Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Syyssissien alkuviikko***

06.08.2007 |

Ja taas ois uusi viikko ja uudet kujeet. :)

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsin kolmelta vessaan ja sitten ei uni tullukaan enään,joten nousin ylös. Jos sitä muutaman tunnin ois hereillä ja sit koittais uudestaan sitä nukkumista.

Piiulla oli ihana vuode jo valmiina! Mä kan slaitan tälläviikolla kaikki kuntoon. Vanhempani toivat Ikean ostokset eilen ja sain sieltä sit pinniksen reunapehmusteen. Nyt ois kaikki tavarat sit valmiina sänkyä varten. Ja kyllä tuli kaikenlaisia ihania leluja vauvalle. Ei tarvi niitäkään hivveesti ostella. Varsinkaan pehmoleluja. Vien kyllä osan (jos raaskin) maalle, niin on sieläkin jotain.

Mulla ei taho enää istuminenkaan onnistua pitempiä aikoja. Ei ede sohvalla jalat nostettuna ylös. lantioon ja häntäluuhun alkaa sattumaan niin vietävästi ja persaus puutuu ihan täysin. Johtuuko tämä nyt siitää et paikat alkaa pehmenemään ja löystymään? Niinku mulla ei ois muutenki jo löysät nivelet ym. Mulla on kaikki muut nivelet yliliikkuvia normaalistikin, mut ei muistaakseni sormet. Niin muistaisin et kirurgi tuumas reilu vuosi sitten kun tutki mut. Lonkkaluutkin paukkuu aina välillä kivasti kun esim. autosta nousee... :)

Jouduin sit toissailtana siirtää kihlsormuksen sormesta kaulaketjuun roikkumaan.Ei enää pystyny pitämään. Nestettä niin paljon sormissa, et hyvä kun sain etes sormuksen pois. Nyt onkin ´sit ihan orpo olo. Tuntuu et haen koko jan toisilla sormilla sormusta.

Mutta nyt siirryn sohvalle kirjan pariin, jos vaikka alkais uudestaan nukuttaan.

Uma81 + Vesli 34+3

Vierailija
2/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uma: Täällä kanssa kukuttu yöllä jo... Istuin kahden jälkeen alhaalla pimeässä juomassa ISOA lasillista mehua. En tajua tätä hikoilua ihan oikeasti...

IHANAT ensisänkykuvat oli joku laittanut...kirahviinako? Mä en niin kuin enää muista yhtään mitään!!!! noloa............

Meille tulee nyt aamusta uus lavuaari alakerran pikkuvessaan joten ihan turha kipittää pedin puolelle, kun ei hajuakaan mihin aikaan. Mun tuurilla jos menen nukkumaan, niin ovikello soi jo kasin aikaan... Niin ja pitäis vielä muistaa sanoa vääntyneestä saranasta.... Ei mene ulko-ovi kiinni eikä avaudukkaan ilmaan erillisiä kommervenkkejä...

Sitten valivalia:

Siis jumankekka soikoon! Onko muilla samanlaista vaivaa?? En pysty kävelemään¿

Aamuyöllä, kun piti vessaan mennä, en saa liikutettua kunnolla jalkoja, jalkovälissä kuin kirjaimellisesti painaa ja kipeästi jokin jonnekin. Silmissä pimenee kun yritin jalka nostaa. Ainoastaan " vaappuen" pääsin etenemään ja portaita hetki sitten alas tullessani sain otettua portaan kerrallaan ja hyvin tukien. Ei mulla esikoisesta tällaista ollut!!!!

Johonkin piti vielä kommentoimani, mutta enhän mä nyt enää mitenkään voi muistaa, että mihin......

Palailemisiin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uma tuossa piiun sänkykuvia kehui joten pieleenhän mulla sitten meni tuo nikin muistaminen..... Mistä sais uuden aivot???

Vierailija
4/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kans hereillä. Iltasin ei meinaa uni tulla. Hiki pukkaa päälle eikä kunnon nukkuma-asentoa meinaa löytyä mitenkään. Aikani pyörin sängyssä ja sitten hiippailen pitkin huushollia vesilasin kanssa. Taas yritän uudestaan mennä nukkumaan, mutta sitten uni ei tule kun kattelen ja KUUNTELEN miestäni joka niin tyytyväisenä nukkuu ja kuorsaa. Heh...useampi yö jo mennyt näin. Aamusta herään kukonlaulun aikaan eikä uni tule. Päivällä kyllä nukuttais paljonkin, mutta eipä ole mahdollisuutta päikkäreihin. No ens maanantaina alkaa koulut...ja päiväkoti...

Aurinko ihanainen sentään paistaa. Vähän virkistää tätä tunkkaista olotilaa.

Risella rv 34+3

Vierailija
5/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lohduttaa yhtään, niin mä olen valvoskellut jo kuukausitolkulla :D

Olen mä tietty välillä saanut jonkin yön nukkua vain kahdella heräämisellä, mutta en edes muista, että milloin viimeksi....

Kaipa sitä sitten vaan elimistö valmistautuu tms... Mulla kans päivällä olis hyvinkin uninen olotila välistä ja odotankin, että koulut alkaa ja sitten miehen iltavuoroviikkoa, että veisi tuon nuorimmaisen päiväkotiin edes yhtenä päivänä... Tosin kukaan ei lähipiirissä usko, että olen kasassa enää silloin :D

Vierailija
6/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa ladies!!

Kuukausi meni nopeasti ja lähestulkoon täydellisessä nettipimennossa.. Pikaisesti kävin teidän jutut tietenkin lukemassa, mutta en itse ehtinyt juuri kirjoitella. Mökeillä oleiltiin suurimmaksi osaksi ja äidin ja systerin kanssa tehtiin yhden yön Tallinnan keikkakin. Ihana loma joka meni, jos mahdollista, vielä nopeammin kuin yleensä!

Tänään sitten ensimmäin lomanjälkeinen työpäivä, plääh!! Vaan eipä tätä nyt enää olis kun 1,5 viikkoa jäljellä. Saa nähdä kuin ämmän käy.. Ilmastointia ei ole ja kun iltapäivän aurinko paistaa suoraan mun huoneen ikkunasta sisään niin voipi olla että +30 helteellä on pakko hakea saikkua loppuajaksi. Näin aamun viileässä tämä on viel melkein siedettävää.. Tosin vain melkein =) Kihliksen jalka painaa kylkiluuta vaikka kuin yritän sitä siirrellä ja muutenkaan tämä työtuolin ergonomia ei taida olla paras mahdollinen.. Pissattaa onneksi (???) lähes koko ajan joten ei tähän tuoliin ainakaan jumahda pitkäksi aikaa!!

Eilen oli miehen kummipojan rippijuhlat, jotka menivät mainiosti. Kirkossa toki teki tiukkaa kaikki ne ylösnousut koska Kihlis muisti viettää sen ajan tiiviisti virtsarakkoa painaen, mutta kaiken kaikkiaan yllätin itseni sillä miten hyvin jaksoin. Kotimatkalla tietty pyörin ja hyörin penkillä kaikissa mahdollisissa asennoissa kun selkää särki niin p****sti!

JOtenkin alkaa oleen melko ahdistava olo.. Keuhkoissa painaa ja vatsa on valtava! En ole mitannut, mut varmaan reilusti yli metrin ollaan tällä suunnalla, siis leveimmän kohdan suhteen.. Viime viikolla huomasin et olen alkanut törmäilemään paikkoihin. Ei taida enää aivot hahmottaa masun kokoa... Tiedän kyl että vielä olis Kihliksella ihan liian aikaista syntyä, mutta voi kun se silti syntyisi suht pian.. Vaikka kuukauden sisällä =). Suppareita tuntuu olevan välillä melko paljonkin. Ehkei kannata uimaan mennä enää? Ja viime yönä synnytin jo unissakin. Oliko sitten suppareita silloinkin vai tuliko uni ihan muualta.. Ainakin eilen oli oikein kunnon möyrintäpäivä, Kihlis töni ja muljui suunnilleen 24 tuntia yhteen menoon.. Huh!

Sen miehen kummipojan pikkuveli on muuten painanut syntyessäään yli 5 kiloa... Käynnistivät laskettua seuraavana päivänä kun varoiksi ultrasivat ettei menis liian isoksi.. Hehheh.. Ja tämä kummipoikakin painoi 4,5 kiloa. Hui, pelottavaa!!! Kihlis oli käsikopelo arviolla viikko sitten n. 2 kiloinen.

Ihan hirveästi teille oli tapahtunut.. En valitettavasti millään muista kaikkea mitä piti kommentoida..

Ainakin Uma, ihana nimi ja suloiset vaatteet, samoin Haikarapolskalla tais olla ihania vaatteita.. Piiulla ihana sänky, voih kun itsekin osaisi tai viitsisi tehdä noin ihanan!!

Kiva kuulla että Pippurimamma on kasassa vielä, tosin sulla onneks viikkojakin on jo ihan mukavasti!

Tonttikselle osanotot. Hirveän surullista tuollainen, mutta se oli ystäväsi ratkaisu joka on vain pakko yrittää hyväksyä. Läheisille se on kamalan raskasta. Voimia!

Ja Dumle se vaan jaksaa huhkia, heh, sekopäinen nainen =D!! Voi kun mulla olis ees puolet tuosta sun energiastasi!!!

Kivaa että " vanhoja" kirjoittajiakin on näköjään palannut ruotuun!

Nyt mä taidan hetken tehdä jotain työhön liittyvää.. En kyllä paljoa, mä meinaan oikeasti olla laiska, ainakin tän päivän, joten luultavasti palailen tänne ainakin kerran, pari tälle päivälle..

Viileitä tuulia helteen keskelle

toivottelevat Colis ja Kihlis 33+4

Vierailija
7/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa colatoffee takaisin.. =) Onneksi kohta alkaa sinunkin äippäloma!

Paljon on tuosta muistamattomuudesta kirjoiteltu.. En se minäkään varmaan muistasi, mutta käytän yleensä pientä lunttilappua tässä koneella, kun lueskelen teidän juttuja.. Muistan sitten edes jotain mitä piti kommentoida.. =)

Aamuyöstä tuli taas valvottua puolitoista tuntia.. Piti käydä vessassa ja sen jälkeen ei enää löytynyt hyvää asentoa jne.. =( No, nukahdin viimein.. Kyllä tämä pikkuhiljaa alkaa aika tuskaista olla ja viikkoja kasassa vasta 37+3.. Huomenna olisi neuvola ja ensi tiistaina se ultra.. Koska olikaan haikarapolska synnytystapa arvio?

Uimapaikan luo käy myöskin meidän tie tänään, kunhan kaksi pienenpää kotiutuu.. Toinen jäi äidilleni ja toinen lähti siskoni matkaan.. Yökyläilköön nyt, kun se vielä on mahdollista.. Kohta alkaa koulut! Ikäväkseni minä en uskalla enää uimaan tuon kohdunsuun tilanteen takia.. Uskon, että se auennut viimeisimmästäkin tarkastuksesta lisää..

Juu.. eipä kai tässä sen kummempia.. Jaksakaa hyvin mammat ja muistakaa juoda tarpeeksi, on luvannut niin kovin kuumaa ilmaa!

Palailen taas! Tässä eilen otettu masukuva..

http://www.aijaa.com/v.php?i=802333.jpg

Vierailija
8/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen hoitaja oli eilen liikenneonnettomuudessa (heidän autonsa perään ajoi joku) ja nyt hoitsu on sairaslomalla ainakin ma-ke kun niska oli jotenkin revähtänyt. Lähdimme siis aamulla päiväkotiin (varahoitopaikka) ja meidän tyttö saa aina hepulin kun näkeekin paikan. Onhan se varmaan kurjaa kun yhtäkkiä joutuu " vieraaseen" paikkaan outojen ihmisten keskelle. Sinne kun on aika harvoin kuitenkin tarvinnut mennä. Punttitakiainen siellä itki ja hoki että äitiä tulee ikävä, on liian pitkä päivä. Arvatkaas saiko tämä äitee pokerin pidettyä kasassa eli en suinkaan helpottanut hoitajien tehtävää vaan vollotin itsekin lähtiessä kuin Niagara. Osansa lienee näillä hormooneilla, järki kyllä sanoo että yli kolmevuotiaalla ei ole siellä mitään hätää eikä itkemiseen kuole mutta kun nämä lapset on niin miun, miun ja miun :) Suurin ongelma paikan suhteen lienee siis äiti kun tyttö vaistoaa minun tunteeni. Onneksi ensi viikon jälkeen emme tarvitse varahoitoa pitkään pitkään aikaan kun olen itse kotona.

Hirveän kuumaa on luvattu, saas nähdä miten kunto kestää tämän työnteon. Jo aamulla olisi tarvittu välttämättä bussiin vessaa ja iltapäivällä lisään varmaan listaan ilmastoinnin. Eivät taida niitä minua varten pariksi viikoksi kuitenkaan järjestää :) Tai jos vaikka tänne töihin pääsisi jollain medi-helillä lentäen.... Työkaveri joka ei ole minua nähnyt 5 viikkoon tuli lomilta tänään ja tuumi aamulla että näytän siltä että räjähdän pian. Loistava kommentti kun päivä muutenkin on alkanut vähemmän loistavissa merkeissä, hih!

Shoppailuvinkkiä niille jotka jaksavat vielä kaupoissa koluta; kävin eilen ostamassa tytölle parvekkeelle uutta uima-allasta ja Tarjoustalossa näytti olevan nyt joku alen loppurysäys eli alennetuista hinnoista sai vielä -50% lisä-alennusta. Tuli TAAS ostettua tytöille vaatetta ensi kesäksi. Mansikka-Marja t-paita isommalle maksoi 3 euroa ja Tutan t-paidat 2 euroa, Tutan potkarit 3,5 jne. Suomenojalla ei ollut mitenkään hirveästi pientä tyttöjen vaatetta (pojille enemmän) mutta noille isommille kyllä vaikka mitä.

Oma vointi on perjantain jälkeen kyllä parantunut, viikonlopun huilailu teki terää. Otin päikkärit molempina päivinä tytön kanssa ja mieskin kyllä jeesasi omituisen paljon vaikka molempina päivinä töissä olikin. Mieli teki häärätä jotain mutta tällä kerralla onneksi järki voitti. Te kaikki tunnutte vaan olevan niin kovin valmiita vauvan tuloon, mutta yritän takoa päähäni että teillä on viikojakin jo enemmän. Esikoisen aikana ei mitään ollut valmiina edes laskettuna päivänä, mutta nyt varmaan jotenkin tämä fysiikan heikkeneminen on pistänyt vauhtia puuhaan. Toive-ajattelua se kyllä on että tämäkään ipana täältä etu-ajassa ulos tulisi. Supisteleekin enää aika harvakseen kun malttaa itse vaan laahustaa hitaammin :)

Mukavaa helleviikkoa kaikille!

t: Typykkä ja Hermis 33+4

Vierailija
9/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti miten mä onnistuinkin unohtaa kertoa teille vauvajaisista!! =D

Tosiaan viikko sitten mun mieheni oli jostain ihmeen syystä pakko päästä Helsinkiin lauantaiksi ostamaan uusia suoria housuja ja rippilahjaa joten jouduttiin lähtemään mökiltä kesken kaiken pariksi päiväksi kotiin. Lauantaina päivällä hän ilmoitti että illalla lähdetään sit ulos syömään. Jippii =)!! Ite tietty ehdottelin jo päivällä et mennään suoraan syömään ettei illalla tarvi erikseen lähteä, mutta hän luovi mun vaatimuksista hienosti läpi ilman että mä sain raivaria.. Puol kuuden maissa sit lähdettiin Vantaata kohti jossa oli kuulemma avattu uusi ravintola jonka hän löysi netistä jossain vaiheessa. Ja blondilla ei kellot soineet, ei missään vaiheesssa. Selostin vaan onnellisena mistä käännyttäisiin jos mentäisiin Ninalle ja että mun olis pitäny tajuta ottaa sen tuliaispullo mukaan kun kerta mennään melkein naapuriin jnejne.

Sitten auto kääntyi Ninan kotitielle (mun koko ajan selostaessa ajo-ohjeita kun paraskin opas) ja mies totes että no joo, sinne hän sua viekin ja soitti sit alhaalta että tulossa olen. Totesi sit vaan että soita kun tuut kotiin.. ENKÄ mä viel siinäkään vaiheessa tajunnu mitään!!!! Kun pääsin oikeeseen kerrokseen niin ovessa oli iso kyltti jossa luki Kirsin vauvajaiset 28.7.2007 ja oven takana mun muutama lähin kaveri ja pikkusisko. VOI luoja, mä olin ihan täysin hämmentynyt, mua ei olla ikinä onnistuttu kusettamaan tuolla lailla!!!!! Mieskin oli tienny jo usean kuukauden tästä!! Heh!!!

Kihlis sai ihania lahjoja, mä hullunlailla ruokaa ja hauskaa oli!! Likat teki mulle mm. makutestin jossa mun silmille sidottiin huivi ja mulle syötettiin hedelmasoseita jotka piti tunnistaa maun perusteella. YÄKKK!!! Voin muuten kertoa että aprikoosisose on ihanaa kun tiedät mitä syöt ja näet sen, muttta kun sitä annetaan silmät sidottuna niin maku on kaamea!!! Niinkuin kaikissa muissakin niissä sössöissä. Huhhuh!!! En tunnistanu kun ruusunmarjan ja makuja oli tosiaan ainakin 10 =D Ihana ilta ja ihana yllätys!!! Mies haki mut sitten kotiin joskus puoli yhdentoista aikaan ja muut pääsivät sitten lähtemään baariin, paitsi sisko joka tuli kyydillä myös. Ja mä olin vieläkin hämmentynyt siitä miten en mistään älynnyt epäillä mitään =D.

Onko teillä ollut vastaavia kemuja?

Colis taas

Vierailija
10/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukemassa tuota elokuisten pinoa ja siellä oli kasassa vielä yli 40 viikollakin olevia.. Jotenkin alkoi tuntumaan, et turhaa kai tässä vielä ite odottelee mitään tapahtuvaksi.:( No, ei passaa masentua. Aikahan menee itseasiassa aika nopeaa kun ajattelee ajassa taaksepäin.:) Joten, ei muuta kuin odottelemaan. Kyllähän se vauva sieltä syntyy joka tapauksessa joskus. :) Ja luultavasti minun kohdalla viimeistään viikolla 39, koska aiemmat ovat siis olleet sen verran isoja, että tuskin tämäkään mikään pieni tulee olemaan, joten jos synnytys ei käynnisty itsestään aiemmin, varmasti käynnistelevät tai leikkaavat joka tapauksessa ennen laskettua aikaa. Huomenna minulla siis painoarvio omassa terkassa ja lääkäri laittaa lähetteen myös äitipolille, jos tarvetta. (Tulen kyllä sen vaatimaan, sillä on aina parempi jos arvion tekee kahdesti.) En vain luota noihin oman terveyskeskuksen painoarvioihin, sillä niissä on ollut aina vähintään kilon heitto... Esikoinen painoi syntyessään siis 5,5 kg ja kuopuskin yli 4,5 kg, joten jos yhtään maalaisjärkeä käyttää niin tämäkin voi olla suhteellisen iso. MUTTA hartain toiveeni on, että tämä olisi pienempi ja saisin kokea ihka aidon synnytyksen joka käynnistyykin kun on käynnistyäkseen!!

Mitähän Hattaralle kuuluu? Tietääkö kukaan? Onko Hattara se sama henkilö jolla oli se kohtutulehdus?

Jotain piti kommentoida, mut ei mitään muistikuvaa et mitä... Horoaivot siis täälläkin. Kyllä tätä palstaa lukiessa sais tehdä muistiinpanoja, niin kuin joku tekeekin, olikohan se piiu?

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!:) Vielä työssäkäyville ja muillekin jaksamisia!

-Äiskäliini83- rv 35+3

Vierailija
11/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä vauvan kotiintulovaatteita. Olen ajatellut varata hänelle pitkähihaisen bodyn ja samettiverkkarit tai sitten vaihtoehtoisesti lyhythihaisen bodyn ja sen päälle samettisin kokopotkarin, mutta mietin, mitähän päällysvaatteita syyskuussa mahtaa tarvita... Oletteko te muut miettineet?

Nyt on niin kauhea helle, että vauva ei tarvitsisi mitään sisävaatteiden päälle, mutta millainenhan ilma mahtaa syyskuun alussa tai puolessa välissä olla...?

Edellisten kanssa kotiuduin lokakuussa ja marraskuussa, ja silloin vauvoilla oli fleece- ja toppahaalarit näiden edellämainuttujen sisävaatteiden päällä, mutta mietin, ovatko ne tällä kertaa vähän turhan lämpimät? Riittäisiköhän, jos varaisi villatakin ja villahousut? Ja jos tulee, niin kantokopan voi kääriä täkkiin siksi aikaa kun kävelee ulkona? Vai olisikohan se fleece-puku kuitenkin parempi?

Mietiskelee,

Sparven, la tasan 1 kk kuluttua...

Vierailija
12/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sparven...kai se vaan on parasta varata vähän kaikkea vaatetta vauvan kotiin tuloon...on noi ilmat niin kummallisia, ettei tiiä sataako lunta vai onko täysi kesä päällä sillon syyskuussa. Samoja ongelmia minullakin...aivot on narikassa eikä ajatus kulje. Mies saa kuitenkin tuoda vauvanvaate kassin sit sairaalaan, joten luotan, että hän osaa lisätä sinne villanutun tms. jos oikein kylmää on (pitäis osata kun neljäs sentään tulossa)...tietysti laitan kassin suurinpiirtein valmiiksi.

@piiu@ millaisia tuntemuksia sulla on kun epäilit, että on kohdunsuu auennut lisää? Mielenkiinnosta kyselen kun edellisestä raskaudesta on pian 5 vuotta...miten mä oon unohtanut sen olotilan vaikka kolmannestakin olin loppumetreillä auki muutaman sentin! Itselläni supistelee joka päivä muutaman kerran, mutta ei kipeesti...

colatoffeeko se oli jolle vauvajaiset järjestettiin?

Ihana yllätys varmasti. Minulle järjestettiin esikoisesta pian 9 vuotta sitten. Syötiin hyvin ja sain ihania vaavin vaatteita.

Risella 34+3

Vierailija
13/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilemästä palattu ja tämä aamu meni ihan vain teidän juttujanne lukiessa!

Paljon oli tekstiä viikonlopun aikana tullut, enkä varmasti kaikkeen kykene kommentoimaan, mihin haluaisin ;) Kiitokset ainakin uusista kuvista!

Palailen paremmalla ajalla iltapäivästä, neuvola uutisten kera.

Dumle rv 33+4(kö)

Vierailija
14/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpas täällä taas oltu ahkeria, ja kaikki vissiin vielä yhdessä koossa. Ihania kuvia olitte taas laitelleet vaatteista, sängystä ja masuista.

Tänään pyöräiltiin jo neuvolaan, jossa kaikki ok. Paino oli jopa laskenut muutaman sata grammaa kahden viikon takaisesta, huomaa että arki on alkanut ja pahimmat herkuttelut jääneet pois. Ja pissakin oli puhdas, viimeksi kun oli sitä sokeria. Vauva melskasi vimmatusti ja syke oli välillä yli 170, ei taida toteutua tämän äidin toive esikoista rauhallisemmasta lapsesta..Ja leikkipuistossa oltiin myös, poika oli innoissaan kun oli paljon leikkikavereita ja äitikin tyytyväinen kun sai taas aikuista seuraa. Viikko alkanut siis varsin mukavissa merkeissä. Miehelle juuri soitin, että voitaisiin mennä uimaan kun hän kotiutuu töistä, katsotaan viitsinkö itse mennä veteen, todennäköisesti en, mutta poika ainakin olisi mielissään.

Päätin olla pesemättä esikoiselta jääneet meidän vaatekomerossa olleet vauvan vaatteet kun tuoksuvat ihan raikkaalle vielä, silittää vaan pitäisi, mutta ei näillä helteillä oikein nappaa tuo homma, joten tuossa vielä odottelevat laatikoissaan. Pinnis on esikoisen huoneen nurkassa, pitäisi varmaan kohta jo pohja nostaa ja siirtää meidän makkariin. Lakanat laitan varmaan vasta ihan loppumetreillä ettei turhaan pölyty.

Muutkin täällä valvoo kuin minä näköjään, viime yönä pissareissun jälkeen valvoin kolmesta viiteen ja esikoinen sitten herätti jo ennen seitsemää, joten taidan nyt mennä hetkeksi pitkälleen kun poika nukkuu. Jotenkin tosi huono olen päivisin saamaan unta, mutta pieni lepokin auttaa kummasti. Iltapäivällä jos jaksaisi aloittaa viinimarjojen keruuta..

Jondeliini ja pikkuinen 36+2

Vierailija
15/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukka ihana viime yö, vain 3 krt heräsin vessareissulle ja esikoinenkin huuteli äitiä vasta kuuden aikoihin. Taisin jo aikasemmin kirjottaakin (tai sitten en, muisti kun on mikä on nykyään...), et raahasin meidän makuuhuoneeseen patjan ja vuorasin sen joka puolelta peitoilla, joten siitä tuli " pesä" ja siihen on esikoisella lupa tulla nukkumaan jos herää ennen aamua, eli näin yritän opettaa pois meidän välistä, kun tuo imettäminenkin alkaa kohtapuolin....ja todella hyvin toiminut. Nytkin siis aamulla kömpi kuuden aikoihin meidän huoneeseen ja reilu tunti nukuttiin ja sit neiti heräs...tosin, laitoin sub juniorin päälle, kun meidän huoneessa on toinen tv ja vielä tunnin verran sain lötkötellä.....

joo, lämmintä on riittäny, mut ukko lupas pestä viimiset matot tänään ja saadaan kuivumaan..JA SE SAI PEKKASTA TO - PE JA VIIKKONLOPPUNA EI OO TÖITÄ!!!!!!!! ( uskaltaiskohan uskoa tohon.....) ei vaan, oli itekkin sanonu töissä et tarttee saaha pari pekkasta tai on sairaslomalla piaan kun ei jaksa, ihme kyllä, mitä ny ollu kuukauden putkeen ilman vapaita, mut itepähän on aina lupautunu ylitöihin.....

jahas, jos menis laittaan grillin päälle et saatais vielä iltaruokaa

maitohamsteri ja kirppu 35 +5

Vierailija
16/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut vieraita koko viikonlopun ja olen AIVAN POIKKI. Mies siis reissussa yhä ja hoitelin tässä sitten omat kolme lasta ja kestitsin nelihenkistä sukulaisperhettä. Tänään en enää tiennyt itkeäkö vai nauraa. Mutta nyt on hieman jo helpottanut, vaikka väsyttää kyllä kauhiasti ja koko kroppa on ihan väsynyt. Onneksi ei mitään kipeitä suppareita ole tullut. Ruokaakin tuli laitettua vieraille niin reilusti, että lähipäivät syödäänkin lasten kanssa näitä jämiä.

