Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Eloisten keskiviikko 25.7.07 ***

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin vastailen, että meille tämä vauva on viimeinen eli neljäs. Alkaa olla ikää niin itsellä ja miehelläkin ja koska olemme kovia ulkomaanmatkustajia, niin kyllä tämä porukka riittää. Sterilisaatio tehdään tulevan synnytyksen yhteydessä, en halua muita ehkäisykeinoja kun kuitenkaan ei vauvoja enää lisää " hankita" .

Kyllästynyt olo alkaa olla täälläkin, laskettuun aikaan 8 päivää, epäilen kyllä että menee sen yli. Vatsa on pudonnut tosi alas ja nukkuminen on ollut helpompaa muutamana yönä.

Päänsärky vaivaa melkein päivittäin, välillä tosi kamalana jolloin on pakko ottaa Panacodia ja toisinaan kärvistelen ilman...toivottavasti päänsäryt jäävät synnytyksen yhteydessä pois.

Rvkoja 38+6, la 2.8.

Vierailija
22/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännät alkaa olla paikat täällä kaikilla. Onnea käynnistyksiin ja sectioon!

Tulin juuri neuvolasta. Kaikki oli hyvin edelleen.

B-Hb: 135 (jee, saan lopettaa raudan napsimisen)

paineet: 112/72

paino: +405g

sykkeet: 135

sf-mitta: 35 (taitaa olla aika korkea viikkoihin nähden?)

Vauvakin oli onneksi kääntynyt raivotarjontaa. Pitkään se viihtyikin mutkalla ihan kylkiluiden alapuolella. Ei ollut mitenkään mukavan tuntuista ja vaikeutti hengitystä. Nyt toisaalta paine on siirtynyt alapäähän ja vessakäynnit ovat tiheitä ;)

Viime yö oli vähän levoton täälläkin. Jalkoja kolotti ja vähän supistelikin. Onneksi koitti aamu ja rauhallinen hetki teekupin ja hesarin parissa.

Vähän tuntuu haikealta, että kohta odotus on ohi, vaikka toisaalta haluaisin vauvan jo syliin ja mahan pois. Miten aika on voinut mennä näin nopeasti. Tuntuu hassulta muistella niitä ensimmäisiä päiviä ja viikkoja, kun sain tietää että vauva on tulossa.

Varpajaisista sen verran, että luulen miehen kavereiden painostavan pitämään sellaset. Ja saa mun puolesta pitääkkin. Vähän ehkä kuitenkin tuntuu kurjalta, kun itse toivun synnytyksestä ja hoidan vauvaa, mies vaan juhlii jossain. Milloin varpajaiset yleensä pidetään? Olenkohan silloin vielä sairaalassa vai kotiutunut jo?

Kohta pitää lähteä kauppaan. Ajattelin leipoa tänään sämpylöitä. On jo monta päivää tehnyt mieli ja viime yönä näin niistä untakin :) Ja kyllä ne hyvin on aina miellekin maistunut. Jospa tänään olisin sille oikein kiltti. Säälittää kun se joutuu tällaista ärripurria kestämään.

Hyviä vointeja kaikille ja iloista mieltä :)

MarsuMama (35+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: Juu-u, viimeistä lasta täälläkin masussa kannetaan. Eli tämä on meidän toinen lapsi. Kaksi lasta on meistä molemmista melko passeli lukumäärä. Tosin eihän ikinä kannata sanoa ei ikinä...

Tänään olin aamusta neuvolassa ja tässä saldo:

Rr: 111/75

Hb: 126 (ilman raudan syöntiä jo viikon verran)

Pissa: -/-

Sf: 31,5 cm

Syke: 140

Tarjonta: VIISTO!

Joo-o, tuli pienenä yllärinä, että vaavamme ei olekaan rt vaan on nyt tuolla mahassa oudosti viistottain. Viime neuvolassa täti oli satavarma, että pää oli jo tuolla ihan tosi, tosi alhaalla ja kiinnittynyt, mutta nytpä ei sitten enää ookaan.. saapa nähdä miten tässä käy. Kiepsahtaako vielä pt:hen asti! Terkka sanoi, että pitää kyllä tosi todennäköisenä, että sitten kun synnytys alkaa, niin pää kyllä plumpsahtaa oikeaan kohtaan. Alkoi mua ainakin nyt pikkasen jännittää, että mitäs jos ei niin käykään... =(

Vauvan kokoa yritti myös tunnustella ja sanoi, ettei ole iso vaavi tulossa. En tiedä kuin luotettavia nuo käsikopelo tuntumat aina on.

Eipä täällä muuten mitään kummempaa. Kovasti jo odotan, että pääsisin tositoimiin, vaikka osittain kyllä onkin nyt jo hirveä kaipuu tätä vauvamahaa kohtaan. Jos en enää ikinä saa kokea samaa uudestaan, vauvan potkuja yms. Muistan ainakin esikoiselta sen, että kun oli vauvan saanut ponnistettua ulos, niin tuli aivan järkyttävän ontto olo tuonne sisuksiin. Pitkään vielä tuntui tai luulin, että vauva on masussa ja jos joku suoli kurahteli tai tuli ilmakupla, luulin, että vauva potkii...mutta ei...

Ooteko itse ajatelleet, että miten jaksatte synnytyksen noin niinkun fyysisesti ? Mulla on siitä nyt joku ihme pelkotila, että tuntuu, etten jaksa ponnistaa niin kovaa ja niin kauan, kun vauvan ulossaaminen edellyttää ! Esikoisen aikaan olin fyysisesti tosi hyvässä kunnossa, mutta nyt tämän toisen aikana en ole harrastanut oikeastaan yhtään mitään liikuntaa, kunto on lähellä nollaa..

Tämmöisillä mietteillä tänään =)

Lion+lionbaby

Vierailija
24/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paljon olen lueskellut mutta tosi harvoin kirjoitellut tänne elokuisiin.

Itsellä la on 3.8 ja pinna tosi kireällä koko ajan. Kotona reilut kaksivuotias poika ja on kyllä ollut varsinaisen kiukkuisella päällä nyt monta päivää. Onneksi mies on lomalla ja he puuhailevat aika paljon keskenään niin itse saa jotain rauhaa. Tosin miehellekin tulee tiuskittua ajoittain, mutta onneksi en taida olla ainoa tässä porukassa :D

Olo on kyllä sen verran levoton että ei oikein mitään tähteelistä tule tehtyä.

Fyysisesti aika hyvä olo. Supistuksia tuli paljon 35-36 viikoilla, mutta nyt pariin viikkoon ei oikeastaan mitään erikoista ole ollut. Esikoinen syntyi 40+6 eli kait tämäkin menee yli la:n. Vaikka tosin 36 viikon tarkastuksessa koko neljän sentin kondunkaulakanava oli kadonnut, mutta se ei kait mitään varmaa synnytysajankohdasta kerro. Ennemmin sanoi lääkäri että se tarkoittaa vähemmän tunteja itse synnytystilanteessa.

Minuakin kiinnostaisi kun muutamilla harkitaan käynnistystä jo ennen la:ta. Minkä takia yleensä lähdetään käynnistämään? Itse olen luullut että raskausmyrkytys sun muut akuutit tilat ovat ainoita syitä käynnistykselle ja tietty jos koko alkaa olla suuri tai sitten 42 viikkoa lähestyy.

Meillä ehkä suurin organisointiongelma on esikoisen hoito synnytyksen alkaessa. Lähimmät sukulaiset ovat parin tunnin päässä ja elokuussa lähes kaikki ovat jo töissä, joten ei voi tulla välttämättä tännepäin. No, toisaalta olen jo tavallaan asennoitunut että saattaa sitä joutua yksinkin ainakin alkuun menemään sairaalaan. Jorviin olisi tarkoitus mennä kun siellä esikoinenkin syntyi. Mutta eiköhän kaikki mene mallilleen.

Tavaroita ei ole kauheasti tulut hankittua kun esikoiselta lähes kaikki valmiina. Tosin tiedämme että uusi tulokas on tyttö niin jotain vaaleanpunaista vaatettu on kyllä tulllut shoppailtua.

Ehkä merkittävin hankinta uudelle oli vanhoihin vaunuihin(Hartan Skaterit) sellainen adapteri, jolla saa Brtitaxin kaukalon suoraan kiinni. Meillä kun aina olemme liikkeellä autolla se on tosi hyödyllinen kun esikoisen kanssa oli vähän sitä ongelmaa että jos oli kaupoilla yms. ja nukahti vaunuihin niin sitten aina heräsi kun piti siirtää kaukaloon autoon. Nyt voi käydä kauppareissut niin että ajelee kaukalo kiinni rattaissa.

Hyviä vointeja kaikille.

Hettu_74 (38+5) la 3.8

Vierailija
25/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis ollu kovasti taukoa kirjoittelussa mutta aktiivisesti olen teidän muiden juttuja lueskellut.

Kyllä varmasti on jännät paikat Helgalla ja muillakin joilla synnytys alkaa olemaan tosi lähellä ja päivä tiedossa.

Itse kävin eilen äitiyspolilla tarkastuksessa ja ultrassa. Oli todella helpottava reissu koska monenmoista mieltä askarruttavaa ja surettavaa asiaa pyöri mielessä ja pahimpana epätietoisuus tilanteesta.

Kerronpa siis vähän omaa taustaa. Olen rv8 piikitellyt verenohennuslääkettä päivittäin. Nyt sitten lasketun ajan lähestyessä asiaa enemmän tutkineena alkoi hirvittämään se että pistoksesta pitää olla kulunut 12h jotta voi epiduraalin saada. Ensimmäisen synnytyksen kohdalla se aikoinaan helpotti elämää niin paljon että sen nimeen vannon. =) Puudutusvaihtoehdot on muutenkin todella vähissä jos siitä pistoksesta on alle 12h. Eihän se tietenkään ole varmaa että mitään puudutuksia kerkeää edes saamaan mutta alkoipa tuo asia ja synnytys hirvittämään oikeen kunnolla.

Toinen asia sitten että vauveli viihtynyt perätilassa. Ei ainakaan helpottanut synnytysasioiden mietintää.

No eilen sitten ultrattiin ja siellä oltiin ainakin sillä hetkellä pää alaspäin. Lapsivettä on niin runsaasti ja tilaa liikkua että pyörähtelee vielä vaikka ja miten päin. Seuraillaan tilannetta neuvolassa. Painoarvio oli tällä hetkellä n. 2,7kg. Lekuri sanoikin että oli tosi helppo mitata ja virhemarginaali olisi tosi pieni. Ei siis synnytyspainoksikaan pitäisi valtavaa määrää tulla.

Lääkäri kysyi saako sanoa jos näkyy kumpaa sukupuolta tulokas on. Kun lupasin sanoi että ihan selvä lompsa tässä on. Ei oikeen tiennyt miten siihen olisi suhtautunut. Sitten otti pysäytyskuvan ja näytti häpyhuulet tarkemmin. Ajattelin että jos lekurin mukaan tulevalla tytöllä on tuolla lompsa niin mikähän nahkalaukku tämä oma levautettava ja tutkittava on. =) Siellä siis paikat vähän pehmentyneet.

Kyselin asiat jotka mieltä oli painanut ja olo oli varsin huojentunut käynnin jälkeen. Kaikki siis tosi hyvin. Pistokset vaan hiljalleen siirreltävä illasta aamuun kun kuitenkin se lähtö pääsääntöisesti ilta ja yöaikaan tulee niin on sitten se 12h väli helpompi saada.

Esikoinen on antanut masuasukille nimeksi " Tähti-taivas" . Saatiin kyllä sovittua että ehkä me mietitään vielä kunhan vauva nähdään muitakin nimivaihtoehtoja. =) Isosisko odottaakin kovasti että pääsee vaavia hoitamaan.

Tässäpä nyt sepustusta pitkän ajan jälkeen. =)

Mukavaa kesäpäivää kaikille!

Stella ja Tähti-Taivas rv 36+5

Vierailija
26/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hettu_74:

Minuakin kiinnostaisi kun muutamilla harkitaan käynnistystä jo ennen la:ta. Minkä takia yleensä lähdetään käynnistämään? Itse olen luullut että raskausmyrkytys sun muut akuutit tilat ovat ainoita syitä käynnistykselle ja tietty jos koko alkaa olla suuri tai sitten 42 viikkoa lähestyy.

Minä ymmärsin synnytystapa-arviossa, että mulla saatetaan käynnistää sen takia, kun vauvan arvioitu syntymä koko on suuri, nimittäin arvioitu reilu 4 kg. Ja sisätutkimuksessa tunnustellen sanoi, et sen kokoisen pitäs vielä mahtua tulemaan alakautta, muttei voi kauheesti antaa mennä yli ajalle samaisesta syystä. Mutta siis antoivat mulle uuden ajan 3.8. jolloin tehdään uudestaan kokoarviota ja mahdollisesti käynnistetään, mutta ei siis ole varmaa, sanoi et odotellaan, josko syntyisi ennen sitä itsestään. Eikä tuo käynnistyskään ole varmaa, saattavat laittaa vielä kotia odottelemaan, mutta sanoivat, et kannattaa varautua silloin sairaalaan jäämäänkin.

vauva2006 rv38+4, la 4.8.

Vierailija
27/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Me asutaan Kirkkonummella ja ei esikoisen kanssa eikä tämän syntyvän kanssa kukaan ole koskaan maninnutkaan mistään synnytystapa-arviosta. Onkohan jotenkin kunnittain vai mitenkä sellaisiin sitten mennään? Meillä ei edes terkka tee mitään erikoisia tutkimuksia neuvolakäynneillä, joten esim. kokoarviota ei kukaan missän vaiheessa enää rv 35-36 lääkärin jälkeen tee.

Itseä kyllä mietityttää juuri tällä hetkellä tuo koko kun esikoinen oli 3850g ja lääkäri 36 viikolla arvioi vähän isommaksi. Yli neljäkiloista kun ei mielellään haluaisi ainakaan kauheasti yli lasketun ajan punnertaa jos vielä aikoo kasvaa...

Vierailija
28/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli noista perätilojen keskusteluista mieleen, että mulle sanottiin

raskausjoogassa, että yhdellä asennolla voi helpottaa vauvan

kääntymistä: mene lattialle selälleen, taivuta polvia, ota nilkoista

kiinni ja nosta lantio niin ylös kuin yltää. Eli tuttu asento jumpista.

Mutta siinä asennossa pitää olla kuulemma melko pitkiä aikoja. En tiedä, onko perää, mutta eipä tommoinen jumppaus taatusti

pahaakaan tee!

Muuten menee melko mukavasti, mutta jalkojen turvotus on vaivana.

Olen syynännyt tarkkaan raskausmyrkytyksen oireita netistä, ja

nyt kaikki epäilyttää... Parina iltana on ollut tosi huono olo, sydän

on hyppinyt kurkussa, päätä jomottanut ja etoo. Oliskohan ollut

jotain verenpaineen kohoamista.

Joku jutteli fyysisestä kunnosta. Mulla on kyllä niin pohjassa kunto...

En ole liikkunut viimeisen kuukauden aikana oikein yhtään nilkka-

vamman takia ja pilateksenkin jätin tosi aikaisessa vaiheessa pois.

Saas nähdä, kuinka sen " maratonin" jaksaa.

Kaikki vauvalle valmiina, mutta sänky ja hoitopöytä vieläkin tulematta.

Voisinkin itseasiassa mennä tänään kauppaan kysymään, missä

ne oikein viipyy. Eilen tuli postissa kantoliina, jota yritin pehmonallen

kanssa harjoitella. En tiedä, kuinka se vauva siellä rusentuu...

Mies painosti, että kaikki pitää olla hankittuna ennen vauvan tuloa,

mutta itsellä olis ollut se pelko, että jos ei koskaan saadakaan vauvaa

kotiin asti. Murehtimisen määrä on vakio, ja minä murehdin aina

- oli sitten suuremmat asiat mielessä tai pienemmät. Nyt vasta alkaa

tajuta äidin vastuuta ja sitä huolen määrää...

Mirris ja Naapu, l.a. 8.8.

Vierailija
29/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tys etene ja joudutaan lisätoimenpiteisiin :o/ Itellä kanavaa 2 cm, sormelle auki, mutta pehmeähkö. Saas nähä mitä tuumaavaat. On siinä ja siinä....

Vierailija
30/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hettu_74:

Kiitos vastauksesta. Me asutaan Kirkkonummella ja ei esikoisen kanssa eikä tämän syntyvän kanssa kukaan ole koskaan maninnutkaan mistään synnytystapa-arviosta. Onkohan jotenkin kunnittain vai mitenkä sellaisiin sitten mennään? Meillä ei edes terkka tee mitään erikoisia tutkimuksia neuvolakäynneillä, joten esim. kokoarviota ei kukaan missän vaiheessa enää rv 35-36 lääkärin jälkeen tee.

Itseä kyllä mietityttää juuri tällä hetkellä tuo koko kun esikoinen oli 3850g ja lääkäri 36 viikolla arvioi vähän isommaksi. Yli neljäkiloista kun ei mielellään haluaisi ainakaan kauheasti yli lasketun ajan punnertaa jos vielä aikoo kasvaa...

Itäsuomessa asun ja täällä rv37 tehdään lääkärin tarkastus äitipoliklinikalla, jossa on ultraus, jossa tehdään koko arviota ja tarkistetaan vielä kaikki rakennejutut ja sydämen lyönnit yms. Sitten tehdään sisätutkimus, jossa katsotaan kohdun suun tilannetta sekä tehdään synnytystapa-arviota eli mahtuuko vauva tulemaan alakautta kokonsa suhteen sekä äidin lantion/häntäluiden suhteen. Neuvolassa ei täälläkään terkka tee mitään rutiinitutkimuksia kummempia, ei esim. tee lainkaan sisätutkimuksia. Neuvolasta varaavat automaattisesti ajan tuohon rv37 ultraukseen äplk:lle, täällähän käydään äplk:lla myös rv20 rakenne ultrassakin. Np-ultra on ainoa jonka tekee neuvolan lääkäri.

Varmaan noi käytännöt vaihtelee paikkakunnittain ja siis noi äplk:lla käynnithän ovat maksullisia, 22 euroa/kerta.

Vierailija
31/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut jo kauan (raskauden puolesta välin alkaen) kohdun suu pehmeä, kiinni ja pituus 3 cm. Näin siis oli viimeksikin tuolla tarkastuksessa käydessä rv37+3. Mutta minä olen ymmärtänyt, et ne voi lääkkeillä vaikuttaa siihenkin, siis kohdun kaulan kypsymiseen, olenkohan ymmärtänyt ihan väärin? Ja voihan se olla, että tilanne on muuttunut paljonkin viimekertaseen verrattuna, sitten näkee, kun tulee ajankohtasemmaksi.

Vierailija
32/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo etta paastaan tositoimiin kun kipeat supparit alkoi maanantai yona,herasin kesken unien supistuksiin ja niita alkoi tulla noin 5 min valein ja vessassa piti ravata koko ajan suolta tyhjentamassa...

Aamupaivalla paatettiin lahtea nayttaytymaan sairaalaan,mutta en ollut kuin 2cm auki eika tilanne muuttunut seuraavien tuntien aikana.

Nyt sitten kipeat supparit jatkuu noin 10min valein,mutta pitanee vaan odotella niiden tihenemista,apua.Jokuhan tassa kirjoitti etta tallainen olotila voi jatkua vaikka viikkokaupalla,voihan nena,haluaisin sellaisten suoraviivaisen synnytyksen etta tositoimiin heti.eika tallaista kiusaamista!

Nyt tuli vaan omaa napaa,kun olen niin kyrsiintynyt tahan olotilaan,sorppa!

Ikimba,la 1.8

Vierailija
33/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikimba: itsekin toivoo että lähtisi heti käyntiin kunnolla. Esikoisen kanssa tilanne oli erittäin suoraviivainen koska ennenkuin tosisupistukset alkoivat en edes käytännössä tiennyt mitä supistukset ovat kun ei ollut etukäteen suoistellut. Sitten kun heräsi neljän aikaan yöllä niin tiesi itsekin heti että tässe se nyt alkaa. Tavallaan oli juuri kiva se ettei tarvinnut arpoa.

Varsinkin nyt toisen kanssa kun pitää noita hoitakajuttuja sitten soitella niin ei ole kiva jos joudut hälyttämään jonkun 150 km päästä turhaan :)

Vierailija
34/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai klexanea?Itselläni tuo klexane lääkitys ollut tässä raskaudessa rv 36 lähtien,viime raskaudessa aloitin jo rv 34,viime synnytyksessä ei ollut mitään ongelmia,vuotokin oli vain hiukan norm. runsaampaa ja jälkivuoto loppui kokonaan 1,5 vkon kuluttua....Jos saan synnyttää alateitse rt:ssa,aion mennä luomuna tämän,kuten 2 edellistäkin...Sit toivon,et piikityksestä on kulunut 12t,jos joudun kipulääkkeitä/puudutteita käyttämään tytön perätilasynnytyksen tai sektion takia...

Fyysisesti olen hyvässä kunnossa(äskön nostin parvekkeen kautta yläkertaan sängyn,kun mies ei ehtinyt sitä purkamaan osiin ja kyllästyin,kun se vei tilaa keskellä alakerran olohuonetta) ,eli ei sen puoleen yhtään epäilytä oma jaksaminen...Mutta se kammoksuttaa,jos joudun sektioon,mikä haavakipu on edessä ja kuinka ihmeessä pärjäisin kotona taaperoa nostamatta...

Omalla kohdalla voisin sanoa,että viime synnytyksessä kipeintä teki jälkisupistukset....Onko muilla uudelleensynnyttäjillä ollut millaisia jälkisupistukset verrattuna synnytyssupistuksiin?

Lumina

Vierailija
35/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin laittaa tähän hieman kuulumisia eli tuossa tyttö tuhisee omassa sängyssään, ihanaa... Eli eilen tuli 35 rv täyteen ja pääsimme kotilomalle, nenämahaletkukin otettiin ennen pois vaikka senkin kanssa olisi kotilomalle päässyt. Painoa on nyt 1890g.Huomenna menemme osastolle ja jos kaikki on hyvin pääsemme sitten lopullisesti kotiutumaan. Meillä nuo maitomäärät ovat nyt 45-50 ml x 7. Kyllä päivät kuluvat tosi vauhdilla, kun pieni ei juurikaan jaksa vielä rinnasta imeä, vaikkakin tietysti sitä harjoitellaan. Eli kun aina vaipanvaihdoilla aloitellaan, sitten harjoitellaan rintaa ja loput sitten juodaan pullosta ja tämän jälkeen itse pumppaan maidot niin 1,5 h vierähtää mukavasti ja sitten jää 1,5 h muihin hommiin ennen kuin koko rumba alkaa alusta.

No onneksi oma maito riittää hyvin ja muutaman viikon kuluttua tuo pikkuneitikin on varmasti jo vahvistunut niin, että rinnasta imeminen sujuu ja tuo pumppaus jää sitten pois.

Teresa81: toivottavasti olette jo kotiutuneet tai pian kotiutumassa!!!!

Laitetaan nyt vielä noihin galluppeihin muutama kommentti eli juustoja on tullut maisteltua ja kuivaa kuoharia. Oikein kuivaa siideriä on myös jääkaapissa odottamassa sopivaa tilaisuutta. Tosin nuo määrät taas näin pitkän kuivan kauden jälkeen ovat muutamia hörppyjä, muuten alkaa jo päässä tuntua :)

Ja lapsilukuun, tämä on se viimeinen, nyyh:(, mutta omalla kohdallani aina tullut vaikea raskausmyrkytys ja nyt vielä aiemmin ilmennyt ei enää houkuttele pelleilemään omalla tai lapsen terveydellä. Saan olla onnellinen ja kiitollinen näistä neljästä ihanuudesta!!!! Toinen mikä ei myöskään houkuttele olisi sitten edessä oleva sectio, nyt siis kaksi alatie ja kaksi sectiota kokeneena.

No elokuiset tsemppiä loppuodotukseen ja jaksamista kaikille, vauvauutisia odotellen!!!

Wintergirl ja pikkukirppu 11vrk

Vierailija
36/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan Titille ja Helgalle. Helga, mullekin tehdään sektio TYKSissä. En ole kylläkään saanut vielä päivämäärää. Oletko itse viikkolla 38? Mulla la 30.8. ja toivon, että leikkaavat elokuun puolessa välissä. Stella, aika paha toi lompsa! Aika roisia lääkäriltä, vain mies voi käyttää moista termiä. Huvittavaa!

Kävin tänään ostamassa turvaistuimen/kantokopan vaaville. Eivät Ozissa eivätkä vauvaliike Johannassa luvanneet ottaa vaihdossa esikoisen vanhaa istuinta vaihdossa. Pitänee mennä syksyllä kirpparille myymään. Meillä on niin monta turhaa istuinta varastossa, kun ollaan ostettu joka kokoa aina kahdet, mieheni ja minun autoihin omat.

Onko teillä muilla sellainen jännä, sisäänpäin kääntynyt olotila? Mä oon ollut viime ajat ihan omissa maailmoissani, vauvan syntymä pyörii päässä jatkuvasti. En oikein jaksa seurustella muiden kanssa, mitä nyt neljä vuotias esikoinen tarvitsee seuraa. Olo on sen verran turpea, ettei sitä viitsi enää edes lähteä paljon mihinkään.

Lapsiluvusta: tämä on meille toinen lapsi, esikoinen on tyttö ja masussa on poika. Taitaa nämä kaksi riittää meille.

Keskiviikkopäivän jatkoa,

Omppumamma ja vaavi 35 +1

Vierailija
37/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti olen käynyt minäkin lukemassa muiden juttuja, mutta laiskasti itse osallistunut.

Nyt ollaan viikolla 35 plus jotain ja toivon, että vauva vielä ainakin muutaman viikon sisällä pysyis. Mullahan on ollut jo kohdunkaula nolla kuukauden verran ja säännölliset supistukset on työntänyt vauvan jo ihan synnytyskanavaan eli veden menoa odotellaan. Neuvolan täti sanoi et on todella hankala kuunnella sydänääniä kun on niin alhaalla ja pitää kuuleman pienenä ihmeenä jos menee elokuulle saakka. Kaikki on siis jo lähes valmiina, turvakaukalo naapureilta ja rintakumit kaupasta puuttuu..

Mulla myös hassu sisäänpäinkääntynyt olo, kaiketi miettii tulevaa synnytyskoitosta ja esikoisen asemaa sen jälkeen ja kaikkea sitä ihanaa hullunmyllyä valvomisineen että on ihan omissa ajatuksissaan. Mulla esikoinen on jäänyt pois päiväkodista toukokuussa ja aloittaa elokuun puolessa välissä seurakunnan kerhon että vauhtia riittää varmastikin. Meillä tämä vauva saa jäädä viimeiseksi: mies olis kyllä valmis vaikka suurperheesenkin mutta mulla tulee ikä jo pian vastaa. Toisaalta siitäkin on hieman haikea fiilis, että tässä tämä raskaana oleminen sitten oli. VAIKKA raskausaika on ollut kärsimystä enkä todellakaan ole tästä ajasta nauttinut! Nyt onneksi viimeiset metrit.

Mulla on edellisestä sektiosta johtuen synnytystapa-arvio ens tiistaina ja tulen kyselemään käynnistystä ajoissa jos ei itelleen lähde syntymään. On kuuleman iso POIKA tulossa ja lähipiirissä on lähivuosina tapahtunut kolme surullista ja hirveä kohtukuolemaa ilmeisesti johtuen yliaikaisuudesta sekä suuresta koosta :' ( että olen aika varuillani.

Nyt kaupungille humputtelemaan; tyttö on vielä tän päivän isovanhemilla hoidossa ja mulla omaa aikaa ruhtinaallisesti. Taidan käydä kakkukahvilla kuohuviinin kera..

Mukavaa viikkoa ja todellakin tsemppiä meille kaikille tarpeeksi hyville äideille ja - tuleville äideille!

Vierailija
38/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin on mennyt lähes viikko...

Jos ois vähänkin kypsempi tilanne niin miulta lähtis helpolla käyntiin kun puhkastas kalvot ja laitettas oksitosiinitippa tippumaan, mutta ei sitä tässä tilanteessa pysty tekemään.

Tuo kohdunsuun kypsyttely cytotecilla tehdään yleensä (ainakin meillä Savonlinnassa) osastolla ja se jos mikä kypsyttää ainakin äidin hermot :oD

WINTERGIRL : ihana lukea kuulumisianne. Että olette jo päässeet vauva-arkea viettelemään kotosalla :o) Nyt vain toivotaan että pikkuinen saapi olla kotosalla ja lupaavalle kuulostaa !

Meillä taasen on " vähän" lapsenhoito-ongelmia. 4 vanhinta ovat isänsä kanssa synnytyksen ajan (heillä eri isä kuin kuopuksella ja tulokkaalla ), mutta sit tää nykynen kuopus..... Yks kaveri lupautui katsomaan tyttöä sen ajan, mutta hänellä on just silloin pakollista menoa :o( Ja ketään muuta kun meillä ei ole.

Mitenhän sitten kun tuskin muualta on edesturha kysellä vai ? Tää on kyllä hankala tilanne ja ku nen millään halua mennä yksin synnyttää.

Meillä tosiaan on kuopus aina mukana kun ei häntä kukaan halua hoitaa ja voi miten kaipaan edes yhtä iltaa et pääsis elokuviin tai syömään ukon kans kahdestaan. Tyttö on nyt 1v8kk ja kertaakaan ei olla oltu hänestä erossa....

Eiköhän tää asia jotenkin järjestyne niin kuin asioilla tapana yleensä on järjestyä. Nyt pitänee mennä laittaa ruokaa lapsosille.

Vierailija
39/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jo synnyttäneille ja muille tulevaan synnytykseen. Itsellä muuten kaikki ok nuo sokeriarvot vain stressaa kun joutu näin loppuvaiheessa maanantaina aloittaan insuliinikin, joka sitt ei edes auta. Muuten olo ihan ok. Toivoo vaan että synnytys käynnistys jo tai käynnistettäisiin kun nuo sokerit vain nousee.

Kaverinikin synnytti toissapäivänä kaksoispojat rv37+1, joten tulivat juuri täysaikaisiksi.Joutui vain synnyttämään, vaikka olivat perätilassa ja ekakertalainen synnyttäjä. Synnytys olikin sitt tosi vaikee ja pitkä. Miksiköhän toiset saa sektion ja toisille ei voida tehdä millään, tässäkin tapauksessa toisen vauvan henki oli jo vaarassa!! Mutta kaikki onneksi hyvin nyt!

Neuvolan seurannassa oli mun arvot:

hb 120

rv 120/68

sf mitta 33cm

Painon nousu -1000g/vk, nyt koko raskaudessa 4.1kg

Vauva rt tarjonnassa, laskeutunut

liikkeet++

sydämen syke++

turvotusta ei ole

Vierailija
40/44 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä ihan megailkeetä. varmaan minuutin (ihan oikeasti) nuljutti tuota kohdun suuta, mulle tuli tuskanhiki ja pyörrytti ja ajattelin että eikö se ollenkaan lopeta... huh!

Tuloksena lääkäri sai verensekaiset hanskat ja minä niukan verenvuodon ja suppareita päälle.Ja sitkeä sissi kun olen tuli käveltyäkin edestakaisin yhteensä 4km. Illan taidan ottaa levon kannalla,saa mies keksiä pojalle jotain puuhasteltavaa.

Miks ihmeessä tollanen ronkkimisvimma =) olis pitäny kysyä. Onko sillä oikeestaan väliä missä tilassa se kohdunsuu näillä viikoilla on. Ja vauvan kooksi arvioi samanlaiseksi mitä esikoinenkin (keskikokoinen) joten jos yksi on synnytetty,niin kaipa sieltä toinenkin mahtunee tulemaan.

pissa: puhdas

rr: matala 92/58 (kokoajan ollut matalalla,nyt pohjalukemat)

hb: ei mitattu, rautaa syöny kun viimeksi 113

paino: 650g/vk suurin lisäys tähän asti, yhteensä kuitenkin vain 5,4kg

tarjonta: rt

syke: 154

liikkeet: ++

lapsivettä: normaalisti

sf: vain 28cm (sentin pienempi kuin viimeksi)

kohdunsuun tilanne: pehmeä, 1,5cm auki ja kanavaa 2cm eli ihan muikea tilanne =)

ja kivasti supisteli kun tuolta kotiin hiljaksiin kävelin.hyvä kuitenkin että jotain tapahtunut, niin ei tarvitse ihan kylmiltään lähteä rutistamaan.

Tuota sf mittaa aloin taas vasta kotona pohtimaan kun on niin alhainen. olin aikaisemmin jo kontrollimittauksessa,mutta sitten olikin noussu seuraavaan käyntiin.nyt siis oli laskenut, muttei toi sijaislääkäri eikä samoten sijaisneuvolantätikään siihen mitään sanonut.alakäyrän alle tipuin,ennen ollut hieman sen yllä...

Oli muutenkin olo kuin turistilla kun molemmat tädit oli sijaisia ja itseäni nuoremman tuntuisia (vaikkei varmasti voineet olla kuitenkaan) itse olen 26v.

fyysisestä kunnosta: se on hyvä. aktiivinen liikunnan harrastaja rv 25 asti,sitten jätin jumpat ym. kotiympyröissä kävelylenkkejä välillä edelleen,ja hyötyliikunnan kannattaja. teen käsipainoilla+ kuminauhalla useamman kerran viikossa kotitreenin.

lapsilukumäärä: esikoinen 4,5v kun vauva syntyy, lapsia silloin siis kaksi. ehkä se kolmas tulee joskus ajankohtaiseksi.muttei sitä tiedä onko lähitulevaisuudessa vai vasta iltatähti joskus.

neitiniiskunen rv 35+6