Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä pömppövatsa pois ja -10 kiloa?

Vierailija
25.07.2007 |

Siis kertokaa oikeasti millä tavoin voisin saada kamalan pömppövatsan (ja -10 kiloa) pois? Oikeasti olen suht tyytyväinen kehooni vaikka painankin 75 kiloa ja olen 170 cm pitkä. MUTTA SE VATSA!! Kahden raskauden jälkeen, joista toinen on kaksosraskaus, vatsa on jäänyt pömpöttämään ikävästi, vähän kuin odottaisin lasta 4 kuulla:(((.

Millä tavoin tällaisen vatsan saisi pois tai siis lähinnä vyötärönympärystä pienemmäksi? Ajattelen myös terveyttä koska vyötärönympärys on melko varmasti liian iso ihan terveydellisistäkin syistä!

Millaista jumppaa tai liikuntaa kannattaisi harrastaa? Onko kaikki liikunta hyvästä ihan vyötärönympärystä ajatellen?

Entäs sitten syömiset? Kaikki rasvaiset herkut tietysti pois vai?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän myös olla syömättä keksejä kahvin kera näin iltapäivällä. Huono tapa, josta pääsin jo muutama vuosi sitten eroon kunnes aloin odottaa kolmatta... Mutta pakko taas yrittää. Kai se vyötärönseutu siitä kutistuisi kunhan ei niitä herkkuja söisi..

Huoh, onko kohtalotovereita tai ketään joka olisi onnistunut pömppövatsaa kadottamaan?

Vierailija
2/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ite samassa jamassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
4/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti ei tarvi tehdä isojakaan muutoksia ruokaan

Vierailija
5/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko kaikki jumppa ja liikunta hyväksi vyötärönseudulle??

Toki tiedän myös ruokavalioni ongelmakohdat: liikaa pullaa, keksejä ja iltaisin karkkia. Muuten en nyt herkuttele liikaa ja syönkin kohtuullisia annoksia. Liikun myös liian vähän!

Ap

Vierailija
6/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostat ap ihan minulta. Mulla vain useampi lapsi. Ja painoa on n.67kg ja pitkä olen 168cm. Haluaisin sellaset 5-10kg pois ja tota vyötäröö vähä kiinteemmäks.

Minulla on ainakin ongelma noi herkut. Herkuttelen kahvin kera ja nautin kun saan illalla syödä oikeen ihania herkkuja kun talo on hiljainen. Palkitsen myös itteäni ruualla kun olen hommat tehnyt ja liikun liian vähän.

Mistä sais voimia alottaa treenit ja herkut jättää pois??

Vierailija
7/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just se. Kun on pieniä lapsia ja on sidottu heihin koko päiväksi niin tavallaan ainut " palkinto" kun talo on rauhallinen on se, että saa illalla vaikkapa syödä muutaman palan suklaata! Lisäksi toinen asia on se, ettei pääse liikkumaan tarpeeksi. Ei kolmen lapsen kanssa voi liikkua kuten haluaisi, esim. juuri lenkkeilyt ovat vaikeita toteuttaa.

Miehen kanssa alkuviikosta puhuimme että josko jättäisimme nyt herkuttelut iltaisin pois ja söisimme niitä vaikkapa vain perjantai-iltaisin. Voisi onnistua jos mieskin tukee.

Mutta tää pömppövatsa on tosiaan järkyttävä! Mulla on ikäänkuin kaikki kilot kerääntyneet tähän vatsansedulle. Ei mulla oo pepussa tai reisissä juuri mitään...

Ap

Vierailija
8/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä alapömppöön ja jenkkakahvoihin? Tehokkaaksi tiedän (ja teen) jalkojen nostelua suorana ylöspäin vatsallaan maatessa, ja kahvoihin nostan kyljellään ollen " yläjalkaa" ylös sarjoissa. Mutta olisiko muita?

Vierailija
9/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli et haukkaa kerrallaan liian isoa tavoitetta.

Laita tavoitteeksesi esim joku senttimäärä vyötäröltä. Älä käy edes vaakalla ennenkuin olet saanut muutaman sentin pois.

Tee esim. ohjelmaksesi alkuun joka aamu 40 vatsalihasliikettä ja illalla samanverran.

Viikon ajan teet sitä. Sitten lisäät määrän vaikkapa 50-60 liikkeeseen JA 2 kertaa viikossa teet lenkin.

(Sauvakävely treenaa aika kivasti myös vinoja vatsoja ja selkälihaksia ja allitkin saa kyytiä.)

Jos alkuun jatkat samalla tavalla syömistä kuin nytkin, sillä erotuksella että juot jokaikisen ruokailusi (myös välipalat ja ne iltanapostelut) 3 lasia vettä, niin ei muutokset ole liian suuria (ainahan se namujen ym poisjättäminen auttaa nopeampaan tulokseen, mutta totaalikieltäytyjä repsahtaa herkemmin)

Uskotko, että näillä pienillä askeleilla pääset aikas piankin ja helposti tuloksiin, jos ylipaino ei ole tuon suurempi.

Jumppa ja lenkkeily ei vaadi paljon. Puolen tunninkin lenkki riittää, jos et ole ennen liikkunut kovin paljon.

tsemppiä!

ps. osta joka kerta kaupassa käydessäsi esim. vihanneksia tai hedelmiä ja huolehdi, että syöt ne myös.

Vierailija
10/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates vahvistaa syviä lihaksia, jos tekee pelkkiä perinteisiä vatsalihasliikkeitä voi silti jäädä pömppövatsa kun syvät lihakset ovat rapakunnossa.

Juoksu, pyöräily ja sauvakävely taas on hyvää aerobista liikuntaa.

Ruokavaliota vois tarkastella kriittisemmin, syötkö paljon sokeria, rasvoja? Annoskoko pienemmäksi, ja siitäkin puolet kasviksia/salaattia.

Ihmedieettiä ei ole, mutta järkevästi laihtuminen on myös pysyvää.

Vierailija
11/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on niin hankalan matkan päässä... Tavalliseen jumppaan tai kuntosalille kyllä pääsen syksyllä. Annoskokoja yritän kyllä jatkuvasti pienentää, siinä mulla on ainakin ollut ongelmaa, kun on pienestä oppinut syömään lautasensa tyhjäksi!

Varmasti sitä pitäisi pienestä aloittaa. Ajattelin jos nyt alkuun ainakin yrittäisin olla ostamatta niin paljon karkkia kotiin. Muutaman keksin iltapäivisin ajattelin sallia vielä kun nyt olen kotona lastenkin kanssa... Sen poisjättäminen on ehkä helpompaa sitten kun olen töissä eikä ole niin aikaa sellaisia ajatella!!

Vatsalihasliikkeitä olen jonkin verran tehnyt mutta harmi jos ne eivät tosiaankaan auta pömppöön!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi