Onko törkeetä hoidattaa lasta jokapäivä mummolassa?
Lapsi 1v. molemmat vanhemmat töissä (äidilä vuorotyö). Lapsi päivällä hoidossa. Jokailta tuodaan mummolaaan jos pitäisi olla isän kanssa kotona äidin iltavuoro. Eikä äidillä joka päivä tietenkään ole iltavuoroa mutta sit tuodaan muuten vaan tai isä tulee mummolaan ja lapsi hoidatetaan siellä.
Kommentit (26)
Lapsen kai pitäisi olla pääasiallisesti kotona isänsä hoidossa iltaisin.
Ps. Monessa kulttuurissa mummo ihan osa perhettä ja osallistuu ihan luontevasti lasten kasvatukseen.
kaikkine yhdyssanoineen. Olkoon tavat muualla mitä vaan.
hoitaa. Jos, niin on avuton aikuiseksi ihmiseksi.
Vierailija:
kuule ihan Suomalaisia juntteja täs..
Vierailija:
että joutuu joka päivä hoitamaan vilkasta yksi vuotiasta.
Automaattisestiko mummo on laitoshoidon tarpeessa jos ei halua ottaa lapsen hoitovastuuta. Huh huh
Heti nousi sellainen puolustamisen rintama.
raha-automaatteja ja hoitokoteja lapsen lapsille, mitä välii?
Ps. Onko ko. mummo sinulle valittanut asiasta? Mistä tiedät, ettei HALUA lasta hoitaa? Jos vaikka ihan tuo iloa?
Ja vielä; onko vilkasta lasta jotenkin ikävämpi hoitaa kuin rauhallista?
Vierailija:
Automaattisestiko mummo on laitoshoidon tarpeessa jos ei halua ottaa lapsen hoitovastuuta. Huh huh
Vierailija:
Lapsenlapsille on yhdyssana
Lapsi kuulemma parantaa kaikki fyysisetkin vanhuuden vaivat (henkisistä puhumattakaan). :)
Ps. Koskaan en lasta " hoidata" mummolassa. Joskus kysyn, josko kyläily onnistuisi, mutta useimmiten mummo itse ehtii kysyä ensin.
Vierailija:
että joutuu joka päivä hoitamaan vilkasta yksi vuotiasta.
vieraallako pitäis hoidattaa ennemmin? Eiköhän se tuttu mummo ole kuitenkin parempi vaihtoehto.
Tyylin Nico Petteri tuli nyt illaksi mummolaan hoitoon.
Ei taida olla lapsella minkaanlaista suhdetta isään kun ei ole koskaan isän kanssa
Itse rakastan lastani, ja vietän mielelläni aika hänen kanssaan. En ole kuitenkaan itsekäs. Tästä syystä annan mummonkin saada elämäänsä iloa tuosta ihanasta pienestä ihmisestä.
Vierailija:
Oi viekää vaikka asumaan mummolaan ..
vaan vie mummolaan ettei joutuisi itse hoitamaan???
Mun mielestä tuo on aika törkeää. Miksi sitten äiti ei voi olla hoitovapaalla, jos kerran lasta pompotellaan tuolla lailla mummolaan yhtä mittaa??
minä vein lapsia äidilleni hoitoon usein, koska hän antoi ymmärtää, että se on kivaa. Yhtenä päivänä temperamenttinen lapsemme oli pitänyt kunnon meininkiä yllä ja kun hain lapset, äitini sanoi, etten halua nähdä tuota lasta enää ikinä.
Hän oli väsynyt ja riidellyt taaperon kanssa. Oli vihan vimmoissa ja tuskastunut hoitopäiväänsä. Ymmärrän sen, mutta sanat kolahtivat syvälle, sillä hän myös sillä hetkellä tarkoitti mitä sanoi.
Emme ole olleet yhteydessä seitsemään vuoteen. Hän ei ole kertaakaan pyytänyt tavata lapsiamme sen jälkeen. Enkä minä ole osannut heitä enää viedä sinne.
Äitisi vaikuttaa kovin keskenkasvuiselta ja vaikealta ihmiseltä.
Vierailija:
minä vein lapsia äidilleni hoitoon usein, koska hän antoi ymmärtää, että se on kivaa. Yhtenä päivänä temperamenttinen lapsemme oli pitänyt kunnon meininkiä yllä ja kun hain lapset, äitini sanoi, etten halua nähdä tuota lasta enää ikinä.Hän oli väsynyt ja riidellyt taaperon kanssa. Oli vihan vimmoissa ja tuskastunut hoitopäiväänsä. Ymmärrän sen, mutta sanat kolahtivat syvälle, sillä hän myös sillä hetkellä tarkoitti mitä sanoi.
Emme ole olleet yhteydessä seitsemään vuoteen. Hän ei ole kertaakaan pyytänyt tavata lapsiamme sen jälkeen. Enkä minä ole osannut heitä enää viedä sinne.
mun mielestä on törkeää tuollalailla hoidattaa