Vieläkään kukaan plussannut ensi huhtikuulle?
Kommentit (48)
Laskettu aika olis 2.4.2008. Kolmas lapsi kyseessä. Eiköhän meitä tuolta vauvakuume-puolelta kohta tänne siirry muitakin. Olis kiva jos joku meille pinoa päivittäis tännekin. Ja pinolle tarttis kivan nimenkin...
Itselläni laskettuaika siis 3.4. ja kolmas lapsi myös.
Onko jotain oireita jo?
Testasin tänä aamuna plussan. Laskettu aika olisi 2.4.2008. Mitään oireita ei vielä ole :) Ja meillä siis kolme lasta jo ennestään. 5v, ihan just 8v, ja 10v.
Tänään minä myös sain vahvat viivat testiin joista jo voi uskoa että raskaana ollaan :) LA helistimen laskurin mukaan 6.4.08. Meille ei taida olla vielä sellasta esittely pinoa? Liityin maaliskuisten suljettuun yhteisöön joka mielestä on kiva juttu, olin viime raskaudessakin sellasessa mukana. Mutta huhtikuisilla ei sitä taida olla? kun en usko kuuluvani sinne maaliskuisiin niin kaipa mä eroan siitä sitten.
M@m@-3x ihan onnessaan :)
Täällä on myös yksi plussannut mamma. LA on joko 2.4 tai 4.4. vielä en tiedä varmaksi kun kiero on heitellyt.
Meillekkin on tulossa kolmas, ainakin toivottavasti. kolme keskenmenoa takana ja nyt on vielä jalat maassa oltava vaikka pilvisssä haluaisin jo leijailla.
Oireita löytyy jonkin verran jo, väsyttää, turvottaa, nälättää ja hieman on huonoa oloa sekä pissattaa koko ajan.
Kovasti mietityttää kun on sellaisia nipistyksiä ja vähän niinkuin menkkamaista jomostusta välillä, pelottaa vaikka kai se kuuluu asiaan..
Huhtikuisille nimi ehdotuksia, HuhtiHelmet on ainoa mikä tulee mulle mieleen. En tiedä jos vaikka sellainen olikin jo jossain pinossa.
Mukavaa viikonloppua!
Hei kaikille!
Tänään aamulla tikku näytti positiivista! Laskettu aika 2.4.2008, jos kaikki menee hyvin. Yllättynyt, iloinen, hämmentynyt, onnellinen... ja PIHALLA! Kaikki tuntemukset, joita luulin tavallista pahemmiksi pms-oireiksi selittyivätkin nyt vähän kivemmalla tavalla :). Oireita on nälätys, alavatsanipistelyt, " punastelu" ja poskien kuumotus. Olisi tosi hauskaa kuulla muitten samassa vaiheessa olevien tuntemuksia.
Onnea kaikille ja iloa odotukseen!
t: Saneline
Luin hämmentyneenä viestejänne. Tein tänään testin (lasketusta ajasta ei aavistustakaan). Mulle tämä uusi raskaus (3) on järkytys. Lapset ovat jo ihanassa iässä (4 ja 6) ja helpottuneena huokaisimme kun elämä ja lastenhoito helpottaa...ja vihdoin saa nukkua öisin...mutta eiköhän se tästä...
Tein meille oman suljetun yhteisön jota ei voi lukea/kirjoittaa kuin jäsenet, sinne tervetuloa joka haluaa.
http://groups.msn.com/huhtikaarot08
Eilen näytti testi haalean plussan. Laskurin mukaan laskettu aika 1.4. En nyt oikeen osaa iloita asiasta täysin rinnoin, kun muutamana päivänä on pyyhkiessä tullut vaaleanpunertavaa limaa/valkovuotoa ??? Ei siis mitään kirkasta verta, mutta kuitenkin... Onkos kellään kokemusta/tietoa moisesta? Pitäiskö heti rynnätä lääkäriin vai ootella rauhassa? Voikohan asiaan vaikuttaa se, että imetän edelleen esikoista?
Huh, paljon kysymyksiä, mutta ei voi näin viikonloppuna neuvolaankaan soitella.
Tänään plussasin ja la olis 2.4.07. Meillä kaksi lasta ennestään 4/05 ja 9/03. Oireina on hirveä väsymys, joka ollut edellisissä raskauksissakin. Mut onneksi menee ohi jossain vaiheessa! Mitenkäs te muut ootteko töissä vai hoitovapaalla? Mä olen töissä viel 2 kuukautta ja sitten jään uudelleen hoitovapaalle lokakuun alusta! Nyt täytyy lähteä töihin!
äiti0305
Vastaan itse omaan kysymykseeni... (Olen tässä ahkerasti googlettanut.) Eli joillakin alkuraskauden verenvuoto on ihan normaalia, joillakin merkki keskenmenosta. Eli ota tästä nyt sitten selvä.. No eipä tuo ole ainakaan miksikään vuodoksi ole muuttunut. Edelleen hennon vaaleanpunaista limaa. Eli eipä kait auta muuta kuin ootella ja katsoa miten homma etenee. Ekassa raskaudessa ei kyllä ollut mitään tällaista.
