka olisi kuinka vastuuntuntoinen! Ja se, että ahne koira syö sen, ei ole edelleenkään tekemisissä sen kanssa, ettenkö olisi ko. pilleriä MUISTANUT, olisko mun pitänyt repiä sen koiran maha auki ja etsiä sieltä se pilleri?

Olen nyt pillereillä ehkäissyt raskautta 5vuoden ajan ilman mitään ongelmia, paitsi nyt kun kävi tuo vahinko, että se tipahti kädestäni.

Vierailija
15/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämättömyyttä e-pillerien käytöstä voi olla. Anna koiran syödä vaikka 10 pilleriä, kunhan itse ota pillerisi joka päivä, lukuunottamatta 7 päivän taukoa.

Vierailija
16/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillepakkauksen ohjeissa (joihin luotan suunnattoman paljon enemmän kuin av-mammojen aivotuksiin) lukee, että JOS keskimmäisellä viikolla pilleri jää ottamatta pitää lisäehkäisyä käyttää seuraava viikko, mutta jos viimeisellä viikolla niin väliviikkoa EI saa pitää, vaan täytyy aloittaa uusi laatta.

Ja tuon jo tänne kerran kirjoitin, opetelkaa ymmärtämään lukemaanne!

Ja ei, ei olla tarvittu kortsua eikä muutakaan lisäehkäisyä kun ei olla rakasteltu sitten tuon pillerin häviämisen, mutta edellisenä iltana kyllä ja jos joku nyt ihmettelee, että mitä väliä tuolla sitten on, niin voin kertoa, että siittiöt elävät naisen elimistössä useamman päivän.

ap

Vierailija
17/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa kuin lapsen saaminen vai?

Jos pilleri jää välistä tai myöhästyy useita tunteja, käytetään kondomia seuraavaan kiertoon asti. Jos hukkaat pillerin, otat uuden toisesta laatasta ja jätät sen sitten vaikka varalaataksi odottamaan vastaavaa tapausta.

Siis kuinka tyhmiä ihmisiä täällä oikein on?

Kyllä, raskaaksi voi tulla, jos unohtaa yhdenkin pillerin.

Vierailija:

Sitten pitäisi taas ottaa seuraavasta laatasta yksi jnejne. eli kokonaista laattaa ei tuon mukaan tulisi sitten ollenkaan missään vaiheessa. Helpompi se noin on, että jättää sen yhden piltsun sitten välistä ja elää toivossa, että suoja pysyy silti

Vierailija
18/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan kilttinä tyttönä ottanut seuraavan laatasta ja sitten uudesta laatasta YHDEN, jonka jälkeen olisit antanut tyhjennysvuodon tulla! MI-KÄ TÄS-SÄ ON NIIN VAI-KEE-TA???

Vierailija
19/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereiden ehkäisyteho ei ole 100 %, siis ihan oikein ja säännöllisesti otettunakaan. Lähes 100, mutta ei ihan, eli vahinkoraskauksia sattuu. Kaikki unohtelu ja epäsäännöllisyys pudottaa tehoa entisestään.

Eri pillereillä vaikutus perustuu eri mekanismeihin. Jotkut estävät ovulaatiota, jotkut vain pakuntavan kohdunkaulan limaa ja ilmeiseti jotkut estävät kiinnittymistäkin.

Eri pillereillä epäsäännöllisen ottamisen merkitys vaihtelee. Minipillerit pitää ottaa aika tarkasti ajallaan, perinteisemmissä 12 h heitot eivät juuri vaikuta.

Vierailija
20/20 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä juuri 2,5kk sitten :S Cerazettet oli käytössä ja niistä huolimatta olen raskaana. Tosiaan pari pilleriä otettu muutaman tunnin viivellä (varo-aika 12h), eli jo se on ilmeisesti heikentänyt tehoa.

Eipä mitään, ihana yllätys kumminkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi