Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****MARRAKSET-05****

23.07.2007 |

Heippa kaikille :)

Vihdoinkin pääsin koneelle kun nää työt alkoi!Ollaan tosiaan muutettu lähiaikoina ja netti ei oo vielä auennut,muuten on kyllä hommaa riittänytkin ettei koneelle olis paljoo kerennutkään.

Koko ajan oon jännännyt Noeman synnytystä ja kumpi sieltä ilmestyy,onnea sisukkaalle Sisulle ja niin uskomattoman energiselle äidille!!!!!!!!!!!!Meinasi mullakin tippa tulla silmäkulmaan kun luin synnytyskertomustasi,onneksi kaikki meni hyvin! Kurja juttu tuollainen kotoa häätö ja vielä noin pienen vauvan kanssa,toivottavasti pääsette pian asettuun kodiksi!

Meillä kanssa uhmis kotona,mies hoitaan tän viikon kun oon töissä.Välillä oikein ihmettelee onko neiti vaihtunut vahingossa johonkin toiseen lapseen kun on niin erilainen ;) Haluu maitoo ja sitten ei juo kuitenkaan,kaadan maidon pois ja huutohan siitä syntyy,pompottaa välillä kans niin että ...pim...niinkuin teillä kuulemma muillakin :)!

Nyt en kerkee enempää,jatkan taas paremmalla aikaa.

T:Odottelija ja uhmis :)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki oikein hyvää käydä eilen vähän tuulettumassa ja tänään on ollut ihan erilainen fiilis kuin eilen. Oli onnistunut ilta, hyvää ruokaa ja hyväntuulinen leffa (Ocean' s 13). Kyllä nautittiin miehen kanssa. Jesse oli vielä jalkeilla kun tultiin kotiin klo 21.30. Olin kyllä sanonutkin anopille ettei ole niin tarkkaa aikataulujen suhteen, mutta olipa kyllä sitten vaikeaa saada Jesse rauhoittumaan unille kun oli poikettu normaaleista iltarutiineista. Ei olisi millään halunnut jäädä sänkyyn.

Mummulla ja Jessellä oli sujunut ihan hienosti sillä aikaa, Jesse jäi hyväntuulisesti huiskuttamaan kun lähdettiin. Olivat käyneet ulkona ja mummu oli mennyt juuri sinne mihin Jesse oli halunnut ja yllättäen viettivät sitten reilun tunnin parkkipaikalla ihmettelemässä autoja ja moottoripyöriä. Anoppi oikein naureskeli meille kuinka Jessen kädet olivat ihan mustat kun oli lääppinyt niitä kaikkia autoja. Onneksi mies antoikin äidilleen palautetta että voisi tuota pikkuherraa kieltääkin koskemasta toisten autoihin ja mopoihin, mutta eipä siltä vaikuttanut että anoppi aikoisi jatkossakaan Jesseä kieltää. Tuo on vaan siitä(kin) syystä ärsyttävää että Jesse haluaisi sitten aina mennä niille parkkiksille pyörimään ja saa kauheita kiukkukohtauksia kun äiti ja isi saneleekin sääntöjä ettei toisten autoja kosketa. Ja ylipäätään estää menemästä sinne parkkipaikalle, sekös vasta mänttiä onkin.

Sitten muihin aiheisiin...

Le Cheile: Mitenkäs teillä sujui iskän paluu? :-) Ottiko poika isänsä hyvillä mielin vastaan vai protestoiko alkuun pitkää poissaoloa?

Odottelija: Hienosti Anna kyllä jo juttelee, vautsi. :-) Kiva kuulla että olette kotiutuneet uuteen kotiin hyvin. Meidän koti on aika vaalean sävyinen, vihreää löytyy meiltäkin ainakin matoista ja kasveista ;-), se on kaunis väri sisustuksessa. En ole kylläkään mikään sisustusihme, kaukana siitä, eli meidän koti on sellainen tyylien sekamelska. Tulkaa Annan kanssa kylään joku kerta niin näet. :-)

Hildalle suuri kiitos toivotuksista. Hiostava ilma täälläkin ja saattaa kyllä tehdä olon ärtyneeksi. Jessellä oli aamupäivällä selkä ja pää aivan märkänä ulkona kun juoksi ympäriinsä, potki palloa, ryömi ja kiipeili. Eli ihan sitä normaalia, mutta tuollainen hikoilu on kyllä hieman epänormaalia. Pistetään sään piikkiin. :-) Saa nähdä ukkostaako vielä tänään.

MrsCeelle ja tytsille jaksamista isukin odotteluun. Hienoa kyllä tämä nykyteknologia kun pääsee kameroiden kautta moikkailemaan.

Manna, kiva oli lukea taas teidän kuulumisia. Mukavaa että häät sujui hyvin. Tuo taaperoikäisen kärsimättömyys on ihan normaalia, voin kuvitella että Jessen kanssa olisi ollut hankaluuksia juuri samoissa asioissa. :-)

Mitä muuten kuuluu Vilmalle ja Hertalle? Tulkaahan kertomaan mitä tytöille kuuluu.

Nyt taikomaan jotain syötävää. Jääkaappi on aika tyhjä kun on ollut muka niin kiire koko ajan ettei ole ehtinyt ruokakauppaan. ;-)

Vierailija
22/42 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukavalta kyllä Mannan loman vietto suvun kanssa kuulosti.

Kaikkea kivaa olette lasten kanssa töissä tehneet, varmasti ovat nauttineet kivasta puuhastelusta.

Aurinkoinen päivä. Puistossa vain ei ole juuri ketään, mutta kyllä lapset keksivät leikkiä ilman kavereitakin. Pertusta on aina hauskaa tiputtaa liukumäestä hiekkaleluja ja sitten laskea itse perään. Minä istun penkillä ja samalla tikutan käsitöitä :)

Puiston aidalla istui kolme varista ja siitähän heti lähti laulu kolme varista... :)

Jokos Noeman perhe on kotiin päässyt?

Siivouspuuhat pitäisi aloittaa, mies lähtee lasten kanssa puistoon leikkiin niin saa rauhassa hommat hoitaa. Tosin tuollaisessa tilateessa huokottais tehdä jotain muuta omaa hommaa :)

Huomenna mies ja neiti lähtee viikonlopuksi mummuloon.

Voikaa hyvin :)

Hilda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me joskus voitais Annan kans tulla tarkastaan teitin kodin väritys kun sattuu sopiva sauma,kiitos vaan kutsusta :)!Anna on sellainen papukaija että matkii kaikki perässä...söpöä.Olipas hyvä kun sait kivan illan!

Missäs kaikki viettää aikaa kun on niin hiljaista koneilla?Tulkaa taas kaikki jutulle,monesti mietin myös mitä 10kaks:lle kuuluu...huhuu!

Eilen oli kiva tulla töistä kotiin,sain maistaa palan miesten elämää ;)...mies oli hoitanut Annaa päivän ja oli hellan ääressä laittamassa meille ruokaa,minä otin tytön kainaloon ja lässähdettiin sohvalle oottaan aterian valmistumista...syönnin jälkeen lähettiin ulos kun mies imuroi huushollin,nautinto :) Tokastan mies sitten että hänkin vois mennä jo töihin :)

+Aurinko paistaa

+olen tilannut itelleni netistä kaikkee kivaa...lomarahat hupenee :)

Vierailija
24/42 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meille on selvinnyt sitten pojan lempikauppa=) Jo viikonloppuna hän alkoi aina autoon mennessä hokea " Mihmaan, Mihmaan" . Ja tänään kun ajoimme Prisman pihaan hän totesi heti: " Mihmaan!" =)

Poika meni nukkumaan tänään jo klo 19, oli aivan väsynyt, kun hoidossa oli unet jääneet vähiin jonkun " itkupillin" vuoksi. Mutta mukava oli huomata, että riehumisen ja kiukkuamisen sijaan poika poti väsymystään kantamalla tyynyn olkkarin lattialle ja makoilemalla siinä.

Pojalle puhkesi viikonloppuna etuhammas, lopultakin toinen niistä puuttuneista. Nyt myös yksi poskihammas on tulossa, ien oli jo hieman rikki siitä kohdasta. Ei siis ihme, että meillä on kiukuttu viime aikoina urakalla.

Huomenna meille tulee miehen kanssa yhteiseloa 11v täyteen. Mitähän sitä keksisi? Ideoita? Ulkona olemme käyneet syömässä viime viikkoina jo niin paljon, ettei se nyt innosta. Mietin että varaisin meille hotelliyön jostain lähikaupungista, mutta ei sekään onnistu koska la-aamuna täytyy olla aikaisin raksalla, kun isäni on lupautunut tulemaan viimeisenä lomaviikonloppunaan avuksi. Äkkiä ne vuodet vain vierivät, vastahan me oltiin 16-kesäisiä ja löydettiin toisemme=)

Eipä nyt muuta.

Manna

Vierailija
25/42 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanpas vähän kommentoituakin, on ollut niin kiireistä ettei ole muka ehtinyt.

Le_Cheile: mitenkäs poikanen suhtautui iskän palaamiseen? Ole muuten onnellinen että hampaat tulevat teillä ongelmitta, meillä nimittäin aina ollaan kärttyisiä päivällä + päiväunet ja yöunet on tosi rikkonaisia. Vielä 4 hammasta meillä on tulematta, toivon vaan että tulevat sitten kertarysäyksellä ettei tarvi montaa kuukautta valvoa ...

MrsCee: mukavaa että teilläkin isi tulee kohta lomalle :)

puhihaa: mä en hirveästi ole kutsuja pidellyt kun ei meinaa kaverit ilmestyä paikalle :(( Pari kertaa oon ollut L&B kutsuilla (hintavia

vaatteita ovat), kerran Partylite kutsuilla ja useammin Tupper-kutsuilla.

Hampaiden pesu, heh heh, ei kyllä kolmesta suunnasta onnistu meillä

ainakaan millään, hyvä kun yhdestä suunnasta välillä saadaan harjattua.

auringonkukka05: vauhdikas Särkänniemen reissu teillä :) Ihana oma ilta teillä miehen kanssa ollut, mäkin haluun semmosen! ;) Ikävää kuulla että anoppi on antanut tehdä kiellettyä parkkipaikalla. Ihan ymmärrettävää kyllä että on kiellettyä. En minäkään antaisi Lotan koskea toisten autoihin tai moottoripyöriin. Ajattelemattomia välillä nuo isovanhemmat.

Manna25: kesälomareissunne kuulostaa mukavalta, varmasti on ollut rentouttavaa ja kivaa. Meillä Lotan suosikkileluina on tällä hetkellä nuket. Kanniskelee niitä ympäri taloa ja vaatii vaihtamaan vaatteita niille. Ja on niin ihana kuunnella kun lauleskelee niille tuutulaulua (tuu, tuu, tuu = tuu tuu tupakkirulla [mikähän muuten toi tupakkirulla on

tietääkö joku?] ) Pitkän aikaa tekin olette olleet jo yhdessä, meille tulee 10 vuotta ensi vuonna täyteen (muistaakseni). Olisiko joku hemmottelupaketti (hieronta, yrttikylvyt yms.) teille kenties sopiva?

Tosin en muista missä asuitte, onko teilläpäin semmoinen mahdollista? :) Hierontaa tosin varmaan saa monesta paikasta, mut siihen lisäks joku kylpy niin onko mahdollista?

Kotien värejä joku kyseli: Meidän kotona on monia värejä, sikin sokin välillä :) Sinisestä oon aina tykännyt, mutta nykyään ruskea/beige/terrakotta miellyttää enemmän silmää. Nyt meillä on

Lotan huone vihreä (entinen työhuone), meidän makuuhuone on sininen, olohuone/keittiötila beige. Ja keittiö on valkoinen.