Kiva kuulla Coliksesta ja hienoa että hyvin menee (hikisessä toimistossa...) =) Mulla on tuttavapiirissä ollut noita vauvajaisia/baby showereita, mutta luulenpa, että mulle niitä ei järkätä, kun mies on tosiaan reissussa ja tulee vasta viikko ennen laskettua aikaa. Vois olla hankalaa, kun on nämä lapset hoidettavana kuitenkin. Mutta mielestäni ne muutamat vauvajaiset, joissa olen ollut, ovat olleet tosi kiva nopea tapa hieman ottaa vapaata mammojen kesken, vaikka yleensä en tällaisista " jenkkikotkotuksista" oikein välitäkään.

Huomenna vietän vapaapäivää ja vien taas lapset mummolaan. Tosin mulla kyllä edessä koko talon siivous, mutta kyllä siinä ehtii lepäillä ja laiskotellakin!

Hattara oli tosiaan se, jolla oli jossain välissä kohtutulehdus. Ilmeisesti hänellä oli lapsivesi vähentynyt ja hänet otettiin sisään sairaalaan seurantaan. Eli ilmeisesti joko hän on jo synnyttänyt tai sitten seurannassa. Odotellaan mielenkiinnolla uutisia!

Ja PippuriMammalle kovasti tsemppiä. Ei sulla enää kauheasti päiviä ole, jos kerran limatulppa jo lähtee. Tosin mulla keskimmäisestä limatulppa alkoi lähteä 1 1/2 viikkoa ennen synnytystä, eli voi se vähän vielä kestää. (Joku kyseli limatulpasta, ja se on sellaista kirkasta limaa, jonka joukossa voi olla veriviiruja tai ihan verta. Se voi tulla ihan pieninä erinä tai sitten ihan isoina klunsseina tai sitten sen menee jossain välissä synnytystä ihan huomaamatta.)

Mutta nyt saunan lämmitykseen ja selkää lepuuttamaan. Ihana lämpö tuolla ulkonakin vielä...

apinaemo 35+1

Vierailija
17/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla joku energinen kausi menossa. Tänän sitten siivosin kellarin (esikoinen huusi koko ajan kun imuroin, kellarissa joku halpis-mallinen imuri ja todella kova-ääninen...), oltiin leikkipuistossa, ei nukkunut päikkäreitä, laitoin pyörälle lastenistuimen (meni sen kanssa 30 minuuttia, mutta paikoillaan pysyi) ja oltiin vielä pojan kanssa äskein pyörällä liikentessä. Ihmen pirteä olo ja oli oikein mukava ajella, maha ei häiritsenyt yhtään.

Kuumuutta riittä ja pitäis huomenna mennä rannalle.

Isyyspakkaus tuli kasattua, toivottovasti se isäntäkin viikonloppuna kotiutuu. Ihme että kaikki tutut ja kaverit huolestuneitä että mihin esikoinen joutuu kun mies on matkoilla ja vauveli voi syntyä koska vaan. Oma mies ei näköjään ajattele asia ollenkaan, huhhhh!

Hattara-lta uutiksia odottellaan, olisko se vauveli syntynyt ja kaikki ok?

Piiulla oli aivan ihana sänky ja jokulla kotiutumis-vaatteet myös ihania.

Masussa on aika hiljaista, kai tilaa pienenee. Mutta vieläkin tuntuu että vauva on väärinpäin, eli potkut navan alle ja joskus oikein virtsarakkoon. Vähän jo pelotta, mun äidilla syntyi poika peppu edellä ja kuoli. Olis meillä ollut veli, mutta luonto halusi toisin, mietityttä ihmeesti kaikki...

kewa 34vko

Vierailija
18/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä alkaa olla pulkassa taas.. Osa on ollut hyvin aktiivisia.. Kewakin innostunut siivoilemaan ilmeisesti koko talon.. =) Itse olen makoillut maa-uimalassa koko päivän, viisi tuntia ja on aika poikki olo, vaikka varjossa yritinkin pysytellä.. Nyt odttelen saunaan pääsyä ja sitten hyvää iltapalaa sekä illan elokuvan pariin.. =)

Coliksella oli ollut vauva kutsut.. Kuulin, että minullekkin oli sellaisia oltu järjestämässä, mutta juttu kaatui aika pulaan.. Itse jotenkin vierastan moisia kutsuja, vaikka saattaisihan ne olla ihan mukavat? Mene ja tiedä..

Risella, minullakin viime synnytyksestä jo kohta 8 vuotta.. Mutta joka raskaudessa kohdunsuu avautunut hiljalleen laskettuaikaa kohti mentäessä.. Se " kipu" on sellaista " pientä" vihlontaa, joka todella tuntuu siinä kohdunsuulla.. Ei siis välttämättä supista juuri lainkaan sillon, mutta tuntuu, että jotain tapahtuu.. En varsinaisesti koe sitä kovaksi kivuksi.. Vaikea kuvailla sitä.. Ensi viikolla pääsen tarkastamaan tilanteen, onko avautumista tapahtunut ja kuinka paljon..

Vierailija
19/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna oli tullut muutamia uusia " naamoja" mukaan jutustelemaan - Tervetuloa kaikille! :D

[b]Coliksesta[/b] oli erittäin mukava kuulla piiitkästä aikaa!

Minäkin aina välillä mietin miten [/b]Hattara pärjäilee.. Toivottavasti hyvin!

[b]PippuriMammalle[/b] jaksuja sinne tuskaisen olon kanssa!

Neuvolassa piipahdin tänään ja kaikki oli erinomaisesti :)

Paineet 105/63

Pissa Ok

Paino 48,5, +350/vko, yhteensä 10kg noussut

Hb 102 (kahta rautatabua otan taas välillä)

Sf 30,5 keskikäyrällä tasaisesti menee

Raivotarjonnassa oli (hyvä!) ja syke 140, niin kuin on aina ollut ;)

Masukuvakin tuli päivitettyä tänään, joten tässä se: http://kuvablogi.com/nayta/556632/

Vointi on ollut erittäin hyvä :D Mökillä keräilin mustikat ja vatut siinä missä muutkin ja taisin saada suurimman " saaliinkin" :P Yöt vaan oli hieman rikkonaisia, kiitos ohuen patjan ja vieressä nukkuvien lapsien. Mutta auttoi kun sai kotona sitten nukkua yön kuin tukki.

Jeps, mutta nyt odottelee iltapala.

Dumle rv 33+4 :D

Vierailija
20/57 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun te kirjoitatte paljon! Mulla jäi viime viikolla pari päivää välistä lukea juttuja ja sitten en enää jaksanutkaan kahlata kaikkia läpi. Saati sitten muistaa mitä piti kommentoida. En vain kertakaikkiaan pysty istumaan tässä koneella kovin pitkiä aikoja. Ja enkä kyllä muuallakaan.

Jouduin viime viikolla luovuttamaan töissä olon. Liitoskivut on äityneet niin hirmuisiksi että tippa tuli linssiin kun kummarruin keräämään jotakin lelua lattialta. Sitten totesin, että ei ehkä ihminen ole työkunnossa jos ei voi kumartua irvistämättä tai nousemaan seisomaan ilman ähkäisyä. No, kaipa selviävät työpaikalla niin ainakin pomo vakuutteli ja sanoi vielä että vauva on tärkeintä. Pomoni on muuten mies! Itse olisin vain halunnut vielä hoitaa pari juttua loppuun saakka, mutta ei niin ei. Nyt ei enää ole huono omatunto.

Olon hankaluus voi johtua osittain huonoista yöunistani. Neiti 3 vuotta on alkanut nähdä painajaisia. Hän kiljuu äitiä ja eitä 5-6 kertaa yössä. Esikoinen käy pissalla kerran yössä. Jahka vauva syntyy minun ei sitten tarvii mennä nukkumaan ollenkaan. voin vain kävellä huoneesta toiseen palvelemassa väkeäni!

Mittasin tänään navanympäryksen. Kaunis tasaluku 111 cm. Enää reilut 40 cm niin olen yhtä paksu kuin pitkäkin. Voisikohan sellainen olla mahdollista, että vyötärö olisi yli 150 cm?

Hyvä oli kuulla Pippurimammasta, että olet vielä kasassa. Vaikka vaivojakin tuntuu olevan.

Vauvakestit kuulostavat kivalta. Minun kaveripiirissä on niin paljon vauvoja, että ei kukaan enää viitsi noita järkkäillä. Muistelen että yksiin minut kutsuttiin joskus. Itse odottelen että joku kutsuisi lastevaate kutsuille. Ne olisi kivat, kun syksyvaatetta täytyy kuitenkin ostella.

Muuta kommentoitavaa en muista. Dumle näyttää niin tyylikkältä ja energiseltä kuvassaan. Hyvä!

Nyt huilaan.

terv peikkoäet ja turkulainen 32+1