Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan tännekin isommille enskoille!

Naperoa tulin ihan kiittämään noista vaatevinkeistä, huusin nyt Ainolle huutiksesta välikausivaatteet, niin haalarin kuin kaksiosaisin puvunkin. Kurikset ja kengät sitten olis ainakin vielä hankittava. Kiva kuulla että Eetulla on hoidossa lähtenyt hyvin alkuun. Tasan kuukauden päästä on mullakin töihinmeno ja Ainolla aloitus hoidossa, jaiks!

Vilkutukset muille myös!

Karssuli & Aino 10 kk

Vierailija
2/97 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap, juu kaikki etuhampaat löytyy. Aksulla on alhaalla noi kaks etummaista ja sitten ylhäältä löytyy neljä etummaista ja sitten kulmahampaista seuraavat hampaat.

Napero, kiva kuulla että töiden alku on lähtenyt hyvin sujumaan ja Eetullakin tänään sitten eka hoitopäivä =) Aksun kanssa mennään keskiviikkona tutustumaan vielä ja ens viikolla sitten keskiviikko ja torstai on jo hoitopäiviä. Aksu menee silloinkin kyllä vaan vähäks aikaa harjoittelemaan kun mies on vielä lomalla. Ihana kun päästään alottaan näin että Aksu saa harjoitella kunnolla eka lyhyillä päivillä.

Karssulille vilkutukset myös _o/ Me shoppaistiin viime viikko Aksulle tarhavaateita jne. Kurahousut sai seurakseen sadetakin ja kumpparit ja nyt on reppukin ostettuna. Vielä pitäis nimikoida kaikki¿

Me oltiin tosiaan viikonloppu Himoksella ja Aksukin pääsi isin ja muiden miesten kanssa yhdelle EK:lle rallia katsomaan. Nyt ootellaan Aksun päikkäriaikaa kun tänään suunnataan yhdeksi yöks Helsinkiin hotellimajoitukseen. On ainakin hyvä korkeasaari-ilma =)

Mukavaa viikon alkua!

Pikku-milli & Akseli 1v3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että naperon työt on alkaneet mukavasti! Aloittiko Eetu eilen päivähoidon? Miten meni?

Tyttö meni maanantaina tarhaan neljän viikon loman jälkeen, hirvee huuto molempina aamuina kun tytön tarhaan jätin... ei siinä oikein muuta voi kun antaa tytön hoitajan syliin ja itse kääntää selän ja kävellä pois. Ei siinä auta jäädä hyssyttelemään, niin pahalta kun se huuto välillä tuntuukin...=( Toivottavasti loppuviikosta menee jo paremmin.

Ihanat kelit ollu tällä viikolla! Miten millin korkeasaaren reissu meni? Tykkäsikö Aksu elukoista? Ne eläimet on vaan yleensä niin piilossa ja kaukana, että näin pienet ei oikein niitä vielä nää vaikka kuinka yrittää osoitella että missä se pöllö on=)

Me käytiin kesälomalla orimattilan kotieläinpuistossa, se oli tytönkin mielestä tosi kiva! Ne eläimet on paljon lähempänä, niitä pääsee koskettamaankin, jos uskaltaa=) Tyttö vähän pelästyi kun poro tuli nuuskimaan=)

Eipä tässä muita ihmeitä...

Vierailija
4/97 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan nyt nauttimassa loman loppupuoliskosta, tämä ja ensi viikko lomaa! Nyt on kyllä helle hellinyt lomalaista!

Naperolla oli työt alkaneet rauhallisissa merkeissä. Hyvä niin, muistan itsekin jännittäneeni ekoja työpäiviä niin kovin, etten juuri edes saanut nukuttua yöllä. Eetukin on sitte ollut jo ekat päivänsä tarhassa, toivottavasti alku on sujunut kohtuudella. Ainahan se varmaan vähän kirpaisee, Matias ainakin söi tosi huonosti alkuun, vaikkei juuri itkeskellytkään.

Saa nähdä mitä poika tykkää mennä parin viikon päästä tarhaan, kun on ollut pari kuukautta lomilla nyt kesällä. Meillä oli osittain vain yhtä aikaa lomaa miehen kanssa, ja ´mies piti ylimääräisiä vapaita vielä lisäksi, joten saatiin järjestettyä pitkä loma lapselle. Se on tuntunut hyvältä ratkaisulta. Nyt on sitten tietty se uusi totuttelu tarhassa olemiseen edessä....

Olipa ikäviä uutisia Quulla vauva-puolella. En osaa varmasti oikeita sanoja löytää lohdutukseksesi, joten en yritä hienoja riimejä. Kerron vain, että täälläkin myötäeletään surussasi, voin vain kuvitella, miten pahalta tuntuukaan kokea tuo kaikki näin pian uudelleen! Voimia koko perheelle!

Juuri sain tänään ystävättäreltäni viestin, että hänellä hyvään vauhtiin (viikolle 24) ennättänyt raskaus on alkanut oireilla raskausmyrkytyksen tapaan. Heidän esikoisensakin syntyi samasta syystä kuusi viikkoa etuajassa ja oli pitkään sairaalassa. Nyt oireet ovat alkaneet aiemmin ja voimakkaammin. Sydän syrjälläni olen toivonut heidänkin perheelleen, ja ennen kaikkea pienelle vauvalle, voimia. Laskettu aika olisi marraskuussa.

Iloisempiin asioihin: Matias on siirtynyt ihan kokonaan kävelemään, enää ei ulkonakaan kontata, vaan mieluummin juostaan! Nyt helteellä Matias nautti olostaan, kun sai juosta avojaloin pehmeällä nurmikolla. Puhekin kehittyy kovasti, sanoja oikein imetään. Kirjat ovat ihan pop! Kirjoja kannetaan monta kertaa päivässä äitille luetttavaksi. Tosin kärsivällisyys ei riitä pitkiin tarinoihin, mutta Matias haluaa kuulla mikä mikäkin on kuvissa. Lyhyitä tarinoita myös kuunnellaan. Vasta poika sai Kuormuri-kirjan, ja ai että se on ihana! Matias pärisee onnellisena katsellessaan hienoja kuorma-autoja! ;)

Tsemppiä toivottelen kaikille töitä ja tarhaa aloitteleville! Muille rentoa syksyn odottelua! (Eipä tällä puolella enää kyllä montaa hoitovapaalaista tainnut kyllä ollakaan...)

Mitenkäs muuten Pesukarhun tonskailu-haaveet? Joko teillä on suunnitteilla toinen vauva?

Kissankello ja M 1v 4kk

Vierailija
5/97 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne se tyttö jäi taas itkien tarhaan, huoh... koskahan tää taas helpottaa...?

Niin, millaisia on muuten teidän muiden tonska-ajatukset? Naperon toiveet tiedän, mutta mites muut? Mä en tässä vaiheessa omista toiveistani tiedä muuta, kun että ainakin toisen lapsen vielä haluaisin, mutta että missä vaiheessa, sitä en vielä tiedä.

Eipä kai tässä muita ihmeitä, tulkaahan kertomaan kuulumisia!

Vierailija
6/97 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap, kivasti meni korkeasaaren reissu. Eipä Aksu kovin niistä eläimistä ymmärtänyt varsinkaan kun oli niin lämmin päivä ja eläimet kökki paikallaan. No, lauttamatkat sitten oli sitäkin hauskemmat :D

Voi kurjuus kun teidän tyttö jää itkien päiväkotiin. Tänään sain mäkin tuta kuinka sydäntä raastavalta se tuntuu =/ Tänään Aksu nyt sitten oli ekaa kertaa tunnin yksin päikyssä harjoittelemassa ja oli huutanut koko tunnin. Pikkuraasu oli ihan itkemisestä puhki kun menin hakemaan ja nyyhkytti vaan ihan onnettomana =/ Menikin sen jälkeen pari tuntia kun mun piti nieleskellä itkua...

Kissankellon Matiaskin jo kokonaan kävelee =) Hienoa!!! Niin ne meidän taaperot vaan kasvaa kohisten.

Me ostettiin eilen Aksulle lastensänky ja tänään sitten menee ekaa kertaa siihen nukkumaan. Pinnasängyn kanssa tuli joku kriisi viikko sitten kun laskettiin pohja ihan alas ja pinnasuoja ei enää riittänytkään. Siitä lähtien Aksu on koko viikon heräillyt yöt läpeensä 1-2h välein. Hitsi kun unet nyt paranis... mulla alkaa ens maanantaina nimittäin koulu.

Me jäädäänkin Aksun kanssa nyt sunnuntaihin asti kaksin kun isi lähtee huomenaamulla aikaisin poikien kanssa kanoottireissuun...

Ai niin, Q:lle vielä isoniso hali. =/ Ja samaan syssyyn tervetulotoivotukset taaperoihin!!

pikku-milli & Aksu 1v3kk

Vierailija
7/97 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä tonska-ajatuksista... muahan nyt vaivaa joku krooninen vauvakuume ja haluaisin sen tonskan vaikka heti, mutta tarkoituksena nyt kuitenkin on käydä toi koulu tässä välissä loppuun :D

Vierailija
8/97 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana SUUREN SUURET SYNTTÄRIONNITTELUT HUOMENNA 1V PIKKU-QUULLE!!! Ja tervetuloa tänne taaperopuolelle :)

Luin Q sun kirjotuksen tuolla vauvapuolella pala kurkussa. Tosi kauniisti osaat kirjottaa ja ajatella omasta äitiydestä ja teidän perheestä. Kaikki sekin on niin totta, että pitäisi osata elää tätä hetkeä, eikä koko ajan miettiä tulevaa. Mä ainakin syyllistyn siihen ihan liian usein. Kiva, että jaksat olla virkeällä mielellä ja ajatella positiivisesti :)

Q pohti myös tota ikäerokysymystä. Mäkin olisin alunperin halunnut alle 2v ikäeron kahdelle ensimmäiselle lapselle (jos siis saadaan kaksi lasta). Nyt näyttää siltä, että ikäeroksi voi tulla kolmekin vuotta. Onneksi mulla itselläni on rohkasevia kokemuksia pitkistä ikäeroista sisarusten välillä. Mun pikkuveli on mua 3,5v nuorempi. Silti me leikittiin lapsina ihan hirveen paljon yhdessä ja meistä oli toisillemme seuraa. Sitten mulla on 7v nuorempi sisko. Siskon kanssa ei tietenkään tullut silloin lapsena leikittyä, mutta olin silti ylpeä isosisko ja osallistuin siskon hoitoon kykyjeni mukaan suurella innolla. Nyt, kun sisko on 17v, me tullaan tosi hyvin juttuun. Meillä on yhteinen harrastus ja muutenkin nyt siskon kanssa voi olla niin kuin kaverin kanssa. Voidaan jutella tyttöjen juttuja jne. Eli ei se suuri ikäero välttämättä vaikuta paljookaan sisarussuhteisiin. Eikä välttämättä pienellä ikäerolla syntyneet tykkää leikkiä yhdessä laisinkaan.

Voi harmi, kun Aksu oli itkenyt päiväkodissa :( Voi pientä. Toivottavasti seuraavalla kerralla menee paremmin ja Aksu viihtyy. Eiköhän se helpotu ton pienen alkushokin jälkeen.

Toivottavasti myös NapNapin tyttö alkaa jäämään päiväkotiin paremmalla mielellä. Ei varmaan oo kivaa jätää tyttöä itkevänä hoitoon.

Kiva, että Naperon töiden alotus on sujunut hyvin ja Eetukin oli viihtynyt päiväkodissa.

Hienoa, että Matiaskin nyt kävelee vallan. Jonsku kans on ihan hulluna kirjoihin. Me luetaan sellanen autokirja aina varmaan kymmenen kertaa päivässä. Ei jonskukaan kauaa jaksa keskittyä ja riittää oikeestaan, että kattellaan vaan niitä kuvia.

Mä muuten ihmettelen, kun Jonsku ei oo oikeestaan ollenkaan sanonut sanoja sen jälkeen, kun sanoi sen hyvä ja äiti. Nyt ei oo tullut uusia sanoja eikä Jonsku oo noitakaan sanoja enään sanonut. No, kaitpa se taas jossain vaiheessa alkaa harjottelemaan puhetta. Jospa sillä on energiat mennyt kokonaan tohon kävelyyn.

Kissankello ja NapNap kyseli tosta tonskailusta. Me haluttais tonskailla heti, kun vaan mahdollista. Nyt ei vielä oo mahdollista, mutta kattellaan tonne pidemmällä syksyyn ja mietitään miten asiat loksahtelee kohdilleen vai loksahteleeko.

pesukarhu ja Jonsku

Vierailija
9/97 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskos nyt kerkeis vähän kirjoittaa ennenkun menen töihin. Tänään alkaa työt joskus puol ysin aikaan, on kuulkaa ihanaa että on vaan muutama lapsi hoidossa, ja itellä vähän lyhempää päivää, kun ens viikosta alkaen on kaikki 13 lasta hoidossa joka päivä ja syys-lokakuussa tulee siihen sitten vielä yksi lapsonen lisäksi, ikää sillon n8-9kk. Joten hommaa riittää...

Eetun hoito on kyllä alkanut äärettömän hyvin, pelkään millon alkaa se huuto joka aamu... huoh! Ja Eetu kyllä nauttii olostaan hoidossa ja muista lapsista. Maanantaina ja tiistaina vein Eetun kaheksan aikaan hoitoon, ja suoraan halus mennä hoitajan syliiin ja heilutti sieltä sitten äitille... Mies kun oli hakenut sen niin oli painunut suoraan iskän syliin ja heiluttanut hoitajille... Eilen mies veikin Eetun 6.15, sen jälkeen mies soitteli mulle ja sano ettei Eetu ollu vilkuttanut hälle, iskä tais olla hieman mustis... Ja oli Eetu sitten nukahtanut ruokapöytään yhentoista maissa, olivat herättäneet sen varttii vailla kakstoista, ei olis millään jaksanut viel herätä. Ja oli syömässa ruokaa kun menin hakemaan häntä... No, onneks saatiin tänään nukkuu vähän pitempään molemmat, tuolla se huutelee omassa sängyssään tai siis juttelee... Ihana Eetu!

Meillä sen sijaan aloitti maanantaina uusi hoitopoika töissä, ja on ollut vaan puolpäivää hoidossa, ja huutanut lähes koko ajan... Huoh! Mutta pikkuhiljaa alkaa kyllä vähenemään huuto, mutta jos joku mainitsee sanat äiti tai isi, niin huuto on taattu! Ja uskotaan että tottuu vielä tuohon hoitoon tulemiseen, ja ollaan työkaverin kanssa puhuttu, että mitä vanhemmaksi lapsi on kotona, sitä vaikeempi on tulla hoitoon. Siis tää poika on kaks vee. Mutta onhan toki lapsissa eroja! ONNEKSI!!!

Niin ja kaikille hoidon aloittaville, MERKATKAA lapsenne vaatteet! On meinaan hirvee hässäkkä kun on neljätkin samanlaiset vaatteet/kengät missä ei oo nimee... Mä tilasin sellaisia nimikointinauhoja ja taggit niihin, saa nopeesti laitettuu nimet, kyllä tuo tekstiilikynäkin on ihan hyvä. Tässä tuo linkki, jos jotakuta kiinnostaa... www.euroteam.fi

Meillä on ens tiistaina lääkärineuvola, ihanaa saa taas tietää minkä kokoinen tuo meidän pikkumies on... Mä en oo varma muistaako kukaan, kun puhuin siitä Eetun ihottumasta joskus keväällä... Mutta nyt se on taas palannut, on sekä kivespussi ja toisessa pyllynpuoliskossa ihan rikkimenneet ihottuman kohdat, ja Eetu huutaa kuin henkee vietäis kun pesee pyllyä, varmasti sattuu!!! Eilen kokeiltiin sibicorttia, josko se auttais, ja täytyy tiistaina pyytää lähetettä niihin allergiatesteihin... Kun viime viikolla ja tällä viikolla ollaan syöty kalaa aikas paljon, josko johtuu siitä, taikka sitten tuoreista herneistä...

Millille vielä rohkaisuksi... Kyllä teidänkin Aksu vielä viihtyy hoidossa, nää ekat päivät on aina rankkoja...

Tuosta lastensängystä... Meillä on sellanen ollut jo yli vuoden Eetulle, mun vanhempien luona varastossa... Ja aateltiin että otetaan käyttöön se tässä syksyllä, kunnes saadaan jonkunlainen rytmi tähän hoitoon.

Ja lopuksi viel onnittelut pikkuquulle ja Queenin Liialle! Uskomatonta että hekin ovat jo vuoden ikäisiä!!! Ja tietty ylpeille äideille! Mä ainakin porasin kun luin Qn jutut äitiydestä/perheestä tuolta vauvapuolelta... Ihanasti kyllä kirjoitit!!!

Mutta joo, nyt pitää mennä... Ettei myöhästytä hoidosta ja töistä....

napero ja Eetu huomenna tasan 1½vee!!!

ps. ei ollu tarkotus kirjottaa mitään romaania...

Vierailija
10/97 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin jäi tyttö itkemään tarhaan. Saattaa varmaan johtua myös siitä, että aamulla siellä ei ole ollut hoitajaa omasta ryhmästä, jäisi varmaan paremmalla mielellä tarhaan jos olisi tuttu hoitaja paikalla. Toivottavasti ensi viikolla olisi, mulla menee mielenterveys kun tuntuu pahalta aamuisin tyttö tarhaan jättää. Ja olen mä sitäkin miettinyt, että pitääköhän ne hoitajat mua tosi kylmänä, kun mä vaan käännän selkäni ja lähden pois vaikka oma tyttö jää huutamaan. Mut mun mielestä vaan pahentaa tilannetta, jos mä rupeen siinä tyttöä ottamaan syliin ja hyssyttelemään, mä en pääse sieltä sitten ikinä töihin. Ja kun itseäkin rupee itkettämään, pakko sieltä on häipyä.

Hienoa että Eetulla on aloitus mennyt hyvin, toivottavasti Aksullakin. Ja varmaan meneekin, kunhan vähän tottuu, että siellä tarhassa on ihan kivaa kun on paljon leluja ja kavereita=)

Kyllä Joona varmaan kohta rupee enemmänkin sanoja sanomaan, meidän tytöllä oli kans sillai, että niiden ekojen sanojen jälkeen oli aika pitkä väli, ennen kun rupesi tulee lisää sanoja. Nyt uusimpina sanoina on: alas, pois, pallo, rattaat.

Hyvä kun napero mainitsit tosta nimikoinnista! Mä tilasin niitä nauhoja kans, oon kaikki ulkovaatteet, sadekamppeet ja hatut nimikoinut, ja kenkiin kirjoittanut tussilla. Olisiko hyvä myös kaikki varavaatteet nimikoida? Siis paidat ja housut? Mä en nimittäin niihin ole nimiä laittanut, ennen kyllä tytön vaatteet tunnisti tarhassa, oli selvästi pienin tyttö siellä=) Mut nyt siellä on aloittanut/ tulee aloittamaan läjä uusia lapsia, nyt siellä voi olla paljon meidän tytön ikäisiä ja kokoisia.

Kiva kun quiero ja Queen tulee tälle puolelle! Ja eikös Niameyn tyttö ole jo vuoden...? Tulkaahan juttusille!

NapNap + tyttö 1v5kk

Vierailija
11/97 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos Queeninkin tyttö täyttää vuoden? Ja Niameyn? Apua! En tajunnutkaan, että hekin ovat jo niin isoja :) SUUREN SUURET ONNITTELUT SIIS KAIKILLE SYNTTÄRISANKAREILLE! Ja tervetuloa taaperoimaan :)

Täytyy lähtee kauppaan...

pesukarhu ja Jonsku

Vierailija
12/97 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii, päästiin tälle puolelle! :) Kiitos kaikille onnitteluista ja myös siitä, miten ihanasti myötäelätte näissä meidän perheen ylä- ja alamäissä!

Pikku-quu siis täytti 1v. jo eilen, vaikka vähän hassusti kirjoitinkin puolenyön jälkeen tuonne vauvapuolelle. Ja Queenin Liialla oli tänään kekkerit, onnea vielä kerran! Niameyn Ainolla on synttärit vielä tulossa. Muistaakseni tyttö piti äitiä ja isiä jännityksessä viimeiseen asti eli siellä taitaa olla vielä pari viikkoa aikaa synttäreihin. Onkohan valmistelut jo kuitenkin käynnissä?

Hitsit NapNap, miten kurjaa, että teidän tyttö itkeskelee hoitoon jäädessään! :( Toivottavasti oma tuttu hoitaja tulee pian takaisin, niin tyttö tuntee olonsa jälleen turvalliseksi.

Tsemppiä myös Aksulle ja Eetulle päivähoidon alkuun! Meillä on sama edessä ihan pian, joten mielenkiinnolla luen teidän kokemuksista. Meidän quu on vähän vaihtelevasti viihtynyt kuntosalin hoitohuoneessa. Välillä ei ole mitään hätää vaan leikkii ihan iloisena tunnin, ja välillä huuto alkaa jo 10min. päästä ja hoitajat tulee hakemaan mut salilta tai jumpasta. Jännittää päivähoidon aloitus!

Tuonne vauvapuolen treffeille ei ollut kukaan taaperoiden äideistä ilmoittautunutkaan. Mites olis, olisko tällä puolella kiinnostusta treffeille? Musta olis ihana nähdä taas teitä ja teidän lapsia! Toki vauvapuoleltakin voisi halukkaat tulla mukaan, mutta jos vaikka koitettais täällä ekaks sovittaa treffien ajankohtaa niin, että mahdollisimman moni pääsis mukaan.

Palaan myöhemmin, lähden nyt juoksulenkille rentoutumaan.

-Q- ja -q- 1vee :)

Vierailija
13/97 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä keskittymisen puutetta taas meikeläisellä. Anteeksi sekoiluni noiden synttäripäivien kanssa. Eli siis q täytti eilen vuoden ja Liia tänään ja Aino sitten parin viikon kuluttua. Meniköhän nyt oikein ;)

Mua ainakin kiinnostais järkätä treffit täällä taaperopuolella. Oon jo pariin otteeseen huudellut kiinnostuneita. Vauvapuolelta kaikki on tottakait tervetulleita. Onnistuisko jo tässä kuussa tapaaminen?

Semmonen ilmotusluontoinen asia niille joilla on mus sähköpostiosoite. Eli se on vaihtunut. Mä yritän jossain vaiheessa muistaa laittaa uuden osotteen ainakin niille joiden osote mulla on.

Eipä tässä kait muuta tällä kertaa. Öitä!

pesukarhu ja Jonsku 1v3kk ja jotain

Vierailija
14/97 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tälle puolelle Q Ja q!

Miten mäkin muistin että niemeyn tyttö syntyi heinäkuussa...? Sen mäkin muistin että raskaus meni yli reippaasti. No, toivottavasti siirtyvät sitten tänne. Kiva saada porukkaa lisää, meitä on ollut täällä pieni mutta sitäkin mukavampi porukka=)

Ah, onneksi on perjantai! Kyllä väsytti aamulla. Tyttö itkeskeli yöllä, en tiedä mikä sillä oli, näkikö painajaisia vai oliko sillä kuuma, vai mikä. Lähdetään tänään viikonlopuksi mökille.

Järkätään vaan tapaamisia. Mulle tietysti ei arkisin oikein käy, paitisi tietysti illalla, ellei mulla ole sitten iltavuoroviikko. Mutta päättäkää vaan päiviä niin mä katon jos mulle käy.

Laita pesukarhu sun uusi meiliosoite mulle!

Hyvää viikonloppua!

Vierailija
15/97 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, hellettä! Mä oon ihan kypsä tähän kuumuuteen, kun koko ajan virtaa hiki vaikka vaan istuis! No, eiköhän viimeistään kuukauden päästä ole viileempää...

Mä taisin hehkuttaa vähän liikaa sitä Eetun hyvää oloa hoidossa... Meinaan torstaina ja perjantaina se sitten jäi itkien hoitoon... Ja oli muutenkin ollut todella itkuinen siellä. Tosin veikkaan että oli osaksi väsyä ja sitten Eetulla meni se pylly rikki. Niin ja yksi hoitajista sano, että Eetulla oli ollut keskiviikkona kakat housussa kun olivat tulleet sisään, ei ollut haissu! Ja mies sano yhtenä päivänä, että oli ollut hakiessakin kakat, hän oli haistanut heti kun oli Eetun ottanut syliin...

Joten tiedän PIKKUMILLI ja NAPNAP miltä tuntuu kääntää selkä OMALLE lapselle ja työntää itkua nieleskellen hoitopaikan ovi kiinni!!! Se on aivan KAMALAA!!!!

Ja napnap, sä teet tosi ¿hienosti¿, että lähdet vaan pois ja jätät lapsesi hoitajalle! Se kyllä varmasti ¿palkitaan¿ myöhemmin. Meillä meinaan hoidon aloitti nyt maanantaina reilu kaksi vuotias poika, ja joka aamu on huutanut kun isänsä on lähtenyt, ja isä teki sen virheen että ekana päivänä palas lohduttamaan poikaa... Mutta niitäkin ihmisiä kyllä löytyy. Enkä todella usko että hoitajat aattelee sua kylmäksi ihmiseksi kun jätät lapsesi sinne huutamaan! Ja tuosta nimikoinnista, kyllä mä oon laittanut jokaiseen vaatekappaleeseen nimet, on sitten helpompi tunnistaa Eetun vaatteet, eikä kukaan tuu sanoon ettei toi oo meidän...

Ja oikeesti mä vähän kyllä ootinkin noita huutoaamuja Eetun kohalla! Me puhuttiin töissä mun työkaverin kanssa, että aikansa se on ¿kivaa¿, mut sitten kun Eetu tajuaa että siitä tuleekin tapa, niin voi vitsit...

No joo, tuntuupa tää hoitojuttu nyt vievän mun ajatukset ihan täysin! Sorry!

Muihin asioihin!

Muakin kyllä kiinnostas treffata teittii... Ja tosiaan parhaiten käy (jostain kumman syystä) nuo viikonloput... Oiskos syyskuussa joku lauantai tai sunnuntai? Voitais vaikka nähä siellä HoppLoppissa (vai miten se kirjotetaan?) Aattelin vaan että nää meidän taaperoiset ei vissiin oo hyvää kahvilaseuraa...

Muuten Napnap, saanko laittaa sut mun meseen? Pitäis löytyä sun osote tuolta kesäkuun treffikuvista...

Ihanaa, kohta lähetään uimaan. kun vaan Eetukka heräis... Muuten ootteko te joilla lapset hoidossa viikonloppuisin antaneet nukkua niin pitkään kun nukkuu? Tosin Eetu heräs tänään puol seiska, mies ei oikein tykänny, mut saa syyttää itteensä, kun tartti kukkuu yhteen saakka, mä sentään menin jo puol ykstoista nukkumaan...

Taas tää mun kirjotus kasvo, vaikka vaan piti tulla sanoo moi! *noloo*

napero ja Eetu 1v6kk1pvä

Vierailija
16/97 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis väsätä synttärihässäköitä huomisia juhlia varten, mutta on niin kuuma, että ei pysty olemaan keittiössä. :) Huomenna siis tulee quun isovanhemmat ja sedät ja tädit yms. kylään.

Voi harmi Napero, kun Eetukin on huomannut, että hoitoon pitäis jäädä joka päivä. Toivottavasti poitsu tottuu pian uudenlaiseen arkeen.

Mua jännittää ihan kauheesti toi tarhan aloitus, mutta yritän vaan psyykata itseäni, että onhan se ihan kiva, kun kaikilla muillakin alkaa syksyn myötä tarhat ja koulut ja päästään taas normaaleihin arkikuvioihin. Joo, saa nähdä, kun se eka tarhapäivä koittaa niin mä vollotan koko matkan kotiin. En varmaan nää edes mitään tietsikan ruudulta, kun pitäis töitä alkaa tekeen. :)

Pikku-quu oli tänään tosi hieno ja iso poika! Oltiin laitettu vessan ovi kiinni, ettei quu menis laittamaan leluja pottaan tai vessanpönttöön. Yhtäkkiä se alkoi kauheesti nykiä sitä ovea auki ja kysyin haluaako se potalle. Poitsu oli jo valmiiks nakupellenä, kun on niin kuuma, ja kun nostin sen potalle, se teki heti sinne valtavan isot pisut! Vähänkö äiti ja isi oli ylpeinä! ;)

Sit uusimpia hauskuutuksen aiheita on quun tanssi. Heti kun se kuulee musiikkia, alkaa polvet notkua. Yks päivä ulkona kuului jäätelöauton ääni, niin quu alkoi heti tanssia vimmatusti nurtsilla. :)

On tää kyllä ihmeellistä, miten paljon nää pienet ymmärtää. Pikku-quulle vois joka päivä opettaa uusia sanoja, se ihan kuin imee niitä itseensä! Eläinten ääniä quu on osannut matkia jo pitkään, mutta nyt ollaan alettu leikkiä, " missä on napa/nenä//korvat/jalat/pää" -leikkiä. Uskomatonta, miten se heti oppii, että nenän kohdalla se laittaa sormen nenään, korvien kohdalla heiluttelee korvia jne. Noi muut se osaa sanoakin, mutta " korvat" menee yli hilseen ja poitsu vaan heiluttelee korviansa. :)

Ja vielä tosta sanojen ja kuvien ym. merkityksen yhdistelemisestä oon ihan ihmeissäni. Luettiin quun synttärilahjaksi saamaa kirjaa sohvalla ja tultiin sellaiselle sivulle, missä on leijona. Kun poika kuuli sen, oikein näki, kuinka se tajus, että hei LEIJONA. Meillä on olohuoneen lattialla sellainen iso leijonatyyny, jonka kanssa quu tykkää painia. Poitsu kierähtikin äkkiä alas sohvalta ja säntäsi halaamaan leijonaa. Siinä leijonatyynyssä on syvä kita, jonne voi laittaa vaikka yöpaidan. Nyt kun quu kuulee mun tai miehen sanovan " murrr" , se työntää käden leijonan kitaan ja murisee takaisin. :)

Muutenkin toi logiikka on kehittynyt quulla ihan mielettömästi viimeisen kuukauden aikana. Nyt ihan pop on kaikenlaiset järjestelyleikit. Poitsu järjestelee kuppejaan ihan loputtomasti, laittaa niitä sisäkkäin ja pinoaa niitä torniksi kuorma-auton lavalle jne. Pihalla meillä on sellainen pikkuinen krokotiilisadettaja, joka aukoo suutaan kun sieltä tulee vetää. Kun sadettaja ei ole päällä, quu menee aina jemmaamaan sinne pieniä kuppeja. :)

Alkaako näin pienet jo muistaa hyvin? (Mietin vaan, kun ei ne kuulemma kieltoja ainakaan muista. :) Leikin eilen quun kanssa ratsastusta silleen, että istuin itse sohvalla ja laitoin jalat ristiin ja pomputin poikaa oman nilkkani päällä. Samalla naksuttelin kieltä. Tänään sitten istuin sohvalla ja quu tuli siihen halimaan. Se alkoi hytkyä ja naksutella kieltään ja ihan selvästi pyysi, että " äiti tee taas silleen koppotikoppoti" . :)

Tuntuu, että näitä juttuja olis ihan loputtomasti, kun kehitys on mun mielestä ollut niin huimaa viime aikoina. Kertokaa tekin jotain hauskoja sattumuksia ja kaikkea, mitä teidän lapset puuhaa! Olis niin kiva kuulla, mitä on odotettavissa. Muistuu vaan mieleen se, kun milli kertoi, että Aksu putosi pää edellä sohvan taakse. ;)

Tänään oltiin quun 1v.-kuvauksessa. Saas nähdä tuliko niistä mitään, kun quu vaan säntäili ympäri studiota... Kuvaaja tuumas, että onpas vilkas ja minä vaan siihen että aijaa, onko...??? ;)

-Q- ja -q- 1v.

Vierailija
17/97 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka isommat!

Täällä myös yksi mamma jota jännittää pikkuisen hoitoon meno. Miksi se tuntuu siltä että päästää lapsesta irti, eihän se siitä mihinkään katoa! Tuntuu vaan jotenkin niin surulliselta, onhan se iso askel. Välillä yritän olla ajattelematta koko asiaa, muuten tulee tippa linssiin. Kyllähän se varmasti lähtee siitä sujumaan, en minä sitä epäile. On varmasti vaan itselle aika rankkaa alkuun.

Q, Ainolla on myös tuo tanssiminen pop. Jo parin viikon ajan Aino on heti mitä tahansa musiikkia kuullessaan alkanut hytkytellä itseään, mutta lähinnä heiluttaa päätään musiikin tahtiin ja on aivan hulvattoman näköinen! Ollaan mietitty mistä ihmeestä Aino on keksinyt tuon pään heilutuksen mutta tässä itse musiikkia kuunnellessani huomasin heiluttelevani päätäni aika samaan malliin... :)

Niin ja myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut q:lle ja Liialle! Perästä tullaan...

Me lähdetään huomenna viikoksi mökille ja sitten alkaakin Ainolla hoitopaikkaan tutustuminen. Meillä siis ruhtinaalliset kaksi viikkoa käydään tutustumassa hoitopaikkaan, ei tosin joka päivä olla siellä koko päivää vaan pikku hiljaa totutellaan.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Karssuli & Aino 10kk

Vierailija
18/97 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti pakko tulla kirjottamaan, kun on niin mielenkiintosia aiheita. Mies odottaa mua, joten yritän olla vikkelä.

Napero, hyvä idea toi hoplop. Lapsukaiset saattais tosiaan viihtyä hiukan paremmin siellä kuin jossain kahvilassa. Mulla alkaa piakkoin vuorotyö, joten en osaa sanoa millon ois hyvä aika treffata. Mä kattelen sit minkä päivän päätätte ja tuun, jos vaan mitenkään pääsen.

Tosiaan pian alotan taas työt. Joonaa hoidetaan silti kotona, koska meillä on molemmilla vuorotyö ja isovanhemmat asuu lähellä. Silti on jotenkin haikeeta, kun ehdin taas olla pitkään Jonskun kans kotosalla. Toisaalta mä oon kyllä vähän kaivannut jo työn aiheuttamaa rytmiä elämään.

Niin, tosta kehityksestähän mun piti tulla kirjottamaan. Mä oon kans jo pitkään ihmetellyt tota Jonskua, miten se voi niin paljon jo ymmärtää ja oppia. Se pystyy omaksumaan jo asioita kertasanomisella. Ja sit se on niin innoissaan, kun osaa jonkun asian. Ykskin päivä mä unohdin pissivaipan sohvalle ja menin sit keittiöön tekemään jotain ja vähän ajan kuluttua Jonsku tulee se vaippa kädessä roskiksen eteen. Tänään mä sit sanoin sille, että vie vaippa roskiin, ja se lähti ihan innosta puhkuen kiikuttamaan vaippaa roskikseen :) Ja sit yks hauska juttu kävi tossa joku aamupäivä, kun mentiin herättelemään miestä, mies kuorsas pitkän yövuoron jälkeen. Joona alko sit matkimaan sitä kuorsausta. Nyt se tekee sitä, kun kysyy Jonskulta, mitä isi sanoo :) Hassu poika. Onhan noita hassuja juttuja vaikka millä mitalla. Täytyy paremmalla ajalla kertoilla lisää. Ihan ylisulosia noi quunkin tempaukset :)

Tsemppiä kaikille pienokaisille, jotka aloittaa päiväkodissa tässä piakkoin. Tsemppiä myös äideille ja isille. Eiköhän kaikilla sen alkushokin jäkeen ala sujumaan hienosti. Ymmärrän kyllä, että on haikeaa viedä pikkuinen hoitoon kodin ulkopuolelle.

Kiva, kun Karssulikin kävi moikkaamassa. Onko Ainokin jo 10kk?

Miten muuten Kissankellon tonskasuunnitelmat? Onko vielä mitään suunnitelmia? Meillä on jo vähän niin kuin alotuskuukausi (yrityksen) mietittynä ;)

Nyt pitää mennä. Missäs muuten Jenni, Ankka ja kumppanit?

pesukarhu ja Jonsku

Vierailija
19/97 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks isot onnittelut tuoreille taaperoille!!! Paljon onnea pikku-Q, Liia ja Viljo!

Mä täällä valvon kun Aksu on nyt reilun viikon herännyt 1-2h välein yöt läpeensä ja tossa kun se oli nukkunut joku pari tuntia niin aattelin, että turha tässä on ite alkaa vielä nukkua kun Aksu herää ihan just¿ noh, arvatkaapa vaan miten kävi =D Aksu on nukkunut nyt neljä tuntia ja mä täällä valvon edelleen pätkistä syöden.

Kurjaa, että Naperon Eetullakin on tullut vähän huonompia päiviä hoitoon jäädessä. Ja toivottavasti ihottuma paranee pian!!!

NapNap, mun on varmaan pakko tehdä just noin kuin säkin eli lähtee vaan pois heti kun oon Aksun hoitoon vienyt¿ mua nimittäin itketti niin pirusti jo keskiviikkonakin sen tunnin pätkän jälkeen jonka Aksu siellä oli huutanut ja parempi kuitenkin varmaan lähtee päikystä ennen kuin Aksu näkee että äiti itkeä pillittää¿ maanantainahan mulla nyt sitten alkaa koulu ja Aksulla alkaa keskiviikkona hoito. Hitsi, että jännittää¿

Treffeille tullaan mukaan jos vaan päästään¿ viikolla mä nyt oon koulussa paitsi alkuun perjantait on vapaita. Viikonloppuisin sitten mahdollisuuksien mukaan päästään treffeille osallistumaan.

Pikku-Q:lla onkin paljon ihania juttuja ollut =) Aksu kanssa tanssii usein. Alkuun tanssi just sillai että jousti polvista, mutta nykyään keinuu jalalta toiselle =D

Nyt ei äkkiseltään tuu mitään hassuja juttuja mieleen¿ tai no Korkeasaaressa vähän nauratti kun Aksu juo sitä vähälaktoosista maitoa ja niitähän on sellaisissa kahden desin tetroissa (mitkä on reissussa tosi käteviä). Niissä tetroissa on pilli mukana, mutta Aksu ei siitä vielä osaa juoda. Se sitten leikkii aina niiden pillien kanssa esim. syödessä. Noooh, oltiin tosiaan Korkeasaaressa ravintolassa ja Aksu alkoi ihmetellä sitä pilliä ja mä sitten kerroin Aksulle sen kummastuksen kohteen olevan pilli. Siitäpä se riemu sitten alkoikin kun Aksu tietysti heti alkoi toistaa pilli-sanaa ja huusi melkoisen kovaan ääneen koko ruokailun ajan: PIMPI, PIMPI¿. että näin¿.

Aksu muuten nukkuu nyt kolmatta yötä siinä lastensängyssä ja tuntuu ihan ok viihtyvän siinä. (ja äsken sitten heräskin vihdoin.. =D) Jeps, kai sitä pitäis itekin painella nukkumaan¿ huomenna mieskin tulee reissustaan kotiin, jee jee.

Vierailija
20/97 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sitten tajua tuota Eetua, on nyt eilen ja tänään herännyt kuuden aikoihin!!! No, toisaalta ihan hyvä, kun kuitenkin on noita kuuden aamuja myös viikolla, niin ei kauheesti mee sitten viikonloppusin rytmit sekasin... Mutta äiskä ja iskä ois voinu nukkua pitempään...

Q, meidän Eetu kanssa järkkäilee noita tavaroitaan KOKO ajan! Lajittelee esim mölkkypelin palikoita ämpäriin ja sitten takasin siihen laatikkoon. Ja sisällä sitten lajittelee kaikkee mahollista autojaan, palikoita, legoja yms. Niin ja onhan hän oppinut rakentamaan palikoista tornejakin tässsä kuukauden sisällä. Täytyy muuten alkaa kirjaamaan entistä tarkemmin noita " tapahtumia" , että sitten muistaa mitä millonkin on tehny. Mä oon ainakin sellanen lahopää etten muista mitään, ellei oo kirjattu ylös... Hei nyt muistu tällanen " tapahtuma" mieleen, oltiin pe illalla takapihallamme, ja Eetu mennä viipotti ilman vaippaa, no sitten hetken päästä alkoi kuulua ähinää ja näky kun kaks pötkälettä tippu terassille! oli kuulkaa tekeminen saada pidettyy kaks koiraa ja Eetu pois siitä, sen aikaa että mies haki sisältä paperia... Ja sitten useempana päivänä ollaan tällä viikolla annettu Eetun painella nakuna takapihalla, ja ei oo sinne tehny pissaa, mutta heti kun ollaan tultu sisälle, niin johan on lammikko jossain päin lattiaa... Ja koirat heti kimpussa... Huoh!

Niin ja sitten toinen juttu mikä tuli mieleen, niin Eetu oli mun vanhempien kanssa yksillä 60, mun isän lapsuudenkaverin, ja sinne tuli yksi vieraampi mies vähän myöhemmin, ja oli saanut sitten ruokaa, Eetu päätti sitten haluta tomaattia ja kävi tän miehen lautaselta napsimassa... Ja muutenkin Eetun täytyy saada kaikkee mitä meilläkin on, eilen syötiin makkaraa, ja mä käytän joskus sinappia siinä päällä, ja laitoin sitten pienenpienen nokareen Eetunkin makkaran päälle, ja saatiin hyvät irvistykset!

Hopplopp treffeistä, meille sopis näillä näkymin 1.9, 22.9 ja 29.9 ens kuussa, noi on lauantaipäiviä, ja sopii kyllä sunnuntaikin... Katselkaahan kalentereita millon käy teille!

Tänään ollaan menossa mun veljen synttäreille. Ihanaa saa kakkua, ja tekee hyvää laihikselle... heheh!

Joo,mut nyt meen kattoon Mainiota Manua!

Ja niin missä on Jenni ja Ankka, ja muut?

napero ja Eetu 1v6kk 2pvä (mun bestiksellä on huomenna la...)