Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSIKOT vko 32 ** ~6.8-12.8~

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein kauan odotettu viikon loma niin ehdin myös näille sivuille..

Moni oli jo sitten viime käynnin ehtinyt synnyttää, onneksi olkoon!! Ja taas luin tippa linssissä synnytyskertomuksia.

Butterfly: Onneksi vuoto sitten loppui, toivotaan että kaikki menisi nyt hyvin loppuun asti.

Naksu: Oliko inkivääritableteista apua? Itse olen vielä toistaiseksi säästynyt kaikilta vaivoilta, mitä nyt joskus äkillinen äklötys mikä menee ohi. Ja sitten pelästyin niitä mahakipuja jotka alkoi tällä viikolla mutta täältähän se selvisi että ovat normaaleja.

Gaiole, Juli ja joku vielä (anteeksi lahopääni) olivat käyneet ultrassa, ihanaa että kaikilla oli hyviä kuulumisia:)

Tsemppiä loppupääläisille kuumuuden kanssa!

Täällä odotellaan innolla ensimmäistä neuvolakäyntiä.

Hobbie 7+4

Vierailija
42/44 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi huokaisu heti alkuun...niin se vaan meni 4 vkoa että hujahti...mihinhän se oikein katos ja taas loma loppu? :O On semmonen yleinen ahistus päällä, kun pitää huomenna lähtä sinne " home" pesäkkeeseen istumaan...nii-in...meijän työhuone (meitä on useampi samassa, vähän niinku avokonttori) on oikea sairaspesäke...sieltä saa heti melkeen aina poskiontelotulehduksen tai jonku muun kun menee näinkin pitkän ajan jälkeen. :D Muutenkin on mulla nyt jonkinasteinen flunssa päällä, ainakin ääni on poissa ja yskä on aika kova varsinkin öisin. Kuumetta ei onneks oo ollu vielä (*koputtaa puuta*).

Dajm75: turvotus on onneksi helpottanut hieman...näytti noi helteetkin tekevän temppunsa että jalkoja kuumotti ja turvotti helpommin. Kävely on myös auttanut. Pojan kanssa on mennyt ihan jees. Hän alkoi perjantaina koulun ja tykkäs kovasti kuulemma. On jo viikossa oppinut suomeksi sanomaan numerotkin 1-10 ihan sujuvasti. Että smart boy on kyllä ;) heh. Kotona hän ei vielä minua oikein kuuntele, mutta eiköhän sekin ajan kanssa ja onneks osaa englantia sen verran ettei ihan ummikkona olla kun mies on töissä. ;) heh

hermione77: Onnex helteet lakkas ainaki muutamaksi päiväksi täällä Oulussa. Turvotus laski sen myötä :D Mutta eilen kylläkin tuntui taas jostain syystä kun olin kauan aikaa jalkojeni päällä, että turvotus tuli takas, mutta ei sitä onneks ihan koko iltaa tarvinnut kestää ;). Sisällä on nyt lämmintä +24 ja se on jo paaaljon helpompi kun se ainainen +27 ;) vielä kun pitää parvekkeen ovet ja kaikki pikkuikkunat auki, niin ilma kiertää mukavasti kun ulkona sentään tuuleekin :) Mitenkäs itsellä on sulla vointi?

Sara-Maria: Pojan kanssa on lähtenyt menemään ihan jees ainakin vielä tähän mennessä. Mies on onneksi ollut tosi paljon tukena ja nyt viime viikolla hänen ei tarvinnut ajaa rekkaa ollenkaan, niin olikin kotona sitten auttamassa kaikessa alkuun...siis pojan kanssa :) Vielähän poika ei mua hirveesti tottele tai kuuntele, mutta eiköhän sekin ajan kanssa. Perjantaina alkoi hänellä koulu ja tykkäsi kuulemma tosi kovasti ja odottaa innolla huomista koulupäivää :D Osaa jo hyvin lausua minä, sinä...ja numerot..hehe :D äkkiä ne lapsukaiset oppii näköjään. :D

Mitenkäs muilla on voinnit olleet? Joko Naksulla helpottanut paha olo? Mulla on ollut muutama ilta nyt tosi semmonen " painava" olo...siis että maha painaa enemmän ku laki sallii..heh ja tekee mieli vaan lähtä liikkumaan että olo helpottus. Oonki ympäri asuntoa aina liikuskellu tai sitte käyny tuossa pihalla kävelemässä. Ja nukkuma-asentoja ei meinaa kyllä enään kovin löytää. Onko muilla ollu samanlaista tuntemusta?

Oikein hyvää sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille!

Rv 27+0 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh hoh, kylläpä aika kuluu. Tänään ollaan puolivälissä matkaa. Joskus kun aloitin palstailemaan jollakin oli puoliväli ja silloin ajattelin, että mulla on siihen vielä kamalan pitkä aika, mutta noin vain viikot hurahti ja tässä ollaan ja seuraavassa hetkessä synnärillä. :D

Tiistaina on kauan odotettu rakenneultra. Saa nähdä saanko nukuttua kahtena seuraavana yönä kunnolla.

butterfly: Onneksi vuoto loppui. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Sara-Maria: Mullakin oli noilta viikoilta noin viikolle 17 ihan hiljaista. Hyvä, että muisti olevansa raskaana. Kannattaa nauttia olostaan ja ottaa rennosti niin vauva vahvistuu joka päivä. Kannattaa varautua, että jossain välissä tulee kerran tai useammin suuri uskonpuute, ettei tässä raskaana olla, mutta se kuuluu asiaan. :D

hermione: Tsemppiä viimeisiin työpäiviin!

dajm: Hyvä, että arvot on saatu kuntoon. Rentouttavaa lomaa!

Juliaana: Np-ultra on iso merkkipaalu. Kuten sanoit koko raskaus tulee paljon todentuntuisemmaksi. Toivotaan, että sun olo alkaa kohentua pikku hiljaa kun eka kolmannes on ohi!

Malaika_vaavi: Tsemppiä alkaviin töihin! Toivottavasti turvotus menisi ohi! Ja helle!

Mutta eipä tässä kummempia. Lähden kohta tapaamaan ystäviä, joita en ole nähnyt hetkeen. Saa nähdä mitä tuumaavat kun masu on pyöristynyt. ;) (Eivät siis vielä tiedä vauvasta.)

Susanna 20+0

Vierailija
44/44 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt täydellistä nettipimentoa (ja töissä en pysty palstailemaan), kun kone on ollut kotona tiltissä. Nyt taas toimii, ja heti juoksujalkaa pinoutumaan :) Paljon olitte jo ehtineet viikon aikana rupatella!

hannnah: Käy kateeksi tuo tilanne teidän seudulla, että ultrataan usein :) Tosi hieno juttu! Ihana päästä katsomaan pikkuista! Toki pitää olla iloinen, että meillä ainakin ensisynnyttäjille kuuluu nuo np- ja rakenneultrat, kaikkialla kun ei tosiaan ole niitäkään.

Sara-Maria: Mulla oli ihan samanlaisia ¿epätodellisia olotiloja¿ kuin mistä mainitsit omalla kohdallasi, eli pelkoa siitä, että meneekö kaikki lapsen kehityksen kanssa ok vai meneekö kesken. Välillä iski ihan kamala olo ja pelko siitä, että kaikki ei menekään hyvin. Onneksi se olo on nyt väistynyt, varmaan rakenneultraan asti panikoin koko ajan. Nyt yritän relata ja nauttia raskaudesta. Eihän sitä tiedä mitä ¿paniikkeja¿ vielä tulee, mutta ainakin toistaiseksi olo on ihanan seesteinen. :)

heltsy: Mites Rooman reissu? Ihanaa, se on mahtava kaupunki! Toivottavasti oli romanttinen loma kullan kanssa ;) Ja ONNEA uuden kodin johdosta!

butterfly: Tsemppiä vuodon kanssa. Kärsin ja panikoin vuotojen kanssa koko alkuraskauden, vielä viikolla 14 tuli kirkasta verta ja hyytymiä, mutta kaikki oli kuitenkin kunnossa. Säikäyttäähän se aina ihan kamalasti. Mutta toivottavasti se loppuisi nyt sullakin kokonaan! Itse niiden hyytymien tulon jälkeen soitin heti neuvolaan ja halusin kuuntelemaan sydänääniä. Neuvolatäti otti heti vastaan ja äänet kuuluivat. Ja itselläkin olo helpotti heti. Eli kannattaa käydä vaikka ylimääräisellä neuvolakäynnillä, jos yhtään siltä tuntuu.

Malaika_vaavi: Tsemppiä työhön palaamiseen! Kyllä se siitä taas muutaman kitupäivän jälkeen lähtee luistamaan.. Ekat päivät loman jälkeen on kyllä aikas tuskaa. Tuo työpaikan tautipesäkkeisyys ei kyllä kuulosta hyvältä¿ Onko siellä tehty mitään tutkimuksia?

Juliaana-82: Mukavia ultrakuulumisia! Tsemppiä väsymyksen kanssa, toivottavasti se muutaman viikon sisällä katoaisi.

dajm: Oikein hyvää lomaa sinulle, kun se aika koittaa! Toivottavasti kelejä piisaa vielä vaikka kuinka.

hermionella ei ole enää montaa työpäivää jäljellä :) Joko on aamukampa käytössä?

Susanna-85: Meillä on tosiaan lasketut ajat lähekkäin :) Tsemppiä tiistain r-ultraan! Etkö ollut kättärille menossa? Itse kävin siellä. Aiotko kysyä sukupuolta? Ainakin meidän kätilö oli kovin hanakka kertomaan lapsen sukupuolen :) Meinaatko yrittää varata haikaranpesään synnytystä?

Naksu, Buuffa, Tipu, Hobbie, Bianco ja kaikki muutkin ketä jäi nyt mainitsematta: paljon vilkutuksia ja kauniita kesäpäiviä!

(.) on päivä päivältä isompi ja kireämpi. Pikku-ukko on alkanut jumpata jokapäiväisesti niin, että potkut tuntuvat masun päälle ja mieskin tuntee ne. Aivan ihana tunne! Oon ihan myyty ja rakastunut masuasukkiin ja jopa mahaani :) Koko ajan tekee mieli hipeltää mahaa ja silitellä sitä. Vointi on hyvä, paitsi aamuyöstä vessaan kömpiessä jotenkin tosi jäykkä. Ja nukun koko yön samassa asennossa! Ennen pyöriskelin kamalasti, nyt herään tasan samasta asennosta kuin mihin asetuin. Kai sekin tekee sitä jäykempää oloa? Helle ei vaivaa, mutta jalat ehkä vähäsen on turvoksissa. Pitää nostella illalla seinää vasten. Niin, ja täälläkin pääsi tuo maaginen puoliväli raskaudessa yllättämään ihan selän takaa :)

Nyt tulee sellainen romaani, ettei mitään rajaa.. Annetaanpa muillekin palstatilaa. Mukavaa sunnuntain jatkoa ja tsemppiä uuteen viikkoon!

Gaiole ja potkuttelija 20+3