Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saiko ostajat rahansa takaisin/tilaamansa tuotteet fashionkidsistä?

26.07.2007 |

Sivuilla kun ei ole tapahtunut yhtään mitään, niin jäin miettimään kuinka näiden tilauksien/rahojen palautusten kanssa kävi? Toimiiki tuo putka vielä? Itselle jäi fiilis, ettei sieltä uskalla enää tilata.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltaisi.

Vierailija
2/36 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas sitä samaa ihmettelyä, kun rahojakaan ei tilitoimisto ole palauttanut. No, henkilö lupasi, että viimeistään maanantaina eli tänään pitäisi rahojen olla tilillä. Ei ole tähän kellonaikaan mennessä näkynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin koetin tänään soittaa, muttei kukaan taaskaan vastannut. Millähän logiikalla vastaavat puheluihin!

Vierailija
4/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvisti, että firmasta on jätetty konkurssihakemus huhtikuun lopulla tänä vuonna.

Vierailija
5/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta tiedosta! Kun kävin tuola poistomyynnissä, myyjä vakuutti että firma ei ole konkassa. Vastasivat tänään puhelimeen kun soitin vieraalla kännykällä. Oli kuulemma JUURI EILEN etsinyt tilinumeroani että voi maksaa, lupasi tänään maksaa. Sitten kun tullut tililleni niin pyysi soittamaan uudelleen jotta voi hakea loput palautukset (jotka lupasi hakea jo huhtikuussa). Kuuntelin taas hyväuskoisena kun omistaja vetosi taas tilitoimistoon, kiireisiin ym. konkasta ei muistanut mainita. Puhelun loputtua vasta tajusin että minua oli taaskin varmasti vaan vedätetty ja yritin soittaa samasta numerosta uudelleen sopiakseni että tuon vaatteet ja haen rahat itse huomenna poistomyynnistä, niin puhelimeen ei enää vastattu. Laiton viestin asiasta ja tällä viikolla menen käymään, taas, mutta nyt en enää nössönä yksin.

Kiitos vielä kun laitoit tietoa että firma konkassa, itse en osannut/huomannut tarkistaa.

Vierailija
6/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun kysyin, miten asia on edennyt, vastattiin että se on ilmoitusvaiheessa. Helsingin kokoisessa kaupungissa asioiden käsittely kestää ja ihan oikein sanoivat siellä poistomyynnissä, että firma EI VIELÄ ole konkassa. Nämä konkurssihakemusasiat ovat julkista tietoa ja pesänhoitajalta voi kysellä sen etenemisestä.

Koska konkurssihakemus on jätetty, kyse on huomattavista maksuhäiriöistä. Pelkäänpä, että meidän tavallisten asiakkaiden muutaman sadan euron saatavat jäävät kyllä saamatta :(

Vierailija
7/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta mun mielestä kenenkään konkurssit ei tänne kuulu koko maailman luettavaksi päivämäärineen.

Vierailija
8/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää konkurssihakemuksen, se on sama kuin konkurssi. Käräjäoikeus määrää pesänselvittäjän. Joten tuo olisi hyvä selvittää kuka on pesänselvittäjä tai mahdollisesti nimetty pesänhoitaja ja ottaa häneen yhteyttä ja ilmoittaa saatavansa. Kannattaa tsekata käräjäoikeudesta kuka on pesänhoitaja.

Jos konkurssihakemus on jätetty, niin yrittäjä ei voi enää itse myydä pesän tavaroita. Konkurssihakemus tarkoittaa sitä, ettei yrittäjä enää hallitse yritystä vaan pesänhoitaja hoitaa konkurssipesää. Yrittäjä ei saa realisoida pesän omaisuutta.

Vierailija
9/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oli yllättävää että heidän nettisivuille oli ilmestynyt paljon lisää vaatteita. Ainakin kaikki Ticketin vaatteet mitkä heillä on ollut kevään mittaa myynnissä, ja sitten poistuneet (loppuneet) on tullut takaisin sivuille myyntiin?

Vierailija
10/36 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

m@isy:

En tiedä muista, mutta mun mielestä kenenkään konkurssit ei tänne kuulu koko maailman luettavaksi päivämäärineen.

Vierailija
11/36 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

m@isy:

Hyvä vaan, että asioista kerrotaan ja pidetään toisia ajan tasalla. Varsinkin tällaisessa tapauksessa, jossa moni jäänyt ilman rahojaan. Ja osa palstailijoista vielä suunnittelemassa uusia ostoksia...

Konkurssit ovat julkista tietoa, joten kenenkään yksityisasioiden julkistamisesta ei ole kyse. Tämäkin kyseessä ollut firma on osakeyhtiö. Esim. nimeltä mainitsemattomassa talouslehdessä julkaistaan säännöllisesti maksuhäiriöitietoja, saneerauksia, konkursseja...

Vierailija
12/36 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menin verkkonpankkiin maksamaan laskuja. Nyt oli Fashionkids palauttanut kaipaamani postimaksun. No eihän tuossa kestänytkään kuin muutaman kuukauden...

Vierailija
13/36 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

masunasu:

m@isy:

Hyvä vaan, että asioista kerrotaan ja pidetään toisia ajan tasalla. Varsinkin tällaisessa tapauksessa, jossa moni jäänyt ilman rahojaan. Ja osa palstailijoista vielä suunnittelemassa uusia ostoksia...

Konkurssit ovat julkista tietoa, joten kenenkään yksityisasioiden julkistamisesta ei ole kyse. Tämäkin kyseessä ollut firma on osakeyhtiö. Esim. nimeltä mainitsemattomassa talouslehdessä julkaistaan säännöllisesti maksuhäiriöitietoja, saneerauksia, konkursseja...

Niin siis Kauppalehdestä. Minusta myös tuo m@isyn kommentti oli ihan hassu. Hyvänen aika sentään. Totta kai nämä ovat julista tietoa ja hyvä vaan, että tämän palstan kautta tieto leviää.

Vierailija
14/36 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkurssi jututkin on niin ja näin. Jos yrityksellä ei ole rahaa ja saatavat on pieniä, niin konkurssikin jää tekemättä jos tosiaan rahaa ei ole. Jos hakija on itse yrittäjä, niin yrityksellä täytyy olla varaa/realisoitavaa, jotta oikeuskulut saadaan maksettua. Jos taas hakija on velkoja, niin velkojalla on oltava paljon saatavia ennen kuin kannattaa leikkiin ryhtyä. Markka-aikaan tuo maksoi noin 6000mk, nykyään varmaan jotain 2000¿, joten ihan pieniä saatavia ei kukaan lähde hakemaan.

Mahtaakohan tuo varaston tyhjennys olla vielä ihan itse yrittäjän käsissä? Sille joka oli sitä mieltä, että asioista pitäisi vaieta ja ne ei tänne kuulu. Totta hemmetissä tuollainen tänne kuuluu. Jos on nettikauppa mihin maksat tyhjästä, etkä saa vastineeksi mitään ja rahoja ei palauteta, niin totta hitossa pitää laittaa rumpu soimaan ettei muut laita rahojaan tyhjään! Minäkin teen helposti 500-1000¿ nettitilauksia vaatekaupoista, joten kyllä minua ketuttaisi jos maksaisin tyhjästä! Tuollakin nettikaupalla kuitenkin sivut auki ja joku voi parhaillaankin siirtää rahojaan heille!

Vierailija
15/36 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, saako tällaista edes tehdä, että jatkaa tavaroidensa myyntiä, vaikka konkurssihakemus on jätetty? Itse tilasin vaatteita sieltä muutama päivä tuon konkurssihakemuksen päivämäärän jälkeen. Ja kyllä on selityksiä riittänyt, kun olen kysellyt tuotteiden tai vaihtoehtoisesti rahojen perään.

