Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤SyysSissien loppuviikko¤¤¤

26.07.2007 |

Alkoi olla jo tuolla edellisellä pinolla mittaa niin tehdäänpä uusi. Tässä vielä linkki edelliseen

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10832910&p=1&tm…

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kohdallaan. Painoa tullut 250g viikko. Hemppa 120 eli ei kovinkaan hyvä. Nostella saisi edelleen ja aika runsaasti. paineet ok. Sf 31. Iiro jumputteli sellasta tasasta 140 vauhtia. Sakkoja ei siis tiedossa ;D

Huomenna tulossa äitini sisko ruotsista kyläilemään ja nyt pitäisi sitten alkaa siivoamaan. Lähtee kai perjantaina kotiin. Kiva nähdä häntäkin pitkästä aikaa, kun viime kesänä ei käynyt ollenkaan...

Mutta nyt hommiin. Muuten, jos ostoksille halutte niin käykääpä seppälän sivuilla ja tulostakaa sieltä euron kuponki ja sitten vain valkkaamaan... :)

Päivän jatkoja! Sateista sellaista.

vm78 ja iiro 36+2

Vierailija
42/56 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa pattiin naa kotityotkin tanaan... kun on nelja likkaa kotona, noista kaks jo murkkuiassa ja muuta eivat lomalla tee (paitsi kaskysta) kuin istuvat naamat kiinni telkkarissa tai tietsikalla, niin mamilla alkaa menna tukka harmaaks ja stressi kohota taivaisiin...grrr...

Noh, tuossa rauhoittaakseni itteeni (ja pulssi laskis normaaliksi) lueskelin uudelleen eilisia gynen papruja. Nyt ymmarsin miks jo ens viikolla saa lopetella nuo disperiinit jne kun ultrassa viikkoja naytti olevan sen viikon enemman... eli tanaan mentaisiinkin sitten JO 34+1! Nyt oon ihan pallo hukassa kumman mukaan lasken, kun tuo ' oma' laskettu aika on alusta asti ollu siina 14- 16.9.

Sikshan kaski ottaa pari vk rauhallisesti olisinhan sitten jo 36 paremmalla puolella; kaak, synnytys lahestyy eika oikein mitaan valmiina...

Noh, ei tassa oikein muuta -pippurimammalle halaus ja onnea kaanto yritykseen; sehan vois sitten jo syntyakin siina samalla reissulla, heh hee...

Voikaa hyvin

- levinia ja Hope rv 33+1 tai 34+1 -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva, kun pippurimamma oli pistänyt viestiä! Onnea kääntöyritykseen ja tietty loppuraskauteen ja synnytykseen kaikella tavalla. Nähtäväksi jää oletko ensimmäinen tästä joukosta, jolla on nyytti sylissään...

Mun olotila " todella raskaana" vain jatkuu...kaikki touhuaminen aiheuttaa väsymistä ja supisteluja. Neitokin edelleen antaa itsestään merkkejä välillä varsin jämäkästi. Tuntuu, että vatsa ja vauva kasvaa joka päivä ihan hurjasti. Nyt jos koskaan mulla on sellainen valkovalas olo ja tunnen itseni äärettömän kömpelöksi. Tasapaino on huono, kyllä saa olla saunssa ja pesuhuoneessa edelleen tarkkana, että pysyy pystyssä. Vähän sellainen " mummomainen" olotila, " auttakee minnuu" .

En voisi kuvitellakaan kyykkääväni matonpesussa, joten nostan kyllä hattua teille ahkerille ahertajille. Mielessäni jo mietin siivoojan palkkaamista meille suursiivouksen tekoa varten, koska oikeasti olen todellakin aika siisti ihminen ja kova pitämään paikat puhtosena, mutta nyt ei onnistu. Mies kyllä sanoi, että hän hoitaa siivoamisen, kun tietää mun kärsivän tilanteesta, mutta kun tuolla pihalla edelleen riittää tosi paljon hommaa ja on se nyt kohtuutonta ihmiseltä vaatia työn, pihan ja vieläpä huushollin hoitamista minimaalisesta vapaa-ajastaan. Onko kellään tässä porukassa siivojaa, joka käy säännöllisesti tai silloin tällöin? Millaisia kokemuksia teillä tälläsesta palvelusta on? Ensi viikolla tartun luuriin ja kyselen hintoja ja aikatauluja kerkeisikö kukaan tänne meille. Siitähän saa kotitalousvähennyksiäkin verotuksessa.

Jaahas, täytyy mennä makuuasentoon, kun taas tämä asento ei tunnu miellyttävän neitokasta. Tulikohan tästä mun viestistä nyt valitus virsi,

sori Sissit :) . Onneksi tiedän teidän ymmärtävän.

Haikarapolska ja voimakastahtoinen/liikkeinen neiti masukki 34+5

Vierailija
44/56 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuo haikarapolskan mummo-kommentti... Hihii... Kyllä mullakin alkaa olla touhupäivän jälkeen sellainen olo, että selästä kolottaa ja sohvalle tekis vaan mieli. Kohta on onneksi sauna. Toivotaan, että saan hetken rauhassa saunoa. Laitan lapsille kylpyihin vaahtoa, niin viihtyvät!

Eka vuorokausi alkaa olla ohi miehen reissusta. Jäljellä vielä toki aika monta päivää. Kyllähän tämä tässä on mennyt, mutta kyllä saan tekemistä pilteille keksiä, että aika kuluu. Tuntuu, että kaikki muut on vielä lomareissuissa. Mutta ehkä kohta alkaa täällä kotopuolessakin vilkastua. Toivon vaan, että oma olotila on jatkossakin ok, eikä mitään ylläreitä tule.

Piiu-hurjimus, tule meillekin pesemään mattoja tai ikkunoita tai jotain. Tuota menoa saat kyllä pakata nopsaan sen sairaalakassin! Meillä muuten käy siivooja kerran kuussa, ja kyllä kannattaa! Hän tekee sen kunnon siivouksen ja minä sitten imuroin ja pesen suunnilleen kerran vessat kunnolla siinä välissä. Imuria toki saa heilutella useamman kerran viikossa, mutta se menee. Minä en jaksais luutuilla lattioita. Tokihan siinä on se, että joku tuntematon on puunaamassa sinun kotiasi, mutta enpä jaksa tuolla vaivata päätäni. Teen aina edellisenä iltana tavaroiden järjestelyn, että ei tarvi sellaisesta turhasta siivoojalle maksaa, kun hän ei tiedä tavaraoiden paikkojakaan. Tuleepahan nekin siirreltyä joskus.

Vai että levinia, sulta nipsaistiin viikko pois... Nopsaan nyt sitten vaan paikat kuntoon vauvaa varten. Tosin eihän sitä mitään kovin kummoista alkuun tartte, kun kotosalla tulee vauvan kanssa varmaan pyörittyä. Oletteko te aloittaneet sen rempan ja siirryttekö pois rempan alta vai miten se meni?

Nyt lähden houkuttelemaan lapsia saunaan/kylpyyn. Huomiseksi ja alkuviikoksi sadetta luvassa... Mitähän sitä keksis? Ehdotuksia otetaan vastaan!

apinaemo 33+6

ps. Joko teillä on vauvalle nimi keksittynä? Meillä se on loppusuoralla, mutta ei vielä " kirkossa kuulutettu" !

Vierailija
45/56 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vielä täällä roikun, oikeasti odottelen että poika nukahdaa...

Mieskin sitten lopuksi soitti. Aamulla ei saanut meidän autotallin ovea auki- esikoinen oli käynyt kääntämässä jotain, soitin itse hänelle ja laitoin omat suuttumukset 5 minuutissa hänen niskoille...Kysyin että miksi on soittanut meille vaan kerran 1,5 viikon aikana, että taida isännällä huvia riittä kun perheettä ei muista. Purkauksen jälkeen ovi aukeni ja päästiin liikkeelle, mutta koko päivä oli hirveä olo:( Illalla kuitenkin puhutiin skype-in kautta melkein tunnin, joten olo helpotti kummasti. Sain häneltä lupauksen että puhutaan useammin, vaikka mitään ei oliskaan sanottavana, on niin orpo olo ja vielä kaksi viikkoa yksin muksun kanssa.

Olette te kyllä ahkeroita siivomaan! Minusta tuntuu että koiran pois antamisen jälkeen on täällä ihanan siisti, hyvä jos kerran viikossa imuroin ja lattiat pesen ehkä kerran kuukaudessa... Mattoja onneksi vaan kaksi (lapsen huoneessa). Kyllä mahan puolesta jaksais, mutta olen muuten aika laiska... Olen minäkin miettinyt siivojan ottamista, ainakin kerra kuukaudessa iso siivous olis ihana. Mutta kun muutettaan, niin taida jäädä väliin.

Muksun nimejä ollaan mietitty. Jotenkin pojan nimi löytyi helposti (niin oli esikoisen kanssa myös, toivon siis poikaa...), tytön nimen kanssa ongelmia. Yksi nimi tytölle olis, mutta ei vielä toista ole. Katsotaan sitten minkä näköinen sieltä ilmestyy.

Hiljaista täällä, voin mennä nauttimaan jäätelöstä ja yksinolosta telkkarin edessä...

kewa ja toukka 32+5

Vierailija
46/56 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, tultiin miehen toihin ja mina eikun koneelle; noh, soitin ekaks muorille ja puhuttiin n. 40 minsaa!!! Nykyaan kun en niin soittele- puhelut on kalliita, mutta viestitellaan lahes paivittain...

Apinaemolle; meikalaisten remppa alkaa 1.9!!! Sita ennen pitais olla loydettyna ja tyhjennettyna oma asunto vuokrataloon; siitakin jo pieni paniikki! Muuttoapua on kylla hirveesti, en siita niinkaan stressaa, ainoastaan ettei taa neito nyt ihan viela tulis maailmaan.

Mulla kay siivooja kerran viikossa. Tosin tuo on taalla halpaa hommaa, tama maksaa vaan 6.66 euroa kerrasta ja syo mun kanssa lounaan! Ja siivoo siis katosta lattiaan, mita nyt mulla oliskaan erikoista; alkukesasta pesee mun kaikki peitot ja matotkin. Eniten meillakin on tuo luottamuskysymys, kun ei ihan keta vaan viitti paastaa omaan kamppaan. Tama ihminen on jo ihan ystava, kun ennen mua kavi anopilla jo monen monta vuotta! Siis monta kertaa annan vaan avaimet kouraan ja ite lahden ovesta, han kun tietaa asioitten oikeet paikat ihan hyvin...

Talleen kesaisin tulee harvemmin kun likatkin on kotona ' mua auttamassa' ... noh, me kylla vuoropaivina imuroidaan jokainen ja kerran viikossa nakkaan tuon yhen kesamaton pihalle etta moppaan lattiat. Tosi siivousintoilija kun on tuo mies!! Ite varmaan yksinani vahemman siivoilisinkin vaikka jarjestyksesta pidankin!

Eli tallasta juttua nain iltasella! Asken muori oli mokilla saunasta tulossa ja ah kun niin teki mieli HAISTELLA saunan ja vihdan tuoksuja!! En ma kyl sita kuumuutta kaipaa, saahan sita taallakin olla helteessa, heh!

Ja kylla mulle yks grillimakkarakin kelpais, heh hee...Kaak, nyt tulee mielihalujakin, pitanee lopetella!

Voikaahan hyvin ja pysykaa viela kokonaisina.

-levinia ja Hope neito; jolla olis jo nimi valmiina, miesta vaan hiukan taivuttelen, kun haluis nuo nimet (2) toisinpain...-Taalla pitaa olla nimi valmiina synnarille mennessa...

Vierailija
47/56 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan aurinkoinen aamu taas. Eilen oli niiin tylsä ja pitkä päivä, et meinasin hermostua ihan täysin. kaikenlaista teki mieli tehä, kuten vaatehuoneen siivous ym. Mut eipä onnistu multa enää yksin. Täytyy ootella sen miehen tuloa.

Eihän siihen ole enää kuin kaks viikkoa!

Kävin sit eilen aamupäivällä shoppailemassa ja sainkin rahaa kulumaan ihan kivsti. ostin itelle kahet kotihousut, paitapuseron ja imetyspaidan. Mielialakin kohos hiema, kun sain ostaa sopivan kokosia vaatteita synnytyksen jälkeiseen elämään. Meinas jo alkaa masentaan, kun tajusin et en mahu mihinkään.... Kyllähän eilen hieman hirvitti kuinka suuria kokoja jouduin ostamaan, mutta sehän on väliaikaista. Ja ennemmin kuljen ison kokosissa vaatteissa, kun pienemmissä, joissa näytän kuin makkarakuoreen ahdetulta. Niin ja piti mun vauvallekin ostaa jotain. Nimittäin paita jossa lukee MY DAD IS STRONGER THAN YOUR DAD. Oli ihan pakko. varsinkin kun mies nostelee painoja ym.

nimiasioista oli jotain puhetta. Meillä on ollut pojalle nimi jo vuosia. Ei vain ole löytyny toista yhtä hyvää, josta molemmat pitäis. Toinen nimi on vielä hakusessa, mutta kolmas tulee miehen toisesta nimestä. Tytölle meillä oli pitkä lista, joista jatkoon on päässy n. neljä nimeä. Niistä sit valkataan se sopivin, kun mies palaa. Tytöllekin toinen nimi on hakusessa ja kolmas tulee miehen äidin toisesta nimestä.

Meillä nimi kuitenkin annetaan aika nopsaan,kun lasta ei kasteta, joten oisihan hyvä että nimi ois valmiina jo laitoksella. Tietääkö kukaan voiko lapsen nimeä rekisteröidä ennen kuin isyys on tunnustettu? Meinaan et voiko lapselle jo antaa isän sukunimen, vaikkei tunnustusta ole tehty vielä? Ja muutenkin onko teillä kokemuksia tunnustuksesta ja vauvan nimen rekisteröimisestä/ilmoittamisesta maistraattiin kun lasta ei kasteta?

Saa nähä kuinka tylsän päivän saan tänään aikaseksi. Kolme leffaa onneks tossa odottaa, jos oikein tylsää tulee.Mut eipä niistäkään ooo apua jos levottomuus iskee...

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoja!

Uma81 33+2

Vierailija
48/56 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Levinia, mä olen nyt ihan vihreä kateudesta, kun kerroit tuosta teidän siivoojasta ja vieläpä hinnasta mitä se siellä maksaa. Todella edullista, siis suorastaan ilmaista. Meille tuli pari viikkoa sitten mainos yhdestä siivousalan firmasta ja heillä siivouksen hinta on 28e/tunti. Kotitalousvähennys on 60%, joten lopullinen hinta olisi 11.20e/tunti. Meidänkin talon siivoamiseen menee vähintään se kolme tuntia. Täytyy nyt vielä kilpailuttaa ja kysellä muidenkin yritysten hintoja, mutta eiköhän pyöri aika lailla samoissa hinnoissa.

Apinaemon " malli" sopisi meillekin hyvin eli kerran kuussa suursiivous siivoojan voimin ja muuten itse. Sehän voisi olla pysyvä käytäntö, eikä vain nyt mun loppuraskauden aikana...Katsellaan mitä tuleman pitää.

Nimistä on ollut puhetta ja pikku hiljaa alkaa meillekin muotoutua nimisuosikki. Kahdella aiemmalla tytöllä on " vanhat" ja kansainväliset nimet, joten eiköhän tämä sama linja jatku edelleen. Tuntuu, että olemme yllättävän yksimielisiä tuosta kolmannen prinsessan nimestä koko perhe. Toista ja komatta nimeä täytyy siteen vielä hetken aikaa pähkäillä ja tietysti täytyy odottaa, että näkee pikkuisen, jotta näkee käykö nimi ylipäätänsä hänelle vai olisiko joku muu parempi. Pojan nimikin meillä oli jo aika vahvana olemassa, mutta sitä ei nyt sitten ilmeisesti tarvita.

Sairaalassa olo ajasta keskusteltiin jo aiemmin. Sektion jälkeenhän se sairaalassa olo venyy pidemmäksi. Ensimmäisestä olin viikon ja toisesta 5 päivää sairaalassa. Nykyisin taitaa olla 3-6 päivää tuo sairaalssa oleskeluaika sektion jälkeen. Ítsekään en yhtään viihdy potilaana sairaalassa ja aina on ollut kamala kiire kotiin. Sama juttu varmasti tälläkin kertaa, joten heti kun kynnelle kykenen ja vauvan vointi sallii, niin alan kinuamaan lähtöä.

Jotakin muutakin piti taas sanomani, mutta muisti pätkii. Sekin yksi mummomainen piirre lisää :)

Palataan ja vointeja, hyviä sellaisia, kaikille!

Haikarapolska kera neiti masukin

Vierailija
49/56 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Ja vettä tulla tupruttaa. Eilen satoi lähes koko päivän taukoamatta ja iltasella ukosti oikein hienosti, ukkonen on aina jotenkin kiehtova :)

Kiva kuulla [b]PippuriMammasta[/b] välillä! Onnea kääntöyritykseen!

[b]Haikarapolska[/b], reilu kaveri sulla, kun toi noin paljon kaikkea vauvakamaa.

[b]Piiu[/b], mitenkäs teidän remppa edistyy? Muistelen että keväällä oli vielä työsarkaa edessä jonkin verran.. Onko tarkoitus saada ennen vauvan syntymää valmiiksi vai?

[b]Uma[/b], eikö ole jännä miten se aika sitten kuitenkin menee niin nopsaan! Kohta on mies jo kotona :) Meinaatteko pitää vauvalle sitten nimiäiset (kun ai kasteta)?

[b]Nimistä[/b] puheen ollen. Meillä ei alkuun edes mainittu nimi-aihetta, kun siitä nous aina kauhee sota ;) Nyt on tullut listattua jo monta kivaa nimeä ruutuvihkoon ja vielä useammin kaivelen sen esiin ja makustelen eri vaihtoehtoja. Pojalle on vaikeampi löytää mieluista ja tytölle on jo muutama nimi-rimpsu noussut esiin. Jopa molempia mielyttäviä!

Heräsin aamulla tosi outoon tunteeseen - Oli hiostavaa, syke löi varmaan kahtasataa, pahaolo ja alavatsalla menkkamainen kivun tunne, ei mielestäni ollut supistus. Mies tuli töistä samoihin aikoihin, en sanonut kuitenkaan mitään ja yritin vain saada unen päästä kiinni. 7.30 en pystynyt enää ja menin sohvalle. Ihan sellainen olo tuli, kuin olis synnytys käynnistymässä :O Aloin jo miettimään että voi harmi kun kaikki lapsenvahdit on mökkeilemässä, että mihin tytön saa hoitoon. Sitten kuitenkin torkahdin. 9.00 tyttö tuli herättelemään ja katsomaan lastenohjelmia.

Vielä silloin 9 jälkeen kun nousin, kipu valtasi koko mahan ja jouduin olemaan kontillani lattialla. Tyttö tietysti ihmeissään.

Taitaa mennä tämä sunnuntai ihan leppoisasti kotosalla. Siivoamistakaan ei taida löytyä :P Meidänkin olohuoneen matto kaipaisi muuten pesua, kiikutan sen ehkä kuitenkin pesulaan, etten pilaa sitä.. Muut matot onkin sen verran uusia, etten vielä tänä kesänä pese..

Dumle rv 32+3 - Tosiaan ehkä leipasen jotain, kun on niin harmaa päivä..

Vierailija
50/56 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua dumle, koetahan lepäillä tuon aamuisen jälkeen ja unohda turhat rehkimiset. Siis mua huvitti tuo loppukommenttisi, että ehkä sitten kuitenkin leipaiset jotain, kun nyt ei enää siivoiluja ole. Hmmm... Ja jos vielä kipuilet, käy tsekkaamassa, että kaikki kunnossa.

Kaipailin tekemisvinkkejä eilen. Illalla ongelma ratkesikin, kun sovittiin että isovanhemmat vievät lapset tänään Korkeasaareen. Lähtevät siis vielä tänään päikkäreiden jälkeen. Toivotaan nyt sitten että ei sada! Ei satanut eilen eikä ole satanut tänäänkään, vaikka sääennuste niin lupaili. Mitähän minä sitten teen, kun lapset ovat useamman tunnin poissa? No, ainakin pitäis siivota alakerta ja ehkä fiilistelen ja järkkäilen vauvan kamoja... Ja sitten voisin ihan vaan makoilla tv:n ääressä.

Levinia, teillä on oikein mielenkiintoinen aikataulu rempan suhteen... Meillä oli samanlainen, kun tuo kolmonen syntyi ja enhän malttanut olla purkamatta laatikoita jne. Tsemppiä vaan! Koeta ottaa iisisti ja komentele muita!

Mutta nyt muihin hommiin...

apinaemo 34 tasan!

Vierailija
51/56 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi voiden pahoin.. Heräsin klo 8 ja join lasin tuoremehua.. Sitten tuli oksettava olo.. Tulosta ei kuitenkaan tullut.. Helpotti, kun nukahdin uudelleen ja heräsin klo puol 12.. Pelästyin jo hieman, kun oli nuo verenpaineet kohollaan viime neuvolakäynnillä.. Nyt kaikki kuitenkin ok..

Vesisade keskeytti ikkunanpesun.. Suihkuttelin myös meidän viherkasvit pölystä puhtaiksi saunalla..

Dumle.. Kyllä tuo etis- ja wc remppa edistyy hitaasti, mutta varmasti.. Muu talo meillä onkin jo remontoitu.. Sitten vielä ulkopinnat viimeistään ensi kesänä.. Rappusten vaihto roikkuu nyt niiden tekijän takia.. Tänään pitäisi ottaa Lappiportaalta tarjous.. Vaihdetaan siis tuollaiset " kiinteät" rappuset avorappusiin..

Olen kuullut noista kotisiivoajista sekä hyvää, että huonoa.. Monella tosiaan tuntuu käyvän kerran-pari kuukaudessa ja ovat tyytyväisiä.. Kunhan on sovittu tarkkaan etukäteen hinnat ja tehtävät, niin uskon ettei ongelmia tule.. Itse pidän siivoamisesta, varsinkin silloin kun sen saa rauhassa tehdä.. Vaikka isossa talossa tuntuu, että kun pääsee siivouksessa loppuun, pitäisi jo aloittaa toisesta päästä.. Meillä kyllä KAIKKI perheenjäsenet osallistuvat omalla panoksellaan kodin siisteyteen.. Nyt raskaana ollessa on todella ärsyttävää kun on riippuvainen paljonkin toisten avusta.. En siis voi esim. tuota isoa divaania yksin siirrellä..

Nimistä oli puhetta.. En muista olenko jo kertonut, että meillä periaatteessa nimet molemmille valmiina.. Saattaa tietysti muutoksia tulla, mutta nuo tuntuvat oikein mukavilta..

Sade lakkasi, josko jatkaisi ikkunoiden pesua..

Piiu ja 007 rv 36+2

Vierailija
52/56 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen. Kuulumiset käyn kyllä aika usein lukemassa :)

Huh, huh, täällähän alkaa monella olla jo supistuksia ja kaikkea ei niin kivaa!! Koettakaa ottaa rauhallisesti :)

Kiva kuulla että PippuriMamma on vielä yhdes koos =) Samoin kaikki muutkin!!

Itsellä olo ihan hyvä, paitsi että viime aikoina on väsyttänyt ihan sikana vaikka yötkin tulee nukuttua pääsääntöisesti hyvin. Mullakin tullut painoa joku 12kg, ei hyvä asia mutta eiköhän ne saa sitten ajan kanssa pois ;)

Tärppäämisestä oli puhetta. Esikoinen tärppäsi toisesta kierrosta pillereiden lopettamisesta. Tokaa yritettiin melkein vuosi. Tämä kolmas sitten ekasta kierukan poiston jälkeen :)

Mitäs muuta. Kotitöistä oli puhetta. Mies on tosi laiska niitä tekemään ja itse sun olen " siivousfriikki" niin hermot menee monta kertaa kun toinen ei auta yhtään :(( Kyllä tässä vielä ihan hyvin jaksaa mopata ja luututa, mutta en tiedä sit kuinka kauan!!

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, sit jokus kuukauden päästä.. Sairaalassa olen varmaan 1-2 yötä, riippuu vähän saako tytöille hoitajaa vai miten menee!! Haluaisin synnyttämään Haikaranpesään, mutta siellähän miehen pitää olla koko ajan, niin en sitten tiedä saadaanko tosiaan tytöille hoitajaa. Harmittaa jos en pääse, sillä siellä on se amme ja tahdon sinne!! Se on tosi hyvä =)

Kertokaas te joilla tarve kakostenrattaille, että oletteko ostaneet uudet ja viimeisen päälle vaiko sitten vähän halvemmat ja käytetyt? Ja millä ikäerolla teille tulee lapset sitten? Itse kyllä ainakin joksikin aikaa varmasti tarvin niitä, helpottaa hieman kulkemista..

Entä onko teillä sitten yhdistelmät millaiset siinä rinnalla olemassa? Kertokaa uteliaalle ;))

Vaatteita pitäisi vielä vauvalle hommata, sellaisia neutraaleja. Meinaa jos meille tulee poika niin vaatteita on tosi vähän.. Vaikutti hyvin vaaleanpunaiselta nuo vaatteet :)

Kyllä Levinia tarkenee omassa maassaan :) Kävimme miehen kanssa Italiassa 2 viikkoa sitten ja siellä oli sitä reilua 30 koko ajan ja kyllä se meinasi hikistä hommaa olla, kävely lähinnä.. Mut kivaa oli =)

Pitää lähteä vähäksi aikaa pötköttämään, meinaa silmät painua väkisin kiinni!!

Hyviä vointeja kaikille :)

outs@ ja masu rv 31+0

Vierailija
53/56 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä lähes koko päivän sadellut vettä, välillä oikein rankastikin ja ukkonenkin jyrähteli. Nappasin sitten esikoisen mukaan ja käytiin kuluttumassa aikaa keskustassa, lähinnä vaatekaupoissa. Tytär halusi uutta vaatetta syksyyn ja onkin kovasti taas venähtänyt pituutta, vaikka lyhyt onkin ikäisekseen (150cm). Yläkouluun kuitenkin siirtyy ja tuntuu, että vaatteekin pitää sitten olla tietynlaisia ja merkkisiä nykyisin. Mikä tahansa " riepu" ei enää kelpaakaan. Sinänsä hankalaa, kun haluaa jo pukeutua kuten teinit, mutta suurin osa vaatteista on vielä reiluja, vaikka kuinka xs-kokoa olisi. No, löytyi sentään jotakin ja mammakin pääsi taas kotiin sohvalle levähtämään ostosreissun jälkeen.

Vielä tuosta siivouksesta sen verran, että tokihan meilläkin muksut osallistuvat omalla panoksellaan kodin hoitoon. Meillä kuukausirahakin jo edellyttää tiettyjä toimintoja kotona. Oman huoneen siivous on tietenkin itsestäänselvyys, siitä on turha yrittää luistaa. Vessojen/saunan pesut ja lattioiden moppaamiset on kuitenkin enemmän mun ja miehen heiniä, niitä ei vielä ole velvoitettu lapsille, mutta kohta saisivat jo alkaa niitäkin opettelemaan. Tietysti nyt kun tuo iltatähtikin tulee maailmaan, niin apua tulen tarvitsemaan ja pyytämään myös tytöiltä enemmän. Kiva, kun ainakin vauvanhoito-apua varmasti on myös omasta takaa täällä kotosalla.

Apinaemo kaipaili niitä vinkkejä tekemiseen myös viikolla. Jos ilmat jatkuu näin epävakaisena, niin esim. Heureka voisi olla mukava kohde vierailla. Joskus on mukava viettää ihan rennosti päivää leffojen ja herkuttelun merkeissä, etenkin siis jos ulkona sataa ja ukostaa. Muutenhan tuo vedessä peuhaaminen ja rannalla lekottelu piknikkorin kera on ihan ehdoton. Muista kuitenkin itse olla välillä varjossa ja vedessä :) .

Tässäpä tätä taas. Rauhallista iltaa ja hyviä yöunia kaikille :) !!!

Haikarapolska ja neito

Vierailija
54/56 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se viikonloppu vaan on taas kohta vierähtänyt.

Käytiin eilen jumbossa ostamassa tytölle koulureppu tai niinhän siinä kävi että mä en voinutkaan missään kierrellä vaan mies sitten kävi lasten kanssa kaupat läpi,tais olla mun vika jumboreissu raskaana ollessa.

Tänään oltiin jorvissa tutustumassa ja kipeitä suppareita päällä sielläkin joten jäi meidän kierros puoliväliin kun oli niin hankala olla,kätilö olis ttarkistanut tilanteen mutta kerroin että tää on mun arkipäivää ja kivut helpottaa kunhan vaan pääsen makoilemaan.

Tytöt vietiin yksille synttäreille siksi aikaa kun jorvissa oltiin ja kotimatkalla poikettiin mekin sinne kaffeelle ja tulipas sitä ahmittua voileipäkakkua ja kakkua ym taas siihen malliin että huh huh,iski kauhea herkuttelu vimma.Nyt sitä sitten maataan sohvalla ja on ällö olo,supistelut on kuitenkin onneksi loppu(toistaiseksi,ainakin)!

Taidan olla vähän hullu kun suunnittelen lähteväni mieheni mukaan turkuun huomenna työmatkalle,kun on taas niin herkässä nämä supistelut.Toisaalta voin kyllä hyvin synnyttää vaikka sielläkin.Täytyy ottaa sairaalakassi mukaan ja kaukalo.Toivottavasti nyt kuitenkin vielä 2 viikkoa masussa pysyisi.

Mies huomasi just että meidän kaivo on tyhjä;((((((((((((((((

Vettä saadaan vasta huomenna.Nyt täytyy alkaa miettiä suihkukuvioita ehkä lähdetään isälleni...

Palaillaan.........

rakkausvauva 34+2

Vierailija
55/56 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumle: kyllä me varmaan pidetään jonkinmoiset nimijuhlat sitten vauvalle. Niin ainakin ollut suunnitelmissa. Kummitkin valitsemme vaikkei ristiäisiä olekkaan.

Onko muilla menkkamaisia kipuja? Mulla on nyt välillä ollu aika kipeitäkin. Yleensä tulee iltaisin. Kipuihin ei liity supistelua. Ja ne on ihan alamahassa . Oisko kohdunsuulla tai jotain. Samalla juilii koko lantiotakin välillä.Mistähän johtuu? Kertoisko viisaammat. Näin ensikertalaisena kaikki on uutta ja tuntematonta...

Mutta jospa sitä vielä lukis hiukan ja sitten unten maille.

Uma81

Vierailija
56/56 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.aijaa.com/v.php?i=773605.jpg

Tuolla tänään otettu kuvatus...

Kuulumisia:

Muutaman päivän olen leikkinyt limanuljaskaa nyt, eilen tuli muutama tippa verta. Eihän vaan ole limatulppaa? Esikosta en edes bongannut moista. Menkkakipuja pukkaa ja kohdunsuulla outoa tunnetta. Huomenna se kuuluisa kääntöyritys ja hetki hetkeltä pelottaa enemmän ja enemmän... saas nähdä jänistänkö ;) No en kyllä, olisi mukava synnyttää pää edellä tuleva ipatin :)

Viime yö meni pahoinvoidessa ja eilen illalla iski energiapiikki jonka ansiosta meillä roikkuu silitetyt uudet verhot keittiössä :D

Nyt taas taustailemaan, koetan tänään ehtiä enemmän koneelle :)

Voikaahan hyvin ja pysykää kasassa vielä!!!

Haleja PippuriMammalta ja " MatiasMatildalta" :)