****MARRAKSET-05****
Heippa kaikille :)
Vihdoinkin pääsin koneelle kun nää työt alkoi!Ollaan tosiaan muutettu lähiaikoina ja netti ei oo vielä auennut,muuten on kyllä hommaa riittänytkin ettei koneelle olis paljoo kerennutkään.
Koko ajan oon jännännyt Noeman synnytystä ja kumpi sieltä ilmestyy,onnea sisukkaalle Sisulle ja niin uskomattoman energiselle äidille!!!!!!!!!!!!Meinasi mullakin tippa tulla silmäkulmaan kun luin synnytyskertomustasi,onneksi kaikki meni hyvin! Kurja juttu tuollainen kotoa häätö ja vielä noin pienen vauvan kanssa,toivottavasti pääsette pian asettuun kodiksi!
Meillä kanssa uhmis kotona,mies hoitaan tän viikon kun oon töissä.Välillä oikein ihmettelee onko neiti vaihtunut vahingossa johonkin toiseen lapseen kun on niin erilainen ;) Haluu maitoo ja sitten ei juo kuitenkaan,kaadan maidon pois ja huutohan siitä syntyy,pompottaa välillä kans niin että ...pim...niinkuin teillä kuulemma muillakin :)!
Nyt en kerkee enempää,jatkan taas paremmalla aikaa.
T:Odottelija ja uhmis :)
Kommentit (42)
Siis miten ihmeessä Noema noin voi tapahtua! Saako vaatia korvauksia kivusta ja särystä ja elämän hankaloitumisesta? Kuulostaa aika hurjalta touhulta.
Mutta onneksi Tornin sviitti ei ole hassumpi, ja toivottavasti saatte käyttää myös huonepalvelua surutta. Ei tartte ainakaan tiskata. ;)
Silti, toivottavasti pääsette omaan kotiin ja kotiutumaan pienen kanssa. :)
Meille tuli kulmahampaat ylös, selvisi kiukkuilun syy. Ei ihme jos ärsyttää, kun tuollaiset piikit puhkeaa. Neito söi marjapuskasta viinimarjoja, piteli suutaan ja sanoi: oih oih oih!
Me ootellaan isiä lomalle, onneksi kohta tulee. Alkaa vähän vä-syt-tää tämä yksinhuoltajan arki... Samalla nostankin hattua kaikille maamme yksinhuoltajille, rajua hommaa pienen lapsen kanssa.
voikaa hyvin, nyt eräs riuhtoo sormesta ja sanoo: tuuuuut!
Kiitos Odottelijalle uuden pinon avaamisesta! Kiva että olet taas menossa mukana. Tsemppiä uhmis-Annan kanssa! :-)
Voi Noema, teille kyllä aina sattuu ja tapahtuu. Toivottavasti pääsette pian kotiin takaisin. Nauttikaahan siihen saakka sviittielämästä. ;-)
Nyt unohtui mitä muuta piti kommentoida kun tulin vaan pikaisesti lukemaan jutut ennen kuin lähdetään taas ulkoilemaan.
Yritettiin käydä tänään Särkänniemessä, mutta siellä olikin niin paljon porukkaa että kaikki lähialueiden parkkikset oli täynnä. Päätettiin sitten siirtää Särkkis toiselle päivälle ja mentiin sen sijaan tutkimaan Pyynikin leikkipuistot ja käytiin syömässä eväät Sorsapuistossa. Oli oikein mukavaa sekin ja Jesse nautti kun pääsi ihan uusiin leikkipuistoihin temmeltämään, oli traktoria, pomppuliukumäkeä ynnä muuta eksoottista. Ja on se kumma miten ruoka maistuu aina niin hyvin ulkosalla. Jesse söi niin ahnaasti että olisi luullut ettei ole pariin päivään ruokaa saanut. ;-)
Nyt pihalle ennen kuin alkaa sataa vettä. Kovaa vauhtia sää pilvistyy nimittäin. Tulkaahan kaikki joukolla kertomaan kuulumisia! :-)
Isäntä lähti pojan ja koiran kanssa vähän lenkille ja minä koneeelle vaikka pesukonekin on pysännyt...
Hui mitä noeman perheelle tai talolle oli käynyt. Ohan hotellissa kiva asustaa, mutta varmasti haluaa jo kotiin, kun on tämä pienikin.
Isäni ehdotti jos mennään viikonloppuna Särkänniemeen tai jos käydään vaan delfinaariossa ja siinä eläinpuistossa niin innostuin, mutta kerroin kun täällä on ollut huvipuistostakin kivoja kokemuksia, että sinnekin pitää mennä. Isä naurahti, kun kerroin, että täältä on väki käynyt siellä, että mennään sitten sinnekin. =)) Haluavat kustantaa matkan meille.
Pian alkaa varmaan satamaan vettä...taas
maanantainjatkoja
Lomareissulta kotiuduttu ja Lottaan iskenyt kai jokin kesäflunssa, nenä valuu ja on tukossa, ja eilen oli vähän lämpöä. Toivon vaan että huomenna ois jo parempi, päiväunet on aika heikoilla nyt, ei nuku kuin tunnin ajan (tosin tänään ei ollenkaan).
Reissusta: mukavaa oli, ja Lotta tykkäsi kovasti muumeista. Päätettiin että mennään kyllä ensi kesänäkin sinne, ja ollaan heti useampi päivä Turussa tai Naantalissa, ja ainakin kahtena päivänä mennään muumeja katsomaan. Oli se sen verta suuri paikka, että päivän sielä kevyesti sai menemään! Lotta nukkui yönsä loistavasti, ja nukahtikin hotellien sänkyihin hujauksessa. Ja mä kun epäilin että mitähän tuskaa se nukuttaminen / nukkuminen on oudossa paikassa :)
Ainut ikävä juttu oli se kun Lotta hieman kyllästyi autolla ajeluun ja perjantainen kotimatka Hesasta Vaasaan oli aika tuskainen ... Sanoinkin miehelle että jatkossa pitää nukkua Tampereella yks yö jos Hesaan mennään autolla.
Ikeasta löydettiin Lotan huoneeseen pöytä ja 2 tuolia, niitä onnessaan nyt liikutellut ja laitellut nukkeja niihin istumaan :) Enemmänkin olisi ostettu Ikeasta mut autoon ei mahtunut enempää .... Pitää vissiin lähteä joku kerta bussimatkalle sinne, tai sitten kaksistaan miehen kanssa.
Kommentoinnit jää nyt hieman, lueskelin kyllä viime viikon pinoakin, mut en yhtään muista mistä oli puhe ...
Ah niin joo, meillä ainakin on niin uhmis perheessä että huh huh. Yhtä taistelua välillä päivät pitkät. Ja mamman hermot ei aina meinaa kestää :(
Mies on enää tämän viikon lomalla, kyllä se aika vaan menee taas joutuisasti. Ja vielä pitäis saada roskakatos, uudet parvekkeen kaiteet ja pihakivetyksen nosto tehtyä, kiva vaan kun ovat lupailleet sateista loppuviikkoa, hitsi vieköön.
Nyt tuli aika lailla omaa napaa, yritän kommentoida joku päivä enemmän muiden juttuja. Huomaa vaan että kun ei Lotta nuku päiväuniaan niin en itsekään kerkeä missään vaiheessa koneelle. Miten muuten muilla nukutaan päiväunia, ts. kuinka pitkät ja missä? Meillä nyt yritetty sekä ulkona vaunuissa että sisällä, mut molemmissa sama lopputulos, n. 1-1½ tuntia nukkuu. Yöunet tosin onneksi ovat olleet nyt paremmat (ja pitemmät), paitsi nyt kun on ollut nenä tukossa.
Päivän plussat:
+ Lotta heräsi vasta klo 9.30
+ -" - nukahti yöunille kivuttomasti
+ tänään on Las Vegas päivä
Kertokaapa vinkkejä pitkille automatkoille ja omia kokemuksianne. Miten viihdytätte, miten viihdyttiin? Mikä oli paras aika päivästä matkustaa? Miten usein pysähdyitte jne.
Mekin olemme lähdössä n. 450 km matkalle halki Suomen.
Oltiin kylässä aamupvällä paikassa missä 2 lasta ja hekin syntyneet marraskuussa ja 2 vuoden ikäerolla kuten meillekin tulee. =)
Nuorimmainen oli tyttö ja on meijän poikaa 5 pvää nuorempi.
Ollaan jo kauan tunnettu tämän äidin kanssa, mm kutsujen merkeissä, mutta nyt kahviteltiin ja lapset sai leikkiä. Hän edustaa lingon & blåbär lastenvaatteita. Ihania, toisaaltaan hintavia. Pidän ensi kuussa taas häneltä kutsut.
Oletteko muut kovia pitämään kutsuja tai käymään kutsuilla? Minä olen. =)
Illalla serkkuni pitäis perheensä kanssa tulla meille kun ovat Porissa. Heillekin syntyy kk aikaisempaa toinen kuin meille.
Hammaspesusta piti muuten kysyä, että saatteko hyvin pestyä lasten hampaat tai näiden marrasten? KOlmesta eri suunnasta aamuin illoin? Meillä kun oli noin yli kk sitten hammashoitaja niin sanoi että kolmesta suunnasta pitää pestä. Tiedä, mutta kun ne hampaat ei ole niin kauhian isoja, että ei se niin helppoa ole. Muuten kyllä poika tykkää hammaspesusta. =)
Pitkistä automatkoista niin me ollaan pari kertaa ajoitettu matkat niin että poika nukkuu päiväunet matkalla. On leluja, kirjoja ja lastenmusiikkia mukana, naposteltavaa ja kun on seurana takapenkillä niin viihtyy ihan kivasti. Meillä ainakin on mennyt kivasti. Tosin on pari kertaa ehtinyt vähän pitkästyä, kun itsekin pitkästyy pitkiin automatkoihin istumiseen.