Niin joo, sää tänä kesänä on kyllä ollut ihan erilainen kuin viime kesänä. Ja kovasti keväällä uhkailivat että tästä kesästä tulee vielä lämpöisempi ja kuivempi kuin viime kesästä. Näinpä joo.

Kysäsenpäs muuten mua mietittytävän asian uudestaan kun kukaan ei ollut vastaillut mielestäni el Miten muuten muilla nukutaan päiväunia, ts. kuinka pitkät ja missä? Meillä nyt yritetty sekä ulkona vaunuissa että sisällä, mut molemmissa sama lopputulos, n. 1-1½ tuntia nukkuu. Yöunet tosin onneksi ovat olleet nyt paremmat (ja pitemmät), paitsi nyt kun on ollut nenä tukossa.

Appivanhemmat kävivät tänään kylässä, viimeksi ollaan nähty heinäkuun 5 päivä. Kertokaan jotain neuvoja miten saataisiin heidät olemaan edes hieman enemmän kiinnostuneita Lotasta ja Lotan elämästä??? V*****ttaa suoraan sanottuna tuollainen välinpitämättömyys ainokaisesta lapsenlapsesta. Tänäänkin kun tulivat niin keitettiin melkein heti kahvit ja mentiin kahvipöytään, ja kun kahvit oli juotu anoppi sanoi että pitää kai tästä lähteä kotiin vähitellen. Mä olin just keittiössä, ja ajattelin mielessäni että mitähäh perkelettä??? Olivat olleet ehkä n. 35-45 minuuttia paikan päällä, ja jo lähdössä kotiin, ei hittolainen. Sanottiin molemmat miehen kanssa että olkaa nyt hetki Lotan seurana kun tehdään ruokaa. Olivatkin onneksi sitten hetken pitempään. Mutta kyllä olin taas sen kyläilyn jälkeen vihainen! Nyt merkkailen kalenteriin ylös kuinka usein nähdään, ja joku kaunis päivä sanon jotain suoraan päin naamaa. Jos nähdään n. kerran kuussa niin jos loukkantuuvat (ts. anoppi loukkaantuu) mun sanomisesta niin saavat loukkaantua, yks kerta kuukaudessa sinne tänne, ihan sama.

Nyt meen nukkumaan, tarkoitus ois mennä huomenna markkinoilla käymään. Tosin nenä mulla on vieläkin tukossa. Toivottavasti menis nopeasti ohi tää tukkoisuus, kun ei meinaa jaksaa mitään kun öisin ei saa nukuttua kunnolla.

Öitä.

Päivän plussat:

+ Lotta näki mummin ja paapan pitkästä aikaa

+ oli hyvää makaronilaatikkoa

Vierailija
26/42 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaattehan kellonajan... ? Meillä 7-8 aamut jäi kahteen viikkoon ja taas ollaan palattu " arkeen" eli klo 6 herätys..

No mä oon itekin ihan loppu 21 aikaan illalla, että olen valmis sänkyyn.

Olen nyt sairaslomalla kesäloman alkuun asti. Seuraavan kerran töihin 27.8.

Mulla on unettomuutta. Vaikka nukahdan hyvin ja väsyneenä klo 21, niin yöllä herään ja saatan valvoa 2-3h. Oliko muilla raskausaikana tälläisiä vaivoja ? Poikaa odottaessa mulla ei ollut tälläista. Olenkin mielessäni laittanut syyksi 18.8 pidettävät häät. Meinaa olla vähän stressiä niistä. Meille on tulossa 116 aikuista ja 33 lasta, joista alle 5v on suurin osa... eli vilskettä riittänee.

tintta-liisa; Meillä on nukuttu päiväunet jo 1/2 vuotiaasta saakka sisällä. meillä nukutaan 11/2-2h päiväunia. meillä olis myös tarkoitus mennä tänään markkinoille. Köppäreille ??

MrsCee ; automatkoista sen verran, että meillä poika viihtyy suht hyvin autossa. Päikkäriaikaan lähdetään monesti liikkelle pidemmille matkoille. Mä istun pojan kans takapenkillä, joten mulle jää viihdyttäminen. Ja joskus äiti on ihan poikki viihdyttämisestä ja naaman vääntelystä ;)

kutsuista; mä olen myös ollut sekä vieraana että emäntänä tupper-kutsuilla, Lingon & Blåbär -kutsuilla, Henskat-kutsuilla.

odottelija76, kotien väristä.. meillä on beigeä ja ruskeaa olkkarissa ja keittiössä. pojan huone on keltainen ja limen vihreä. eteinen, rappukäytävä ja vessa on sininen. tuulikaappi on vaaleanruskea. meidän makuuhuone on liila. ja sauna/pesuhuone on luonnonvalkoinen/harmaa/kromi.

Manna25; onko teillä aikataulua sisäänmuutosta uuteen kotiin ? Mun tekis mieli kans isompaa taloa ja yhdessä kerroksessa olevaa kotia! Mutta ei mitään intoa ole alkaa tehdä ihan alusta tai remonttia. Pitää katsoa muutaman vuoden päästä mikä tilanne, kun tämä toinen vauveli syntyy ja kumpaa sukupuola on. Meillä kun ei ole kuin 1 lastenhuone...

hampaiden pesusta; meillä sujuu vaihtelevasti. Iltaisin pesen pojan hampaat. Xylitol-karkkia saanut. Voisin myös ostaa purkkaa, kun sitä monet antaa jo lapsilleen.

poika on ollut 5vkoa kotona, kun omahoitaja on ollut lomalla. Ens viikolla alkaa taas arki ja hoitoon paluu. Elokuussa meillä on siis 2vkoa lomaa ja poika on taas kotona meidän kanssa.

Noemalle on sattunut kyllä ikävä tapaus talon kanssa. Toivottavasti saavat palata pian kotiin!

Hyvää perjantaita kaikille !

-Marika, Elmeri ja " Hermanni" 18+4

Vierailija
27/42 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti ihan erikseen tulla sanomaan Marikalle että enpä oo aikaisemmin tajunnu että meidän lasketut ajat on noinkin lähellä, mulla nyt tasan 18vk.

päiväunet teemu nukkuu sisällä pinniksessä edelleen ja vetelee 2,5-3h unet ku on kotona, hoidossa jää paljon lyhyemmiksi joskus jopa alle tunnin. yöúnet on aikalailla tasan 10h.

ens viikolla pitäs poitsun mennä 5vkn loman jälkeen hoitoon ja hieman meinaa äippää jännittää että kuinkas siihen elämään taas sopeudutaankaan. hoitopaikka on kyllä muuten ihan kiva mutta ku viedään aamulla ennen 7 niin joutuu vastaanotto-ryhmään aina alkuun ja sitten hakevat sieltä omaan ryhmään ja se ei oo musta kivaa, vaan mikäs näillä työajoilla tekee.

meidän tampereen reissu jää tältä viikonlopulta tekemättä, kaverit keiden luokse piti mennä eivät olekkaan kotona. no jospa sais vihdoin kaikki tavarat kotona paikoilleen. meillä on aika vaaleeta,seinissä on vaaleat tapetit ja alaosaan laitettiin mdf-levystä tehtyä paneelia, tosi kivan näkönen. teemun huone on yllättäen sinivoittoinen ja meidän makkarissa on keltaista ja semmosta ruosteen punaista, oikein lämmin väri.

puoltuntia pitäs vielä jaksaa töitä pakertaa ja sitten pääsis viikonlopun viettoon. mukava ja puuhakasta ja ennenkaikkea aurinkoista viikonloppua kaikille!!

Vierailija
28/42 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nukutaan päiväunet sisällä pinniksessä, on nukuttu aina. hyvin satunnaisesti rattaissa/vaunuissa jos ollaan oltu kauempana kotoa, mutta niissä ei nuku kuin puoli tuntia. kotona omassa sängyssään nukkuu yleensä 1 1/2 - 2 h päiväunet.

tinttaa en oikein isovanhempien asiaan osaa neuvoa, meillä kun isovanhemmat näkevät myös melko harvakseltaan poikasta. silloin kun itse teemme asian eteen jotakin. oletko koittanut suoraan sanoa, että teistä olisi miehen kanssa mukavaa jos isovanhemmat olis enemmän Lotan elämässä mukana ja heistä tulisi läheisemmät? Siis ihan nätisti mutta suoraan mitä toiveita teillä on.

hilda saa udella, mutta minen oikeestaan tänne välittäis sitä nyt kirjoittaa :) sori. jos kovasti kiinnostaa, voin laittaa sulle sähköpostia :D

aamupäivällä käytiin asioilla ja sit ehdittiin vielä puistoonkin. tuossa yhdessä puistossa melko lähellä meitä on ilmainen ruokailu alle 15-v:lle muistaakseni. se on aika kiva juttu, poikanen söikin sit puistossa. nyt tarttee vaan itselle vielä jotain sapuskaa kun ollaan kotiin päästy. poikanen unilla ja rauha kodissa.

ai niin, pitää vielä kertoa että poikanen on oppinut hiljattain puhaltamaan. ja eilen puhalteli ekaa kertaa saippuakuplia. voi kun oli lystiä :) enempi kuitenkin äiti puhalsi ja poika juoksi pihaa ympäriinsä ja koitti saada kuplia kiinni.

rantapalloonkin leikisti puhaltaa väliin lisää ilmaa. :)

gerda ja karhunpoika

+ sain makkarin siivottua perinpohjin

+mies teki herkullista suolaista piirakkaa, sitä on vielä jäljellä (nam)

+aurinkoinen ja lämmin ilma vaihteeksi sadepäivien keskelle

Vierailija
29/42 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa vaan..poikasen nukkuessa äkkiä tulin tänne piipahtamaan. Oon siivonnu pari päivää huushollia ja sain nyt puhtaat matot lattioille..ihanaa kun on puhdasta!

Meillä koti on sekoitus montaa väriä, mut pääväri joka eniten näkyy on vihreä. Tummaa puuta on alkanu kans ilmaantua ja haluaisin sitä enempikin.

Tintta kyseli keinoja saada isovanhemmat kiinostumaan lapsesta..No en tosiaan tiedä keinoa mutta " kohtalotoveri" oon. Miehen vanhemmat eivät ole milläänlailla kiinostuneita meidän lapsista. heillä on 8 lastenlasta ja kaksi niistä on suosikkeja, muut tulee perässä jossain kaukana. Kamalinta mun mielestä on se että tätä asiaa ei edes yritetä piilotella mitenkään,vaan ne kaksi ovat ihan julkisuosikkeja! Mä en voi sietää tollasta, mutta minkäs teet...

Mun vanhemmat ovatkin sitten ihan toista maata, kuuluvat meidän lasten elämään todella paljon.

Huomenna lapset muuten menee mummolaan yökylään, saadaan miehen kans koko kesän ainut kahdenkeskinen ilta ja yö:)

Hampaiden pesusta on ollu puhetta, meillä sujuu ihan suht hyvin,poikanen syö tahnan mielellään pois harjasta:) Purkkaa oon antanu välillä mut poika nielaisee sen..Joten vähän myöhemmin kai sen sit oppii pureskelemaan.

Monet teistä on käyny huvipuistossa. Mekin käytiin sekä Tykkimäellä että Särkänniemessä. Ja poikanen tykkäsi aivan valtavasti kaikista laitteista joihin pääsi joko isompien sisarrusten tai meidän vanhempien kans. Oma ranneke hankittiin tietysti josta poika oli niin tohkeissaan:)

Voi hurja tuota Noeman taloa!!!! Toivottavasti pian pääsette omaan kotiin!!!!

mitäs vielä....en muista mitä vielä piti kommentoida.

Mies muuten hankki itelleen lisää töitä joten se tietää siis mullekin enemmän paperihommia. Taidan soitella päivähoidonjohtajalle ja kysellä millanen päivähoitotilanne meilläpäin on. Pakko mun kai toi " vauva" on laittaa osa-aika hoitoon...Tai ainakin jonoon siis oottelemaan paikkaa. Olin kyllä alunperin ajatellu et voisin pitää poikasen kotona ainakin en s kesään asti, mut eipä siitä taida tulla nyt mitöään kun hommat senkun kasvaa. Mut katellaan nyt millaset jonot tosiaan on.

Mutta mutta, eipä meillä sitten tämän kummempia. Illalla tulee vieraita ja istutaan iltaa. Huomenna sit kahdestaa miehen kans jotain kivaa..

Oikein hauskaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!!!

niin ne plussat..

+aurinkoinen ilma

+siivottu koti

+mukava ilta tiedossa

+ja huomenna lapset mummolaan ja me saadaan lepäillä hetki kahden

äitykkä ja lapsukaiset

Vierailija
30/42 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa yrittäisi kerrankin tulla suht ajoissa kirjoittamaan :) Missä muuten tosiaan 10kaks on? Ja muutkin jotka ette ole hetkeen kirjoitelleet, tulkaa ilmoittautumaan edes! Kittykatti, jeo, jonsku (äh, mikä se nicci nyt olikaan), rapuäiti ....

marica77: taitaa unettomuuten tosiaan vaikuttaa tulevat häät :)

Ja Köppäreillä käytiin :)) Mukaan tarttui Lotalle paita missä lukee

Uhmaiässä ... Ja Kyrön makkaraa myös, on niin nam nam hyvää!

Mitä muuten on Henskat-kutsut??

Gerda79: ollaan muutaman kerran sanottu jo appivanhemmille että olisi mukavaa Lotan kannalta että nähtäisiin useammin. Mutta eipä oo auttanut asiaa, vaikka anoppi sanoi että näinhän se on. Kerran kuussa (jos sitäkään) on liian harvoin mun mielestä, varsinkin kun asuvat niin lähellä. Eilenkin huomasi että käyttäytyi heitä kohtaan ihan kuin olisivat olleet vieraita ihmisiä :(( Sääli mun mielestä. Katselen varmaan vielä muutaman kuukauden tätä touhua, ja aion sitten sanoa suoraan mitä oikeasti ajattelen. Ajattelin ottaa esimerkkinä sen että Lotta ei ikinä tuu tuntemaan vaariaan ja olisi mukava että muistaisi mummin ja paapan, heistä kun joskus aika jättää, ennemmin tai myöhemmin .... Kertokaahan muutkin vaan mielipiteitä mitä kannattaisi tehdä, ja voinko olla " noin" suora sanoissani?

äitykkä80: " mukava" kuulla että on kohtalontoveri isovanhempin suhteen, ikävän kuuloista että teillä miehen vanhemmilla on omat suosikkinsa. Meilläkin onneksi mun äiti tykkää touhata Lotan kanssa, käykin meillä melkein päivittäin (joskus ihan liikaa siis....). Mukavaa kahdenkeskistä illanviettoa teille huomenna!

Käytiin tänään tosiaan markkinoilla, ja voi sitä meteliä autossa ... Tuon meidän pitkän automatkan jälkeen alkaa melkein heti autossa riuhtomaan itseään irti ja itkee lohduttomasti :(( Ja olisi kiva päästä kuitenkin joskus ruokakauppaankin vielä. Miten tästä tuskasta selviäisi yli?? Onko neuvoja?

Päivän plussat:

+ hellepäivä

+ markkinoilla käynti

+ hyvää ruokaa (uusia perunoita ja lohta)

+ Lotta tykkää touhata nukeilla huoneessaan mumman kanssa kaksin

Vierailija
31/42 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin markkinoilta pojalle sellainen neulottu antenni jussi-pipo.

www.henskat.fi. Käy tutustumassa. Tämä esittelijä (tietääkseni ainut vaasan suunnalla) asuu Ylistarossa. Mikäli olet kiinnostunut ko kutsujen järjestämisestä, voin antaa sulle sähköpostiosoitteen.

-Marika

Vierailija
32/42 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen pikaisesti tuosta isovanhemmuusasiasta, josta muutamat täällä jutteli.

Meillähän tilanne on miehen puolelta se, että meidän poikamme on ukin 8. lapsenlapsi. Muut ovat paljon isompia, 10-22-vuotiaita, ja suurin osa asuu toisella puolella maata. Silloin kun nuo muut lapset ovat olleet pieniä, hankalan luonteen omaavan ukin elämän on täyttänyt silloin työ ja monenlainen järjestötoiminta, välit omiin lapsiin ovat olleet tosi huonot eikä kiinnostusta lapsenlapsiin ole ollut minkäänlaista.

Minullakin oli nuorena appeni kanssa aikas huonot välit. Mieheni ja isänsä välit ovat vuosien saatossa lähentyneet paljon; poika on aikuistunut ja isä iän myötä pehmentynyt. Minunkin välini häneen ovat lämmenneet siinä sivussa. Muihin lapsiinsa apellani on edelleen huonohkot välit, yhden lapsen kanssa eivät ole edes puheväleissä.

Ja kun aloimme odottaa poikaamme, olin jo valmiiksi surullinen, kun ajattelin ettei poika kiinnosta ukkia yhtään, kuten ei muutkaan yhtään (joista osa asuu jopa ukin kanssa samassa pihapiirissä). Miehen kanssa päätettiin kuitenkin yrittää kaikkemme, kaiken lähtökohtahan kuitenkin on meidän vanhempien välit lapsen isovanhempaan. Aloimme jo odotusaikana viettää enemmän aikaa mieheni lapsuudenkodissa ja pyytelimme appea useammin meille kylään.

Vauvan synnyttyä ukin kiinnostus lasta kohtaan alkoi lisääntyä, mutta koko ajan se on vaatinut meiltä suurta aktiivisuutta. Olemme käyneet ahkerasti yökylässä ukin luona, pyytäneet häntä meille, tehneet reissuja yhdessä (vaikka ne eivät aina ole kohteiltaan kovin meidän mieleen olleet) jne. Olemme viettäneet paljon aikaa yhdessä.

Lapsia ukki ei ole koskaan hoitanut, ei edes omiaan, meidän pojalle opetimme häntä antamaan tuttipullosta maitoa=) Lapsen kanssa olemista hän on harjoitellut hissukseen; ensin oli pojan kanssa toisessa huoneessa jos söimme keittiössä, sitten hänen kanssaan sen aikaa kun kävimme saunassa. Nyt olemme siinä pisteessä, että ukki voi jäädä lapsen kanssa kotiin useammaksi tunniksi, jos poika nukkuu=)

Lyhykäisyydessään meillä pojan ja ukin lämmenneet välit ovat kulkeneet käsikädessä sen kanssa, että me itse olemme opetelleet tulemaan hänen kanssaan paremmin toimeen ja viettämään aikaa yhdessä.

Nythän meillä on tilanne se, että ukki on asunut meillä keväästä saakka rakennnusprojektimme vuoksi ja on ollut ihanaa aikaa, vaikka toki oman perheen keskinäistä aikaa välillä kaivataan. On mahtavaa nähdä kuinka ukki nauttii pojan seurasta, leikkii ja telmii yhdessä ja kuinka poikakin tykkää.

Iloa kuitenkin varjostaa se, että mieheni sisarukset eivät ole kovin innoissaan. Kai he ovat kateellisia siitä, että ukki viettää aikaa poikamme kanssa, mutta itse he eivät kuitenkaan halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Sisarukset eivät ymmärrä sitä, ettei mieheni tai poikamme vain sattumalta ole ukin lellikkejä, vaan että me oikeasti olemme tehneet töitä tämän eteen. Vaikka se ei aina kovin helppoa ole ollut, sen verran hankala luonne ukki kumminkin on=) Mutta eivät he omaa tilannettaan yhtään auta sillä, etteivät suostu tulemaan edes puolitiehen vastaan ja puhuvat ukista vain ihan suoraan paskaa omille lapsilleen, mikä on aivan kamalaa.

No, mutta tämmöistä tänne.

Manna

Vierailija
33/42 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

marica77: kiitokset Henskat-tiedonannosta! Kutsuja en välitä vain

nykyään pitää kun kukaan ei ilmesty oikein paikalle ... Tylsiä kavereita.

Manna25: mekin ollaan yritetty suoraan ns. " ahdistella" appivanhempia, heikoin tuloksin. Ollaan kyselty aina välillä heitä hoitamaan meille/heidän luokseen muutamaksi tunniksi jos ollaan käyty esim. kaupassa. Mutta monesti vastaus on ollut, että on ollut raskas työpäivä takana ettei jaksa. (eikä olla edes viikottain pyydetty). Tai paras selitys tähän mennessä, anopilla oli vapaapäivä silloin kun olisin tarvinnut hoito-apua puoleksi tunniksi ja käski kysymään jos mun äiti ehtis. Ja aina me kutsutaan itsemme heille kylään, he eivät ikinä sitä tee vapaaehtoisesti (paitsi synttäreilleen). Appi kyllä jaksaisi ottaa meitä vastaan/tulla käymään meillä työpäivän päätteeksi, mutta anoppi ei. Ja ei voida mennä kylään anopin ollessa iltavuorossa kun loukkaantuisi siitä kun ei mennä sinne silloin kun hän on paikalla. Kerran nimittäin se tehtiin, ja oli kivat seuraukset :) Enkä kyllä haluais olla riidoissa kun ovat mun mielestä tärkeitä ihmisiä Lotan elämässä.

Vielä kun vain enemmän kiinnostuisivat olemaan Lotan kanssa. Tiedän että helposti saisin ison riidan/tappelun aikaiseksi anopin kanssa, ottaa aika helposti nokkiinsa nimittäin. Kun ovat olleet kylässä meillä, ollaan jätetty miehen kanssa heitä kaksin leikkimään Lotan kanssa toiseen huoneeseen, mutta anoppi ei jaksa oikein varttia kauempaa. Appi onkin selkeästi Lotan mieleen kun jaksaa leikkiä pitempään :)) Ovat mielestäni vielä aika nuoria, kun appi on 52 vuotias ja anoppi 51 vuotias. Ei mun mielestä mitään ikäloppuja vanhuksia joiden jaksamattomuuden ymmärtäisi toisin.

No, tää on vähä tälläistä purnaamista (ehkä turhanpäiden), mutta jotenkin vaan ottaa niin päähän tollanen käytös. Pitää vaan muistaa ettei Lotan aikana morkkaa niitä niin ei tuu turhia traumoja heitä vastaan/haluttomuutta olla heidän kanssaan ...

Tein kuitenkin nyt päätöksen että vuoden loppuun asti " yritetään" miehen kanssa seurata tilannetta (mun jumpat ku alkais taas syksyllä ja tarvin hoito-apua) ja jos sama jatkuu niin sit sanon suorat sanat, hellästi kuitenkin :))

Mutta toisiin asioihin: miehenkin loma on sitten loppu, maanantaina palataan arkeen, kuinkahan sitä osaakaan pärjätä ilman miestä hänen ollessaan töissä. Sitä kun niin tottunut siihen että on koko päivän meidän kanssa. Mitään ylimääräistä en oikein saanut tehdyksi mut kai sitä joskus ehtii siivota noita kaappeja. Niin no, sitterin, rintarepun, turvakaukalon + jotain vaatteita sain kuitenkin myydyksi, se on jotain se. Kirpputorille en kuitenkaan pääse menemään .... Laiska ku oon :)

Nyt öitä, ja tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia!

Tinttaileva (ehkä turhaankin) Tintta-liisa :))

Vierailija
34/42 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissataan kohta Jessen kanssa ukin ja mummin luokse, joten olen viikonlopun nettipimennossa. Oikein mukavaa viikonloppua siis kaikille!

Saas nähdä miten junamatkat sujuu tällä kertaa. Leikkivaunuun on tarkoitus mennä ja eväät on mukana, joten eiköhän kaikki mene ihan hienosti jos Jesse vielä ymmärtäisi olla kakkailematta tällä kertaa. ;-)

Mies golffailee koko viikonlopun, lähti nytkin heti aamusta golf-kisoihin. On taas ihan hurahtanut ko lajiin kuten niin moni kesä aikaisemminkin. Viime kesää enemmän on tosin järkännyt aikaa perheen yhteisiä touhuja varten, hyvä niin.

Vaan nyt syöttämään Jesselle aamupuuroa. On saanut jo napsittua hedelmälautasensa tyhjäksi.

Ai niin ja maanantaina työpäivä edessä. Tylsää. Olisi vielä ollut ihanaa olla Jessen kanssa kotosalla. Keskiviikkona alkaa Jessellä sitten tarhailut, vähän jänskättää jo miten lähtee sujumaan.

Ja nyt oikeasti heippa! :-)

Vierailija
35/42 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintta-liisa: Et sinä minusta turhaan tinttaile ;) On kyllä surullista ettei isovanhemmat ole kiinnostuneita Lotasta. Ja niin lähekkäin kun asutte.

Meillä on lämpimät välit kummmankin vanhempiin, ehkä kaks kertaa kuukaudessa heitä näemme, toisinaan useimmin ja toisinaan harvemmin, molemmat vanhemmat asuvat 120km päässä. Soitellaan kyllä ja vaihdellaan kuulumisia usein.

Mannalla oli myös surullinen kertomus, mutta hienosti olette saaneet ukin elämäänne takaisin. Kurjaa tuommoinen kateus ja niin paljon kun olette työtä tehneet läheisten välien suhteen.

Itsellä on muistoissa mukavia, erityisiä hetkiä isovanhempien kanssa (minulle enää yksi pappa) ja samaa kyllä toivoisi lapsille, kaikille lapsille.

Miehen vanhemmat, varsinkin äiti " hurahtui" täysin, kun meidän esikko neiti syntyi. Aina oli pientä tuliaista, kun tuli käymään jne. Ja vieläkin neiti on vähän erityis asemassa. Kerran huomautin, kun toi neidille jotain eikä pojalle mitään, että meillä on kaksi lasta ja hänellä kaksi lastenlasta.. Ja sitten on tainnut suurin piirtein asian muistaakin. Ei sillä, että pitäisi jotain tuoda, vaan että sitten muistaa molempia, synttärit on eriasia.

Ehkä, kun lapsi vähän kasvaa, niin kiinnostus lapseen lisääntyy. Kuitenkin näistä pienemmistä on vielä enemmän työtä ja kuluttavat enemmän voimia. Isomman kanssa voi tehdä yhdessä monenlaista, eritavalla kuin taaperon.

Meidän neiti on mummulassa ja varmasti ovat mummun kanssa keksineet jotain hauskaa puuhaa näin sadepäivänäkin.

Meillä päikkärit nukutaan pinniksessä, joskus haluaa siirty meidän sänkyyn jatkaan unia. 12 aikoihin menee unille ja herää 14 aikaan. Yöunille mennään 20 ja aamulla herätään 7-7.30.

Illalla nukkumaan meno takkusi, varmaan siitä syystä, kun ei sisko ollut omassa pedissä. Menin sängyn viereen lattialle pötkölle, muutaman kerran jo nukahti, mutta kun koitin tehdä lähtöä jo parikin kertaa olkkarin puolelle, niin kielto tuli. Sanoin, äiti käy pissalla k atulee kohta takaisin, niin vastaus oli joo ja painoi pään takaisin tyynyyn. Ja uni tuli.

Meilläkin kuullaan nyt ihania sanoja jo monia :)

Ja koko ajan yrittää toistaa perässä.

Hyvää viikonloppua!

Hilda

Vierailija
36/42 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän leikkivaunu ja eväät ole pop :)

Jospa nyt säästyisit kakkastoorilta ;)

Jesse on niin reipas poika, että varmasti tarhailu jatkuu hyvin :)

Hilda

Vierailija
37/42 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se sitten on koittanut. Meidän ensimmäinen ilta kahdestaan pojan syntymän jälkeen =) Vietämme kuusi vuotis merkkipäivää ja aiomme juhlia sitä hyvän ruoan ja toistemme seuran kera ravintolassa.

Oli tullut niin paljon kirjoituksia, että en enää muista kuka kirjoitti mitä, mutta vastailen nyt mihin muistan.

Poika otti isän tulon erittäin hyvin ja oli ihan hyper pari päivää, ei ois millään malttanut nukkumaankaan mennä. Nyt iskä ei saa hetken rauhaa, kun poika on vaatimassa leikkimään. On se jännää miten ne sanat palautuvat mieleen sillä, kun suurin osa englanninkielen sanoista jäi suomenkielen sanojen alle tuossa parissa viikossa ja nyt ne sitten ponnahtelevat takaisin huippu noupeudella ja uusia tulee vauhdilla.

Meillä poika sanoi pisimmän lauseen tähän mennessä eilen ja se oli Ota toinen kenkä pois. Sitten olen leikkinyt sen kans viivotinlaskurilla ja tänään se leikki tuossa autoilla ja laskeskeli yksi kaksi kolme. Huh huh, joskus meinaa nurin lentää, kun kuulee mitä se on oppinut ihan tuosta vain.

Ongelma: TUTTI. Meillä aloitettiin tutinvierottaminen ja kaipaisin hyviä neuvoja. Kolme yötä ja päivää on nukuttu ilman tuttia, mutta voi sitä nukkumaan meno rumbaa. Ennen niin kiltti poika on muuttunut sinisenä karjuvaksi momsteriksi. Siis ihan suoraa huutoa huutaa, jota ei ole koskaan ennen tehnyt. Laittaakin miettimään, että tuskin tälle toiselle edes tuttia tarjoamme, riipaisee niin pahasti, mutta ei tässä enää kannata niitä takaisinkaan antaa, kun tehtiin, että vietiin patiolle tutit ja sitten titityy kävi ne hakemassa ne vauvoille ja toi tilalle kaksi autoa. Tämän tarinan se kertoo joka aamu ja toteaa, että ei oo tuttia. Palatakseni tuohon huutamiseen, niin se alkaa heti, kun pojan laskee sänkyynsä ja kun nostaa syliin, niin rauhoittuu jälleen, mutta eihän se noinkaan onnistu. MITÄ SIIS AVUKSI. Auttakee.

