Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes, kävin verikokoeissa DM2:n takia ja nyt sokeritasapaino on hyvä, kiitos Rybelsuksen

Vierailija
21.08.2024 |

Kiva fiilis, kun vähän jännitti. Pitkäaikaissokeri on normaalitasolla, johon ei edes tablettihoidolla pyritä, vaan voisi olla korkeampikin. Aamupuolesta sokerit on kyllä usein yli 7, mihin en ole viisasten kiveä löytänyt, että mikä auttaisi. Luulen, että maksa vapauttaa yöaikaan glukoosia, koska sokerit on koholla ihan riippumatta illan syömisistä. Painokin on pudonnut kymmenen kiloa neljässä kuukaudessa. En olisi uskonut, että Rybelsus on noin hyvä lääke.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke tuo on?

Vierailija
2/12 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääke tuo on?

Sama kuin Ozempic, mutta tablettimuodossa. Mulle ei sopinut ollenkaan. Oli tosi huono olo koko ajan, ihan järkyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rybelsuksen määräyksen jälkeen paino pudonnut noin kuukaudessa 5 kiloa ja aamusokeri 7,1

Olen ollut tablettihoidossa kymmenisen vuotta ja tuo sokeri on hivuttautunut pikkuhiljaa tuonne 7-8 väliin, mutta tuo  "ihmelääke" taas pudottanut sitä, vai onko painon pudotus syynä?

Kesäaikaan on tullut syötyä hillittömästi mansikoita ym. marjoja, joiden luulisi nostavan arvoja. Joka tapauksessa olen hyvin tyytyväinen tähän lääkkeeseen (ilman sivuvaikutuksia)

Vierailija
4/12 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi puuro. Heti on sokerit koholla, vaikka olisi miten täysjyvää, eikä sokerisia lisukkeita. No, pelkkää hiilihydraattiahan se puuro onkin. Marjoja ja hedelmiä voin syödä vaikka miten paljon, eikä sokerit nouse liikaa. Sinänsä huvittavaa, että diabeteshoitaja väittää päinvastaista, vaikka ihan olen mitannut sokerit ja todennut mulla näin tapahtuvan. Ehkä mun ei tarvi välittää hoitsun sanomisista, kun itse voin mittaamalla asian todentaa.

Vierailija
5/12 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,1 aamusokeri? Tuohan on aivan liian korkea. Pitäisi olla luokkaa 5,0.

Helpoimmalla saatta sokerit alas kun lopetatte hiilihydraattien syömisen. Ei tarvita edes lääkkeitä.

Vierailija
6/12 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei sovi puuro. Heti on sokerit koholla, vaikka olisi miten täysjyvää, eikä sokerisia lisukkeita. No, pelkkää hiilihydraattiahan se puuro onkin. Marjoja ja hedelmiä voin syödä vaikka miten paljon, eikä sokerit nouse liikaa. Sinänsä huvittavaa, että diabeteshoitaja väittää päinvastaista, vaikka ihan olen mitannut sokerit ja todennut mulla näin tapahtuvan. Ehkä mun ei tarvi välittää hoitsun sanomisista, kun itse voin mittaamalla asian todentaa.

Hanki Freestyle Libre 2 tms. ja voit tarkkailla eri ruoka-aineiden vaikutusta lähes reaaliajassa. Puuro on tosiaan paha verensokerin nostattaja eikä puuro kannata syödä lainkaan. Toinen yllättävä oli hernekeitto - ihan hirveä sokeripiikki.

Vierailija
7/12 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoimmalla saatta sokerit alas kun lopetatte hiilihydraattien syömisen. Ei tarvita edes lääkkeitä.

Helpommin sanottu kuin tehty. 

Vierailija
8/12 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän palstan mammat haluaa mieluummin lääkettä, ei niille ruoka kelpaa.

Vierailija
9/12 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki Freestyle Libre 2 tms. ja voit tarkkailla eri ruoka-aineiden vaikutusta lähes reaaliajassa. Puuro on tosiaan paha verensokerin nostattaja eikä puuro kannata syödä lainkaan. Toinen yllättävä oli hernekeitto - ihan hirveä sokeripiikki.

Täytyy varmaan hommata. Oon sitä mieltä, että se on melko yksilöllistä, että mikä kenelläkin nostaa sokereita. Mulla ei esim. peruna nosta liikaa, jos syön maltillisesti, mutta kaverilla taas nostaa. Pasta ja ylipäätään vehnäjauho on taas mulle pahinta. Riisi ok. Tietysti kannattaisi mahdollisuuksien mukaan ylipäätään vältellä hiilareita, mutta mä joudun kyllä valitettavasti laskemaan ruoalle myös hinnan ja se hiilari on halvinta. 

Vierailija
10/12 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aamusokeri 7,1 mitenkään huono ole. Viitearvo paastosokerille on 4-6. Se millä on merkitystä kuinka pitkän aikaa ollaan korkeissa lukemissa eli se erotus ihannearvoon verrattuna. On tullut vastaan potilaita joilla verensokeri huitelee lähellä 20 tasoa koko ajan eli ptikäaikaissokeri HbA1c on yli 100 eli hoito on ollut riittämätöntä. 

Insuliinidiabeetikolla on nykyään käytössä sensoreita joiden avulla voi mitata sokeritasoa jatkuvasti ja se varmaan tulee parantamaan ennustetta jatkossa. Hiljattain julkaistun tutkimuksen mukaan alle 20-vuotiaana sairastunut nuoruustyypin diabeetikolla oli tuossa iässä elinaikaa 50 vuotta. Hoidossa on vielä haasteita kun heidän keskimääräinen elinikänsä on 10 vuotta muuta väestöä lyhyempi.

Vierailija
11/12 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Rybelsukswen kelakorvauksen? Mitä se maksaa?

Vierailija
12/12 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako udella millaisia muita oireita dm2 on sinulle aiheuttanut, diabeteksen lisäksi? Meilläkin suvussa tuota dm2, niin kiinnostaa. Millaisten oireiden vuoksi hakeuduit tutkimuksiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän