Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSIKOT vko 32 ** ~6.8-12.8~

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mittari huitelee hurjia lukemia, uskaltaakohan sitä mennä ollenkaan ulos. Täälä sisällä on niin mukavan viileetä :) .Eilen olin ihan puoli kuollu loppupäivästä toivottavasti tänään ei tuu samanlaista oloo.

Saralle viä vaunuista. Juu tosiaan netistäkin saa alkuun jonkinlaisen käsityksen, mut ainakin brion vaunuissa on sellasia ominaisuuksia joita ei niiten nettisivulta selviä. Esim. happy merkin kovassa kopassa saa nostettua pohjasta selkänojan sillon kun lapsi vasta opettelee istumaan eikä jaksa kauaa olla istumassa. Ei tarvitse kuitenkaan vaihtaa vielä ratasosaan. Niin ja ratasosalla ei taida olla misään mallista kuvaa vaikka kuitenkin yhdistelmiä ovat kaikki. Ja kumpiakin saa kovalla ja pehmeellä kopalla joka ei kans muistaakseni selvinny netistä. Ja tosiaan vaikka siä lukee kaikki mitat ja painot niin silti mulle tuli yllärinä kuinka paljon joku 3 kg vaunun rungossakin vaikuttaa jos niitä hieman kallistaa esim. rappusiin mentäessä. Mähän olin eka hankkimassa brion kombeja mutta sit vasta kaupassa kokeiltuani mieli muuttui ja otin brion happyt. Emmaljungakin kokeiltin mutta ei sit pädytty siihen. Niin ja kannattaa pyytää myyjää esitteleen ja näyttään kaikki ominaisuudet kun niissä on niin paljon kaikkee. Yksin jos ihmetteleen niin saa varmaan tunnin kuluun helposti kun miettii et mitäs mistäkin napista tapahtuu. Varsinkin kokoontaitto on yleensä monen napin/vivun takana. Kandee suunnata ihan paikanpäälle syynäileen kun on sopivaa aikaa.

Tipulla on ollut vieraita ja uusia jo tulossa....siis kuinka sä jaksat ja viä tälläsillä ilmoilla. huh mä en kyllä pystyis. Onko muuten mitään tuntemuksia että ois synnytys lähestymässä? Entäs hannahilla?

T: Buuffa ja Nuuro 36+3

Vierailija
22/44 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti tulin vaan moikkaamaan. Töissä olen jaksanut helteestä huolimatta tosi hyvin ja vointikin on ollut mainio.En kyllä ulkosalla liiemmin ole ollut, mielelläni vietän tällaisella helteellä aikaani sisätiloissa. Kivan viileetä kun vielä tuuletin hurisee katossa =)

Buuffalla, hannahilla ja tipulla alkaa olla h-hetki jo aika lähellä. Toivottavasti helteet eivät vie teiltä voimia kokonaan, jaksamisia sinne teille!

Ja kaikille muille mukavia helteisiä elokuun päiviä!! Kyllä sitä talvea ja kylmiä ilmoja taas riittää pitkäksi aikaa kunhan kesä on ohi =)

hermione ja Onni 32+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin juuri Pirates of the Caribean -leffasta. Totesin, että nyt on ehkä viimeinen hetki kun pystyn istumaan kolmetuntisen leffan käymättä vessassa... Hyvin meni, mutta Mini kyllä reagoi koviin ääniin aika lailla ja piti melkoista mylläkkää mahassa.

Vieraista oli puhetta. Meidän kaikki kauempana asuvat kaverit on nähtävästi päättäneet, että pitää vielä nähdä ennen Minin syntymää, joten ruuhkaa on piisannut. Kyläilykutsujakin on sadellut, mutta totesin, että jaksan kyllä paremmin seurustella kotioloissa, eikä kukaan ole odottanut mitään älytöntä passaamista. Nyt viikonloppuna tulee yksi pariskunta kylään pe-su, ja sitten on reilun viikon tauko. Loppukuusta tulee sitten vielä yksi kaveri maapallon toiselta puolelta pitkäksi viikonlopuksi, joten siihen asti on pidettävä jalat ristissä. Sitten kun hän lähtee niin voisinkin mennä jo synnyttämään, viikkoja on silloin kasassa melkein 39... Kyllä sitä hyvien kavereiden kyseessä ollessa jaksaa ja saan kyllä ottaa päikkäreitä jos siltä tuntuu.

Buuffa kyseli onko jotain synnytystä edeltäviä tuntemuksia. No, viime viikolla alkoi tuntua selvää painetta alapäässä, ja päättelin, että Mini tunkee päätään lähtöasemiin. Neuvolalääkäri sitten vahvisti diagnoosini, eli pää alkaa olla kiinnittynyt ja kohdunkaula lyhentynyt. Muuten kaikki on kuten ennenkin, ei kipeitä supistuksia eikä muutenkaan mitään kipuja.

Sellaisen hassun ilmiön huomasin, että kun makaan selälläni niin lonkat kiertyvät itsestään auki, eli makaan jalkaterät täysin sivulle kiertyneenä (sen sijaan, että varpaat osottaisivat normaalisti ylöspäin). Nähtävästi liitokset nivusissa ja niillä main ovat sen verran löystyneet että moinen outo asento tuntuu mukavimmalta. Jos olette joskus nähnyt roskadokumentteja superlihavista ihmisistä (tyyliin 300 kiloa) jotka vaan makaavat kotona, tiedätte suurin piirtein millaista jalkojen asentoa tarkoitan. Viehättävää... Muutenkin olemus alkaa muistuttaa valasta, vaikka kaikki vakuuttelevat, että maha näyttää melko pieneltä. Mahtavatkohan tajuta, kuinka lähellä synnytys todella on.

Tipu & Mini 36 tasan

Vierailija
24/44 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips,

kävin jo viikko pari sitten ilmoittautumassa mukaan jutteleen mutta niin vaan oli töissä ja kotona kiirusta että taustapalstailuksi meni. höh. nyt kuitenkin lomaviikko menossa joten kerkee myös kirjoitteleen.

vihdoin saapui ne helteet tänne suomeenkin! ja kyllä huomaa että nukkuminen on heti paljon vaikeampaa. muutenkin saa yöllä ravata veskissä parin tunnin välein, mutta nyt varsinkin alkuyö on tuskanen kun on vaan niiiiin kuuma ettei uni meinaa tulla. ei paljoa auta vaikka parvekkeen ovi on auki. muuten ei tuo kuumuus ja hieno ilma niinkään haittaa kuin öisin, pitää vaan muistaa juoda paljon ja pysyä varjossa. ei valiteta, kesä on vaan hetken aikaa.

vaikka kyllä pienemmätki helteet varmaan teille loppupäisille riittäisivät, ketäs teitä nyt olikaan, ainakin buuffa, tipu ja hannah..? tosin ainakin tipu vaikuttaa kadehdittavan energiseltä kun vieraitakin vielä urakalla kestitsee.

naksulle voimia pahoivointiin. toivottavasti pääset vähällä ja kohta jo helpottaisi. eipä taida helle tuotakaan oloa helpottaa. itsellä ei oo kokemusta noista inkivääritableteista, mutta oksentamisesta kylläkin, rv17 asti kesti kaikkineen..;(

ootko sara-maria keksinyt jo jotain vaihtoehtoja ratsastuksen tilalle sitten kun on pakko siitä luopua? mulla oli kanssa vaikeuksia irtautua ja sopeutua uudenlaiseen urheiluun kun yli kymmenen vuotta aktiivisena salibandyä tullut pelattua ja sitten pitikin keksiä ihan muuta.

ainakin gaiolella oli hyviä ultrakuulumisia, hieno juttu!

löysitkö muuten butterfly ne housut mitä suunnittelit? musta tuntuu et silloin kun lähtee varta vasten jotain tiettyä ostaan taikka jos ois rahaa tehdä heräteostoksia niin ei ainakaan kyllä löydä mitään. toivottavasti sulla oli parempi tuuri.

ON: lomalla ollaan siis tää viikko. ja hienon ilman lisäksi loma on ollut ERITTÄIN hyvä tähän asti, ja tietysti toivoa sopii että loppuun saakka, sillä pe aamulla lähdetään miehen kanssa neljäks päivää roomaan. viikonloppuna pestiin matot. mattojen pesu olikin ainoo ohjelma jonka olin itselleni järkännyt tälle lomaviikolle, ihanaa et sen sai heti alkuun tehtyä. maanantaina sitten tuli äippäpakkaus vihdoin. samalla kun hypistelin sen läpi kokosin kaikki muutkin vauvanvaatteet yhteen ja listailin mitä vielä tarvisi hankkia. mutta viikko vaan parani tänään kun tuli soitto että olemme saaneet kolmion! ja mikä parasta se on tuosta naapurirapusta eli ei juuri tarvitse edes pakkailla tavaroita, kunhan kannetaan sisäpihan kautta uuteen kämppään. tuntuu niin ihanalta kun tääkin asia järjesty nyt ennen vauvan syntymää, syyskuun alussa päästään muuttaan, kun ei ollut asiasta mitään varmuutta.

muutenkin oma olo on ihan hyvä. ainoastaan närästysvaiva on alkanut oikein kunnolla, ei oo renniestä kyllä mitään apua, niinpä hain apteekista caviskonea purutabletteina, tehokas mutta hyi ***** mikä makuinen! yök! toinen ikävä vaiva on oikean puolen nivuskipu, joka tuntuu kävellessä jonkin verran mutta erityisesti öisin kun yrittää vaihtaa asentoa. tylsää. mutta pienillä vaivoilla siis mennään.

veljenpoika, 7vee, tuli meille yökylään joten nyt tarttee mennä laittaan sille (ja miehelle) iltapalaa ja käskee lopettaa tältä päivältä tuo äkspoksin pelaaminen. kuulumisiin.

heltsy ja kaveri 30+3

Vierailija
25/44 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti piti tulla vaan piipahtamaan täällä omaa napaa kertomassa. Ollut jotenkin raskas päivä kun alko verinen vuoto tänään iltapäivästä ja masu menkkakipee:( Pelottaa aika lailla. Äsken näytti siltä et ois loppumaan päin mut saapa nähdä. Toivon kyllä parasta mutta pelkään pahinta. Inhottaa tää epätietosuus... Noh tällästä tänne tänään. Nyt nukkumaan.

Vierailija
26/44 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu: Oliko pirates of caribean hyvä leffa?

Heltsy: En oo vielä alottanu mitään, mutta ajattelin josko tässä alkais uimassa käymään ja ehkä vähän tuolla kuntosalillakin rehkimässä. Tosin meillä on kyllä toi koirakin minkä kanssa saa lenkkeillä mielin määrin, mutta välillä haluan kyllä jotain vastapainoa sille. Mukavaa Rooman reissua, siellä on kieltämättä paljon nähtävää jos jaksaa kierrellä. Me oltiin siellä just, mutta mä mulla meni reissu siltä osin pipariks ku makasin kipeenä hotellilla ja tuli vierailtua paikallisessa sairaalassakin :) No tuli nähtyä toisenlainen puoli siitä kaupungista. Onnittelut uuden asunnon johdosta :)

Buttefly: Mikä siellä on tilanne? Kaikki kunnossa? Toivottavasti on ollut vaan ihan vaaratonta vuotoa.

Tänään pitäis mennä porukoitten kanssa ostamaan meille pakastin. Oon ajattelut lisäpakastinta varastoon, ku meillä on keittiössä vain jääkaapin alapuolella oleva pakastin (40% yhdistelmästä) joka tuntuu olevan täynnä ihan pienestä. Olis kiva talvellakin tehdä jotain pientä valmiiksi pakkaseen, ettei aina tarvi alkaa laittamaan ruokaa tai leipomaan ku tulee esim. vieraita. Niin ja mielellään menisin keräileen marjoja ja pakastaisin, mutta tähän asti meillä ei oo ollu tilaa.

-Sara-Maria rv 13+0-

Vierailija
27/44 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni oli kysellyt joko olisi merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ja kuinka helteet rasittavat ison mahan kanssa....

synnytyksen lähestymisestä en tiedä, en ainakaan itse ole huomannut mitään sellaista mikä voisi enteillä synnytyksen lähestymisestä, mutta faktahan se on että päivä päivältä lähestyy. helteet ei juurikaan ole mua häirinnyt, kiva vaan kun saa olla ulkona kaiket päivät. hikihän helteellä tulee ja saa suihkussa ravata mutta parempi näin kun vesisateet.

eilen kävin kirjastossa hakemassa lisää luettavaa (kaikkea vauva-/synnytysaiheista) mutta enpä sitten vielä ehtinyt alkaa lukea kun 10v serkkutyttö tuli kyläileen muutamaksi päiväksi. tuli joskus talvella jo luvattua että saa tulla meille kesälomalla, ja ensi viikolla alkaakin jo koulut, niin hiukan viime tippaan jäi...

eipä tänne sitten kummempia tällä erää - taaskaan.

hannnah 37+2

Vierailija
28/44 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu: Olit käynyt katsomassa Pirates of the caribeanin. Mitäs tykkäsit? Ootkos muut osat nähnyt? Mun mielest oli tosi hyvä, vaikka mies valittikin leffan keston olevan liian pitkä. Mä taas voisin kattoa Johnny Deppii, vaikka 24 tuntia putkeen enkä kyllästyis;)

Heltsy: Hauskaa Rooman matkaa jos vielä käyt kattoo mailei ennen ku lähdette:) Onnea myös uuden asunnon johdosta!

Sara-Maria: Saittekos pakastimen hankittua? Se on kyllä hyvä olla olemassa. Mä en ainakaa osais elää ilman, koska ei sais varattua jätskii pahan päivän varalle;)

Mulla vuoto alkaa pikkuhiljaa loppumaan, mutta masuun sattuu hiukkasen. En sitten tiedä johtuuko vuodosta vatsakipu vai jostain muusta. En kyllä vieläkään uskalla huokasta helpotuksesta, mutta toivon niin kovasti, että me selvittiin vaan säikähdyksellä. Eilen piti käydä ne housut ostaa, mutta olin niin sekasin etten pystynyt menee kauppaan. Jos vaikka viikonloppuna uus yritys sitten. En tiedä pitäskö mun nyt huomenna soittaa vielä neuvolatädille, että saisin mielenrauhan.

Noh nyt täytyy mennä lukemaan tenttiin, joita kaksi kappaletta pistetty meiän kiusaks heti kahdelle ekalle viikolle. Niinku mulla lomalla ei olis parempaa tekemistä ku lukea tenttiin:/

Torstai-terveisin Butterfly toivottavasti rv 10+2

Vierailija
29/44 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla nopeeta vielä kääntymään ennen nukkumaan menoa, aamuyöstä lähdetään kohti helsinki-vantaata.

sara-maria: kiitos onnitteluista ja toivotuksista asunnon ja reissun suhteen. samaa toivon mäkin, että ei olisi ihan hirveä helle tai muuta vaivaa et jaksais kävellä ja kierrellä. harmi että sulla reissussa oli ollut myös sairastelua.

niin ja marjastusintoa sinne, kadehdittavaa, mä en oikeen oo tarpeeks innokas ja motivoitunut noihin hommiin. vaikka anopin hyvät marjamehut kyllä menee kaupaksi heti kun tarjotaan;)

hannnahille jaksuja helteisiin. hyvältä kuulostaa sun suunnitelmas olla vaan ja lueskella. ja mukavia hetkiä myös serkkutytön kanssa, meillä oli mun veljenpoika yökylässä kanssa viime yön, 7vee.

butterflyelle myös kiitokset onnitteluista. ja hienoa että sun vuotos on rauhoittunut. inhottavia nuo alkuraskauden epävarmuudet, ei paljoa lohduta vaikka tietää että suuressa osassa raskauksia nimemomaan alussa tulee ihan viattomia vuotoja.

ja tsemppiä ja lukuintoa tentteihin.

nyt nettipimentoon tiistaihin saakka! hyvät viikonloput ja voinnit!

heltsy ja kaveri 30+4

Vierailija
30/44 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa...eipä oo tällä viikolla hirveesti ehtinyt tänne kirjoittelemaan. On ollut tuon miehen pojan asioiden hoitamista ja muuta. Huomenna sillä alkaa sitten koulu. Mennään viemään se kouluun ja katsotaan miten lähtee käyntiin ;). Itellä alkais maanantaina taas työt, argh!!! Ei kyllä huvita YHTÄÄN suoraan sanottuna.

Mies on kavereidensa kanssa vielä juopottelemassa, saa nähä nouseeko aamulla ylös viemään poikaansa kouluun...toivottavasti tulis jo kotiin kohta. Pitikin tänään sitte alottaa, eikä vaikka huomenna. höh. Enivei...

butterfly: on turvotus jo laskenut onneksi tuon reissun jälkeen...oli muutaman päivän kyllä kun elefantilla jalat, mutta kun kävi kävelemässä niin kyllä ne siitä sitte pikkuhiljaa.

hermione: tukisukat löytyy kyllä, mutta nyt ei oo tämmösillä kaameilla helteillä huvittanu oikein laittaa päälle...onneks turvotusta ei niin kauheen paljo nyt oo ollu enään tässä loppuviikosta..:)

Keskiviikkona oli neuvola ja sielläkin mainitsivat tukisukista ja tietty veden juomisesta ja näistä tavallisista jutuista, mutta että ei ollu syytä huoleen niinkään, on kuulemma ihan normaalia joillakin että turvotusta enemmän.

