Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sh:t marisevat matalasta keskipalkastaan?

Vierailija
03.08.2007 |

Taas tuota palkkakeskustelua seuratessani alkaa korpeamaan, että kun sh:t aina vinkuvat matalasta peruspalkastaan, mikä lienee n. 1600-1700 ¿/kk (korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä). Se, mikä asiassa tympii, on se ettei puhuta _todellisista_ keskipalkoista ja vuosituloista; en tunne yhtään hoitsua, joka tekisi töitä vain toimistoaikaan eli lisät muodostanevat palkasta kuitenkin melko suuren osan?

Ja tämä aloitus ei mitenkään ole tarkoitettu väheksymään tai aliarvioimaan mitään/ketään, jos löytyy sh joka tekee 8-16 töitä ja saa tuon perustienestin, niin ilmoittautukaa... ;)

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuskin kukaan kuitenkaan haluaa niin tehdä. Tietty jos lapset on vielä pieniä, ja voi viettää viikolla sitten aikaa heidän kanssaan. Koululaisten kanssahan se ei onnistu. Vuorotyö on varmasti siis kaikkien tiedossa. Lähinnä sen määrä voi joissain paikoissa yllättää.

62

Vierailija
62/70 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajia ja myöhemmin kitunut tuskaisena ensiapupolilla. Ja täytyy sanoa, että minulle on suoraan sanottuna yksi paskan hailee älykkyysosamäärällä, jota täälläkin peräänkuulutetaan, jos ihminen, joka minua hoitaa, on empaattinen, osaa tehtävänsä ja paranen. Onko tärkeämpää saada hoitajaksi joku matemaattinen nero, vai ihminen, joka pystyy ja kykenee kohtaamaan potilaan ihmisenä, vajavaisena, kipuilevana, joskus valittavana, alennustilassa olevana, mutta silti ihmisenä? Mitkä ne olivatkaan ne kriteerit, joilla hoitaja on hyvä hoitaja?

Koulutuksessa kohtaamani tulevat sairaanhoitajat olivat ihania, tavallisia, tuntevia ihmisiä, samoin kuin myöhemmin potilaana heitä kohdatessani. Mielestäni he ansaitsevat korotuksensa, puutteineen (sillä niitä meillä kaikilla on, ne, kenellä ei ole, ilmoittautukoot?), ongelmineen, sekä ennenkaikkea inhimillisyytensä takia. Ja sitä inhimillisyyttä täältä av:ltäkin tuntuu puuttuvan, ennenkaikkea niiltä kirjoittajilta, jotka ovat kateellisia sh:n palkoista. Eivät sh:n palkat ole keneltäkään pois, luulisin, että päinvastoin. Viimeistään siinävaiheessa, kun pää kainalossa jonotetaan ea:ssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siihen tarvitse olla nero, vaan normaaliälyinen. Sekin on liian suuri kriteeri.

Vierailija
64/70 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minun osaamisalueeni ja koulutushistoriani on tämä, se on kaikilla tämä.

Sairaanhoitajia on pilvin pimein niitä, joilla ei ole lukio käytynä.

Täällä joku itsesääliin ja omaan egoonsa sairastunut sairaanhoitaja kateellisena huutaa, että minä tarvitsen lisää rahaa.

Kriveelläkö sut sille alalle pakotettiin?

Vierailija
65/70 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun sairaanhoitajilla on niin vahva liitto takanaan joka nyt ajaa kovalla vauhdilla tätä palkankorotusasiaa eteenpäin. Eipä löydy samanlaista aktiivisuutta monen muun ammattikunnan liitoista.

Hähää!

Vierailija
66/70 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä karjatilallisilla joulu, juhannus ja pyhälisiä!

Vierailija
67/70 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eikä siihen tarvitse olla nero, vaan normaaliälyinen. Sekin on liian suuri kriteeri.

kylläkin.

Vierailija
68/70 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että mielelläni ottaisin 200 euroa lisää palkkaa, minusta se olisi työn vaativuuteen nähteen kohtuullista. En ole kuitenkaan halukas lakkoilemaan sen eteen tai muutenkaan nostamaan mitään meteliä. Tokihan niillekin rahoille on käyttöä.

t. 62 ja vuodessa 24 000 ansaitseva sh

Vierailija
69/70 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siellä armosta läpi mene. Ja töissä iv-tentissä myös. (tentti pitää mennä läpi ennenkuin saat antaa lääkkeitä suoraan suoneen. HUS:ssa tentti muuttui ja pitää vanhojenkin suorittaa 5v välein. )

Olen kyllä lääkäreidenkin nähnyt antavan väärin lääkkeitä, ikävä kyllä. Mutta onneksi harvinaista. inhimillistä.itse kyllä tarkistan tarkkaan jos uusi lääke ja annos. olen töissä leikkausosastolla joten kaikki lääkkeet menevät suoraan suoneen, tarkkuus tosi tärkeää.

ja koulumenestys oli lukiossa 9 luokkaa kuten monella muullakin kollegalla.

Vierailija
70/70 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä kuinka paljon lääkityksiä vuositasolla annetaan maanlaajuisesti. Se on inhimillistä, vaikkakin todella ikävää. Onneksi virheestä ei yleensä seuraa mitään vakavaa = henkeä uhkaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän