Hug a bub kantoliina - kehukaa/haukkukaa
Moi!
Olen miettinyt pitäisikö hankkia tällä hetkellä pari viikkoiselle vauvallemme kesäksi kantoliina ja tää Hug a bub tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta. Olisi tarpeen kesällä esim. mökillä jossa paljon olemme, että saisi kädet vapaiksi. Mutta...tuleeko sittenkään käytettyä, kun on aika kalliskin? Ei ole aiempaa kokemusta liinoista. Kertokaa mielipiteenne ja kokemuksenne! Hyvät ja huonot.
Kommentit (15)
että miksi on huono puoli, jos liina ei ole kotimainen?
Itselläni on ollut tuo Hug-a-Bub, ja olen ollut tyytyväinen. Ei ole kokemuksia muista liinoista. Mutta tosiaan en ymmärrä miten kotimaisuusaste liittyy liinan hyvyyteen, kyllä niitä lapsia osataan kantaa kantoliinassa muuallakin kuin Suomessa :-)
Outoa ajatella, että on ihan sama kuka ne rahat saa..... Jos kerran ihan sama niin miksi käyttää/syödä mitään kotimaista? = Kellään ei ole täällä kohta työtä....... Anteeksi OT, mutta oli pakko tarttua kun se nyt ei ole ihan sama mihin ne rahansa lähettää.....
Hommasin 1,5 v sitten vauvalleni Babyidean kirpparisivujen kautta hyväkuntoisen trikoisen IsoHali-kantoliinan, tummansinisenä. Se on varmaankin kantoliinamaailman Lada. Ei trendikäs millään muotoa, mutta kannoin sillä lasta yli puoli vuotta päivittäin ja hyvin täytti tehtävänsä.
En ole Hugalla koskaan kantanut, joten varsinaista vertailua en voi tehdä. Mutta sen verran liinamaailmaan sukeltaneena voin sanoa, että liinojen suhteen pätee minusta sama kuin tavaramaailmassa yleensä. Merkistä ja trendikkyydestä saa maksaa, vaikka samankaltainen paketti olisi tarjolla pienemmilläkin kustannuksilla.
Trikooliinoissa on toki paksuudessa eroa, mutta väittäisin Suomen kesässä pärjäävän ihan tavallisella trikooliinalla, ei tarvi olla ohuen ohutta. Makukysymys.
Ehkä minun keskeinen sanomani on kuitenkin, että kannattaa miettiä on ko järkeä hankkia kalleinta/kallista liinaa ja onko pakko ostaa uutena. Olen ostanut kaikki liinani 5 kpl käytettynä ja priimaa tavaraa ovat olleet.
Oman vauvan kantaminen on aivan mahtavaa, joten antoisia hetkiä teille, päädyitpä mihin liinaan tahansa.
ymmärrän näkökantasi, ja olen jopa samaa mieltä. Käsitin vain alkuperäisen kysymyksen asettelun siten, että tiedusteltiin nimenomaan liinan laatuun/käytettävyyteen liittyviä asioita. Siihen ei minusta liinan alkuperämaa vaikuta puoleen eikä toiseen. Paitsi että usein ulkomailla tehty on jopa laadukkaampi kuin suomalainen, enkä nyt tarkoita tällä nimenomaan kyseessä olevaa liinaa :-)
Itsellä oli esikoisella alkuun huggis, kun en muihin silloin törmännyt. Hyvähän se on, ei mitään moitetta. Mutta vastaavanlaisia kotimaisiakin on paljon edullisemmin. Esim. Kimperin liinoissa on vastaavanlailla tasku on on yhtä kapea ja ohut. Ja on reippaasti halvempi. Kuopukselle ostin Kimperin. Itse tykkään kannattaa kotimaista työtä :)
Meillä toukovauvalle hankin aluksi tuon Hugan, tosin vauva viihtyi alkuun vain kantopussissa. Opettelun jälkeen alkoi viihtymään myös pystyasennossa, mielestäni kehtoasento oli Hugalla (kapeudesta johtuen) jotenkin heppoisen oloinen. Tämä vain oma (aloittelijan) mielipiteeni, tiedän monien käyttävän Huggaa vastasyntyneellä kehtoasennon sitomiseen.
Ostinkin toiseksi liinaksi Baby Bundlerin, joka leveämpi ja paksumpi. Tällä sai mainiosti sidottua kehtoasennon ja Buddhan (naama eteenpäin), Buddha olikin tosi suosittu meillä muutaman kuukauden ajan tutuissa ympyröissä.
Mutta jos minulla olisi ainoana liinana ollut tuo Babu, olisi kantaminen varmaan jäänyt kesän lämmöillä aika vähälle koska se on todella paksu liina ympärille kiedottuna. Minulla oli alla vain ohut trikoopaita, mutta liina ja vauva lämmittivät niin että yleensä oli aika lämmin vielä syksyn viileillä varsinkin sisätiloissa. Huggis tosi loistava koska on niin ohut ja kapea, mukava päällä!
Vertailin noita liinoja mistä sain vinkkejä ja päädyin tilaamaan Kimperi-liinan. Ainakin tietojen perusteella olisi aika lailla samanlainen kuin Huggis. Ja kuitenkin kolmekymppiä halvempi :)
Skyy2:
että miksi on huono puoli, jos liina ei ole kotimainen?
Itselläni on ollut tuo Hug-a-Bub, ja olen ollut tyytyväinen. Ei ole kokemuksia muista liinoista. Mutta tosiaan en ymmärrä miten kotimaisuusaste liittyy liinan hyvyyteen, kyllä niitä lapsia osataan kantaa kantoliinassa muuallakin kuin Suomessa :-)
Mutta hyvään lopputulokseen päädyit Mar-sa! =)
ei ollut tarkoitus kirjoittaa surullista viestiä, toivottavasti et pahoitanut mieltäsi :-) Tärkeintähän kai on, että kukin on itse tyytyväinen omaan hankintaansa, ettei harmita.
Onnea liinailuun Mar-sa!
Eipä juuri ole hyvää sanottavaa... anteeksi vaan vaikka se suosittu liina jostain kumman syystä onkin :)
Sen sijaan voisin rehellisesti suositella Babyidean MaM ECO liinaa noin pienelle vauvalle ihan täydellisenä kantovälineenä..... Trikooliinan mukavuus, mutta kuitenkin tarpeeksi jämäkkä jotta sillä varmasti kantaa vielä 1-vuotiastakin. http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/mameco.html
Mutta jos haluaa ihan tavallisen trikoisen liinan niin niitäkmin löytyy monia paljon parempia kuin tuo Hugga...... leveämpiä, paksumpia ja enenkaikkea kotimaisia :)
Kaiken tiedon kantoliinoista löydät täältä: http://www.kantoliinakanava.fi/
Onnea uudelle vauvalle.... Ei juuri ole mitään ihanampaa kuin oma vauva tuhisemassa liinana sisällä rintaa vasten. :) JA en edes käsitä miten mökkiolosuhteissa tulisi toimeen ilman liinaa....
Ystävälläni on sellainen ja on siitä tykännyt. Itse en sitä raaskinut ostaa vaan ostin Baby Bundlerin - paljon edullisempi ja mielestäni ihan yhtä hyvä. Tai ei mitenkään yhtähyvä vaan hyvä.
Mutta maku asiahan nuo liinat ovat - mulle kyllä kumpi vaan noista käy. Mielestäni hinta-laatu&jälleenmyyntihinta suhde toimii tuossa Babu:ssa (no kyllä myös Hug a bubissa).
On nyt tarjouksessa Babyidean nettikaupassa
http://www.babyidea.fi/bundler/babybundler.html
Mun mielestä on tosi hyvä liina. Helppo ja selkeä sitoa, tarpeeksi ohut, jotta paketista ei tule valtaisan isoa. Kannoin vauvaa alle 6 kk päivittäin ja just mökillä liina oli korvaamaton. Kannan vieläkin toisinaan huggiksessa, vaikka vauva on jo yli 10 kk. Nyt alkaa kyllä jo niskat kipeytyä tuosta painosta. Sinänsä mikä tahansa liina ajaa varmasti saman asian, joten kannattaa valita vaikka itseä miellyttävin väri tms. Itsellä ei ole kokemuksia muista liinoista.
jäi harmillisen vähäiselle käytölle. Ei vaan oikein keksitty missä olisi liinailtu. Vauvamme oli erinomaisesti lattialla viihtyvää sorttia ja bussimatkoille yms. otin aina jo ihan turvallisuudenkin vuoksi rattaat.
Jos nyt tekisin liinahankinnan, ostaisin ehdottomasti kotimaisen ja edullisemman. Esim. Kimperi-merkkisen.
Mar-sa:
Meistä Hug-a-bub oli hyvä (ellei peräti loistava), tykkäsimme juuri siitä että se oli ohutta eikä paksua trikoota. Ei ollut aiempia kokemuksia liinoista.