Neuvolakuulumiset:

Rv 26+4 (siis tänään torstaina)

Painonmuutos: +628g/vko

Kilot: 5,5kg tähän mennessä

Turvotus: +/-

Paine: 115/78 63

Pissa: 1+

Sf: 23,5cm

Syke: 130+

Liikkeet: ++

Että ihan hyvällä mallilla kuulemma :)

Mutta mutta...nyt menen nukkumaan, jos tässä +27 asteen asunnossa yleensä ees pystyy nukkumaan. Tosi tukalaa on ollu nämä hellepäivät..ihan hirveitä...argh :P siis olla täällä sisällä talossa sekä niin toki ulkonakin, mutta luulis aina että kotona olis viileempää ja mukavempaa jos ei ihan helteessä halua olla, niin pyh...yhtä helle on täällä eikä kylmä suihku auta juuri yhtään....

mutta...pitemmittä valitteluilta ;)...hyvät yöt kaikille!!

Malaika ja pikku vaavi ;)

Vierailija
31/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Aikani kuluksi tulen kurkkimaan tänne ja vähän kommentoimaankin..

BUUFFALLE tsemppiä loppuviikoille! Muistan hämärästi kun sulla oli ihan alkuviikot meneillään.. ;) Mulla myös ne Triumphin imetysliivit (Stockalta), sekä valkoiset että mustat ja on käytössä todettu TOSIhyviksi! :) Anttilan ¿halpisliivit¿ on vain ¿varaliiveinä¿.. Tervetuloa sitten vauvapuolelle PikkuEnskojen pinoon!

Vaunuista.. Me ostettiin myös vuodenvaihteessa (kun sattui sopimaan aikatauluihin ;) hih) Brion Kombit, edellisen vuoden malli ja 250 eur oli alea. Eli kannatti! Ja muutenkin ollaan oltu TOSI tyytyväisiä niihin..

Pirates of the caribbean ¿ ihan jees, ei tosin mun mielestä ihan niin hyvä kuin 2 aikaisempaa.. ;)

Meidän Oona on jo melkein 4kk ¿ mihin aika menee!?! Ääk! Nauttikaa masuistanne nyt vielä kun voitte, mulla on jo masua ikävä! (Nyt masuna on leikkauksen jäljiltä sellanen hassu ¿reppu¿ ¿ toiveena saada se jumpalla sulatettua) Ihanaa odotusaikaa ja voikaa hyvin!

Mammis & Oona melkein 4kk [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]

Vierailija
32/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Edelleenkin yhtä väsymystä ja saamattomuutta tämä elämä, mutta toivottavasti vielä se päivä koittaa kun oon oma energinen itseni ja saan aikaiseksi tännekin kirjoitella kunnolla.

Kiitos Sara-Maria että otit esittelypinon vastuullesi, sinua siihen vähän kaavailinkin :)

Mä kävin eilen ultrassa ja viikot varmistui 10+6 eli päivää vähemmän kuin itse olin laskenut.. laskettuaika menee siis karkauspäivälle 29.2 :))

Kaikki oli hyvin, liikkeet, syke, niskapoimu, kohdunkoko jne. Sieltä se pikkuinen äidille heilutteli :) Oli se uskomaton tunne, tippa meinas linssiin tulla... ja tulikin.. Tosi helpottavaa että kaikki oli kunnossa ja todellisemmaksi tuli tämä asia kun sen oikein siellä näki.

Vilkutuksia kaikille ja tsemppiä loppupään odottajille! :)

T. Juli & Jumpula rv 11+0

Vierailija
33/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiin jäi tälläkin viikolla tää miun palstaileminen, mut jos nyt yrittäisin selata pinot läpi. Näistä tulee vaan sit sellaisia megapitkiä viestejä, sori... ; )

Live: ONNITTELUT pikku prinssin syntymästä! Ihanaa kuulla, että synnytys mennyt hyvin ja kotielämäkin lähtenyt sujumaan mainiosti.

Millaste ja Lisbet: ONNITTELUT pikku prinssien syntymästä!

Pore: juu, kyllä Pätkiksen liikkeitä on mukava seurata, eikä (ainakaan vielä ; )) haittaa aikaisetkaan aamu-jumpat masussa. Rallileskenä olit viime viikonloppua viettänyt... Itsekin asustelin useita vuosia siellä keskisessä Suomessa ja nytkin pitää vielä rallitapahtumia seurailla tiedotusvälineistä, vaikka en siellä enää asukaan. Jotenkin siihen tottui...

Hannnah: juu, täällä puolellahan miekin! Joo, tuo onkin ihan hyvä idea, että pesee eka ne 60-senttiset vaatteet äippäpakkauksesta. Meillekin Pätkiksestä veikkailtiin rakenneultrassa melko pienikokoista, joten 70-senttisille tuskin ihan heti käyttöä on.

Buuffa: Ai Nuuro jumppailee yöllä mieluiten? Taitaa olla aikamoinen yökyöpeli ; ) Nuurohan on jo sitten kovasti asettumassa lähtökuoppiinsa, niin se vaan synnytys lähenee.

Butterfly: Ai teillä mieskin (salaa) palstailee? No, hyvähän se vaan on, että kiinnostaa asiat. Mun mies tosiaan lukee mielellään niitä neuvolan lehtisiä ja Vauva-lehtee myös, ja minusta se on tosi kiva homma. Ei ole silloin niin yksinäistä puuhaa tää odottaminen. Voi, siulla ollut murheena siellä vuodot, toivotaan, että se on ihan asiaan kuuluvaa vuotoa vaan. Tsemppiä!

Malaika: Hienoa, että on lähtenyt hyvin sujumaan pojan kanssa. Toivottavasti se turvotus helpottaisi, varmaan tuo kuuma ilma pahentaa. Kyllä mullakin kengät (sandaalitkin) tuntuu tiukilta illalla eli jalat turpoo täälläkin.

Dragondream: pitäs kyllä varmaan imetysliivit käydä ostamassa minunkin... vanhat liivit alkaa tuntuu liian pieniltä ja ei oikeen tavallisia liivejäkään viitsisi ostaa liian isokokoisia, kun ei niille sit mitään käyttöä ole raskauden jälkeen. Eli tosiaan taitas olla sama ostaa jo nyt imetysliivit.

Sanle: ei varmaan tuonne syksylle tosiaan kannata hirveesti kasata opiskeluhommia enää ja aika hyvältä suunnitelmasi miehen vanhempainvapaasta kuulosti. Gradun teossa menee aikaa, ja kokemuksesta voin kyllä kertoo, ettei sitä kannata kauheen pitkälle lykätä (itsellä viivästyi jonkun verran, kun aloitin kokopäivätöissä). Mutta tietysti pitää muistaa kuulostella omaa jaksamistaankin!

Bianco: Voih, sie olet saanut jännittää neuvolan jälkeen... mutta tosi kiva, että kaikki ollut kunnossa kuitenkin.

Juliaana: Tsempitykset sinne ja jaksuja. Hienoa, että ultrakuulumiset hyviä!

Gaiole: Tervetuloa mukaan enskoihin! Hienoja ultrakuulumisiakin olit jo kertoillut.

Hermione: jaksamista töihin, pianhan se äippäloma sieltä tulee! Vaikka hyvinhän tuota tunnutkin kyllä jakselevan.

Naksu: Joo, lomaa TODELLA odottelen kuin kuuta nousevaa. Töissä yksi iso projekti lopuillaan, joten sen kanssa pitää kyllä vääntää ihan loman alkuun saakka. Mut jotenkin tässä vaiheessa (liekö nuo raskaushormonit kun sen tekee?) alkaa kyllä olla jotenkin etusijalla ihan muut asiat kuin työt eli en kauheesti jaksa stressatakaan : ) Mie kyllä ymmärrän ihan täysin siun hehkutukset oireista! Noista inkivääritabuista ei ole kokemusta, mulla etomiseen auttoi parhaiten se, että söi vähän kerrallaan, mutta usein. Välillä ei kyllä alas mennyt muu kuin sitruunavissy, hedelmät ja jotkut sellaiset voileipäkeksit, joissa on yrttejä tms seassa. Mutta kyllä niilläkin hengissä näköjään säilyi : )

Sara-Maria: Kyllä tuota lomaa on odotettukin, ihanaa päästä huilimaan! Meinasitteko ulkomaille reissata, kun olit lomaa jemmannut? Kiva, että alat hoitaa tuota esittelylistaa. Ehdottomasti kannattaa kokeilla vaunuja autoon niitä vertaillessa, kasaussysteemeissä on eroja. Meillä on kaksikin pakastinta (sellaisia pieniä arkkupakastimia), ollaan melko kovia marjastajia (tänä kesänä sen homman on kyllä hoitanut mies), täyttyy nopsaan.

Buuffa olikin antanut vaunuvinkkejä jo tuossa ja voisinpa jatkaa siihen, että ainakin Lastentarvikkeessa on myyty alella vuoden 2007 Emmaljungia jo tässä kesälläkin, muutamat värit on jo nyt ilmeisesti varastostakin lopussa. Eli kovaa vauhtia sieltä alkaa tulla 2008 mallit ja värit jo myyntiin, ja nehän tietty on sitten normaalihintaisia.

Tipu: siellä vierailijoita riittää: no mukava, että ovat sellaisia, ettei passata tarvii kovinkaan. Minikin alkaa jo ilmeisesti siellä lähtökuopissaan olla.

Heltsy: Hyvää Rooman matkaa! Ja onnea uudesta asunnosta.

(.) Pätkis on alkanut mielellään potkia jalat alaspäin tuolla masussa, virtsarakko tuntuu olevan välillä aika kovilla. Täällä olitte jutelleet hoitopöydistä/lipastoista: meillekin ehkäpä sellainen joudutaan hankkimaan, vaikka eka ajattelimme, että hoitotasona käy kodinhoitohuoneen pöytätaso. Mittailin sitä sitten, ja eihän se ole kuin 60 cm syvä! Eli eipä kovin kauaa siinä Pätkistä hoidella, tulee muuten pian jalat ulos pöydältä. Kilpirauhasarvot on nyt saatu onneksi oikealla lääkemäärällä ihan viitearvojen sisälle, tosi kiva oli kuulla labratulokset. Ensi viikon lopulla jään sitten kesälomille, joten täällä tulee varmaan pyörittyä tosi vähän. Tiedossa ihan kotosalla puuhailua, pienelle lomaselle ajattelimme miehen kans lähteä tuohon lähistölle. Ja vieraitakin ilmeisesti tulossa. Loppuun toivottelenkin ihanaa odotusta, suppareita niitä kaipaaville ja hyviä vointeja kaikille!

Dajm + Pätkis 25+1

Vierailija
34/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille. Tulin lukaiseen pinon ennen töihin lähtöä, koko viikonloppu oliskin sitten töitä. Laskin että 14 työpäivää olis jäljellä =) Onneks näyttäis ainakin täällä keski-suomessa olevan vähän pilvisempi päivä. Lämmintä silti +22.

Ei helteet ole oikein kivoja näin raskaana olevalle, ainakin minä koen rankkana. Supistellutkin on paljon enennemmän kuin aiemmin, voi kyllä johtua jostain muustakin. Olen kyllä yrittänyt olla mahdollisimman paljon sisätiloissa, en lenkille edes yrittänyt vaikka oli vapaapäivä eilen. Katsotaan nyt miten viikonloppu töissä menee..

Malaika-vaavilla kuulostaa olevan aika tukalat oltavat, toivottavasti turvotukset laskee. Aika tuskaa jos on sisällä lämmintä +27. Koitahan jaksaa..

Heltsylle tulee hyvät matkatoivotukset hieman myöhässä!

Mammis oli käynyt vauva-puolelta moikkaamassa. Sun pikku-vauvakin on jo iso tyttö, miten se aika kuluukin niin nopeesti? Tai omakohtaisesti aika kuluu nyt hitaasti tän masunkasvatuksen kanssa mut muiden kohdalla aika menee nopeesti =)

Juliaanalla oli hyviä ultrakuulumisia =)

Sara-maria, löysitkö pakastimen?

Butterfly, toivottavasti verenvuoto oli ohimenevää. Varmasti pelästyttää tollainen vuoto, tsemppiä ja voimia sinne paljon. Toivon kyllä ihan sydämestäni että kaikki olisi hyvin!

Loppupääläisille tsemppiä, Buuffa, Hannnah ja Tipu!!

Tää lähtee töihin, toivottavasti ei kovin ala supistelemaan...

hermione ja Onni 32+3

Vierailija
35/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olitkin linjoilla samaan aikaan,

vilkutukset sinulle myös ja hyviä vointeja sinne!!!

Vierailija
36/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta PALJON ONNEA NAKSUTIN plussasta!

Hitsi ku en ole kuukausiin käyny sivuilla ja nyt näin tämmösen uutisen! Toivottavasti minut muistat sieltä muinoiselta vk-puolelta ;)

Fiorella tytsynsä kanssa

Vierailija
37/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on perjantai ja viikonloppu tiedossa.

Butterfly: hyvä, että siellä on vuoto loppumassa. Soitiko neuvolaan? Eiköhän se ihan vaaratonta vuotoa ole. Saatiin pakkanen ostettua, meilläkin tarvii varmaan vähän jätskiä sinne hommata. Meillä mies on ollut hiukan vastaan tuota pakkasta, tai sanoi etteihän me sitä tarvita. Tällä viikolla tosin huomas tarpeen siinä mielessä, että jätskiautolla ei voinut käydä ku ei ollu pakkasessa tilaa jäätelölle. Jäätelöauto kaiken huipuiks pysähty suurin piirtein meidän talon kohdalla. Tsemppiä tentteihin lukemiseen :)

Heltsy: taitaa olla vaan marjastuskausi hiukan lopuillaan täällä, eikä nyt tuonne helteeseen jaksa pahemmin lähteä. Meillä on porukat keränny meille onneks hiukan marjoja kotipuolesta, pitää vaan tuoda niitä sieltä ku käydään.

Malaika_vaavi: onko teillä elämä alkanut hyvin siellä pojan kanssa? Tsemppiä töiden alkuun

Juli: kyllä se elämä siitä helpottaa :) Mullakin on vieläkin taipumusta tuohon väsymykseen ja saamattomuuteen, pitää vaan sinnitellä sen kanssa. Mukavia ultrakuulumisia olitte saaneet :)

Dajm: Kyllä me vähän meinattiin, että johonkin päin maailmaa lähdetään lomalla. Mies ei halua kotona sitä loma viikkoa viettää. Katsotaan sitten lähemmin, että mikä on mun kunto ja mihin päin lähdetään. Mä oon aina ollu pakastus ihmisiä, mutta tähän asti on koitettu pärjätä jääkaappi-pakastin yhdistelmällä. Mies ei niin oo lämmenny tuolle ajatukselle ylimääräsestä pakkasesta. Nyt sillä ei vaan ollu kauheesti sanomista asiaan ku porukat tuli ja osti sen pakkasen meille :)

Hermonie: pakastin löytyi ja kotiin on se saatu. Pitää vaan antaa ensin hiukan seistä ja sitten laittaa päälle ja antaa tyhjänä käydä jonkun aikaa. Eiköhän se tästä ala pikku hiljaa täyttymään. Sulla alkaa työpäivät pikku hijaa vähenemään :)

Omaan napaan ei varmasti mitään ihmeellistä. Taidan elää tällästä tylsää vaihetta, mitään ei tunnu tapahtuvan tällä raskausrintamalla. Ainoastaan oma huoli tietyllä tavalla siitä että onks se vielä tuolla hengissä.

Hauskaa viikonloppua :)

-Sara-Maria rv 13+1-

Vierailija
38/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

FIO!! Tottahan toki mä sut muistan!!! Minkä ikäinen sun tytteli jo on, vaikka kuinka vanha!!? Joo, on kyllä ihanaa olla vihdoinkin " tällä puolen" , kyllä sitä odotettiinkin! Mukavaa vauva-arjen jatkoa sinne, kiva oli kuulla susta, toivottasti kuulenkin vielä! On niin ihana rupatella " vanhojen" enskojen kanssa, tulee vaikka mitä muistoja mieleen! :)

Vierailija
39/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän tytsy, siis Eveliina :), on ens viikolla 9kk !

hui kun aika on menny niin nopsaan ettei oikeasti tajua ollenkaan :)

Enköhän mieki häiriköi jatkossa vähä useammin ku me laitettu even lelut samaan huoneeseen ku tietsikka, niin mamma saa harhailla täällä välillä vahtimisen ohessa :)

Mutta onnellista odotusta sulle kovasti!

fio edelleen

Vierailija
40/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juliaana: Sullapa on aika hauska toi laskettu aika:) Lapsella ois aika harvoin synttärit. Millonkohan nuo karkauspäivänä syntyneet yleensä pitävät synttäreitään?!? Hyvä että siellä oli kaikki ok ultrassa!!!

Dajm: Hyvä että sulla kilpirauhasarvot saatiin kuntoon=) Onkos sulla liika vai vajaatoimintaa kilpirauhasissa?

Sara-Maria: En saanut vielä neuvolaan soitettua. Varmaan sitten maanantaina soittelen. Ois kiva jos sais vaikka ajan sinne sillee et kuunneltais niit sydänääniä, ku nyt ne varmaan jo kuuluiskin. Ultraan ois vielä kaksi pitkää viikkoa...

Täällä on nyt onneks vuoto ihan tyystin loppunut. Eilen tuli vielä pientä ruskeaa tuhrua. Ehkäpä tämä tästä:) Onneks alko nyt viikon loma viel ennen koulun alkua. Saa kunnolla lepäillä. Kohta lähen kaverin kaa pikinikille rantaan ja ottaa vähän arskaa. Sitä ennen Mäkkii syömään. Tosi terveellistä juu:) Rupes vaan niin kovasti tekee mieli roskaruokaa et pakkohan se sit on mennä.

Pitäis tänään siivoillakin ku koira on vähän silpunnut paperia yksin ollessaan. Nyt se on ruvennu tekee sitä et se repii postit, jos ei muista laittaa väliovea kiinni. Ei onneks mitään muuta oo vielä menny palasiks ku vr:n aikataulut.

Nyt kaupunkiin ja vihdoin viimein niitä housuja ostelemaan. Hauskaa viikonloppua kaikille!:)

-Butterfly- rv 10+4