Millainen on pahin anopin ammatti?
Ammattikasvattajat ovat pahimpia anoppeina.
Mun anoppi on eläkkeellä oleva opettaja ja se on pahin mahdollinen anoppi, mitä voi olla.
Jo opettajana toimiessaan anoppini oli ns. ei pidetty yläasteen opettaja. Komenteli nuoria ja puuttui joka asiaan. .. tiukkapipo vailla huumorin häivääkään.
Nyt anoppina ollessaan hän on samanlainen, mutta lapsiamme kohtaan. Aina oikeassa ja puuttumassa ja arvostelemassa perheemme asioita. Emme saa olla rauhassa.
Onko muilla kokemuksia opettaja-anopeista?
Kommentit (24)
tai joku joka tietää lääketieteestä " kaiken" , vaikka sairaala-apulainen tai vastaanottoapulainen. ;)
On tosiaan Besserwisserja lastenhoito kokemusta on 50 vuotta joten osaa varmasti hoitaa lapsenlapsiaan minua paremmin.
On muuten todella raivostuttavaa!
Eniten mua ärsyttääkin se " olen ylitse teidän muiden" -asenne anopissani. Anoppini ei meinaan ole ihminen ihmiselle, vaan kokoajan opettajamainen... Siis opettaa ja käyttäytyy auktoritäärisesti. Eriävän mielipiteen sanominen tai ilmaiseminen anopille ei tuota tulosta. Olen kyllä yrittänyt selittää kantaani joissakin kasvatusasioissa. Anopin kommentti on " Mutta tällätavalla on parempi...." , " olen kyllä kasvatuksen ammattilainen ja maisteri ja tiedän, Sinä et ole" .... ynnä muuta yhtä rakentavaa.....
Kukaan ei ole koskaan asettanut anopin " olen oikeassa - tiedän paremmin" asennetta kyseenalaiseksi, vaan kaikki tottelevat ja tekevät niinkuin anoppi sanoo. Jos joku on erimieltä, anoppi tyrmää fiksuilla sanoilla muiden mielipiteet.
Koen, että anoppini yrittää hallita lapsiamme....
Mitä tehdä?
ap
Juu, onneksi olla nähty kohta kahteen vuoteen ja hyvin olen osannut hoitaa omat lapseni mieheni kanssa :)
näin vakavassa ja surullisessa asiassa....
Vierailija:
Onko muilla kokemuksia opettaja-anopeista?
oppilaitten kesken pidetty vaiko vihattu opettaja?
Mutta tuli mieleen että olisi ikävää jos anoppi olisi töissä tk avustajana ja joutuisi aina soittamaan sille ja selittämään oireet kun varaa aikaa lääkärille. Kiva kuvailla jotain ilmavaivoja tai vuotohäiriöitä anopille...
Sori Ap, ei kyllä liittynyt mitenkään sun juttuun!
Vierailija:
oppilaitten kesken pidetty vaiko vihattu opettaja?
Joo. Se olis kyllä kiva, jos joku, vaikka anoppi, suvussa olisi th-alalla. ;)
eikä se tätinä ole lapsiani kohtaan opettajamainen, vaan ihan OK.
Anoppissa on vain varmaan jotakin vikaa... vai johtuuko sen käytös siitä, että on ollut niin kauan (eläkeikään asti) opettaja? Ja mun sisko on vasta nuori opetteja....
ap.
Sen lisäksi että anoppini täyttää kaikki opettajakliseet (on oikeita ja vääriä vastauksia ja hän tietää aina oikeat) hän on siis mielestään ylivertainen aivan kaikessa kotitalouteen liittyvässä: ruoanlaitossa, siivouksessa, vaatehuollossa yms. Ja lastenhoidossa tietysti myös, ja perheen ihmssuhteissa... Tosiasiassa hänen molemmat omat lapsensa pitävät häntä kylmänä ihmisenä, joka pilasi heidän lapsuutensa. Siinä perheessä vanhemmat huomasivat vain toisensa ja lapset olivat välttämätön velvollisuus.
Mutta ei siitä silti ole ollut mitään haittaa, ei puutu lasten kasvatukseen mitenkään, vaan saamme tehdä itse omat ratkaisumme. Joten kai sekin riippuu ihan ihmisestä.
olen huomannut että anoppini ei kuuntele lastani myöskään.
Lapsen harrastukset ja asiat eivät kiinnosta, vaan anoppi keskeyttää lapsen juttelun ja alkaa kertoa omia juttujaan. Usein anopin jutut ovat kulttuurijuttuja, hienostelevia puheita teatterista, päivällisistä, oikeanlaisista kulttuuri-ihmisistä, joita anoppi on tavannut, taidenäyttelyistä yms.... Siis koen, että anoppi koettaa manipuloida lapsiamme, johonkin " korkeamman kastin suuntaan" ....
Jos lapsi ketoo jotakin omia juttuja, ne törmätään heti.
Anoppi myös lähettää lapsillemme ylimääräisiä harjoituskirjoja ja muuta oppimista tulkevaa materiaalia.
Minusta se on puuttumista perheen sisäisiin asioihin...
Mikä on pahempi kuin besserwisser? No tietysti bestwisser!
Ei 8
Vierailija:
Mikä on pahempi kuin besserwisser? No tietysti bestwisser!Ei 8
....Siis karsea ope-anoppi - mielummin?
Joka kysymykseen on vain yksi oikea vastaus. Jos vastataan jotakin muuta, ei se niin mene...
Opettajilla on todellakin suuret luulot itsestään. Eivät tunnu sitä itse huomaavan. On minulla kaverinakin yksi opettaja joten kyllä ne menettelee, mutta hänkin on aikamoinen besserwisser.