Tiedän ihan oikeasti mitä työttömyys on! Olen ollut viisi vuotta yhteenmenoon työttömänä!
Nyt tosin olen ollut melkein kaksi vuotta töissä, mutta nyt taas työttömyys uhkaa ja eipä haluaisi töistään luopua! Mutta voi olla etten voi paljoa vaikuttaa.
Kommentit (44)
No kerropa mistä saan pysyvän työpaikan?
Töitä löytää kun on ahkera. Ei välttämättä heti pysyviä, mutta töitä. Ettei tarvitse keikkua viiden vuoden putkia työttömänä.
2
Jos alaltasi ei löydy töitä voisitko kouluttautua työllisyyskoulutuksella/oppisopimuksella paremmin työllistävälle alalle?
Tai sitten pitäisi olla suhteita, jos aikoo saada paikan!
mulla ei ollut, joten olin sitten työttömänä, tosin siinä ajassa myös opiskelin itselleni uuden ammatin, mutta olin kuitenkin viisi vuotta peruspäivärahalla ja loppua ajan työmarkkinatuella!
ap
Taas se alkaa. Pitääkö sitä asua siellä peräkylän takahikiällä muiden elättinä?
Vierailija:
Töitä löytää kun on ahkera. Ei välttämättä heti pysyviä, mutta töitä. Ettei tarvitse keikkua viiden vuoden putkia työttömänä.2
Mutta jos sitä ei ole itse kokenut, sitä ei ymmärtää!
ap
90 luvun laman aikaan olin 1,5 vuotta työttömänä ja nytkin on jo 400 työttömyyspäivää takana, tässä välillä tosin olin puolen vuoden pätkän töissä, toivottavasti kohta jotain löytyis vaikka lyhytaikaista, vakipaikasta en uskalla edes haaveilla.
Vierailija:
Vierailija:
Ja en minä valitakaan, vaan totean että tiedän mitä se on!
ap
täystyöllistetty. Olen tosi ahkera ja hyvä paitsi tekemään töitä, myös hakemaan töitä. En tiedäkään, miten joku pystyy makoilemaan viisi vuotta putkeen.
2
ja käydä töissä. Jos et halua sitä, pidä edes turpasi tukossa. Ja nosta niitä meidän rahoja vuosikaudet.
Ja ole kiitollinen, että joku muu tekee töitä - ei sinuakaan kukaan muuten elättäisi!
Ei kiitos. Elämisessä pitää sentään olla jokin taso.
lakkaa ruikuttamasta ja muista kiittää niitä, jotka sen elämäsi kustantavat!
missä sitten tuo ns. työvoimapula näkyy?? en vaan ole huomannut...
Eläkää te vankilassanne ja " kustantakaa" meidän elämämme. Tunnetteko edes elävänne vai oletteko koneita.
Vierailija:
lakkaa ruikuttamasta ja muista kiittää niitä, jotka sen elämäsi kustantavat!
Mutta sitähän on turha sellaiselle ihmiselle selittää jolla on vain kaksi vaihtoehtoa: tehdä palkkatöitä tai maata kotona!
ap
Kuumaa ilmaa ja pullanmuruja! Ai nytkö se työttömyys onkin herkkua? Ap, kuulitkos? " Kohtalotoverisi" kertoo.
Minä olen ahkera. Ensimmäisen kesätyöpaikkani sain 15 vuotiaana ja siitä lähtien tein joka kesä töitä siihen saakka, että sain ensimmäisen koulutusta vastaavan työpaikan. Opiskelin suoraan lukiosta akateemisen koulutuksen. Työelämässä olin 10 vuotta yhtäjaksoisesti. Äitiyslomiakin pidin vain pari kuukautta, koska mieheni jäi kotiin lapsen kanssa. Sitten yritys meni alta ja jouduin/pääsin työttömäksi.
Tänä aikana olen lähettänyt 10-50 työhakemusta kuukaudessa.
Moneen paikkaan olen ylikoulutettu.
Moneen paikkana minulla on vääränlainen koulutus.
Moneen paikkaan minulla on vääränlainen työkokemus.
Moneen paikkaan ei kelpaa työttömät.
Nyt olen puoli vuotta töissä. Sen jälkeen tiedän, tuleeko tästä vakituinen työpaikka.
Turha tulla sanomaan, että mene töihin. Ei se ole menemisestä kiinni.
Nythän on nousukausi ja monilla aloilla pulaa työvoimasta.