Vierailija
16/36 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

konkurssi-ilmoituksen jälkeen, mutta silloin pesänhoitaja valvoo, että maksut tulevat konkurssipesälle. Konkurssimenettelyllähän pyritään turvaamaan velkojien saatavat. Eli itse yrittäjä ei voi tuotteita myydä ellei sitten toimi pesän lukuun pesänhoitajan valvonnassa.

Mutta valitettavan usein on ollut yrittäjiä, jotka ovat omin oikeuksin realisoineet pesän omaisuuden muualle kuin yrityksen tileille ja velkojat ovat jääneet ilman saataviaan.

Näissäkin Fashionkidsin kirjeissä pitäisi siis lukea konkurssipesän realisointi ja ainakin tuonne nettisivuille pitäisi päivittää että yritys on haettu konkurssiin.

Vierailija
17/36 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, mutta konkurssipesässä pitäisi olla jotain realisoitavaa, että kattaa edes nämä konkurssiin hakemisen oikeuskulut...ei taida muutamasta vaatteesta enää hullua hurskaammaksi tulla. Pesänhoitajakaan tuskin saisi palkkaansa.

Minun villi veikkaus on, että konkussihakemus on jäänyt varojen puutteen vuoksi kesken ja yrittäjä itse jatkaa yrittämistä. Maksaa velkojille tai sitten ei maksa. Vaikea tietysti rueta asiaa puimaan, kun ei tiedä faktoja.

Vierailija
18/36 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitanpa minäkin oman osani tähän pakkaan. Jos yritys olisi ajettu konkurssiin ja pesällä olisi hoitaja, niin luulisi viestissä ja sivuilla olevan tieto KONKURSSIMYYNNISTÄ! Konkurssipesän tyhjennys yms.

Mitä tuohon luvallisuuteen tulee, niin jos yritys olisi ajettu konkurssiin. Pesälle tulisi hukkaamiskieto yms. jos yrittäjä tässä vaiheessa yrittäisi myydä omaan taskuun ja hukata pesän omaisuutta, niin se olisi jo petos ja silloin aletaan puhumaan linnatuomioista. Jos konkurssihakemus on jätetty, mutta varattomuuden takia se ei ole edennyt mihinkään. Yrittäjä jatkaa bisneksiään ja niihin on vaikea puuttua...

Vierailija
19/36 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta minäkin olin tänään saanut rahani maaliskuun palautuksesta! En olisi ikinä uskonut! Nytkin luulin että lupaa vain etten mene käymään uudestaan poistomyynnissä. Nyt on enää palautuksia (180¿) jotka vielä minulla kun en uskaltanut lähettää kun ei edellisestäkään ollut rahoja kuulunut. Pitää miettiä/katsoa mitä niitten kanssa tekee. Olen tosi iloinen tuosta rahasta, mutta en nyt kyllä heti ryntää firmasta mitään tilaamaan.

Vierailija
20/36 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin varoittaa minäkin kyseisestä firmasta! Palautin maaliskuussa paketin eikä rahoja ole vieläkään tullut. Puhelimeen ei tosiaan vastata, eikä viesteihin. Silloin kun olen eri numeroista soittanut tai pyytänyt miestäni ym. soittamaan niin silloin on puhelimeen vastattu ja luvattu hoitaa pikimmiten. Menen huomenna " ystävä" myyntiin rahojani peräämään. Kulutajasuojeliaan olen ajatellut ottaa yhteyttä mutta kun myyjä on aina luvannut heti hoitaa...tämän käynnin jälkeen kyllä otan jos nyt mitään tulosta.

Kiitos teille kun olette kirjoitellut asiasta tänne niin tiedän etten ole ainoa joka rahojaan odottaa (yli 300¿) ja hyvänä varoituksena kaikille!