Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤SyysSissien loppuviikko¤¤¤

26.07.2007 |

Alkoi olla jo tuolla edellisellä pinolla mittaa niin tehdäänpä uusi. Tässä vielä linkki edelliseen

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10832910&p=1&tm…

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalakassista oli puhetta. Viimeks en sellaista laittanut ollenkaan. Oikeestaan mitään muuta en tarvinnut synnytykseen kuin neuvolakortin ja kameran (muista lisäpatterit) ja tietty miehen :). Poika syntyi illalla kymmenen aikoihin ja siitä sitten mentiinkin nukkumaan. Mies aamulla toi sitten mitä pyysin mutta eipä siellä ihmeellisiä tarvita.

Kotiintulovaatteet (vauvalle siis) laitoin turvakaukaloon valmiiksi ja mies sitten toi ne kun kotio lähdettiin. Itsellä tais olla verkkarit jalassa, en kyllä oo yhtään varma. Mulle on sattunut molemmilla synnytyksillä niin että huonekaveri on ollut tuttu jo entuudestaan niin tekemisen puutetta ei osastolla ollut vaan juttua on riittänyt. Ja eipä sielä montaa päivää mene ja päivät rytmittyy aika hyvin ruokailujen ja vieraiden mukaan.

Meillä molemmat pojat ovat kellastuneet syntymän jälkeen, esikoinen vähemmän ja kuopus enemmän. Kuopus oli vuorokauden sinivalojen alla. Oletettavaa on siis että kolmaskin tulee keltaiseksi. Sehän on alkaa nousta vasta siinä toisena-kolmantena päivänä. Meillä kuopus oli valoissa keskiviikon kun lauantaina syntyi. Siihen ollaan siis varauduttu että se nelisen päivää sairaalassa ollaan.

Tärppäämisestä oli myös juttua. Esikoinen meillä tuli vähän puun takaa, yllättäen. Mukava yllätys on ollut ;) Kuopus tärppäsi toisesta kierrosta kun yritettiin, tähtäys ole että vauva syntyisi maalis-toukokuussa ja tämä syntyi huhtikuun 10. Nyt sitten tätä kolmatta tehdessä jätin ehkäisyn pois marraskuun lopulla ja jo tammikuun alussa tehtiin plussatesti, eli ekasta tärppäsi.

Onnea avioituneille :)

Mitähän muuta piti kommentoida?? no nyt ei muistu mieleen.

Me lähdetään tästä vadelmia poimimaan ja toivotaan ettei sade yllätä.

minttupipsa rv 33+3 la 10.9.2007

Vierailija
2/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhut sen kun jatkuu ja jatkuu..

Eilenkin sain itseni pehkuihin vasta puolen yön jälkeen. Ja tänään ylös kello 8. Lisäksi yötä hauskuutti tuleva isimme, joka oli " muutamalla" poikien kanssa.. Synttäreidensä kunniaksi kaverit vei miehen sulkapalloa pelaamaan ja siitä sitten sinne muutamalle. Joo, muuten hyvä mutta, herätti minut kolmelta oksentaessa tuolla vessassa. Onneks pahaolo EI johtunut alkoholin määrästä ainakaan! Muuten oisin kiehunut kiukusta!

Mutta tästä päivästä taitaa tulla hauska - Varasin miehelle parturiajan ja nyt laitetaankin koko fleda uuteen uskoon. Mies on tyypillinen suomalainen, joka välttää viimeiseen asti partureita - sehän on rahan tuhlausta, kun voi itsekin koneella vetää siiliksi, aivan. Ja väriäkään ei ole uskaltanut kokeilla (blondausta en laske edes väriksi ;) ). Nyt se tukka rehottaa just sopivasti, saa hyvän mallin vaihdoksen ja värin :D

Alko nyt vaan jänskättää, kun meni myöhempään töihin, että menikö meidän aikataulut ihan plörinäks.. Yritän saada sen lähtemään töistä aikasemmin, niin ettei yllätys paljastu..

Isiämme odottaa myös täälllä kotona [b]Isyyspakkaus[/b], kirjeellä varustettuna, jonka saa avata illalla. Laitoinpa kuvankin: http://kuvablogi.com/nayta/523458/ Tein aika minimaalisen version, koska en halunnut sinne mitään sellasta, joka pitää kuitenkin hankkia - ihan siis vaippoja, tuttipulloja, tutteja yms. en laittanut. Eli sieltä löytyy -paketti sukkia - 3x boxerit - kasvonpuhdistusaine - Sisuja - janojuomaa - Huoltajan opas -kirja - liukuvoidetta. Vielä teen pienet lisäykset, janojuomaksi jotain energiajuomaa/ehkä alkoholiakin ja kortsuja ;D Toivottavasti saa hymyn isin huulille!

[b]Oma napa[/b] ( . ) voi vallan mainiosti! Viime päivinä on taas ottanut maha kasvupyrähdyksen ja muistuttaa olemassa olostaan entistä useammin :) Suurinosa vaatteista kinnaa jo niin että saan päänvaivaksi pukemisongelman! Etenkin kun kelit viilenee, ei ole mitään pitkähihaisia ym. Vaavi taitaa yhä useammin olla pääalaspäin(!) jos oikein tulkitsen. Mutta heittelee vielä kuperkeikkojakin, poikittainkin viihtyy. Painoa on tainnut nytten tulla yhteensä kokonaiset 10kg. Yöt on mennyt vaihteeksi pitemmän aikaa jo erittäin mukavasti! Nukun heräilemättä ja sikeästi aamuun asti, vessaankaan ei tarvitse nousta.

Jaahas, se olis lähdettävä hakemaan tytölle leikkikarhuun pattereita. Joo, äiti tekee mitä vaan lapsen hyväksi ;) Ei vaiskaan.

Niin ja edistyttiin [b]TURVAISTUIN[/b] asiassa. Parhaimmalta istuimelta vaikutti Aktan/Gracon Cosmic, mutta teki edessä istuvalle niin tukalat oltavat, että tuskin siihen päädytään. Seuraavaksi parhaimmalta vaikutti Britaxin Secura, kaltevuus hyvä pienellekkin - mutta jalkatilaa vähän.. Brion turvaistuin muistutti Aktaa/Cosmicia, mutta Aktan oli ns. parempi versio. Molemmissa sama ahtaus ongelma. Meillä siis tarkoitus vaihtaa siskon 6kk tytön kanssa kaukalo ja turvaistuin päikseen. Heillä on sitten Gracon vanhempi malli johon ei vielä 6kk uskaltaisi laittaa.. Pientä puljaamista - mutta me säästyttäisiin kahdelta turvaistuin ostokselta.

Nyt moro! Ja hauskaa päivää - täällä näyttäis ainakin olevan hieman aurinkoisempi päivä, vaikkei sateetkaan haitanneet :)

Dumle rv 32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli muutkin valvoskellut viime yönä.. En tiedä, mikä minua aamuyöstä valvotti, mutta heräsinkin sitten ihan äsken vasta, kun ovikello soi.. =)

Niin jäi pullan leipominen eilen.. Tein treffit äitini kanssa kaupungille ja päivä meni mukavasti siellä.. Kaksi lasta sitten halusikin lähteä mummilaan yöksi, ja yksi lähti kaverilleen yökylään, joten olimme miehen kanssa illan ihan kaksin.. Käytiin anoppilassa kävelyllä, saunottiin ja tehtiin hyvää iltapalaa.. Pitää nyt vielä ottaa kaikki irti noista vapaista! =)

Vauvan painoarvioista ollut kovasti keskustelua.. Itse olen tosiaan siitä onnellisessa asemassa, että mulla on asiaan liittyen vielä se yksi ultraus, ellei vauva sitä ennen ole syntynyt.. Ja olen melko varma, ettei ole.. Tai sitten tämä vauva tekee muihin nähden täyden poikkeuksen..

Pyörii tuo synnytykseen lähtö mielessä.. Osaanko nyt lähteä ajoissa.. Mies eilen sanoi, että käydään siellä sitten vaikka kymmenen kertaa turhaan, kun että jätetään liian viime tippaan.. Minulla siis yksi syöksysynnytys takana, jolloin lapsi meinasi syntyä autoon ja kaksi kertaa ollut " valmiiksi" sairaalassa kun synnytys käynnistynyt.. =)

Tänään olisi tuo neuvola.. Vaan mukava siellä on käydä, kun on mukavat terkat ollut joka kerta, vaikkakin nyt kesällä vaihtuvuutta lomien takia.. Olen niin monia " kauhukertomuksia" kuullut noista " täteistä" ..

Meillä lähtee partioleirille kaksi nuorinta lasta lauantaina.. Täytyy lähteä katsomaan, että löytyy kaikki makuupussit yms..

Ja oli ollut tuosta sairaalakassista puhetta.. Siis olen aina tehnyt itselle oman kassin ja vauvalle oman, jonka isä tuo sitten kun kotiudutaan.. Ja mulla on aina ollut oma kylpytakki mukana sairaalassa, jos ei sitä vielä ollut listalla..

Mukavaa torstai päivää!

Piiu ja 007 rv 35+6

Vierailija
5/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita, jotka oman ja vauvan kunnon mukaan aikovat kotiutua mahdollisimman lyhyen sairaalassa olon jälkeen.. Esikoisesta olin se kolme vuorokautta sairaalassa, mutta kahdesta jälkimmäisestä olen kotiutunut seuraavana aamupäivänä, kun lapset syntyneet illalla..

Laitoin kyllä esitieto lomakkeeseen taas tämän toiveen, minä kun en saa edes nukuttua sairaalassa.. =(

Taitavat kyllä nykyään aika " helposti" kotiuttaa mahdollisuuden mukaan nopsasti?

Vierailija
6/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiuko se pisti galluppia kotiutumisita?

Mulla eka Suomessa syntyny, niin oltiin se 5 vrk sairaalassa tyton valohoidosta riippuen; olisin ite paassy jo 3. pv kotiin, mutten tyttoa hennonnu jattaa yksin...oli niin laiha kirppu syntyessaan.

Kakkosesta lahdin sitten hyvissa voimin 11 tunnin paasta. Kolmosesta 6 tunnin; kun vointi oli mita parhain ja ite tympaantynyt kavelemaan sairaalan kaytavilla ees aas: molemmista mies kylla allekirjoitti ' lupauspaperin' etta omin luvin lahdettiin. Siis tarkasti lekuri meidat, mutta luvattiin heti menna takaisin jos jotain tuntuu tulevan eteen... nelosesta sitten jouduin ' odottelemaan' muistaakseni sen 10 tuntia, kun ei ollu laakaria tekemassa tarkastusta ennen sita! Huomautukseksi vaan, etta myos taalla naissa ' poliklinikkasynnytyksissa' suositaan yon yli olemista! Mutta kun mulla on seuraa ja apua kotona, enka sairaaloista tykkaa ja oma olo on ollut mainioin miksi en kotiutuisi aikaisin; vasy todella tulee vasta seuraavana paivana!!!

Yot on yhta tuskaa joka yo! Eilen ' kiehuin' sisaisesti, vaikka ilmastointi jyrrasi ja huoneessa oli miehen mukaan viileeta! Siis sisaltapain oli aivan tukalan kuumaa! Ja kun turvotuksiakin on, niin kai sita tarttis menna tarkastukseen jo gynelle; hanhan kaskikin tulla elokuun alusta ja muutama paiva sinne sun tanne? Eilen kateltiin tv:sta taas sairaaladokumenttia ja kun synnytyksia naytettiin, tuli taas mieleeni etta tuokin aika lahestyy... toivon kaiken vaan menevan yhta nopeaan ja ' helposti' kuin edellisetkin, ikaa kumminkin on taas enemman...

Mutta eipa nyt muuta

Voikaa hyvin

-levinia ja Hope rv 32+5 -

Vierailija
7/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tuli tänään tasaviikkoja taas nyt 34 :))

Maha on kadonnu jonnekkin todella alas ja mötkö ottaa kylkiluista vauhtia ja puskee alas..ei tunnu kivalta.Nyt sitten on alkanu ne alamahan menkkamaiset kivutkin:( saas nähdä kestääkö syyskuulle yhdessä kasassa kun alkuperäinen la on elokuussa.viikonloppu menee sitten isännän lapsikatraan kanssa touhutessa ne kun tulee viikonlopuksi. Mahassa menossa just jumppa tuokio alkoi heti kun laitoin housewrwckersiä soimaan :D Miten paljon teillä masukit muuten hikkaa? Täällä useempia kertoja päivässä

Vierailija
8/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt lähti just lintsille siskoni ja sen miehen kanssa,tulevat sitten joskus myöhemmin illalla kotiin.

Minä lähden kohtapuolin käymään mieheni töissä(en oo uudessa paikassa vielä käynyt)ja sitten haetaan samalla lasivitriini jonka huusin huutonetistä.

Sairaalakasseja on täällä pakkailtu.Minäkin olen omani laittanut ja sinne tuli:

-Pussukka joka sisältää,shamppoo,hoitis,sieni,suihkugeeli.

- Meikkipussi:vähän jotakin meikkejä,hiuslakka,ponnareita,dödö,rasva,hammasharja+tahna.hiusharja.

-imetys-suojia,pari vaippaa mulle.

-imetysliivit,alushousut,Vaatteet puuttuu vieläkin!

-kännykänlaturi

-vauvalle eilen ostettiin unilelu joka soi ja prinsessa" pipo" .

Mies tuo sitten turvakaukalon johon olen laittanut vauvan vaatteet valmiiksi ja tutin.

Sairaalakassin vieressä on kamera kassi valmiina mukaan lähtöön ja neuvolakortti siinä vieressä myös valmiina.

Pääasia on tietenkin että olen itse mukana ja se kortti!

Sairaalassa viipymisestä oli juttua.

Esikoisen kanssa olin 5 päivää kun oli imetysongelmia (mun molemmat tissit oli ihan ruvilla ja tosi kipeet)

Tokan kanssa olin muistaakseni 2 tai 3 päivää.

Nytkin olen ainakin yötä toipumassa ja ottamassa vielä tarjottua hoitoapua (öisin) vastaan.Kerkeen kyllä sitten kotona taas olla.

Aika menee kyllä sairaalassa nopeasti uutta tulokasta ihmeteltäessä ja kun käy vieraita.Olen osallistunut myös sairaalassa järjestettäviin " " oppitunteihin" " vauvahierontaa ym...

Kyllähän sitä vauvaa osaa jo hoidella, mutta ihan kivoja nuokin.

Dumle oli tehnyt kivan pakkauksen:))

Noista oli aiemminkin puhetta ja niin kovasti piti munkin tehdä.Viimeksi ajattelin muutama viikko sitten kun miehellä oli synttärit mutta se taas jäi;(Vielä kerkeis tehdä isyys/varpajaispaketin.

Nyt menen valmistautumaan lähtöön.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille:)

Vierailija
9/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täälläkin masussa kovasti hikkaillaan,useamman kerran päivässä ja välillä heiluu koko vatsa hikan tahdissa,,Voi pieniä;/

Vierailija
10/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän muistella, että mistä täällä on ollut juttua... Kotitöistä puhuttiin ainakin jossain vaiheessa. Meillä on aiemmin tehty kaikki noin suurin piirtein tasan/periaatteella se tekee, kuka ehtii. Nyt sitten, kun mulla alkaa tuo väsy jo painaa työpäivän jälkeen, niin ollaan sovittu miehen kanssa, että minä teen ruuan ja hän hoitaa kaiken muun. Varmaan sitten, kun äippäloma alkaa, teen enemmän kotihommia, mutta nyt tuntuu, että ihan riittävästi tuossa, että saa nuo työt hoidettua. Vaikka eipä tuo ole mitään vaatinutkaan:)

Sairaalakassia oon ite myös miettinyt, että mitä sinne pitäisi oikein pakata... Hyvä, että tehdään listaa! Tosin vielä en oo aloittanutkaan pakkaamista, vaikka mies sitä jo yhtenä päivänä tivasi, kun oli lukenut tuosta isien " odotuskalenterista" , että pitää käskeä rakasta pakkaamaan kassi;)

Mitäs sit... Hikasta kyseli joku, täällä on ainakin melkeinpä joka päivä hikkaa mahassa. Hassua kun hikka tuntuu nyt liki samalta kuin pari-kolme kuukautta sitten vauvan potkut:) Niin se vaan kasvaa... Luin muuten myös Pirkasta sen jutun siitä keskosesta, aivan uskomatonta, että on selvinnyt hengissä, siinä on ollut paljon enkeleitä mukana***

Muutkin on valitellut nukkumista, mikähän vaihe tämä on? Mulla on ollut tällä viikolla iha ihmeellisiä öitä, kun oon nukahtanut ihan normaalisti, mutta herännyt sit keskellä yötä ja pyörinyt jonkun tunnin... Työkaverit meinas, että harjoittelen jo imettämistä varten...:) Onneks enää reilu pari viikkoa töitä=) Huomenna on vasta haastattelut mun sijaisista, eli vaikka asiasta hyvissä ajoin ilmoitettiin, niin ei sille tämän nopeammin mitään ole tehty...

Raivostuttavaa, kun tää mun maha on kasvanut todella ylös. Oon jo yhtä ympärysmittaa isommat rintsikat ostanut, mutta ei tunnu riittävän... Tänään töistä tullessa junassa oli vaan pakko avata ne, kun ahdisti niin sikana, tuntu het, ettei saa kunnolla happea... Onneks oli sellaset vaatteet, ettei ne päälle päin näkyneet:) Jotenkin sit tuntuu niin turhalta ostaa millään hirveen isolla ympärysmitalla, kun ei tiiä, että vieläkö tämä tästä kasvaa (siis mahahan kasvaa, mutta kasvaako suoraan tuosta tissien alta), eikä niille sitten enää ole käyttöä synnytyksen jälkeen. No, toisaalta sitten isompia alushousuja ei ole tarvinnut ostaa, kun tuo maha täällä ylempänä kasvaa (vaikka ne housut ois kyllä halvempia kuin liivit...:))... Imetysliivitkin pitäisi ostaa tai ainakin parit, mutta mistäs tässä nyt tietää, että millä ympärysmitalla... Miehelle purnasin tuosta " juna-aksidentista" , niin hän oli sitä mieltä, ettei kannata pitää ollenkaan rintsikoita, laittaa vaan pakastepussit tissien ympärille, että jos maitoa sattuu valumaan...:// !!! Blah, miehet... Yrittävät olla todella vitsikkäitä... Mua ei kyllä naurattanut, varsinkaan, kun en ensin tajunnut, ettei se ollut tosissaan...;)

Mutta, illan jatkoja täältä päin, huomenna alkaa taas viikonloppu!!! =)

Poklo ja Papu 32+1 (taas uusi viikko=))

P.S. Meni tänään vähän pasmat sekaisin, kun mies kertoi, että hänen työkaverilleen oli ennustettu ultrassa 90% poikaa ja tyttö oli tullut... Meillä kun oli se 51% ennustus tytöstä ja tyttöä tässä ollaan koko ajan odotettu=) Että mitenhän tässä nyt sitten käykään...

Vierailija
11/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin sitten neuvolakäynnillä ja kas kummaa neiti olikin pyörähtänyt raivotarjontaan...jaa, että missä välissä..vaikea sanoa, kun kovin aktiivisesti on viime aikoina möyrinyt ja vannon, että vielä edellisenä yönä neidin jalat pahoinpiteli mun virtsarakkoa säälimättömästi. Anyway, nyt kuten edelliselläkin kerralla (jolloin neiti vielä perätilassa) tarjonta vielä tarkistettiin ultralla ja näin oli uskominen, että pää on alhaalla. Meillä on neuvolassa siitä ihana tilanne, että siellä on ultralaite käytössä. Ei kuulema ole mitenkään itsestäänselvyys kaikkialla.

Virtsasta löytyi proteenia (yhdellä plussalla vain) ja turvotus lisääntynyt. Painoa oli tullut nyt 800g/viikko. Painon nousu nyt yhteensä 9kg. Verenpaineet kuitenkin edelleen alhaiset, eikä toksemian muita merkkejä havaittavissa, joten no hätä. Kuitenkin sovittiin, että käyn nyt kontrollikäynneillä kerran viikossa.

Verensokerit vain 3.8, joten sillä rintamalla kaikki paremmin kuin

hyvin. Hb oli jopa noussut 111, kohdunpohjan korkeus 35cm. Isoa vauvaa tännekin veikkaillaan edelleen. 8.8 on sitten se aika äitipkl.lle, jossa kokoarviota ja synnytystavan, sektion ajankohdan suunnittelua. Kuukauden kuluttua meillä todennäköisesti saattaa jo pieni pirpana olla maailmassa. Hui! Aika rientää, täytyy minunkin se sairaalakassi viimein pakata.

Löysin muuten tuosta paikallisesta Anttilasta sitten ne harsot, joita kaipailin. 12 kpl/11.90e. Lisäksi ostin vielä sieltä pinnasänkyyn muovitettua puuvillafroteeta 110cm/60cm patjansuojuksen. Hinta 11.95e, todennäköisesti jostakin muualta olisi saanut edullisemmin, mutta en enää jaksa lähteä Ikean reissulle tai ylipäätänsä minnekään kotikaupunkia kauemmas, joten otin sitten sen mukaani hintaa ajattelematta.

Ystäväni jatkoi tänään kesälomareissuansa eteenpäin. Huomenna taas tulee työkeveri lastensa kanssa kylään ja ensi viikolla lisää vieraita. Ihanaa, kun ihmiset aktiivisesti ovat yhteydessä ja haluavat nähdä vielä ennen vauvan maailmaan tuloa, mutta jotenkin huomaan nyt väsyväni jo paljon nopeammin ja jopa kaipaavani hengähdystaukoja, vaikka siis seurasta nauttiikin. Mies lähtee näillä näkymin reissuun ensi viikolla ja tietty on hauskaa kun välillä on kotona aikuistakin seuraa. Katsotaan nyt miten tuo ensi viikko tuossa sujuu ilman miestä. Eiköhän ihan hyvin.

Itse lisäisin siihen sairaalakassiin vielä suklaan ja mahdollisesti pepsi maxia, jotka mun ehdottomia himoja :) Kaikki muu oleellinen olikin jo mainittu.

Haikarapolska ja neiti masukki 34+3

Vierailija
12/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudesta tyylistä, sekä Isyyspakkauksesta, eli nappiin meni yllätykset!