Itsellä ei tollasta ole ilmennyt, ainakaan vielä, mutta hyvällä ystävällä oli parissakin vaiheessa raskautta värillistä vuotoa, joka johtui ihan kuivista limakalvoista. Ja nyt on ihan terve 2kk vanha tyttövauva. Mutta kannattaa varmaankin varmistaa neuvolasta.
ne kai kuuluu tähän kun eli viime raskauksissakin ja aika moni ystävä joka raskaana ovat sanoneet samaa. Väsymyksen lisäksi luulen hajuaistin parantuneet.. joten tästä kai ne oireet sitten alkavat pikku hiljaa. Mä olen ollut koko ajan kotiäitinä joten kotiäitiys jatkuu :) Tuolla yhteisössä meitä on jo 5 jäsentä, jos lisää tulee niin toivotaan saadaan kiva juttu rinki ;)
M@m@
mutta mikäli kaikki nämä merkit ja oman olon tuntemus pitävät paikkansa (mm. pois jääneet menkat, pistelevä kipu alavatsassa...), niin meille olisi tulossa ihana, toivottu kakkonen 3.4.08!! Huhtivauva!Tämä la siis helistimen laskimen mukaan... :) Suhtaudun vielä hieman varauksella.
Mutta mikä tämän ihanampi työpäivän aloitus ihanan kesäloman jälkeen?!? :)
Taidan siis tänään hipsiä apteekkiin ip! Tälle olotilalle on saatava varmistus!! Tulen sitten ilmoittelemaan kun asiaan saadaan selvyys.
t. tytteli ja poika 1,8v.
Erittäin toivottu plussa vihdoin saatu, ja la ilmeisesti 3.-4.4.08, en osaa vielä varmaksi sanoa, kun nuo laskurit antavat eri aikoja. Tunnelmat on varovaiset mutta onnelliset :) Meillä on kaksi lasta ennestään, 3- ja 5-vuotiaat. Ennen tuota huhtikuuta ovat kyllä jo 4 ja 6 v.
Oireita mulla on vaan hieman lisääntynyt valkovuoto ja turvonneet rinnat. Aiemmissakin raskauksissa on pahoinvointi alkanut vasta joskus rv 7 paikkeilla. Nimeksi ehdottaisin Huhtihippusia...
No niin testitulosta tiedossa: Apteekin testillä kokeilin ja selkeät viivathan sieltä sitten tuli. Kyllä sitä itsensä aikas hyvin jo tuntee... ;) Että hyvinkin ollaan siellä huhtikuun porukassa mukana. Huh sentään!!
Oikein tätä ei vielä edes tajua, mutta kyllä se tästä... Vai että toinen nyytti meille..? Meillä on ainakin kaikki esikon tavarat vielä tallessa...
Sulattelen vielä tätä. :)
t. tytteli ja tietokoneen vieressä kiljuva esikoinen 1,8v.
hei!
Täällä tänään yksi plussanut. Aika jännä tunne. Kakkonen on tulossa esikoinen on 1,7v.
Ens viikolla ajattelin pojan puoltoista vuotis neuvolassa kysellä itselle aikaa. Muistaako joku pitikö raskauskortti olla mukana? Siis edellinen jos on. Itellä hämärä muistikuva asiasta.
Toe
Onnittelut vasta plussanneille! :)
mulla ei ainakaan ole koskaan ollut edellisten raskauskortteja mukana. Eikä ole edes kysytty.
toe:
Muistaako joku pitikö raskauskortti olla mukana? Siis edellinen jos on. Itellä hämärä muistikuva asiasta.Toe
Täällä tänään varattu aika neuvolaan ja ultraan. Ultraa odotan jännittyneenä että onhan kaikki niinkuin pitääkin. Aikaa siihen on vielä liian paljon!
M@m@
Tänä aamuna testasin plussaa ja lähdin saman tien sekavassa mielialassa töihin. Siis positiivisesti sekavassa. Puolen vuoden yrittämisen jälkeen tärppäsi. Esikoinen nyt n. 5,5 v. Oireita ei ole minkäänlaisia, ainakaan vielä.
En tiedä lasketusta ajasta, äsken löysin jonkun laskurin, jonka mukaan se olisi 8.4. Saa nähdä mitä terkkari sanoo sit kun meen neuvolaan. Pitänee soitella tässä näinä päivinä. En edes muista millä viikolla esikoisen kanssa ensimmäisessä tarkastuksessa kävin. Neuvolakortista löytynee, jahka saan sen kaivettua esiin.
että puutun toisten pinoon, mutta kiintoisia otsikoita surffatessani osui silmään vastaus Julietin kysymykseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10846389&p=3&tm…