Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, en osaa suomentaa jenkkien mittayksiköitä ruokaohjeissa!

Vierailija
05.08.2007 |

Kuinka paljon (deseissä tai grammoissa) on 1 oz, entä 1 cup? Entä 1 ounce?

Kiitos avusta jos joku osaa vastata!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään usein vaan kahvikuppia tai lasia mittana, ei haittaa vaikka ei olisi ihan samankokoinen kaikilla, jos ohjeessa kaikki mitat kuppeina

Vierailija
2/13 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1oz=1 ounce, eli yksi unssi joka on noin 30 grammaa. 1 US cup=1/4l., ei sita millaan lasilla mitata!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitko vielä kertoa mitä on leivontaresepteissä mainittu shortening?

Vierailija
4/13 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monissa vanhoissa ja vähän uudemmissakin resepteissä (suomalaisissa yleensä vain vanhemmissa) on että yksi kupillinen sitä ja tätä, ja voi mitata kupilla. Jos reseptissä on kaikki annettu kupeittan, esim. yksi kuppi sokeria, 3 jauhoja, 1 kananmunia, niin hyvin onnistuu kun kupilla mittaa, olen kokeillut (1/4l=2,5dl=keskivertolasin tilavuus)

Vierailija:


1oz=1 ounce, eli yksi unssi joka on noin 30 grammaa. 1 US cup=1/4l., ei sita millaan lasilla mitata!

Vierailija
5/13 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä cup ole ihan neljänneslitraa, reilut kaksi desiä.

Vierailija
6/13 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on leivontarasvaa, sellaista valkoista, en tieda mita se on suomeksi, mutta eikohan ihan mika tahansa rasva kay.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kaikki aineet niin ei haittaa vaikka olisi hitusen eri kokoeinen kuin ohjeessa

Ja mistä luulet sen cup-nimityksen tulleen, mittasivat että 1/4l aineksia on hyvä tähän reseptiin (vaikka eivät käytä edes litramittoja) ja sitten päättivät nimetä sen kupiksi?

Vierailija:


Eikä cup ole ihan neljänneslitraa, reilut kaksi desiä.

Vierailija
8/13 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 cup ei ole mikään tarkka desimäärä, juuri siksi, kun siellä jenkeissä ei niitä litroja käytetä! Se on reilut kaksi desiä litroissa mitattuna. Usko pois, olen asunut jenkeissä ja käyttänyt niitä ohjeita.



Enkä ole kieltänyt sitä, etteikö leipomus voi onnistua, jos käyttää jotain kuppia siihen mittaamiseen, korjasin vain väitteesi siitä mikä on jenkkien cup-mitta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastin mittakupillani jossa on toisella puolella amerikkalaiset mitat ja toisella litrat. Kylla se niin on etta 1 cup jaa aika tarkasti 1/4l:n kohdalle, pari pienta lirautusta heittaa. Ei semmoinen maara leipoessa haittaa.

t: USAlainen, joka taalla vielakin asuu.

Vierailija
10/13 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi US cup on 2,37 dl.

Brittiläinen on sitten vähän isompi eli 2,84dl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12/13 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4:D hyvää yötä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme