Kysymys sinulle ennen kauniiksi kehuttu, minkä ikäisenä rupsahdit?
Ja osaatko sanoa mistä tuo johtuu?
Eikö kauniilla ole hirveä taakka pysyä kauniina, ettei ihmiset kauhistele :)
Kommentit (97)
35v jälkeen alkoi ulkonäkö mennä pikkuhiljaa alaspäin, 40v jälkeen menetin ulkonäköni täysin.
Katson kaiholla kuvia itsestäni kun olin 30v. Olin todella kaunis. Nykyään minua ei edes tunnistaisi samaksi naiseksi.
N45
Olen saanut vielä kehuja, mutta en enää niihin usko. Viime vuonna eräa vanha kaverini totesi, että olen niitä harvoja, jotka paranee vanhetessaan. Jaa-a. Nyt, kun vaihdevuodet olivat 1-2 vuotta sitten, niin olen todellakin rupsahtanut.
N55
Ei se että ulkonäkö muuttuu ole synonyymi rupsahtamiselle, eikö kauneus tarkoita vaan nuoruuden hehkeyttä.
IKä 70 vee , en ole vielkään rupsahtanut.
Kaikki yhtä rakastan teitä mammoja <3
emmää muista oli niin rankkaa nyt oon 66 ja näytän kymmenen vuotta nuoremmalta ei haittaa
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyä voi rupsahtamattakin.
Ja rupsahtaa ikääntymättä
Noin kolmivitosena.
Olin aiemmin semmoinen perusnätti. Todelliset kaunottaret, missiksi kelpaavat, ovat yleensä vanhempanakin kauniita.
Rupsahdin nopeasti 45v kohdunpoiston jälkeen. Roikkuu kaikki mikä voi roikkua.
Monet naiset eivät näytä tietävän mitä rupsahtaminen tarkoittaa.
Rupsahtaminen tarkoittaa sitä, että 30-50v nainen alkaa yhtäkkiä näyttämään paljon ikäistään vanhemmalta ja iho menee huonoksi. Kasvojen iho alkaa roikkua ja vanha tapa meikata ei enää paranna sitä.
Miehenä olen huomannut, että tupakointi ja juominen vaikuttaa naamaan paljon. Laihduttamisen ja lihoamisen vaihtelut aiheuttavat vanhenemista. Jos pystyy painon pitämään raskauksia lukuunottamatta aisoissa, keho pysyy hyvänä. Liikunta tekee hyvää keholle. Liika on siinäkin liikaa. Optimistinen asenne elämään ja ilo. Liika meikkaus, kemikaalit syövät ihoa. Ja lopuksi geenit, niille kukaan ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyä voi rupsahtamattakin.
Ai ei tule ryppyjä ja iho pysyy kiinteänä?
Monilla naisilla kauneus on parhaimmillaan 17 vuoden iässä. Ne, joilla on tällä iässä vielä lapsen kasvot ja pyöreyttä poskissa ovat parhaimmillaan 35-45v.
Olen 43 vuotta nyt, kohta 44, enkä ole rupsahtanut vielä. Sitä odotellessa. Paino on aina pysynyt suunnilleen samana ja elämäntapa on ollut suhteellisen terveellinen.
75 v ja edelleen kaunis, hyvin säilynyt.
Yleensä 50v on iso ongelma vaikka kuinka pitäisi itsestään huolta
Olen nyt 45, ja rupsahdus on tapahtunut viimeisen 2-3 vuoden aikana. Nimenomaan naama roikkuu, kroppa edelleen menettelee. Pelkän ikääntymisen lisäksi syinä ovat varmasti olleet mieheni vakava sairastuminen ja kaksi muuta isoa menetystä (kuolemaa). Tuntuu, että olisin vanhentunut vähintään kymmenen vuotta parissa raskaassa vuodessa.
En ole itse pitänyt itseäni koskaan erityisen kauniina, mutta olen saanut aikuisiällä paljon sellaisia kommentteja miehiltä (ja naisiltakin). Kroppa on omastakin mielestäni vielä suht hyvä, olen aina urheillut paljon. Näinä surun vuosina kilojakin kuitenkin tullut 3-4 lisää.
Se mikä on jännää, tai ennemmin surullista, myös mieheni on rupsahtanut samoista syistä. Eli ei se stressin vuoksi kulahtaminen koske vain naisia. Hänelle on tullut enemmän kiloja ja mielestäni myös vanhentunut samalla tavalla nopeasti kuin itsekin olen. On kyllä edelleenkin ihan komea, mutta muutos on hänenkin kohdallaan tapahtunut.
Ehkä tämä on omalla kohdalla myös osaltaan henkistä. En ole pariin vuoteen jaksanut / ehtinyt panostaa ulkonäköön. Meikkaamalla ihan itsekin yllättyy, että jotain on vielä jäljellä. Mutta kyllä naama roikkuu eri tavalla kuin ennen, meikilläkin. Onneksi meidän kummankaan arvot ei ole ulkoisessa kauneudessa. En erityisesti kaipaa niitä katseita ventovierailta, ja oma mies jaksaa kehua edelleen.
Kuntosalitreeniä olen lisännyt kyllä, sillä sitä naisen keho tarvitsee erityisesti tässä iässä, jos haluaa pysyä kiinteämpänä. Sekin silti terveys ja hyvä kunto, ei ulkonäkö edellä.