Lapsettomat, miksi haluatte käyttää luovutettuja sukusoluja?
Miksi olette mukana asiassa jossa joudutaan pohtimaan mitä ylimääräisille alkioille tehdään, jopa tuhoatte niitä? Miksi ette voi sen sijaan adoptoida jo olemassa olevaa lasta joka tarvitsee kodin?
Kommentit (12)
ei ainakaan luovutetun sperman käytöstä mitään pakastimeen jääviä alkioita synny...
Miksei käyttäisi?
ei sitä vaan kävellä johonkin toimistoon ilmottautumaan adoptiovanhemmaksi ja sitten saada parin kuukauden päästä lasta syliin.
Koittaakaa jo ymmärtää, ettei kaikki lapsettomat vaan ole soveliaita adoptiovanhemmiksi!!!
Toisilla ei siihen edes olisi mahdollisuutta mm. korkean iän vuoksi tai eivät ole avioliitossa.
Adoptioprosessissa etsitään sopivia vanhempia lapselle, ei päinvastoin. Kaikki eivät siihen sovellu erinäisistä syistä. Kaikki eivät siihen edes tahdo. Se on aivan ok. Adoptio on eri asia, kuin se, että kantaa ja synnyttää itse lapsen, jota sitten itse hoitaa sen syntymästä saakka. Siis ihan yhtä " hyvä" tapahan se on saada lapsi, jos nimenomaan tahtoo adoptoida, mutta tyhmää jatkuvasti rinnastaa näitä kahta tapaa ikäänkuin ne olisivat jotenkin sama asia.
Ei se liity vain luovutetuilla soluilla tehtyihin hoitoihin.
ei ole ihan hokannut, mistä monista eritasoisista asioista lapsettomuushoidoissa on kyse...
Aloittaja, haluaisitko sinä ensin kenties vuosia juosta hoidoissa ja kun tulosta ei tule niin varmasti haluat siirtyä adoptioprässiin ehkä vuosiksi ja maksaa itsesi kipeäksi? saadaksesi kenties jo isomman lapsen. Sen sijaan että nopeammin saisit kantaa vauvan vatsassa jonkun ystävällisen lahjoittajan ansiosta. Empä usko että te niin mustavalkoisesti ajattelisitte jos itse olisitte lapsettomia. Se adoptioprosessi ei ole mikään pieni asia johon vaan ruetaan.
Vierailija:
ei ole ihan hokannut, mistä monista eritasoisista asioista lapsettomuushoidoissa on kyse...
Vai jääkö ap:lla yhdynnästä alkioita?
hah!
niinpä. Ehkä ap:n pesukoneen tiivisteet on täynnä ylimääräisiä alkioita.......
Ei olla kyllä tällä hetkellä luovutettuja solujakaan käyttämässä, mutta se on yksi mahdollisuus tulevaisuudessa.