Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhjä pesä

Vierailija
20.08.2025 |

Kuopuskin muuttaa kotoa lähiviikkoina, oltiin tänään asuntonäytössä ja nyt illalla välittäjä sitten soitti, että asunnon omistaja oli valinnut lapseni asunnon saajaksi.

Tätä äitiä ihan pyörryttää, kaikenlaista risteilee päässä...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea asunnon saamisesta!

Vierailija
2/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä hankkimaan siihen tyhjään pesään täytettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan  normaali elämänvaihde

Vierailija
4/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tulla täyttämään pesäsi. 

Pesäveikkonen

Vierailija
5/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä sama tilanne. Syyskuun alussa muutto. Edellinen muutti vuoden alusta ja nyt kuopus seuraa esimerkkiä. Reilun 30 vuoden aikakausi päättyy (esikoinen yli kolmekymmentä vuotta).

Vierailija
6/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan  normaali elämänvaihde

Mitä iloa tästäkin kommentista kenellekään oli, paitsi että nosti aloitusta? Onko tapanasi puolihuolimattomasti lytätä ihmisten kokemuksia?

Vierailija
7/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä. Tiukille otti itsellänikin ja olen mies. 

Vierailija
8/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistava vaihe. Aluksi tietysti tuntui oudolta mutta hei vapaus koittaa! 

Vierailija
9/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalta tekee mieli kysyä, että olitko etukäteen jo vuosia sitten valmistautunut että näin todennäköisesti tulee tapahtumaan.

Sehän on normaalia ja toki on sekin, että huomaakin yhtäkkiä olevansa joko yksin (tai kaksin avio/avoparin kanssa).

Mennee vähän aikaa kun hoksaa että eipä nyt tarvitsekaan hakea tai laittaa sitä tai tätä kun viimeinenkin on lapsista muuttanut omilleen.

Mutta, nyt onkin sinun aika etsiä uutta ja mukavaa harrastusta ja tekemistä. Nauti siitä, että aikaa (ja toivottavasti myös rahaa) on enemmän sinun käytössäsi. Anna lasten pärjätä omillaan, ei ne muuten opi. Toki pientä avustusta voi silloin tällöin ehkä antaa perustellusta syystä. Sitten vaan odottamaan kun he tulevat vuorollaan näyttämään mahdollisia tulevia elämänkumppaneitaan entiseen kotiinsa.

Vierailija
10/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse keski-ikäinen, enkä ole päässyt koskaan muuttamaan pois lapsuudenkodistani. Vanhan, sairaan ja vihaisen vanhempani kanssa joudun asumaan. 

Vierailija
11/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse keski-ikäinen, enkä ole päässyt koskaan muuttamaan pois lapsuudenkodistani. Vanhan, sairaan ja vihaisen vanhempani kanssa joudun asumaan. 

Se on sun oma valinta.

Vierailija
12/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen varmasti tottuu ja lapset silti ovat elämässäsi mukana vaikka ette asu samassa talossa. Mulla on kaksi teini-ikäsitä lasta ja olen alkanut välillä miettimään tuota tilannetta mikä sinulla nyt on. 

Vierailija
13/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sun oma valinta.

Tämä ei ole oma valintani, vaan pakon sanelemaa. En nyt jaksa kertoa, mikä on johtanut tähän tilanteeseen. Lyhyesti sanottuna kuitenkin, että suunnilleen kaikki se, mikä vaan voi olla ja mennä pieleen on kohdallani ja myös vanhempani kohdalla tapahtunut ja mennyt varsinkin omalla kohdallani pieleen.

Vierailija
14/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sun oma valinta.

Tämä ei ole oma valintani, vaan pakon sanelemaa. En nyt jaksa kertoa, mikä on johtanut tähän tilanteeseen. Lyhyesti sanottuna kuitenkin, että suunnilleen kaikki se, mikä vaan voi olla ja mennä pieleen on kohdallani ja myös vanhempani kohdalla tapahtunut ja mennyt varsinkin omalla kohdallani pieleen.

Toki itselläni on mm. diagnoosina se yksi nykyajan pahimmista ja eniten inflaatiota kärsineistä ns.muotidiagnooseista.

Vierailija
15/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt kovasti , mutta tiedätkö mitä todella tarkoittaa tyhjä pesä . Konkreettisesti lapsettomalle naisihmiselle ja mukaan luetaan se, kun on syövälle menettänyt kohtunsa.

Vierailija
16/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt kovasti , mutta tiedätkö mitä todella tarkoittaa tyhjä pesä . Konkreettisesti lapsettomalle naisihmiselle ja mukaan luetaan se, kun on syövälle menettänyt kohtunsa.

Loukkaantuja tästä vielä puuttuikin. Sun surusi on suurempi, saat mitallin. Ja muut olkoon hiljaa. (Oikea sana olisi ollut varmaankin tyhjenevä pesä. Hyväksytkö sen?) Vain yksi otti kantaa todelliseen aiheeseen kaikki muut parista kymmenenstä aloituksesta puhuu puutaheinää. ei ap.

Vierailija
17/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollista on ja kaikkea sitä, mutta on tämä silti jotenkin raastavaa, se on sitten siinä, se asia mikä ollut nro1 ja niin suuressa osassa elämässä viimeiset n.24v, ensin esikoinen lähti opiskelujen alettua toiseen kaupunkiin ja nyt sitten tämä nuorempi, tosin hän pysyy samassa kaupungissa. Pitää tosiaan miettiä jotain harrastusta/ksia kaikelle ajalle, tai ainakin jos energiaa on työn lisäksi millekin..tai voisi vähentää hieman työntekoa kun kotikin jo maksettu niin energiaa olisi enemmän. Joku ehdotti iltatähteä, sekin olisi mahdollista vielä, mutta ei nyt sentään 😄.

Ap

Vierailija
18/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli ihanaa kun lapset muutti pois ja oma työsarka väheni yksi lapsi kerrallaan. Kun viimeinenkin lähti, mä huokaisin helpotuksesta ja tunsin itseni todella vapaaksi.

Ex-yh

Vierailija
19/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä oli ihanaa kun lapset muutti pois ja oma työsarka väheni yksi lapsi kerrallaan. Kun viimeinenkin lähti, mä huokaisin helpotuksesta ja tunsin itseni todella vapaaksi.

Ex-yh

Ai kauheeta. Toivottavasti lapsesi ei lue tätä. Ovat olleet sulle vain pallo jalassa?

Vierailija
20/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä hankkimaan siihen tyhjään pesään täytettä.

Mustaa Ghanan vällykäärmettä