Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RASKAUSDIABETES

25.07.2007 |

Hei! Onko kellään tietoa/kokemusta että sokeriarvot on nousseet vasta rv37. Itsellä arvot olleet hyviä tähän asti, mutta olen joutunut seuraamaan niitä, koska sokerirasitustestissä arvot oli liian korkeat. Nyt sokerit nousee ihan silmissä, esim vaikka syö tosi vähän ja terveellisesti niin aamupalan jälkeiset arvot yli 11, ja muiden ruokien arvot yli 9. Sain maanantaina insuliiniä, mutta ei mitään vaikutusta. Alkaa vaan olla niin väsyny kun ei mitään vois syödä. Itellä tullut nyt painoa raskausaikana 4.1kg ja painoindeksi oli raskauden alussa 24.9.

Pitäiskö tässä ottaa yhteyttä taas äitipolille, kun ei tuo insuliinikään tunnu tehoavan. Laskettua aika on 11.8, mutta ei kai se hyvä ole että sokerit on kokoajan koholla.

Vaavelin painoarvio oli ma 2700g, ettei silti vielä kovin suuri. Käynnistetäänköhän synnytystä korkeiden sokereiden vuoksi ja onkohan nuo sokeriarvot jo vaarallisen korkeita vauvalle?

Terv. Minttu rv37+4

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan toistamiseen raskausajan diabetestä. Ensimmäisellä kerralla vain paastoarvot olivat koholla ja loppuajasta niitä korjattiin pienellä annoksella pitkävaikutteista insuliinia, jonka otin iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Tulin raskaaksi kun neitimme oli 6 kk:tta ja nyt sokeriarvoni ovat ollet todella sekaisin ja raskausviikkojen lisääntyessä näyttää kasvavan insuliinin tarve..joudun ottamaan pitkävaikutteista insuliinia 3 kertaa päivässä eri määriä ja lisäksi aterian yhteydessä lyhyt vaikutteista insuliinia. Ja näin diabeteshoitaja asian jo ennusti minulle aikaa sitten. Vaarallisen korkeiksi en arvojasi sanoisi, mutta en ole asiantuntija. Uskon vaan, että insuliinin annostus ei nyt vastaa tarvetta. Eli ota yhteyttä diabeteshoitajaan ja keskustelkaa annostuksesta. Ja tietyt ruoka-aineet nostavat sitten tosi helposti sokeriarvon pilviin..itsekkään en voi aamupalalla ottaa muuta kuin ruisleivän ja kahvin. Tuoremehusta olen joutunut luopumaan, samoin maitotuotteista, vaaleasta leivästä jne. Painoa minulle on tullut n. 5 kg ja vauvan kokoarvio oli 2,7 kg jo silloin kun raskausviikot taisivat olla 32+5

Kaylight rv 34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla