miksi miehet haluaa aina sairaanhoitajan tms eikä esim. ekonomia?
oletteko huomanneet??
Moni mies haluaa vaimoksi sairaanhoitajan tai muun vastaavan, eikä korkeasti koulutettua naista. Esim. ekonomia tai juristia. Ollaan monesti seurattu vierestä kun mies laittaa poikki korkeasti koulutetun kanssa ja pian on vihille viemässä jotain sairaanhoitajaa.
Kommentit (45)
Ekonomi on nykyajan merkonomi, ei muuta. Koulutuksen kesto lähellä sair. hoitajaa, pystyy melko helposti nopeamminkin valmistumaan kuin sh:t. En pidä ekonomia sen korkeammin koulutettuna kuin sh.
Tradenomi ja Ekonomi ovat nykyään yks yhtä!
Samaa mieltä kuin nelonen ja viitonen.
Siis miksi opettaja on niin anti-kiinnostava. Vaaraton? Hajuton? Mauton? Harva mies nostaa KIINNOSTUNEENA kulmiaan, kun kerron olevani ope. Enkä koe olevani em. nainen tai " räväkkä" peppi pitkätossumainen ilmestys.
kun sen kerron niin miehet on ihan, että wautsi wau. Tosin tuon maan naisia pidetään yleisesti ottaen tosi sexyinä, että ehkä siksi.
" Vuosina 1980-1995 ekonomi oli ylempi korkeakoulututkinto, jonka suorittanut sai ostaa kauppatieteiden maisterin arvon. Alempaa korkeakoulututkintoa ei tuolloin ollut ollenkaan.
Ennen vuotta 1980 puolestaan ekonomi oli alempi korkeakoulututkinto ja kauppatieteiden kandidaatti ylempi korkeakoulututkinto. Kauppatieteiden maisterin arvon saattoi ostaa. " (Wikipedia)
Ihan järkevä vaihtoehto miehelle joka haluaa uran ja perheen ja olla perheen pää. Jos nainen myös luo uraa, haittaa se perheellisellä miehellä oman uran luontia.
Alempikoulutetut miehet taas eivät monesti halua itseään paremmin toimeentulevaa, syö miehisyyttä.
Ekonomoni ON hieman eri asia kuin hoitsu :)
Ei pahalla, mutta 90% hoitsuista ei valitettavasti onnistuis ees päästä kauppatieteelliseen sisälle :P hyvä kun osaavat lääkelaskunsa päätellä.
Tuskin kyse on ammateista.. itse olen juristi ja miehiä on jonoksi asti..
Miehes taitaa olla pettänyt sua jonkun kauppatieteilijän kanssa kun yrität täällä ihan EPÄTOIVOISESTI mollata, ha ha.. läpinäkyvää!
sanotaan nyt myös näin päin, eli 90 prosenttia teikäläisistä ei pääsis sairaanhoitajakoulutukseen, siellä kun on myös pääsykokeet, jossa testataan mm. onko ihmisellä empatiakykyä... itseasiassa ketju on mustakin aika typerä. Onhan se nyt selvää, miksi miehet YLEENSÄ valitsee mieluummin hoitsun :) Me ajatellaan muutakin kuin rahaa ja statusta.
eikö se oo nyt jo nähty että ammattikorkeisiin pääsee kuka vain. täällä päin kaikki narkkarit opiskelee lähihoitajaks ja sosionomiks ja hoitsuks siis pääsee tosiaan niiiiiiin lapsellisen helposti.. kun joka ikisestä kemistä ja seinäjoelta näitä hoitsuja valmistuu..
Koita vain mennä kokeilemaan vaikka kaupan pääsykokeita ja tule sitten uudelleen avautumaan :D
Säälittävää! :D
Jos aletaan karkeita viivoja vetelemään, niin eihän ekonomin tarvitse osata kuin laskea yks raha plus yks raha on kolme rahaa.
Menepäs päiväksi vaikka leikkaussaliin tai teholle anestesiahoitajan paikalle ja sano sitten, että ei tarvitse matematiikkaa.
Yksi plus kaksi on rahaa EI todellakaan RIITÄ. Annatpa itsestäsi typerän KUVAN väittämällä asiasta, josta ei todellakaan tiedä mitään.
Kauppatieteen pääsykokeissa pitää OSATA laskentatoimea, kirjanpitoa, kvantitatiivista analyysiä (pitkä matikka), kansantaloutta (todella vaikeita laskuja). Aika kaukana näistä kaverini lääkelaskuista :P
12
MUTTA KYSE ON kouluun pääsemisestä ja kun olet kokeillut lukea 3-6 kk kauppakorkeaan ja pääset vielä sisälle niin tule kertomaan ;)
12
Vierailija:
Ekonomoni ON hieman eri asia kuin hoitsu :)Ei pahalla, mutta 90% hoitsuista ei valitettavasti onnistuis ees päästä kauppatieteelliseen sisälle :P hyvä kun osaavat lääkelaskunsa päätellä.
Tuskin kyse on ammateista.. itse olen juristi ja miehiä on jonoksi asti..
sanoit olevasi juristi, et ekonomi. Toiseksikin minä en sanonut, että olet ekonomi, sanoit sen itse. Et taida tietää itsekään kumpi olet. Kolmanneksi teiltä wannabe juristi-ekonomeilta taitaa puuttua joko älykkyyttä tai huumorintajua tai sisälukutaitoa, kun kirjoitin, että jos aletaan näitä karkeita viivoja vetelemään, että sairaanhoitajan ei tarvitse osata kuin vaihtaa vaippa, niin eihän silloin ekonominkaan tarvitse osata muuta kuin laskea yhteen. UNDERSTOOD????? Vai menikö yli ymmärryksen?
Ja vielä yks juttu sulle: REPS!!!!!
t.19
Minähän juuri yritin selittää, että hoitsuillakin on pääsykokeet. Niissä testataan hieman eri asioita kuin joissain kauppakorkean kokeissa. En ehkä pääsisi sinun kouluusi, mutta turha kuvitella, että sinäkään pääsisit minun opiskelemalleni alalle. Myös matemaattisia taitoja testataan noissa testeissä. Sinä varmasti läpäisisit tuon osuuden täysin pistein, mutta mitenköhän sulle kävisi esimerkiksi siinä empatiakykyä mittaavassa osuudessa tai psykologin testissä? Ihmiset ovat erilaisia, erilaisin vahvuuksin.
Hoitsut on - ja tulee aina olemaan - seksikkäitä! Joka miehen salainen unelma. Kuka mies kuvittelee kosteisiin uniinsa ekonomia, juristia? Mutta sisar hento valkoinen... uuuhh ;))
tai ehkä vaan ko ihmisillä elämänarvot yms kohtaa?
Yleistämättä, hoitajat yleensä toivoo saavansa lapsia ja muuta perinteistä-