¤¤¤SyysSissien loppuviikko¤¤¤
Alkoi olla jo tuolla edellisellä pinolla mittaa niin tehdäänpä uusi. Tässä vielä linkki edelliseen
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10832910&p=1&tm…
Kommentit (56)
Aamulla olisi kyllä nukuttanut, mutta poika alkoi silittämään poskesta ja höpisemään omia juttujaan. Yöt nukun melko hyvin, herään närästykseen ja pojan itkuihin yms vaikerruksiin, mutta onneksi pääsen uneen melko hyvin.
Onneksi hattaran vauva päätti vielä pysyä masussa ja muillakin on ollut tukalia oltavia:( Toivottavasti vielä muutaman viikon vauvat jaksavat kasvaa masussa.
Itsellä todettiin positiivinen streptokokki -b näyte ja siihen söin antibioottikuurin. Mitään oireita tuosta streptokokista en ole havainnut, äippäkorttiin tuli merkintä ja synnytyksessä sitten annetaan antibioottia suoneen (jos ehtivät) jolla pyritään estämään sen tarttumisen vauvaan. Vauvalle kyseinen bakteeri voi olla jopa hengenvaarallinen aiheuttaen mm. sepsiksen. Itse sain antibiootista sitten elämäni ensimmäisen hiivatulehduksen, voi sitä kutinan määrää jonka se aiheutti :(
Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta ajatuksissa jo on ollut mitä sinne laitan. Ehdottomasti haluan heti mukaan pesytymisvälineet ja muut henk.koht kauneudenhoito tavarat. Omat nilkkasukat, en tykkää niistä sairaalan kiristämättömistä. Imetysliivit ja suojia, alushousut kotiutumista varten, saa pukea jo aamulla kun käy pesulla eikä tarvitse odottaa että mies tuo ne muiden kotiutumisvaatteiden kanssa. Vauvan vaatteet pitäis laittaa valmiiksi kun vaan osais päättä mitä hänelle ottaa mukaan. Esikoisen päivärytmistä ajattelin myös tehdä jonkinlaisen listan, että hoitajan (mummu) on helpompi toteuttaa meidän " rytmiä" . Kassi täytyy todellakin olla pakattuna jo valmiiksi, kun merkit synnytyksen käynnistymisestä tulevat ei siinä enää kerätä mitään kassiin jos menee niinkuin esikoisen kohdalla. Lääkäriltä ja neuvolasta olen saanut kehoituksen tilata itselle heti ambulanssin kun alkaa vähänkään siltä tuntumaan että nyt synnytys käynnistyy. Esikoisen synnytys kesti kaikkiaan 2.5h, sairaalassa ehdin olla 1.5 h, synnytys oli luomu vain ilokaasulla yritettiin helpottaa oloa.
Tärppäämisestäkin on ollut puhetta. Esikoista odotettiin n. 5 vuotta ja sinä aikana käytiin mm. kahdessa koeputkihedelmöityksessä ym muissa hoidoissa. Poika sai kuitenkin alkunsa luomusti, niin myös tämä tulokas. Emme käyttäneet ehkäisyä oltiin ajatuksella saa tulla jos on tullakseen. Synnytys ilmeisesti korjasi jotain hormonitasapainossa koska menkat alkoivat puolivuotta synnytyksestä ja pysyivät säännöllisinä (epäsäännöllinen kierto on ollut yksi ongelmistani) ja tärppi tuli sitten joulukuussa. Plussa testin tein muutaman päivän ennen esikoisen yksivuotissynttäreitä.
Pitää lopetta ennenkuin tästä tulee romaani ja lähteä ulos aurinkoon postia lukemaan.
Unelma ja masukki rv 33+3
Meillä myös uusi kätilö, oikein kaipaan vanhaa takaisin, vaikka mukavan oloinen se nykyinen olikin. Mutta kaikki siis ok, painoa tullut +200g viimeisestä kerrasta, yhteensä n. 9kiloa, verenpaineet 105/58, 2f mitta 28 (alakäyrillä mennään) ja vauva pää alaspäin. Kyllä kysyin että onko oikeasti, kun monta päivää tuntunut että iskuja tulee vaan navan alle, mutta kätilö sanoi olevansa pää alaspäin, mutta ei kauhean matalalla. Huhhh, onko sitten noussut jotenkin, kun 2 viikkoa sitten oli hirveän matalalla...
uma81-lle, minulla myös vaikea hyväksyä painon lisäystä, vaikka sanotaan että see menee pois yms. Esikoisen kanssa niin olikin, eli kaikki ylimääräinen hävis ensimmäisellä viikolla kotona (oli kai jonkunlainen masennus, kun ensimmäsitä kertaa elämässä ei ollut ruokahalua), mutta en tiedä miten nyte käy. Paino on aina ollut vaikea aihe, vaikka viimeiset vuodet melkein samoissa mitoissa. Kilpaurheilin aika paljon teinina ja lopettamisen jälkeen paino nousi heti +7kiloa, oli vaikea aika. Silloinen poikaystävä vielä hoki koko ajan laihduttamisesta , vaikka normaalipainoinen olin. Oli minullakin buliimia oireita, mutta nykyään olen katsonut, että meidän kotona ei saa olla puntaria, sitten tulen hulluksi ja ajattelen vaan numeroita ja ruokaa ja ruokaa. Sanomani on, että älä huolehtii (mun äidin viisaus, että tyttöjä odottavat lihoaa ennemmän...), en usko sun mieheni välittävän lisakiloista, ei sa voi tiedä miten nopeasti ne häviä. Syö hedelmiä ja herkuista suosii jäätelöä (parempi kun suklaa, karkit ja pullat) ja juo paljon vettä. Mun kaveri on molemman tytön kanssa lihonut +20 kiloa ja nykyään on langanlaiha.
Voikaa raskaasti ja toivottavasti vauvelit syntyvät täysiaikaisenä!!!
kewa ja toukka 32+4
Kovasti olette jo sairaalakassia pakkailleet ja muutenkin laittaneet kaikkea valmiiksi. Tunnen piston sydämessäni. Kerran olen käynyt uusia vaunuja katsomassa. Äitiyspakkaus tuli, avasin ja tungin vaatteet takaisin. Nyt se lojuu yläkerran vaatehuoneen lattialla. Näin laiska olen.
Tänään oli neuvola. Sinänsä vähän ihme olo. Paino oli tippunut 120g samalla kun sf -mitta pienentynyt reilun sentin. Yläkäyrillä edelleen mennään. sf-mitan suhteen. Ilmeisesti vauva on siis laskeutunut ja th väitti että on jo vähän kiinnittynytkin. Onko muilla jo havaittu tällaista. Hb vähän yli 100 ja punasolujen määrä vähäinen. Rautaa, rautaa, rautaa.
Sairaalakassia ei mulla ollut viimeeksi ollenkaan, kun menimme synnyttämään. Mies toi synnytyksen jälkeen ne tavarat kotoa mitkä pyysin. (turvakaukalot, kotiutumisvaatteet yms) Nytkään en kyllä pakkaa mitään etukäteen -- toisaalta voisihan se olla ihan mukava, jos vaikka olisi joku peli tai evästä. Toisaalta en kyllä saanut syödä mitään koko synnytksen aikana (kesto yli 12 tuntia) enkä juuri juodakan. Koska kokoajan oli sektio valmius.
Alkanut vähän mietityttämään se, että jos vauva on jo laskeutunut ja osittain kiinnittynyt, voisiko tämäkin nyt kuitenkin syntyä jo ennen aikojansa. Supistuksia ei ole ollut kuin 2 kappaletta (siis kipeitä). Kovettumisia tulee kokoajan mutta kohdusuu on ollut lääkäritarkastuksissa kyllä visusti kiinni ja kaulaa varmaan se 7 cm jäljellä.
Ihanaa kun teillä muilla mies on niin mukana odotuksessa ja auttavat. Meillä mies illat golfkentillä ja päivät töissä. Kaikki työt tässä isossa omakotitalossa jää minulle, eilenkin leikkasin pari tuntia nurmikkoa.
Ei ole oikein voinut tässä eilen ja tänään mitään tehdä kun heti alkaa supistelemaan.
Mulla masu on ihan alhaalla ja liitoskivut alkoivat eilen.
En tiedä onko vauvan pää kiinnittynyt vai no,mutta onneksi on lähtö asennossa kuitenkin ja muuten ihan samassa asennossa kuin piiulla.
Huldio mietti että joskos pian syntyisi kun on laskeutunut ja kiinnittynyt,eihän sitä koskaan tiedä mutta mun edellinen oli laskeutunut ja kiinnittynyt joskus 30 viikosta alkaen,maha oli ihan alhaalla ja painoi ikävästi liikkuminen oli tosi hankalaa mutta tyttö syntyi vasta rv42 vaikka noita kipeitä supistelujakin oli päivittäin paljon.
Hattara oli pyörähtänyt jo synnärillä,Onneksi ei vaavi vielä syntynyt ja pääsit kotiin!!
Haikarapolskan vaavi on kääntynyt raivotarjontaan,hyvä juttu.Toivottavasti muillakin pian kääntyisivät niin ei tarvitsisi sitä stressata!
Dumlen ylläri oli mieluinen,tosi kiva että mies tykkäsi ja saitte molemmat hyvänmielen:)
Lihoamisesta oli puhetta.Noita kiloja on mielestäni turha surra kun kyllä niitä lähtee imetyksen myötä ja itselläni on ainakin ollut jotenkin niin kiirusta että syöminenkin on välillä unohtunut vauva-aikana kokonaan:0
Nyt soitti just kaveri ja tulee käymään.Kiva kun on kesälomia niin saan seuraakin päivisin:)
Rakkausvauva rv 34
Nyt jo ollaan paremmalla tuulella. kai se on vaan otettava vastaan mitä tulee. Ja mieskin koko ajan sanoo, et saahan ne kilot sit synnytyksen jälkeen pois. ja tottahan se on. Jos olen ennenkin laihduttanu 25 kg, niin miksei se onnistus uudestaan. Mun viikonlopun karkkipussista en kuiteskaan aio luopua... Tänäänkään en ole syönyt kuin aamulla mysliä, päivällä annoksen makaroonilaatikkoa ja leivän ja porkkanan. Joten en mä nyt omasta mielestäni ihan kauheita syö. Ja ei luulis haittaavan jos joskus jätskin syö tai kyläillessä ottaa pullan.
Ikean sivuilla on tuullu tänään oltua ahkerasti. vanhemmat oliva siellä käymässä ja soittelivat aina kaikista ihanuuksista mulle. Sain sit heti kattoa netistä mitä tarkottivat ja sanoa haluanko sellasen. Huomena menevät uudestaa, ja äsken sit uutta listaa heille jo väsäsin. Oli nimittäin niin ihania pehmoleluja siellä että! En voinu vastustaa kiusausta. Kaikkee pitäs lapselle muka ostaa, vaikkei vielä ole edes syntyny. Kuinkahan kauheesti äippä sit pienokaista hemmottelee?
Mites muilla onko teillä lapsiluku nyt täynnä vai vieläkö aiotte tämän jälkeen vauveleita tehä? Meille on ensimmäinen tulossa,joten toivottavasti vielä toisen saisimme. Mies ei kuitenkaan halua kahta enempää. Ite ehkä haluaisin kolme lasta. Ja eihän sitä tiedä jääkö tämä meille ainokaiseksi. kaikki riippuu loppupeleissä siitä kuinka tämä mun selkä vaikuttaa asiaan. Synnytyksen jälkeenhän sit meen kuviin, niin näkee,onko lisä vahinkoa sattunu. Yheltä ystävältäni lapsenteko kiellettiin selän takia. Onneks he kerkesivät ennen kieltoa saada kaksi lasta. Sen tiedän et tällä selällä en kovin montaa lasta pystyisi kantamaan. Sen verran kipiä olen jo nyt ollut. Mutta olen onnellinen kun edes tämän yhden ihmeen saan!
Nyt takas telkun ääreen!
Uma81
Hattara ainakin pyörähti synnärillä, huips! Varmasti pisti ajatukset uuteen uskoon.. Ja maitohamsterilla oli supistellut! Vielä ne olis epätoivottuja - mutta ei mene kauaa kun ne olisi hyvinkin toivottuja ;)
Piiulla olikin tullut rv 36 täyteen! Onnittelut siitä :) Eipä mene enää kauaa kun pieni syntyy!!
Ikean sivuja minäkin olen tämän päivän pyöritellyt, Uma myös :) Ihastuin jo alku vuodesta siellä yhteen pöytäkokonaisuuteen, pimatsun huoneeseen. Mutta ei ole ollut moneen kuukauteen saatavilla - tänään sitten löysin sen taas ja siis varastossakin on! Voi juku! Mun ehkä täytyy tehdä vielä reissu Ikeaan, jos vaan jaksan ja kykenen. Muuten laitan jonkun muun asialle! Täältähän Keski-Suomestahan on jokunen matka sinne.. Tuo tytön koulupöytä asia on ollut päänvaivana jo vuoden, vielä ei ole mitään niin kivaa vastaan tullut kuin tuo Ikean.
Päivä on kulunut enimmäkseen rauhallisesti - vaikka en voinutkaan vastustaa pientä siivoamista ;D Pyykit on pestynä, lakanat ja pyyhkeetkin löin koneeseen ja vaihdoin puhtaat. Tytön sängyn patjakin itseasiassa on vielä ulkona tuulettumassa. Ei käytössä olevat kengät järjestin vaatehuoneeseen siisteihin laatikoihin. Vessat putsattu. Parvekkeenkin innostuin siivoomaan lattian hinkkausta myöten! Ja vaikka mitä pientä touhua.
Auta armias kun huomenna käyn Kodin1:stä ostamassa lisää säilytyslaatikoita ja pääsen tytön huoneen kimppuun! Saa muuten korut ja kynät kyytiä ;)
Huomenna yritän tehdä myös viimeiset vaate-hankinnat vauvalle.
Jaa, lapsiluku olisi mielenkiintoista itsekin tietää :P Itsellä on ajatus about 3-4:stä ja miehellä kahdesta. Saa nähdä. Meillä kun tätä hedelmällistä ikääkin on reilusti enemmän edessä -kuin takanapäin, kerkee mielipiteet varmasti muuttua sillä saralla.
Nyt tekee kovasti mieli herkku-voileipää, joten ei auta kuin mennä tekemään! Hyvät viikonloput kaikille!
Täälläkin voidaan hyvin, ilman supisteluja - onneksi. 2 vkon välein, viimeksi keskiviikkona, käyn äityspolilla tarkkailussa. Mullahan on siis sokerit korkealla ja siitä syystä mua tarkkaillaan. Insuliiniä joudun pistään 4:sti päivässä, mutta onneksi se loppuu kun vauva syntyy. Poikavauvan kasvu menee alakäyrillä, mikä on sokereiden kannalta hyvä asia, painoa oli kuitenkin maha-asukille kertynyt jo 2.1 kg. Itselle +10kg. :(
Kassin pakkailusta oli täällä puhetta. Enpä ole sellaista vielä miettinyt. Pinnasänky + hoitopöytä + yhdistelmävaunut + turvakaukalo on jo kuitenkin valmiiksi ostettuna. Vaatteita on iso kasa, kai niitäkin pitäis kohta alkaa peseen ja hypisteleen :) No ehkäpä sitten, kun koulut alkaa ja isommat lapset menee kouluun.
Kovin äkkiä tämä aika tuntuu menevän, vaikka näin kotona ollaankin. Onneksi nukun äärettömän hyvin, viime yönäkin 10 tuntia " räkä poskella" , vai kerran yöllä pissalla... Mutta eiköhän tämäkin ilo kohta loppuu...
Iloista ja onnellista odotuksen jatkoa kaikille!
Mammavirtahepo, tasan 34 rv:t ja ikää 35 v tasan tänään :)
...täältä Espoosta!
Huh, nytkö se alkaa, kun siis maitohamsteri ja hattara olivat käyneet jo synnärillä. Onneksi pääsitte vielä yhtenä kappaleena kotiin, vielä vois noita viikkoja kertyä. Mutta ollaan me kaikki jo ihan hyvillä viikoilla onneksi!
Kiva kuulla mammavirtahevostakin, siis että suht hyvin voit.
Mites levinia siellä etelän helteissä jakselet? Dumle vois käydä meilläkin tekemässä suursiivouksen, sulla kun sitä energiaa tuntuu piisaavan!
Sairaalasta kotiutumisesta kyseltiin... Mies lähti just tänään viiden viikon reissulle, ja ajattelin synnyttää vasta hänen palattuaan. Eli sitten voin kotiutua siinä parissa yössä, mikä lienee Jorvissa se minimi.
Sairaalakassiakaan en ole vielä aloitellut, koska ajattelin tosiaan odotella vielä (hih, ihan niinkuin minä sen päättäisin), mutta kyllä jo kaupasta ostin vähän namuja ja yösiteitä valmiiksi. Samoin ostin uuden hammasharjan ja -tahnan kassia varten. Että eiköhän tuo kassi lähiviikkoina täyty.
Meillä on kyllä lapsiluku tämän neljännen myötä täynnä. Alkaa olla ikääkin, mulla siis 38 ja miehellä 40. Edellisen synnytyksen jälkeen mulle tuli heti sellainen fiilis, että tänne pitää vielä päästä, siis synnyttämään, mutta saas nähdä, joko nyt sitten fiilarit olis erit.
Mitäs muuta? Olin tänään visiitillä serkkuni luona ja siellä oli puolivuotias pikku poitsu. Voi mikä söpöläinen, mutta jo vähän vierasti minua...
Jokos teillä muuten on ollut se loppuraskauden lääkäri? Mulla on ensi viikolla ja peukuttelen, että mitään paikkojen avautumisia ei olis vielä tapahtunut. Supistelee kyllä rasituksessa, mutta ei kivuliaasti. Mutta tiedä noista.
Voikaa hyvin ja koettakaa nukkua, mulla on kans ajoittain noita nukkumisvaikeuksia. Hyvät yöunet tietävät myös kivaa päivää, väsynä pinna on lyhyt.
Hyvää yötä toivottelee
apinaemo 33+5
Mammavirtahevolle PALJON ONNEA! =)
Hattara, mistä ihmeestä olit pongannut kohtutulehduksen? Oliko jo kohdunsuu ollut avoinna ja keties esim. uiminen vienyt pöpön kohtuun? Onko mitään tietoa tulehduksen aiheuttajasta? Varmasti todella pelästyttävää, onneksi nyt kuitenkin kaikki hyvin ja vauva masussa edelleen kasvamassa! Ihan hikeä pukkasi kun luin kirjoitustasi. Mietin miten huolettomasti sitä itsekin tuossa juuri viikko sitten lilluttelin kylpylässä...
Tonttikselle on pitänyt sanomani onnittelut rouviintumisesta. Hääthän sitten onnistuivat todella hyvin, kiva juttu!
Dumle jatkaa ahkerointiaan :) Kukahan meillä jaksaisi tehdä suursiivouksen, mä en todellakaan enää kykene. Välillä ihan hävettää tän huushollin tila, kun vieraita käy, mutta olkoon. Siivotaan kun jaksetaan :) Isyyspakkauskin oli hieno! Hauskoja yllätyksiä jaksat kehitellä.
Piiu, en meinannut uskoa terkkaria, kun sanoi, että neito on kääntynyt. Tänään on taas ollut niin vilkas ilta liikkeiden suhteen, että epäilen, että kääntyi uudestaan perätilaan jokunen tunti sitten, kun vihlasi todella kovaa ja koko vatsa lähes tulkoon kääntyi nurinkurin. Ihan piti " huutaa" , kun sattu. Rinnatkin vuotaa maitoa tänään harvinaisen vuolaasti. Kummallinen ilta kaiken kaikkiaan.
Työkaveri kävi siis tänään päivällä lapsineen. Toi mulla hyppykeinun, rintarepun, kantoliinan, retkirinkan, sähkökäyttöisen rintapumpun, retkisyöttötuolin, makuupussin ja vauvan ruoka-ohjekirjan. Hämmästyneenä katselin, kun kamu alkoi tyhjentämään auton takakonttiaan ja totesi, että ole hyvä. Eiköhän noille jotakin käyttöä luulisi löytyvän :) . Mukava päivä kaikenkaikkiaan, kuulin työpaikan uusimmat " juorut" ja puhua pulputettiin kaikenlaista. Tosin päikkäreiden väliin jääminen aiheutti iltapäivällä väsymyskohtauksen ja lievan supisteluepisodin, mutta siitäkin selvittiin. Nyt sitten ilta on mennyt neidon liikehdintää seurattaessa. Antaakohan mun nukkua laisinkaan yöllä...?
Nyt pois koneelta, peppu puutuu...
Haikarapolska
Kaikille isot vilkutukset- on sita taas monilla tapahtu!
Omat ' neuvola' kuulumiset talta illalta:
Paino noussu muutaman sadan gramman, nyt siis +9kg
Plikka rt:ssa tosi alhaalla. Selka oikealle pain.
VP 110/60
Lapsivedenmaara normaali /virtaukset norm.
Neito nukkui, syke oli 119 krt/min
Paino-arvio 2200g, rv 33.
Kohdunsuu pehmennyt ja sormelle auki.
Kaksi viikkoa kaskettiin ottaa tosi rauhallisesti, jonka jalkeen sitten SAIS vaikka jo syntyakin... Nain meillapain maailmaa.
Seuraava tarkastus 15.8 tienoilla kun alkaa yhdeksas kuukausi!
Vauva disperiinin saan lopettaa ens viikon jalkeen, sitten jatkan vaan raudan ja kalsiumin syontia!
Kuumaa on meillapain edelleen; sita samaa +33- +38° joka paiva! Tanaan vietettiin paiva rantsulla; oon jo viime aikoina jattany menematta mukaan kun kintut niin turpoo... Pieni kileto tuli kylpyyn ja useampaan uimiskertaan seur. 2 viikoksi! Eipa tuo haittoo...
Sairaalakassia en viela oo pakannu, jaa aina viime tinkaan.
Tarvikkeitakaan ei oo kaikkia viela tullu haettua, rattaat ostan nyt alkavista eloaleista! Kaikkein pienimmat vaatteet sentaan oon saanu pestya!
Mutta eipa nyt muuta
Voikaahan hyvin
- levinia ja Hope-neito rv 33 -
Haikarapolska: Kohtutulehdus oli ilmeisesti streptokokin aiheuttama. Olen kuulema aktiivinen kantaja, kun se on villiintynyt minulla kolmessa viimeisimmässä raskaudessa ja sitä on jouduttu hoitamaan antibiootein kun on supistuksia aiheuttanut. Kohdunsuu on hieman auki, eli sieltä kait noussut. Sain ehdottoman kiellon uintiin yms, mutta muuten vaaran pitäisi olla ohi, vaikka kyllä ei voi olla miettimättä mitä tulehdus ja kuume ovat tehneet vauvalle :-(
Täällä viikonloppu alkoi melko sateisessa säässä. Jospa taukoaisi päivällä edes sen verran että pääsisi ulos noiden muksujen kanssa. Juuri kävelemään lähteneen taaperon kanssa kun ei viitsi lätäköissä leikkikentällä leikkiä...
Mutta jospa lähtisi aamupalaa laittelemaan, isot nukkuu vielä, mutta eiköhän talo ole kohta tohinaa täynnä taas =)
Kaikille vielä vähän supistuksettomia viikkoja ja muutenkin mahdollisimman helppoja odotuksen päiviä!!
Hattara rv 30+1 ja 4 muksua
Jo aikaisin heränneenä odotan, että saan viedä tuon tyttäreni leirille.. Yhdeksältä heillä on lähtö..
Eilinen menikin nopsasti.. Kävin vanhoja naapureita moikkaamassa, jota tulee tehtyä aivan liian harvoin.. Sitten kävin asentamassa vielä tietoturva ohjelman vanhempien uuteen tietokoneeseen kun ovat niin kovin varovaisia käsittelemään sitä konetta itse.. =)
Sitten kun lopulta kotiin pääsin, päätettiin lähteä vielä kebabille.. Nam! Eikä edes yöllä närästänyt.. =)
Entinen naapuri oli taasen tehnyt vauvalle villa-asu kokonaisuuden.. Tällä kertaa värinä oli vihertävä.. Aivan ihan!
Uma, aivan oikein, älä pohdi sitä painoasi nyt. Jos aiemminkin olet ihan muuten vaan pudottanut 25 kg, niin nythän jätät jo osan kiloista sairaalaan ja saat siitä mitä ihanimman palkinnon.. Tosin myönnän, että tuo paino asia saa minut aina neuvola käynnin jälkeen myös pohtimaan omaa tilannettani.. Hetkellisesti (kunnes koittaa taas seuraava punnitus) =)
Epävakaiset ilmat jatkuvat.. En kyllä niitä hirmu helteitä kaipaakkaan.. Luen " kauhulla" Levinian kirjoituksia, kun siellä on niin lämmin.. Mutta kaikkeen tottuu..
Palailen taas..
Piiu ja 007 rv 36+1
Huomenta kaikille!
Tänään on hyvä päivä! Tuli nukuttua hyvin ja ihanaa ulkona helle on helpottanu ja vettä sataa. Minä tykkään. Paljon mukavampi olla. Tänään ajattelinkin mennä kaupungille kahtomaan mitä alennusmyynneistä vielä löytys.
Näin ihan ihme unta. Olin lähössä synnyttämään ja mut vietiin tarkastukseen paloauton päälle? ja sinne sit jätettiin yksin. ja sit mieheltäkin tuli viesti et ei jaksa vielä tulla, et lähtee käymään jossain. Ihan hämärä uni. kyllä vähän herätessä tuppas naurattaan kun muistelin unta.
Mieheltäkin tuli eilen viesti, et jos aikataulut pitää paikkansa niin pääsee kotiin jo 14 tai 15.8. Eli kerkeis valmennukseen! Ja mikä parasta tulis kotiin jo reilun kahen viikon päästä. Kyllä tämä aika on menny nopsaan. maanantaina tulee jo kuukausi kun ´mies lähti. ja silloin tuntui et en ikinä selviä 6 viikkoa yksin!
Mutta nyt lähen laittaan itseni kaupunki kuntoon. Niin ja Dumle sä voisit tulla tänne meillekin siivousavuks.Pitäs uuni ja jääkaappi pestä, vaatehuone siivota jne. Jätän ne siihen et mies tulee kotiin.Jos yksin alan niitä tekeen, oon pian pyörätuolissa. :)
Uma81 33+1
niin ja mammavirtahepolle myöhästyneet onnittelut!!!!
Eli kasassa ollaan ihme kyllä edelleen. Ensi tiistaina on mulla aika TYKSiin kääntöyritykseen ja synnytystapa-arvioon. Ihanasti aamusta heti 8:20... No en mä muutenkaan öitäni nuku...
Olotila tasaisen tuskainen. Alapää niin pirun kipeä ja kävely ei meinaa onnistua aina. Turvotusta on kuin michelin-ukolla konsanaan, mutta raskausmyrkytys suljettiin jo pois. Paikat ovat " raollaan" ipanalle ja lupa tulla päällä. Tosin mielellään vähän vielä kasvattelisin murusta ettei huku noihin kestoihin ja sairaala-aika olisi mahd. lyhyt.
En ole nyt teitin kuulumisia lueskellut, pitää tänään ottaa oikein aikaa siihen, kun tekstiä on aikas rutkasti täällä :)
OIKEIN IHANAA VIIKONLOPPUA ja Hyviä vointeja kaikille! Pysykäähän kasassa ja voikaa ihan aikuisten oikeasti hyvin. Olen vakuuttunut, että mä olen napsinut teitin vaivat itelleni tänne :)
-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 35+1
joopas joo, aurinko on sit taas hävinny jonnekin ihan muualle!!!!!!!!!!!! Hauska kuulla et pippurimammakin voi hyvin, tai ootte ainakin vielä kasassa!
Käytiin sit eilen hakemassa liivinsuojia, siteitä ja " kuiva ruokaa" naposteltavaksi ukolle synnytyssaliin, jos taas menee miljoona tuntia niin kuin viimeksi......on nyt sit sairaalakassi pakattuna, ei nyt taatusti menee yliajalle kun kaikki on valmiina, mut eipä noita viikkoja enää paljoa ole jäljellä ja tuntuu et vasta plussasin.....
3 isoa mattoa ois vielä pesemättä, mut missäs kuivatat kun aina sataa, eikä ensi viikko lupaa yhtään sen parempaa.....
maitohamsteri ja kirppu 34 + 3
Innostuin pesemään mattoja.. Ihan tuossa meidän pesuhuoneessa, on kätevästi mies huutomatkan päässä, jos tarvitsee apua.. Taidan olla melkoinen mattofriikki, kun noita on joka lähtöön.. Suurin osa kyllä ihan puhtaita, kun olen niitä pessyt aina kun ovat likaantuneet.. Vein tuonne narulle.. Satakoon jos sataa.. Ja jos hieman ehtii kuivahtamaan, tuon ne tuonne katokseen jatkamaan kuivumista..
Nyt olisi kyllä kai tämän päivän urakka ohi.. Jo kuusi pesty..
Kiva kuulla pippurimammasta, vaikka joku oli vakoillutkin kaksplussan sivuilta hänen olevan vielä " kasassa" ..
se mun sairaalakassi edelleen tekemättä.. Mutta kun sinne tulee niin monta tavaraa, joita tarvitsee vielä monen monta kertaa, ennenkuin lähtö tulee.. Kunhan nyt itse ajoissa pääsisi sinne sairaalaan..
Meillä on täällä kovin hiljaista, ollaan miehen kanssa kaksin taas tämä viikonloppu.. Kohta tuleekin muutoksia tähän elämän rytmiin..
Menen nyt vakoilemaan, kuinka mies edistyy remontissa.. =)
Piiu ja vauva rv 36+1, la 24.8
@piiu@, älä huoli, ei mullakaan ole ollut supistuksia=) Uskoisin ainakin niin... Oon just välillä miettinyt, että kun monilla on niitä ollut, että mitä jos mä en vaan tiedä, että millasia ne on??? No, ehkä sen sitten tajuaa, kun niitä tulee. Toivon mukaan nyt ainakin viimeistään sillon, kun synnyttämään tulisi lähteä=)
Kewa -kiitos vinkistä, täytyy käydä heti tänään katsomassa, josko löytyisi. Samalla voisi vähän " vilkaista" sitä vauvan vaate osastoa...
Umalla oli kamppailua painon kanssa. Mulle on tullut nyt 9kg, eli kait suht normaalisti. Mutta oon myös jotenkin ollut todella herkillä tän painon suhteen... Välillä on just noita päiviä, jolloin ajattelee, että mies ei pysty vilkaisemaankaan synnytyksen jälkeen... sit jos joku vaikka ihan ihailee masua, että " voi kun sulla on iso maha jo" , niin jotenkin ensimmäisenä ajattelee, että se tarkoitti, että olen lihava. Tosi kummallista, koska ennen raskautta ajattelin, että sitten kyllä todella nautin olosta ja syön hyvällä omalla tunnolla mitä vain, " saa lihoa hyvästä syystä" ... Ja kuitenkin minut valtasi yli-neuroottisuus...
Mutta nyt pitää lähteä hakemaan asiakasta, hyvää viikonloppua kaikille=)
Poklo ja Papu 32+2