Kävin eilen Lintisllä ja täytyy sanoa, että suomalaiset
ovat lihavia! Littanat vatsat ovat todella harvinaisia (ei minullakaan sellaista ole), mutta kaikilla näyttää enempivähempi muhkuroita eri paikoissa. Muistakaa arvon leidit, että älkää laittako trikoohametta päälle julkiselle paikalle!
Minulla ei ollut ranneketta, ja istuin ja töllistelin ihmisiä kymmenen tunnin ajan. Tunnin jälkeen tulin siihen tulokseen, että kaikilla ihmisillä on samanlaiset sandaalit. Kolmen tunnin jälkeen tulin tähän lihavuustulokseen.
Ei minua aikuisen ihmisen kilot haittaa- kyllähän meistä jokainen omat kilonsa tuntee - mutta se, että teini-ikäisellä vatsa roikkuu vyön päällä - niin se vaivaa.
Itse olen ollut liikkumatta koko tämän vuoden. Olen etsinyt kadonnutta motivaatiota jumppaamiseen. Nyt se löytyi!
Kommentit (33)
Terveiset vain sinne! On muuten tosi kivaa asuinaluetta. Ja aina hämmästyn, että se uimala on " piilotettu" sinne.
olin Lintsillä jokin aika sitten. Suomi on yhtä pullaa ja asukkaat sen mallisia. Lapsetkin on se, kokoisia, että ihan surettaa. Tehkää itsellenne ja lapsillenne terveyden nimissä jotain ja lopettakaa tuon ainainen lihavuuden puolustelu. En pönkitä omaa egoani, mutta ainakin vältän sokeritaudin ja sepelvaltimoiden tukkeutumisen!
naette todella sairaalloisen ylipainoista populaa, lapsista alkaen. Sinansa Suomen paino-ongelmaa mitenkaan vaheksymatta, mutta kylla siella liikutaan viela ongelman suhteen aika eri sfaareissa kuin taalla.
Ei tässä itselläkään hurraamista ole mutta vielä sitä ylimääräistä ei ole kun se 5kg. Mulla on varaa arvostella :)
Etenkin sen huomasi kun oli pari vuotta pois työelämästä. MOnet olivat siinäkin ajassa turvonneet huomattavasti. Kukaan ei ollut laihtunut.
Ihmettelen oikeen juttuja lihavuuksista, kun en edes lapsissa näe sitä.
Tosin mulla ei oo laseja, johtuisko siitä?
Samalla tulin siihen tulokseen, että ylipainoiset ovat usein turisteja eli maalaisia. Samaan syndroomaan kuuluu printti-t-paita (telttamalli) ja telttashortsit.
Riippuu myös siitä, missä asut. Jos liikut paljon Helsingin keskustassa, niin lihavuus ei ole silmiinpistävää. Menepä Jumboon, istu alas ja katso. Niin sinäkin huomaat.
Kyllä helsinkiläiset ovat mielestäni pääosin normaalipainoisia/laihoja kuin lihavia. Ja arvon ap, jos on vähän pömppömahaa, niin onko silloin automaattisesti lihava? Itse olen normaalipainon alarajoilla eikä minulla ole litteää vatsaa!
Vierailija:
Riippuu myös siitä, missä asut. Jos liikut paljon Helsingin keskustassa, niin lihavuus ei ole silmiinpistävää. Menepä Jumboon, istu alas ja katso. Niin sinäkin huomaat.
t: 4
Esim. meidän 30-päisessä tarhassa on yksi lihava lapsi.
En minä määritä pömppämahaa lihavaksi. (Juuri laihallahan se pömppämaha näkyykin). Kunhan pisti silmään myös se, että vatsalihaksia ei kamalasti tehdä.
ap
Älä nyt ota hernettä nenään. En minä ketään " hauku" enkä missään nimessä nosta itseäni muiden yläpuolelle. Totean vain tosiasiat. Totuus sattuu, hyvä 8.
ap
Haha, pitäiskö sitä sit kunnon helteellä vetää vaan housut jalkaan? :O Äly hoi, älä jätä taas kerran!!!!!!!
hameita tehdään myös muusta kankaasta kuin trikoosta. Ohut trikoo paljastaa selluliitin yksityiskohtaisesti... huomattu on.
ap
Normaalipainoinen kun vetää sellaset päälleen niin kaikki löysä nousee siihen vyötärön korkeudelle -> armoton hyllyvä pelastusrengas. Varsinkin nuorisolla, joka käyttää päällenuoltuja napamittaisia paitoja näky on karsea !
Toki uimalassa on kaiken kokoista ja näköistä ihmistä, mutta päällimmäiseksi jäi kuva, että porukka oli KOKONAISUUDESSAAN hoikkaa ja normaalia. Eli eilinen mielikuvani suomalaisten lihavuudesta on muuttunut.
Voisiko syynä olla se, että Kumpulaan ei ole eksynyt turisteja, vaan siellä käy pelkästään helsinkiläiset? Vai se, että uimalassa liikkuu liikunnalliset tyypit, ja taas huvipuistossa hedonistit nautinnon hakijat? Mitä veikkaatte?