Sairaalakassi -aiheeeseen palaan taas. Mulla on tavoitteena, että mahdollisimman vähän mukaan. Vain tarvittavat hygienia -tarvikkeet. Oman vaatetuksen katson varmaan valmiiksi kotiin, sekä vauvan kotiutumisvaatteet - jotka mies sitten tuo myöhemmin. Samoin mies kyllä osaa toimittaa (tai joku muukin) sitten muita juttuja, viihdykettä tai vaikka suklaata :) Tosin tuli mieleen että etenkin jos lähtö on yöllä, olis miestä varten hyvä olla jotain juotavaa/naposteltavaa. Itse sairaalakassin pakkaan vasta ihan lähellä H-hetkeä - suurimman osan nappaan sitten lähtiessä vasta kassiin. (jääkaapinoveen vaan muistilappua mitä pitää muistaa pakata)

Ja onhan se mietittävä esikoisen hoitokamppeetkin! Muutamat varavaatteet voi jo valmiiksi johonkin reppuun pakata.

Toivottavasti pääsee sairaalasta kotiutumaan mahdollisimman nopeasti. Senhän näkee sitten mikä on fiilis. Onko väsynyt vai energinen? Miten synnytys mennyt jne. Kyllähän ne päästää kotia piankin, kun vaan kaikki on hyvin sekä äidillä että vauvalla :)

Poklo - Must tuntuu kans nyt että maha on tosi korkealla! Aushousuja tosiaan ei ole tarvinnut isompaan kokoon vaihtaa. Mutta eipä ole tarvinnut suurentaa rintsikoiden kokoakaan.. Näin se oli esikoiseltakin - toiset kutsui sitä tippuvaksi hedelmäksi, kun on niin irrallaan muusta kehosta. Lopussa kun vielä laskeutuu, näyttää siltä että irtoaa ihan kohta ;)

Tosi hankala jo istua tässä koneella :/ Meillä kun vielä on tämä pöytä yhtä korkea tuolin kanssa, eli ns. olohuoneenpöytä on kannettavan alustana!! Huh, painaa ja vauvakin myllää..

Väsy jo painaa. Kauhea härdelli ollut koko viikon, mutta huomenna ollaan ihan vaan kotona! Nukutaan niin pitkään kun nukuttaa ja otetaan chillisti :D

Aloin just miettimään että la:aan on tosiaan enää 8vkoa! Pitäis tehdä loput hankinnat, ahdistaa jos ne jää viime tippaan. Ja tuntuu että jaksaako sitten kohta enää kierrellä kaupoissa, etsimässä oikean sävyistä lakkia tmv. ;) Tai sitten jaksankin, etenkin kun esikoinen menee eskariin ja mies aloittaa opiskelun. Sitten alkaa tämän mamman oma aika :)

Mutta öitä!

Vierailija
13/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tietää miten hän voi ja jaksaa? Joko pienokainen on maailmassa?

Kovasti on ollut mietteissä viime aikoina...

Vierailija
14/56 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikainen käynti kaksplussan syysmassujen sivuilla ja löytyihän siletä viestiä Pippurimammalta. Kasassa vielä edelleen :) !

Tarkempia tietoja jokainen voi lukea itse sieltä.

Vierailija
15/56 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Lindexissa on ainakin n. vuosi sitten ollut myynnissä nn. rintsikoiden jatkopaloja, 3kpl pakkaus (ihonvärinen, musta ja valkoinen), muistaakseni n. 4-5 euroa maksi. Esikoisen aikana oli itsellä käytössä, käteviä, ei myös halunnut ostaa uusia rintsikoita...

Vierailija
16/56 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listahiljainenkin yrittää taas aktivoitua pikkuhiljaa ;o)

Kesä on mennyt kamalalla tohinalla lasten kanssa puuhatessa kaiken näköistä. Tietokoneella ennättää käydä kuulumisia lukemassa, mutta omat kirjoittelut on jääneet luvattoman vähiin. Tuntuu ettei mitään erikoista ole tapahtunut, vaikka ainahan sitä jotain pientä ;o)

Sairaalakassista oli puhetta: Meillä sairaalaan on tunnin ajomatka, joten sairaalakassi pitää lähtiessä kasata. Viime torstaina otin varaslähdön ja jouduin kiireellä sairaalaan ja puolet tavaroista oli kotona :-( Eli kylläpä kassin saisi nyt ajatuksella pakata että tosipaikan tullen se kassi lähtisi sitten matkaan! Joskohan ihan tänään sen pakkaisi... Itse ehdottomasti tarvitsen mukaan mm. lukemista, hiusharjan ja renksuja, hammasharja ja tahna, shampoo ja hoitoaine, hajusteeton deodorantti, huulirasva, liivinsuojia ja parit liivit, kyniä, ristikkolehtiä/sudokuja, rahapussi, pientä makeaa masis-hetkiin =) Kotiutumisvaatteet ja vauvan vaatteet mies voi sitten tuoda kun tulee hakemaan sairaalasta tai tulee käymään vierailulla.

Jouduin siis viikko sitten torstaina kiireellä sairaalaan. Keskiviikkona sairastuin kuumeeseen ja torstaina oli olo niin huono että piti lähteä päivystykseen. Lääkärissä havahduin kuitenkin että supistuksiakin tulee noin 4 minuutin välein. SIitä kiireellä äitipolille ja taksilla sairaalaan. Sairaalassa vauvan sydänkäyrissä oli vuoroin kiihtymisiä (lähelle 200) ja laskuja (alle 100) ja synnytyssaliin jouduin supistustenestotippaan ja sydänkäyrille. Ottivat jos jonkinmoisia verikokeita ja selvisikin että minulla on kohtutulehdus. Antibiootit suoneen ja myöhään illalla pääsin osastolle, kun vauvan vointi vähän tasoittui. Kortisonipiikin antoivat myös, jos raskaus jouduttaisiin purkamaan. Perjantai meni itsellä ihan horteessa. Lähes tauotta otettiin vauvan sydänäänikäyrää kun siinä oli voimakkaita sykkeenlaskuja. Vauva liikkui kuitenkin vilkkaasti, joten tilannetta päädyttiin vaan seurailemaan. Onneksi minun tulehdusarvojen alettua laskemaan ja kuumepiikkien vähentyessä alkoi vauvankin olo mahasa kohentua ja vauva kasvaa edelleen mahassa! Tiistaina kotiuduin sairaalasta kera antibioottien, jotka menevät nyt onneksi jo suunkautta. Reilun viikon päästä on sitten kontrolli äitipolilla. Supistukset alkoivat avaamaan kohdunsuuta ja kaula lähes hävisi. Kotiin pääsin sillä puheella että supistuksista heti takaisin. Minulla kun ei muutoksia kohunsuulla ole tapahtunut kuin supistusten avulla! Mutta olipa vain reissu.. Onneksi kaikki näyttäisi nyt olevan hyvin!

Meilläkin vauva on jossakin vaiheessa pyörähtänyt perätilaan ja siellä istuskelee kohdussa hyvin tyytyväisenä. Jospa ymmärtäisi pikapuoliin pyörähtää " oikeinpäin" kun vauvasta on isoa ennustettu ja alatiesynnytys kuitenkin minulla ajatuksissa! Tosin lääkäri jo sanoi, ettei 4kg painoarviolla alatiesynnytystä kannata vakavasti ajatellakaan. No onneksi on vielä aikaa ja synnytystapa päätetään vasta lähempänä laskettua aikaa, jos ja kun toivottavasti vauva nyt kohdussa kasvaa viimeisiin päiviin asti!

Mukavaa alkavaa loppuviikkoa!

Hatttara ja masu rv31 ja lapset 99, 01, 04, 06

Vierailija
17/56 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä et hattaralla ja pikkuisella on nyt kaikki hyvin! Ei muuta kuin rauhallisesti loppuaika!

Mulla taas väsynyt olo. Uni ei meinannu tulla millään ja hyvin sain nukuttua vain noin 5-6 tuntia. Sen jälkeen selkä piti huolen, et uni ei ollu nautittavaa. Ja nyt on taas sitten pääkipeä samoin kuin tuo selkä...

Mä stressaan taas ihan mielettömösti tätä mun painoa. Mulla tullu lisää jo n. 15 kiloa! taidan olla ainut jolla näin paljon tullu. Ja vielä kun mun painoindeksi oli ennen odotusta 26 niin ei oo hyvä juttu. Nyt vaan koko ajan murehin painoa ja ulkonäköä. Mitä uskallan syödä vai syönkö ollenkaan. Välillä itken ku ajattelen et mies ei synnytyksen jälkeen ees pysty kahtoa muhun, ja et jättää mut kokonaan.

Ei auta miehen vakuuttelut yhtään. Mulla ollu aika kauan ogelmia painon suhteen. Muutamia vuosia sitten laihutin n 25 kiloa. Ennen raskautta mulla olikin n 12 kiloa tullu takasin. Ja bulimia oireitakin mulla ollu. Inhottaa näin raskaana stressata,kun vaan haluais nauttia raskaudesta. Varsinkin kun lapsi on niin odotettu ja toivottu!

Välillä olo on hyvä ja annan piu paut ajatuksille ja syömiselle. Mut välillä iskee näitä epätoivon hetkiä.... Onneks näitä ei oo joka päivä.

Tuli nyt vaan tällanen valitusviesti. parempi lopettaa ja jatkaa, kun on parempi mieli.

Uma81 33+0

Vierailija
18/56 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan.. Vaihteeksi oikein hyvinnukuttu yö takana.. Menee näköjään joka toinen yö hyvin ja joka toinen hyvin huonosti nukkuen.. =)

Eilen oli neuvola.. Umako se tuosta painosta kirjoitteli.. Kyllä.. Täällä on myös nyt tullut yhteensä se 15kg lisää painoa raskauden alusta.. Mikä kyllä näkyy pepussa ja reisissä.. Eipä nuo " tätit" ole neuvolassa asiasta mitään maininneet, kun mulla oli tuo paino indeksi alussa 21, mutta enpä nyt enää montaa kiloa itselleni haluaisi.. En ole koskaan aiemmin ollut näin " iso" .. Mutta uma, murehditaan sitten kun vauvat maailmassa.. =) Serkkuni omassa neuvolassaan saa kuulla kovasti tuosta painon noususta.. Kokee, että käy jossain painonvartioissa neuvola kerroillaan, kun siellä kuulema keskitytään ainoastaan hänen painon nousuun.. Eipä kiva..

Mieheni sitä paitsi on sitä mieltä, että on hyvä, että saan hieman ylinmääräistä ympärille, jotta on vararavintoa imetystä silmällä pitäen..

Mittari siis tosiaan pompahti näyttämään lukemaa 79 kg!!

Verenpaine ekalla mittauksella hieman koholla, mutta pissi oli puhdas.. Lupasin kuitenkin mitata myös kaverilla käydessäni verenpaineen, kun oli siitä hieman huolissaan.. Mutta toksemia epäily ei sinänsä ole kun ei ollut kun pientä päänsärkyä eilen ja sitten noi paineet.. Ehkä ihan vaan yöllisestä valvomisesta..

Sf mitta 33 cm ja edelleen kaveri pötköttelee samassa asennossa kuin ultrassa oli.. Raivotarjonta, selkä vasemmalla puolella ja kenkää antaa oikealle..

Muutoin oli vähän " yhtä tyhjän kanssa käynti" .. Kesä sijainen, joka hieman " nyhverö" .. Ei oikein tiedä mitä tekee ja sanoo.. No, en valita..

Vai on se haikarapolskan vauva kääntynyt huomaamatta raivotilaan.. =) Yölläkö heittänyt ympäri, kun et ole huomannut? Vikkelä neiti..

Sain tosiaan sen vauvankassin pakattua toissapäivänä.. Oma sairaalakassi laittamatta.. On niin kovasti kaikkea puuhaa ja touhua, ettei muka ehdi.. Ja iltaisin ei jaksa.. No, kohta alkaa lasten koulut, niin olen päivät täällä yksin..

Eilen vihdoin sain leivottua keskimmäisen kanssa niitä pullia.. Ei hyvä painoa ajatellen, mutta maistuipas hyvältä.. =)

Tänään vien kaksi lasta isälleen ja yksi lähtee leirille.. Pienin menee myös leirille maanantaina.. Kun nyt ei sataisi hirveästi vettä, kun nukkuvat teltoissa..

Mukavaa perjantaita kaikille..

Vierailija
19/56 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinas tulla eilen illalla lähtö synnärille, siivoilin aamulla tytön kanssa ja olo olikin tosi väsyny iltapäivällä...lähettiin, onnekis koko perheen voimin kävellen puistoon ja kun päästiin sinne, kappas, alkoo supistamaan kunnolla, ei ollu enää mitään harjoitussupistuksia!!!!!!!! Mies oli jo lähdössä hakemaan autoa. mutta ei luonto antanu periksi vaan laahustin kotiin....kolme tuntia kaiken kaikkiaan kesti, sattu jopa pienen pieni asentojen vaihto, kävekystä puhumattakaan!!!! supparit ei vaan ollu ihan säännöllisiä, mutta muistupa mieleen miten paljon voikin sattua!!!!

Ja mies kyseli sairaalalaukkua ja kun sitä ei vielä ole, tokas, et tänään sen on oltava valmiina ja kaupasta haetaan puuttuvat tavarat....tais raukka säikähtää. Yö menikin sit valvoessa ja muutaman kerran kaveri puski päällä niin et meinas pissat tulla housuun, ei kiva.....ja esikoisesta olin vielä viikolla 39 erään kamppailulajin apuohjaajana ja ei tuntunu missään, tietty mulle ei tehty mitään mut olin liikkessä ja neuvomassa koko ajan, nyt ei puhettakaan....

jahas, jos lähtis ettimään päivävaatteita et päästäs ulos kun on näin hyvä ilmakin.

HATTARA, onneksi kaikki on hyvin

maitohamsteri ja kirppu 34 + 2

Vierailija
20/56 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kaikilla muilla paitsi minulla (?) olevan supisteluja jne.. Ottakaahan nyt mammat rauhallisesti!!! =)