Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkom se niin vaikeaa pitää niistä koiristanne huolta, ettei ne pääse puremaan muita ihmisiä?!

Vierailija
24.07.2007 |

Taas on koira purrut pikkutyttöä ja miksi?

Siksi että joku toope koiranomistaja ei osaa pitää huolta koirastaan!

Mikä siinä on niin vaikeata?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla nyt järki juokse? Kyllä se auttaa ainakin sen verran että koira irrottaa otteensa. Vai jäätkö sä vaan tumput suorassa odottamaan milloin koira lopettaa lapsen riepottamisen, koska ei se mitään enää auta, kun se on jo purrut!

Vierailija
22/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka paistinpannulla turpaan niin että henki lähtee koiralta... tms.

Kun on näköjään ihan utopistista vaatia että omistaja osaisi hallita koiraansa niin, ettei se pääse kenenkään kimppuun.

Vierailija:

Eikö sulla nyt järki juokse? Kyllä se auttaa ainakin sen verran että koira irrottaa otteensa. Vai jäätkö sä vaan tumput suorassa odottamaan milloin koira lopettaa lapsen riepottamisen, koska ei se mitään enää auta, kun se on jo purrut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka paistinpannulla turpaan niin että henki lähtee koiralta... tms.

Kun on näköjään ihan utopistista vaatia että omistaja osaisi hallita koiraansa niin, ettei se pääse kenenkään kimppuun.

Vierailija:

Anteeksi nyt kauheesti että, annoin pikku vinkin millä koira irrottaa otteensa. Aina ei sitä paistinpannua ole ehkä saatavilla, ja iso koira saattaa vaan raivostua lisää jos sitä hutkii jollain pikkukepukalla. Mutta unohda nyt toi hännästä veto, niin kaikki on ok!

Vierailija
24/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään käsitystä?

Vierailija
25/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen laki sanoo, että edes poliisi ei saa päästää koiraa hengilltä jos tämä on käynyt ihmisen kimppuun.

Mutta jos kyse on riistasta, niin saa samantien ampua kuulan kalloon.

Huomaa taas miten hyvin Suomen laki osaa kiertää näitä pykäliä!!

Vierailija
26/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ihanien, kilttejen" koiriensa tupata itseänsä toisten kylkeen.

Lapsin oli 2-vuotias, kun vedin häntä pulkassa pitkin ulkoilureittiä. Ohitimme naisen, jolla oli pieni KingCharles spanieli. Taisi olla aika pentu vielä, mutta jo lähes aikuisen kokoinen.

Koira sitten tuli nuuskimaan tytärtäni, joka selvästi pelästyi ja yritti vetää itseänsä pois koiran luota.

Mitä tekee omistaja? Ei mitään. Hymyilee vain iloisesti ja selittää, miten kiltti hänen koiransa ja on ja että sitä ei tarvitse pelätä.

Jatkoin matkaani hieman vauhtia kiristäen, vaan niin teki koiranulkoiluttajakin, enkä meinannut päästä heistä eroon. Ja koira edelleen lapseni kimpussa.

Lopulta minun oli pysähdyttävä ja otettava lapsi syliin.

En suuttunut ja jäimme lopulta sitten tutustumaan koiraan hetkeksi, jotta pääsimme tilanteesta eroon, mutta kyllä silti ärsytti.

En anna lasteni koskea koiriin ilman lupaa, mutta en myöskään halua, että koirien annetaan mennä lasten kimppuun, kun lapsi selvästi pelkää.

Kiitos muuten kaikille ihanille koirien omistajille, jotka itse vapaaehtoisesti kertovat lapsillemme, jos koiraa saa tulla paijaamaan!

Vierailija
27/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan tälläisessä tilanteessa auttaa se kuonon yli menevä vedonestopanta, vaikka koira olisi hevosen kokoinen, tämä panta vie siltä kaiken voiman vetämisestä.

Vierailija:

hyviä vinkkejä, mutta se nostaminen ei ainakaan toimi missään tilanteessa, dogi on mua n 20kg painavampi.

Kyllä se vetää niin kovaa kiihtyessään, että olen muutaman kerran todella raahautunut perässä ja joutunut päästämään hihnan irti, mutta sanoinkin jo tuossa aiemmin, etten usein vie koiraa yksinäni ulos. Joudun kulkemaan puistikon ohi, kun semmoinen tuossa vieressä aukeaa.

Vierailija
28/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiranomistajana tähän keskusteluun. Olen täysin samaa mieltä siitä, että koirilla ei ensinnäkään ole mitään asiaa uimarannalle tai lasten leikkipuistoon. Uskon jopa osaavani ajatella asioita hyvin laajalta näkökannalta, koska olen itse lapsena ja vielä nuorenakin pelännyt koiria. ELi kirjoitukseni ei varsinaisesti liity tähän tällä hetkellä pinnalla olevaan tapukseen.

Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että koirankaan ei tarvitse kestää kaikkea. Koira ei osaa puhua. Yleensä se ennen hyökkäystä antaa merkkejä siitä, että se on ahdistunut ja aikoo puolustautua. Ihmisen pitää näitä merkkejä kunnioittaa. Viimeisenä puolustautumiskeinonaan koira puree. Esimerkiksi jos lapsi kiusaa koiraa, se juoksee karkuun niin kauan kuin pääsee(mikäli kyseessä on tervepäinen koira), mutta nurkkaan ajatuessaan saattaa varoituksesi näykätä lasta kun ei enää pääse pakoon.

Omat koirani ovat hyvin hallinnassa eivätkä ole koskaan kenellekään mitään tehneet. Silti pidän niitä vain ja ainoastaan eläiminä, enkä ikinä vakuuttele, että nämä eivät varmasti tee mitään. Eläimestä ei mielestäni koskaan voi olla varma. Valitettavasti vaan koirani edustavat monien rakastamaa rotua ja useat vastaantulijat haluaisivat niitä silitellä. Sitten loukkaannutaan jos sanon, etten halua niitä nyt siliteltävän. Entäs jos päästäisin ventovieraat vastaantulijat silittelemään hihnassa kulkevia koiriani ja ne tekisivätkin jotain. Pitäisikö minun sitten viedä koirani lopetettavaksi kun vastaantulijat eivät välittäneet pyynnöstäni. Esimerkkinä voisin sanoa, että kylällämme liikkuu paljon lapsia. Monesti lenkittäessäni koiria, tulee jostain nurkan takaa kiljuva lapsilauma, jotka välttämättä haluavat silittää koiria. Toinen koiristani kokee nämä tilanteet selvästä epämiellyttäviksi. Koskaan se ei ole reagoinut eikä puolustautunut mutta kyllä minua ärsyttää lapset, jotka kyselemättä tulevat koirieni luokse.

Mielestäni lapsille tulisi opettaa miten vieraita eläimiä lähestytään. Se kuuluu käytöstapoihin siinä kuin muutkin arkipäivään liittyvät asiat. Vaikka koira on " vain" eläin, tulisi ihmisten kohdella koiraa hyvin. Toinen puoli asiaa on taas juuri se, että koiran omistajan täytyy kunnioittaa säädettyjä lakeja koiran pidosta ja kouluttaa koiransa niin, ettei niistä ole vaaraa tai häiriöitä muille ihmisille. Toisaalta kukaan ei voi kieltää, etteikö olisi olemassa ihmisiä joille riittää häiriöksi pelkkä koiran näkeminen.

Vierailija
29/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten näitä selityksiä vielä enemmän.

Vierailija
30/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira PUOLUSTI sinua pelästyttyään, ja kiitokseksi se lopetettiin?!?

Isäsi toimi väärin jo silloin, kun jätti sinut kahden koiran kanssa. Koira oli viaton väärinkäsityksen uhri. :(

Toivottavasti ette hanki enää uutta koiraa.

Vierailija
31/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli heidän ratkaisunsa siinä tilanteessa, ikävä vaan että sinä et sitä ymmärrä! Minäkin lopettaisin koiran joka olisi purrut omaa lastani, sinä varmaan antaisit vaan purra ja silittelisit koiran päätä!!!

Vierailija
32/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun koirani (jonka rotutyypillisistä ominaisuuksista ja yleisistä käyttötarkoituksista olen luonnollisesti ottanut selvää ennen koiran hankkimista ja tarkkaa miettimistä siitä onko tämä koira meille sopiva) puolustaisi lastamme (jonka olisin jostain ihmeen syystä lähettänyt lenkille yksin koiran kanssa) ja vahingossa purisi tätä käteen, niin todellakin kehuisin koiraa siitä että se puolusti lastani ja antaisin puremisen anteeksi.

Vierailija
33/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistajat kun näyttävät olevan tärähtäneitä ihan järjestään. Kaikki alkavat vetoamaan siihen, että jos lapsi kiusaa, niin koiralla on oikeus puolustautua jne. Tottakai on, ja se on sitten ihan vanhemman vastuulla.

Juttu kai alkoi siitä, että koira hyökkää kimppuun syyttä. Ja sitten yksi alkaa puolustella, ettei hän ainakaan jaksa koiraansa hillitä, jos se hermostuu lasten äänistä. Just!

Mua on lapsena koira purrut kasvoista ilmeisesti siitä syystä, että pelkäsin sitä. Kiersin kaukaa, enkä vahingossakaan mennyt lähelle. Se seurasi mua ja lopulta puri. Ilmeisesti ärsytin sitä. Oli sukulaisen koira ja oltiin siellä kylässä, joten poiskaan en sen lähettyviltä päässyt.

Oma lapsi ei ikinä saa mennä lähelle vieraita koiria. Rakastaa koiria ja jos saa luvan silittää, osaa silittää nätisti. En voi ymmärtää tämän ketjun selitteleviä koiranomistajia.

Vierailija
34/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tälläisten uutisten uutisarvo oikein on, huhhuh sentäs.

Vierailija
35/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vakava paikka jos koira puree, mutta kai sitä koiranomistajana selittelisi ja vähättelisi kuin nyt sinäkin!

Minusta koirat ja niiden omistajat ovat syvältä, näkeehän sen tästäkin ketjusta. Koiran hyvinvointi on tärkeämpää kuin lapsen!!

Vierailija
36/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluttaa. Eivät ainakaan pääse puremaan ketään.

Vierailija
37/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani ei PUOLUSTANUT MINUA, vaan MINÄ puolustin sitä pikkutyttöä, jonka päälle koiramme oli hyökkäämässä ja laitin käteni siihen väliin, että koira purisi minua eikä jonkun toista lasta!!

Että lueppas kuule uudestaan toi mun kertomus, ennenkö vingut ja vikiset tuollalailla!!

Ja kun koira puree kerran, se voi tehdä sen toistekin.

Mä en ala puolustelemaan isäni tekoa täälä millään lailla, koska mielestäni hän teki oikean ratkaisun.

Meillä ei koiria silitellä päähän kun ne purevat, oli kyseessä sitten kuka tahansa.

Ja kyllä, isälläni on kaksi sekarotuista koiraa tällähetkellä.

Vierailija
38/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä kävin joka ikinen päivä koiran kanssa lenkillä.

En vaan tiedä mikä sillä napsahti päässä.

Mutta koitappas nyt ottaa ne silmät käsistäs ja laittaa ne takasin paikoilleen ja lue se mun teksti uudelleen.

Koira ei todellakaan puolustanut mua. ÄÄLIÖ!!

Sehän haisteli toisen koiran jätöksiä kun pikkutyttö juoksi koiramme luo ja siitä ärsyyntyneenä koira oli hyökkäämässä tytön kimppuun jonka estin menemällä väliin!!

Hitto te ootte tyhmiä, kun ette lue tarkasti ja sitten haukutte omistajaa kun koira PUOLUSTI mua...

Vierailija
39/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koira PUOLUSTI sinua pelästyttyään, ja kiitokseksi se lopetettiin?!?

Isäsi toimi väärin jo silloin, kun jätti sinut kahden koiran kanssa. Koira oli viaton väärinkäsityksen uhri. :(

Toivottavasti ette hanki enää uutta koiraa.

Vierailija
40/71 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira hermostuu siitä että pikkutyttö tulee just silloin ihailemaan koiraa kun nuuskii jonkun toisen koiran p*skaa niin kai sillä koiralla oli sitten vikaa korvien välissä!!

Eli olen samaa mieltä kuin 44, että isä teki oikean ratkaisun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä