Tiedän ihan oikeasti mitä työttömyys on! Olen ollut viisi vuotta yhteenmenoon työttömänä!
Nyt tosin olen ollut melkein kaksi vuotta töissä, mutta nyt taas työttömyys uhkaa ja eipä haluaisi töistään luopua! Mutta voi olla etten voi paljoa vaikuttaa.
Kommentit (44)
Vierailija:
Ja hyviä tekijöitä tarvitaan koko ajan lisää.. Joten
tulen sitten syyskuun alusta töihin, jos on yhtään tällä seudulla!
ap
Mitään muuta siitä ei kuulekaan kuin jatkuvaa valitusta kuinka surkeaa on ja sitten sinne muka pitäisi muuttaa. Miksi ihmeessä. Että olisi lisää surkeita ihmisiä surkeissa oloissa?
Vierailija:
Kuumaa ilmaa ja pullanmuruja! Ai nytkö se työttömyys onkin herkkua? Ap, kuulitkos? " Kohtalotoverisi" kertoo.
Sitten on työvoimapula kun matalapalkka aloille ei hae kukaan.
Onhan se tuokin tapa selittää laiskuutensa.
Vierailija:
Onhan se tuokin tapa selittää laiskuutensa.
Tuskin on kymmentä kilometriä pitempää työmatkaa!
Ja mä kyselin että millä seudulla, meiltä päin käydään pitkälläkin töissä, ei suinkaan kotona kukaan käy töissä, mutta sun ymmärtämiskyvyssäsi on varmaan jotain vikaa?!
Eli miten tämä nyt sitten sinuun liittyy tämä koko juttu? Jos kerran olet töissä.
Palkasta ja paskahommista puhutaan, mutta tosiasia on että työttömäksi ei jäädä! Satavarmasti!
t. sairaanhoitaja, joka edelleen odottaa sitä palkankorotusta
Joilla ei ole aavistustakaan mitä on olla työtön!
Ja en ymmärrä mitä halveksimistä tässä on ja miksi pitää jo lyötyjä lyödä ja kohottaa omaa itsetuntoaan sillä tavalla korkeammalle?
Olen 32 vuotias akateeminen. Asun pääkaupunkiseudulla. Olen tehnyt pätkätöitä 10 vuotta. Niiden välissä on ollut muutamia työttömyysjaksoja, mutta pääsääntöisesti olen ollut työssä.
Olen aivan kypsä! Haen kokoajan vakipaikkaa, mutta niin hakee jokaista paikkaa 150-200 muutakin. Olen ollut lukemattomissa haastatteluissa, olen jäänyt laskujeni mukaan kuusi kertaa kakkoseksi. Olen käynyt psykologisissa testeissä neljä kertaa.
Olen pyytänyt työnantajilta palautetta, miksi en tullut valituksia vakipaikkaan:
* vastaehdokkaallasi on pidempi työkokemus alalta (palkattiin mies)
* olet todella hyvä hakija ja päätös oli vaikea, mutta päädyimme toiseen vaihtoehtoon (valittiin mies)
* olet lastentekoiässä (no, nyt on lapset tehty)
Tässä ne yleisimmät perustelut.
Haluan tehdä töitä!! Haluan keskittyä työhön!
Joten en enää tässä iässä jaksa alkaa kouluttautumaan vielä uuteen! Kursseja toki käyn mutta ihan uusi ala, ei jaksa! Ja sitä paitsi kaikkia ei hoitoala kiinnosta ja heistä ei ole siihen!
ap
miehellä 160 kilsaa ja mies asunut työn takia myös toisessa maassa.
28
millaisista ihmisistä tulee niitä pitkäaikaistyöttömiä ja millaisista ei.
Vierailija:
Vierailija:
Ja hyviä tekijöitä tarvitaan koko ajan lisää.. Jotentulen sitten syyskuun alusta töihin, jos on yhtään tällä seudulla!
ap
ap tarjoutui töihin, joten kai tämä työn tarjoaja voisi ilmoittaa, missä niitä työpaikkoja on.
ai kun fiksua. Näinhän se ongelma ratkaistaan.
Vai onko siis meidän tehtävä sekä maksaa se eläminen että hommata virikkeitä?
Mä en halua asua siellä ja täällä, mä en halua pitkiä työmatkoja, mä en halua sille ja tolle alalle..... valivalivali. Elämä vaan on joskus muuta kuin vaaleanpunaista unelmaa. Jos haluat asua maalla, niin työllistä itse itsesi äläkä valita. Perusta nettiyritys, ala tehdä etätöitä... vaihtoehtoja on! Ja minkä ikäinen oikein olet, kun et halua enää kouluttaa uuteen ammattiin itseäsi? 60?
Vierailija:
Mä en halua asua siellä ja täällä, mä en halua pitkiä työmatkoja, mä en halua sille ja tolle alalle..... valivalivali. Elämä vaan on joskus muuta kuin vaaleanpunaista unelmaa. Jos haluat asua maalla, niin työllistä itse itsesi äläkä valita. Perusta nettiyritys, ala tehdä etätöitä... vaihtoehtoja on! Ja minkä ikäinen oikein olet, kun et halua enää kouluttaa uuteen ammattiin itseäsi? 60?
Mulla on lukemattomia, millä aloilla olen ollut, koulutus kahteen! Miksi pitäisi vielä kouluttautua, eikö näitä kokemuksia ja koulutusta voisi hyödyntää. Minusta järjenköyhyyttä aina kouluttautua uuteen ja uuteen. Ja kerro millä alalla täällä maaseudullakin saisi työtä, eli mihin kouluttautuisin? Hoiva-ala ei täällä vedä!
ap
Eikös ne siihenkin syydä rahaa työvoimatoimistoista. Ja lisää saa kaiken maailman kehitysrahastoista.
Ja hyviä tekijöitä tarvitaan koko ajan lisää.. Joten