Nyt lähden valmistautumaan iltaan, kun mummi ja pappakin tulevat pian.

Le Cheile, Kaapo Einari ja " Perttu" 26+3

Vierailija
38/42 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä, että pienen paikan etuja on, että täällä neuvollassa ultrataan joka kerta, kun käy ja niinpä pääsimme torstaina kurkistamaan pikku Perttua ultralla. Kaikki olivat hyvin ja oli jännä, kun sillä oli kasvot suoraan ultrauslaitteeseen päin ja toinen käsi korvalla. Aivankuin ois mietiskellyt, että jahas mitäs ne nyt siellä minusta taas haluavat =)

Sanoin joskus jollekkin, että lapsia olis kiva saada useampikin vain jo siksi, että olis jännää nähdä minkä näköinen seuraava tulokas on. Serkullani on viisi lasta ja tämä viimeisin on niin täsyin eri näköinen kuin ne neljä muuta. Mutta ikä ei anna enää myöten, jos ei joka vuosi tee tästä lähtien =)

Vierailija
39/42 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

auringonkukka05: hyvää viikonlopunviettoa mummin ja ukin luona! Ja toivotaan ettei Jesse tosiaan kakkaile :) Ja mukava kuulla että miehen golf-innostus ei ihan täysin ole vienyt mennessään vaan huomioi teitäkin. Kyllä tarhailu taasen varmasti sujuu mahdollisten alkukankeuksien jälkeen.

hildaliina: mä oon vähän kyllä tälläinen turhanpäinen tinttailija välillä, mut mukava kuulla että en ihan turhasta ota pulttia. Mä toivon tosiaan että sitten kun Lotta puhuu ja on isompi (vanhempi) niin jaksaisivat paremmin olla Lotan kanssa. Hyvä teillä kun anoppi ymmärsi asian että teillä tosiaan on 2 lasta, ettei suosi vain ykköstä. Se kun tuntuu tosiaan olevan aika yleistä. Mies ainakin tuntuu välillä olevan aika " katkera" lapsuudestaan kun oli perheen toinen lapsi, isoveli oli saanut kaiken uutena, ja mies sitten hänen jäännöksensä vaatteista, leluista yms. Nykyäänkin anoppi soittelee miehelle oikeastaan vain jos isoveljestä ei ole muutamaan päivään kuulunut mitään. Miehen perään ei ole samalla tavalla huolissaan, toisaalta hyvä. Minä itse kun olen ainokainen, joten ei ole tietoa moisesta lelujen/vaatteiden jaosta. Tosin mun äiti oli yksinhuoltaja, joten olen sitten sen kokenut.

Le_Cheile: hauskaa iltaa teille miehen kanssa, nauttikaahan toisistanne ;)) Voi hitsi kun teillä jo ihan lauseita puhutaan, meillä edelleen ihan muutama sana vaan. No, kai ne joskus tulee .... Tutinvieroituksessa en osaa auttaa (meillä kun ei ikinä ole sitä syöty), mutta voin sanoa että meillä muuten vaan on ollut ihan samankuuloista nukkumaanmeno aina välillä. Eli saman tien kun on laitettu sänkyyn, on alkanut suora, kova huuto. Meillä on auttanut vain aika, ja se kun olen sanonut tiukasti monta kertaa että nyt on aika nukkua, enkä ole ottanut pois syliin (muuta kuin ehkä kerran). On joskus jaksanut huutaa ja taistella tunninkin. Mutta aikaa myöden on helpottanut ja tällä hetkellä on seesteistä ja helppoa, nukahtaa mukisematta 5-15 minuutissa. Toivottavasti jatkuukin näin. **koputtaa puuta** Ihanaa kun olette nähneet taasen " Pertun" :) Oletpas sinäkin jo pitkällä odotuksessasi, eipä mee kauaa kun synnytys on edessä.

Tuli tässä tällä viikolla muuten mieleen yhtäkkiä että kohta saa alata taas suunnittelemaan synttäreitä, 2 vuotis synttäreitä. Tänä vuonna ei aiota kyllä kutsua kaikkia joita viime vuonna. Aika stressaavaa semmoinen touhaaminen. Lotastakaan ei montaa kuvaa ekoilta synttäreiltä ole kun mä kaadoin vierailla koko ajan kahvia ja mies viihdytti samalla muita vieraita. Olisi pitänyt tajuta pyytää jotakin kuvaamaan meidän kameralla Lottaa ja vieraita, mut tajuttiin se vasta jälkikäteen ... Pitäisi alkaa miettimään vähän mitä lahjoja kannattaisi pyytää lahjaksi.

Nyt mentävä, Lotta alkaa heräilemään päiväunilta.

Päivän plussat:

+ mun äidin piti tulla tekemään tänään meille ruoka, mutta jäi bingoon jumiin joten tarjoaa meille pizzat jossain

+ sai nukkua taas aika myöhään

+ nenän tukkoisuus vähän vähentynyt

Vierailija
40/42 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertun kanssa otettiin hyvät nikoset, Perttu meni unille jo 11 ja puoli kaksi mentiin yhdessä meidän petiin ja kolmelta herätiin :)

Le_Cheile: Mukavaa, että pääsette usein vauvaa ultran kautta kurkkaileen.

Hyvä työnimi teillä :) Ja toden totta, että sullakin jo viikkojanoin paljon kasassa.

Meillä tutti käytössä vielä nukkuessa. Neuvoksi antaisin vain, että anna pojan huutaa hyvän yön toivotuksen jälkeen.

Hilda