Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako isä sairaslomaa esikoisen hoitoa varten, jos äiti joutuu sairaalaan?

Vierailija
04.08.2007 |

Onko joku ollut tällaisessa tilanteessa, että esikoinen on kotihoidossa (1,5 vuotias) ja itse olen nyt viimeisilläni raskaana. Maanantaina joudun todennäköisesti jäämään sairaalaan odottelemaan synnytystä (mahdollisesti käynnistetään). Pitääkö isän olla palkatta pois töistä vai onko hänellä mahdollisuus sairaslomaan, jotta voi olla esikoisen kanssa kotona? Mitään muuta hoitopaikkaa ei näin lyhyellä varoitusajalla ole mahdollisuus järjestää...

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todennäköisesti käytännössä moni kuitenkin antaa. Ja jos ei se onnistu niin sitten on tehtävä kuten luettelin edellä. T: 38

Vierailija
62/66 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäsi äidin sairastuessa vaikeasti vauva pitäisi kärrätä vastaanottokotiin, jotta isä voi hoitaa velvollisuutensa työnantajalle.

Jessus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta pitäisi olla kirjattuna OIKEUS vapaaseen eikä vain luottaa ihmisten hyvyyteen ja tervepäisyyteen.

Vierailija
64/66 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ymmärrä miksi täällä näin kärkkäästi tuomitaan isän mahdollisuus sairaslomaan tuollaisissa tapauksissa, jos äiti on kykenemätön hoitamaan lasta.

No kun sitä sairaslomaa ei vaan saa, jos ei ole sairas. Ei siinä sen ihmeempää.

Muuten on aika v-mäinen työnantaja, jos ei anna palkatonta lomaa tuollaisessa tilanteessa. Menis ainakin multa työmotivaatio sellaisessa paikassa.

Vierailija
65/66 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ottaa pykälistä pois sairaslomaakin koskevat säädökset, koska työnantajat ovat niin hyviä tyyppejä, että todennäköisesti ymmärtävät tilanteet ilman lakejakin.

Vierailija
66/66 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut oikeissa töissä ainoastaan neljällä eri työnantajalla, mutta alalla lähes kaikki ovat akateemisia ja suhteellisen sivistyneitä. Ei ole ollut huolta tällaisten asioiden hoitumisesta.

Vierailija:

Voisi ottaa pykälistä pois sairaslomaakin koskevat säädökset, koska työnantajat ovat niin hyviä tyyppejä, että todennäköisesti ymmärtävät tilanteet ilman lakejakin.

Niinkö? En ihan ymmärrä, miten tämä liittyy mihinkään, mutta onneksi mun ei tarvitsekaan :-)