**EX-HAAHUT VIIKKO 31**
[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]
[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]
[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]
[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36, lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet] LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.
ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA 2.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2008[/color][/b]
[b][color=limegreen]Toivoilmari: [/b][/color] Olen 3 lapsen äiti, kaksi murkkuikäistä ja 3v. Sain kaksi km 04 ja 05. Eka tuli 9vkolla ja toinen todettiin lääkärin neuvolassa vkolla 15. Aikaa on kulunut ja päätimme uskaltaa yrittää. 5 yk tärppäs ja nyt on plussattu viikko sitten.[color=violet]
[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Porkkana [/color][/b] maaliskuu [color=purple]tyttö[/color], 2070 g ja 44cm
[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm
[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] Limetti [/color][/b] 3.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3610 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Pirpaliina [/color][/b] 4.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3270 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Emunainen [/color][/b] 20.5 [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 52 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Sani [/color][/b] 14.6 [color=purple]tyttö[/color], 4090 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Koala-72 [/color][/b] 23.6 [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Juuliar74 [/color][/b] 24.6 [color=purple]tyttö[/color], 4190 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] DreamOne [/color][/b] 24.7 [color=purple]tyttö[/color], 3245 g ja 49,5 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] Helga76 [/color][/b] 26.7 [color=purple]tyttö[/color], 3400 g ja 49,5 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
Kommentit (27)
Pikaseen piti käydä kurkkaamassa teidän kuulumisia ennen nukkumaan menoa. Äsken tulin töistä ja hetken pitää rauhottua ennen kun menee maata.
Ultsi75: ei onneksi jäänyt pelkoja. On taas yhtä kokemusta rikkaampi :) Kerroit että sinulla on vatsanympärys 105cm. ajattele, mulla on jo 101cm ja viikkoja vasta 26+5. Rupee kyllä pikkuhiljaa miettimään että kuinkahan isoksi tämä maha tästä vielä kasvaa. Kohta saa kottikärryillä ruveta kantamaan!
Hyvä että veriarvot oli kunnossa. Yksi huoli vähemmän.
Iita07: Tervetuloa mukaan! pidetään peukkoja että nyt kaikki menee hyvin ja veren tulo loppuisi. Uskaltaisit nauttia raskaudestasi.
Menier:Itselleni tuli vauvamasu myös tosi nopeesti. Varmasti edelliset raskaudet vaikuttaa. Äläkä murehdi oireita, itselle oireet tuli vk 7 jälkeen, jotka sitten jatkui ja jatkui.... Ole vaan tyytyväinen jos olo on hyvä ja oireeton!
Helga: Olipas sullakin tapahtuma rikas kokemus! Kiva että olette nyt päässeet kotiin omaan rauhaan opettelemaan uusia asioita.
Itselle tuli mieleen et vaipat olis liian isoja ja siksi tavarat tulee reunoilta ulos. eli mahdollisimman pieni vaippoja. ja onhan niissä vaipoissa eroja. meillä muistaakseni sopi tytölle pampers ihan pienenä. neiti oli aikasta pikkunen. Eipä se auta kun kokeilla mikä istuu parhaiten.
Kiva lukea teidän touhuistanne. Tosi nopeesti sitä on unohtanu mitä kaikkea se vauva aika tuokaan tullessansa. Aivan haiku tulee kun muistelee noita vauva-aikoja. No, vielä pari kuukautta niin se on täälläkin, totuus paljastuu ;)
Mut nyt toi kello on jo taas niin paljon et pitää mennä nukkumaan.
On maha-asukkin rauhottunut jumppaamasta.
Hyviä unia kaikille!
72oinas 26+5
Ja ensikki vauva onnittelut DreamOne ja Helga.
ja tervetuloa joukkoon kaikille uusille EXille:) Toivotaan että kaikki menee mallikkaasti seuraavat 9kk.
Minä kanssa kaikpailen jo kovasti vauva aikaa,olenkin jo miettinyt etttä ,kuinka sitä osaa taas hoitaa niin pientä.
Sitten tulee pelkkää omaa napaa:))
Elikkä maanantaina kävin sokerirasituksessa toisen kerran jo,ja puhtaat paperit sain,aivan ihanaa.
Tiistaina neuvolassa kävin sitten ja paino noussut 500g edelleisestä käynnistä. Verenpaine ok muuten paitsi, yläpaine hivenen koholla.
pissassa leukkarit plussalla,joten sen vuoksi sitten otettiin taas näytteitä. SF-mitta 26, sykkeet 150 ja liikkeet ++.
Supistuksia kovia tullut jonkin verran, mutta onneksi niitä ei kovin useasti tule. Vauva raivotarjonnassa todella alhaalla lantiossa,kuulemma jo lähtö uomissaan,ei ihan kiinnittynyt vielä.Maha kyllä roikkuukin tuolla kamalan alhaalla.
Eilen sit tuli hivenen valkkarin mukana verta ja ruskeaa vuotoa,joko polyyppi kiusaa taas ,tai sit kohdunsuu lähtenyt avautumaan...
Onneksi sitä ei tullut kuin parilla vessa reissulla,sen takia epäilenkin että ei olis tuosta polyypista johtunut. No onneksi äitipolille on aika jo 13pvä. Mut tietysti jos vuotoa tulee enemmän, tai supisteleen herkeen kovasti niin näytille meen aikaisemmin. Sukkapuikkoja satelee tuonne alapäähän välillä melko ikävästi.
Mutta nyt lopettelen taas tämän romaanin. Anteeks taas omanapaisuus.
Tari rv 27+6 huomenna poksuu taas:)
Äsken soittivat neuvolasta että taas hiivatulehdus päällä:( Vasta viimeksi oli pariviikkoa sitten. Kyllä ärsyttää,nyt saa ukkokin laittaa rasvaa viikon verran:(
Kylläpä tästä hiivasta nyt tuli riesa ihan kerrassaan. Ei siinä mitään muuten ,mut ku voi tuo hiivakin aiheuttaa jotain tuolla alakerrassa.
Nyt meen taas valittamasta täältä.
Enää tämä ja huominen töitä ja sitten jään kotiin!!! Just eilen miehelleni tokaisin, etten mä kyllä yhtään pidempään olis jaksanutkaan olla, vaikka ihan hyvin voinkin :-) Kyllä se vaan vaatii veronsa, kun aamulla herää töihin, istuu täällä koko päivän ja siihen vielä lasten haku päiväkodista...aika puhki olen illalla. No, sinänsä mullahan on tämä raskaus mennyt ihan hyvin lukuunottamatta noita liitoskipuja ja supisteluja, vaan kyllä alkaa tämä vatsa jo painaa minullakin...
MENIER: kyllä mulla ainakin pullahti tuo masu aika aikaisessa vaiheessa -enimmäkseenhän se on turvotusta ekoilla viikoilla, mutta muistan kyllä, että tavalliset housut puristi ikävästi jo ihan alussa. Mammahousuihin taisin siirtyä joskus vkolla 13 tai jotain.
IITA: onnea plussasta ja tervetuloa ex-haahuihin! Tarrasukkia ja enkeleitä masukillesi! Just tuossa tuota listaa katselin ja huomasin, että porukka vähenee...Tosi kiva, että listalle on tulossa uusia!!!!
TUUTUPII: ihanalta kuulostaa tuo koiruli :-) Eiköhän se mene siinä missä vauvakin. Yks kaverini hankki sakemannin pennun kun vauva oli 2kk...ihan hyvin meni kaikki :-)
OINAS: juu, eipä tämä vatsa varmaan enää hirveästi ympärysmittaa kasva tai sitten musta vaan tuntuu siltä. Katsotaan, mitkä on lukemat, kun synnärille menen. Sullakin on jo paljon viikkoja kasassa :-)
TARI: moi sinullekin, kiva että kävit kertoilemassa kuulumisia! Kurjaa, että sulla supistelee, mutta hyvä, kun eivät ole vielä mitään kohdunsuulle aiheuttaneet. Eikös tuo hiiva muuten voi aiheuttaa supisteluja ja tuo ruskea vuotokin kuulostais siltä, että olis hiivan aiheuttama. Toivotaan, että lääkkeet puree -hiiva on kyllä INHOTTAVA! Mulla ei tässä raskaudessa olekaan vielä ollut *koputtaa puuta* mutta edellisissä kyllä. Että sikäli kyllä tiedän, mitä se on. Tehän kuljette Oinaan kanssa lähes samoissa!
HELGA: no olipas vauhtia siellä synnärillä. Ja vähän ikäviäkin juttuja, kuten toi oksentelu, mutta hyvä, että olet nyt jo kunnossa! Tuo leikkausarpihan saattaa olla parisenkin viikkoa kipeä (ainakin mun kaverilla), toivotaan, että sulla paranee se pian! Noista vaipoista tuli vaan mieleen, että laitatteko tarpeeksi tiukalle ne? Mä nimittäin ainakin muistan ekan kohdalla, että me laitettiin ne teipit aina liian löysälle ja sitä kakkaa tuli sitten joka paikasta...Tai sitten just ne vaipat ei vaan sovi teidän neidille, kokeilkaa vaan rohkeasti eri merkkejä! Oikein ihanaa vauva-arkea teidän perheelle ja tulehan kertoilemaan kuulumisia aina välillä!
Omassa navassa ei mitään mullistavaa. Närästys alkaa pikku hiljaa tökkimään, kun koko ajan närästää :-/ Kävin eilen ostamassa apteekista Multivita Raskaus Närästys -tabletteja, josko ne auttais vähän paremmin kuin Renniet. Herään siis öisin siihen, että oksennus nousee suuhun ja yskittää. Tosi tylsää :-/ Vaan mulle kyllä tuttua jo aikasemmista odotuksista -närästyshän mulla on loppunut sitten kuin seinään synnytyksen jälkeen :-) Huomenna olis neuvola, mulla onkin joku sijainen siellä -saas nähdä millainen on. Ens viikolla tosiaan jään jo kotiin...Pikku hiljaa alkaa tajuta, että vauva tulee kohta...tosin naapuri eilen totesi, että onhan sulla VIELÄ 1,5 kuukautta...niinpä niin.
-Ultsi + Lahja 34+0 *POKS POKS*
Helga: Villin lännen toiminnalta kuulosti tuo kertomuksesi " piikkisateesta" ja leikkauksesta! =] Toivottavasti arpi paranee pian! Itse " inhoan" kaikkia leikkauksia ja kipua (keskenmenoissa kyllä joutunut sitä " sietämään" ), tänään tuli heikko olo siitäkin, kun kaverin lapsen hammas heilui! =/ maitohammas lähdössä...
Menier: Mulla on myös ollut maha turvoksissa jo aika aikaisilta viikoilta, oisko ollut jo joskus rv 7+ kun tuntui et housut kiristää... nyt en tiedä onko tää turvotusta vai voiko maha muka näkyä jo, kun alavatsa pömpöttää koko ajan, ja ylävatsakin lähes aina... =/ ei tarvi kuvitellakaan laittavansa noita " vanhoja" farkkuja jalkaan.. verkkarilinjalla! =]
Harmi kun mulla on joku dementia, en millään muista kaikkia asioita mitä pitäs kirjottaa ja kenelle, ja kun olen ollut täällä vielä niin vähän aikaa niin nimimerkitkin tuntuu menevän sekaisin! =/
Tuutupi: Onnittelut tulevan uuden karvaisen perheenjäsenen johdosta! =]
Mulla oli tänään lääkärineuvola. Vähän huolestuin taas, kun sydänääniä ei saatu kunnolla kuulumaan. Sen laitteen sykemittaus kävi kyllä 160 lukemissa, ja lääkäri sanoi että " tuolla ne äänet ovat" , mutta ei saanut niitä paremmin kuulumaan. Sanoi vaan että " kohtu on melkein selkärangassa kiinni" .. =/ ajattelin tilata ensiviikolle (tai mahd. seuraavalle) uuden ajan terkkarille ihan vain sydänäänten kuuntelemiseksi... jos siellä ei olekaan kaikki kunnossa, sydänääniä kun ei ole onnistuttu kuulemaan kertaakaan, ultralaitteellakaan ei näe kuin sen että sydän lyö.
Mutta tässä kaik tällä erää. Nyt nukkumaan, on jo taas näköjään kello toisen vuorokauden puolella... =/
jonttu rv 13+3 (tänään perjantaina)
Ja nostelen samalla!
Uusille tervetuloa exien puolelle!
Nimimerkkikin jo unohtui (Iitu?) mutta mullahan oli hematoomaa (verenjuoksua) myos tassa niinkuin edellisessakin raskaudessa! Talla kertaa viela kestikin sen melkein kaks kuukautta, ja vauvalla siis ultrissa aina kaikki hyvin! Hematooma oli kohdun seinamassa ja aivan kirkasta verta siis valutti, etta alkoi pannia jo rattien pito! Viikolta 12 muistaakseni aina jonnekin kauas kantamoisiin...
Menier; myos mulla maha pullottaa kylla heti plussauutisesta, heh! Farkkuja tms pidan vakisin aina jonnekin rv 9 asti (nappi auki) sitten on annettava jo periksi ja laitetava jotain loysempaa... ja oiskohan sitten nailla raskauksien maaralla jotain tekemista asiaan; mullahan tama on jo n:o 8 raskaus vaikka vasta viides lapsi on!
Mutta muuta en nyt muista; tsemppia Helgalle, etta loydat sopivan vaippamerkin; ei kai sulla liian isoja nuo vaipat ole?
Muille muuten vaan vilkutuksia!
toivoopi levinia kera Hope-neidon rv 35+1 -seka neljan tyttelin!
Menier: Kyllä se totta on. Usko pois.
Ja edelliseen viestiisi liittyen:
Mulla nyt seitsemäs raskaus (3 lasta) ja maha tuli kyllä heti esiin. Oli sitten turvotusta tai ylensyömisestä johtuvaa, niin kyllä mullakin oli löysät mammapökät jalassa jo ekassa ultrassa joskus viikolla 6+.
Ei jaksa taaskaan enempiä runoilla. Rankka päivä takana, oltiin lasten kanssa Tykkimäessä.
wemppa, jolta on ekaa kertaa tän raskauden aikana viikot hukassa.
(siis niin, ettei heti osaa sanoa, enkä nyt jaksa laskeskella...)