Kävin eilen Lintisllä ja täytyy sanoa, että suomalaiset
ovat lihavia! Littanat vatsat ovat todella harvinaisia (ei minullakaan sellaista ole), mutta kaikilla näyttää enempivähempi muhkuroita eri paikoissa. Muistakaa arvon leidit, että älkää laittako trikoohametta päälle julkiselle paikalle!
Minulla ei ollut ranneketta, ja istuin ja töllistelin ihmisiä kymmenen tunnin ajan. Tunnin jälkeen tulin siihen tulokseen, että kaikilla ihmisillä on samanlaiset sandaalit. Kolmen tunnin jälkeen tulin tähän lihavuustulokseen.
Ei minua aikuisen ihmisen kilot haittaa- kyllähän meistä jokainen omat kilonsa tuntee - mutta se, että teini-ikäisellä vatsa roikkuu vyön päällä - niin se vaivaa.
Itse olen ollut liikkumatta koko tämän vuoden. Olen etsinyt kadonnutta motivaatiota jumppaamiseen. Nyt se löytyi!
Kommentit (33)
pitää sitä itseään jotenkin viihdyttää kymmenen tunnin ajan... siinä ajassa tuli vertailtua lastenrattaat, kaikki tyylisuunnat, luettua kaikki asennepaidat, ihailtua hiustenvärejä ja leikkauksia, arvuuteltua onko kaikki lapset saman perheen lapsia....
Pakko kun oli odottaa, niin jotenkin sitä pitää pientä elämäänsä täyttää.
ap
Vierailija:
hameita tehdään myös muusta kankaasta kuin trikoosta. Ohut trikoo paljastaa selluliitin yksityiskohtaisesti... huomattu on.ap
" Trikoo on riskillä ruma" - joku lauloi näin joskus muinoin ? Pitää edelleen paikkansa.
Otin sen istumisen opin kannalta. Katsoin vaatteita, mitkä näyttävät hyvältä päällä ja yritin ottaa opikseni. Näin minäkin tiedän, millaista vaatetta pitää kaupoista etsiä.
Vastaavasti katsoin vaatteita, jotka eivät näytä hyvältä päällä. Koska joskus erehdyn ostamaan jotain, mikä näyttää hyvältä kaupassa, mutta ei käytössä. Ja OHUESTA trikoosta valmistettu hame on tällainen. Minun takapuoleni ei kestäisi sitä hametta.
Ei tällä ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa. Vai onko?
ap
Vierailija:
Ei tällä ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa. Vai onko?
ap
Mutta jos pitää tulla tänne asiaa erikseen päivittelemään, niin...
älä muuta sano... ensi kesänä ostan itselleni rannekkeen...
ap
Nykyään ei haluta peitellä vatsamakkaroita, van ne näytetään reilusti. Se on se ero, joka pistää tällaisen lähes nelikymppisen silmään verrattuna omaan nuoruuteen.
Kyllä nuorten pyöreys on varmaan lisääntynytkin, mutta oli niitä pullukoita ennenkin. Nykymuoti vaan korostaa sitä.
Mun mielestä ei ole mitään noloa tai hävettävää todeta, että suomalaiset ovat lihoneet! Minä olen sen myös huomannut kutakuinkin joka yhteydessä. Nykyään sanotaan naisen olevan laiha, jos hänellä ei ole pömppövatsaa tms. Normaalipainoisia ovat Suomessa ne joilla tosiasiassa on vähän ylimääräistä. Ihmiset perustelevat normaalipainoaan vertaamalla painoaan BMI-taulukkoon ja jos sattuvat mahtumaan normaalipainon piiriin, pitävät itseään normaalipainoisena. Olen itse 175 cm pitkä ja painan nyt 65-66kg ja minullakin on ylimääräistä vatsassa!
Nykyään ihmiset haukkuvat baltteja tai muita itäeurooppalaisia laihoiksi, vaikka vielä 10 vuotta sitten meillä oltiin samanlaisia. Jotenkin tuntuu, että silmä tottuu tähän jatkuvaan läskin lisääntymiseen.
Ei liene kyse siitä että joku yksittäinen ihminen näyttää rumalta ja lihavalta vaan siitä että koko kansa lihoo ja paisuu eikä näytä paljon haittaavan, mammojakaan.
En ole itse lihava, pikemminkin hoikan puoleinen, samoin lapsemme. Mutta ei minua muitten vatsamakkarat ja sellupyllyt häiritse yhtään. En edes kiinnitä niihin huomiota.
luin jostain lehdestä, että " suomalaiselta naiselta hävisi vyötärö" ja tottahan se on. Olemme aika tasapaksuja vyötäröltä, vaikka sitä eteenpäin työntyvää kaljamahaa ei olisikaan. Tämä johtuu siitä, että ravintomme on niin sokeripainotteinen, että verensokeri huitelee jatkuvasti korkealla ja kuka vähänkin näistä asioista on lukenut, tietää, että ylimääräinen sokeri varastoituu suoraan rasvaksi. Ja nimenomaan sisäelinten ympärille siksi huonoksi, vaaralliseksi rasvaksi. Ei 60-70-luvulla ollut vielä tällaista, eikä ollut kilometrin pituisia irtokarkkihyllyjäkään joka marketissa. Katsokaapa seuraavalla kerralla, ketkä siellä irttarihyllyllä lappavat karkkia pussiin perjantai-illan ratoksi, kun pitää saada jotain hyvää raskaan työviikon päätteeksi. 20-40 naiset. Ei esim. mun äidin sukupolvi ole edes tottunut syömään makeaa siinä määrin kuin me 3-kymppiset. Onhan tässä asiassa todella menty huonompaan suuntaan.
Vierailija:
luin jostain lehdestä, että " suomalaiselta naiselta hävisi vyötärö" ja tottahan se on. Olemme aika tasapaksuja vyötäröltä, vaikka sitä eteenpäin työntyvää kaljamahaa ei olisikaan. Tämä johtuu siitä, että ravintomme on niin sokeripainotteinen, että verensokeri huitelee jatkuvasti korkealla ja kuka vähänkin näistä asioista on lukenut, tietää, että ylimääräinen sokeri varastoituu suoraan rasvaksi. Ja nimenomaan sisäelinten ympärille siksi huonoksi, vaaralliseksi rasvaksi. Ei 60-70-luvulla ollut vielä tällaista, eikä ollut kilometrin pituisia irtokarkkihyllyjäkään joka marketissa. Katsokaapa seuraavalla kerralla, ketkä siellä irttarihyllyllä lappavat karkkia pussiin perjantai-illan ratoksi, kun pitää saada jotain hyvää raskaan työviikon päätteeksi. 20-40 naiset. Ei esim. mun äidin sukupolvi ole edes tottunut syömään makeaa siinä määrin kuin me 3-kymppiset. Onhan tässä asiassa todella menty huonompaan suuntaan.
Vierailija:
Terveellä itsetunnolla varustetun ihmisen kun ei ole pakko tuijotella toisten selluliittejä, vain omaa minäänsä kohentaakseen.
t: läskiperse (ja iso)