Pidemmittä puheitta, kun täällä on taas hiljaista, moikkaloikka
me lähdetään yleensä liikkeelle silleen että teemu on syönyt ja menee suht nopsaan päikkäreille. sitten ajetaan vaihtelevasti sen mukaan miten nukkuu ja viihtyy. pysähdyksiä tuolla 600km matkalla on yleensä 2, toinen reilu tunnin pysähdys että saa pikkumies jalotella kunnolla ja toinen 30-45min. mitään viihdykkeitä meillä ei ole matkassa, korekintaan rusinapaketti. teemulle riittää maisemien katselu. siis ihan uskomaton matkustaja. viimeksikin ku mentiin pohjoseen niin nukku koko matkalla ainoastaan 1,5h ja jakso ihan koko matka(13-21.30) olla reippaana ja iloisena.
särkkään mekin ollaan tulevana vklna menossa ja ainakin delfinaarioon on päästävä. mutta luultavasti mennään huvipuiston puolellekkin.
MrsCee: mekin ollaan yritetty ajoittaa ajot aina päiväunien aikaan, mutta aika usein jaksaa valvoa 2-3 tuntiakin ennenkuin nukahtaa päiväunille. Eli aina ei mee niinkuin suunnittelee :) Siihen siis kannattaa varautua. Meillä myös naposteltava on pelastanut monta tilannetta, on ollut muroja ja karkkiaskeja, pillimehua yms. Se mitä itse olen huomioinut on että mitä väsyneempi Lotta on niin sitä enemmän haluaa ulos autosta, mutta pysähtyminen vaan siirtää ja väsyttää enemmän. Joten olen vain sanonut tiukasti, että vielä ei pysähdytä eikä olla perillä, eli kannattaa nyt nukkua päiväunet autossa :) Ja monesti sitten nopeasti on hyydähtänytkin. Niin ja myös tykkää katsella ulos ikkunasta ja seurailla muuta liikennettä, meillä tosin ollaan edelleen selkä taaksepäin, ja niin aiotaan olla vielä pitkään.
Niisk, niisk, muhunkin on sitten iskenyt kai sama flunssa mikä Lotassa on/oli. On mennyt jo onneksi parempaan suuntaan Lotalla, viime yö oli kyllä aika tuskainen, pitää kai ensi yöksi nostaa sängyn päätyä.
On ollut hieman masentunut olo, miehen serkulla aivokasvain on levinnyt nyt niin pahasti, että on sairaalassa eikä ilmeisesti enää pääse sieltä pois. Samana vuonna todettiin kuin mun isällä keuhkosyöpä, eli vuonna 2004, ja on nyt 2 kertaa leikattu, eikä enempää voida leikata joten häjyltä näyttää ..... Ja se mikä myös lisäksi saa pahan mielen on mietintä kuinka kyseisen henkilön vanhemmat voivat/jaksavat koska heidän toinen lapsensa (minun paras ystäväni) kuoli auto-onnettomuudessa vuonna 1993. Ja kyseessä on perheen ainoat tyttäret. Vielä on 2 poikaa kyllä, onneksi.
Nyt mentävä, heippa.
Päivän plussat:
+ sain 3 nimipäivälahjaa, valokuvakehyksen, suklaalevyn ja piirrustuksen Lotalta :)
+ mies on saanut roskakatoksen melkein valmiiksi
+ väsyttää, mutta monen kahvikupin voimalla on jaksettava vaan ...
Tintta-liisalle hyvää nimpparia :)
Ikäviä uutisia teillä. Meilläkin hiljan kuoli miehen enon vaimo syöpään, vielä ajateltiin elon päiviä olevan edessä, mutta toisin kävi. Perjantaina oli kauniit hautajaiset.
Hampaiden pesu onnistuu joten kuten, yleensä pojulla Hakkarais-tuubi kädessä ja sitä aukoo ja minä tai mies harjataan hampaita. Asento voi olla jotain ihan extreme, kunahn vain hampaat tulee pestyä mahdollisimmin hyvin.
Me ei olla autoiltu kovin pitkiä matkoja, mutta pari ideaa voisin heittää hauskat lastenlaulut, mukava kirja, pientä naposteltavaa tulikin jo esille, muutama pieni lelu meillä on ollut mukana pari pikkuautoa ja niitä on jaksanut pitkän tovin pitää kädessä.
Meillä on ollut tänään oikein känkkispäivä molemmalla lapselle.
Ihan jo tuntu päivällä, että pää hajoo, kun vuorotellen ja yhtäaikaa oli kiukut päällä.
Mutta onneksi illalla oli jo aurinkoisempia lapsia :)
Pertulle onkin kulmahampaat pukeamassa, joten nekin on varmasti kiukun takana. Hampaita onkin puhjennut viimiset puoli vuotta yhtenään. Vuoden ikäisenä, kun ensimmiäinen tuli, niin oli pari kk taukoa ja sen jälkeen on koko ajan joku tehnyt tuloaan. Nyt suu onkin melko täynnä hampaita. Aika kivuttomasti kuitenkin ovat tulleet.
Minäkin olen ollut Lingon & Blåbär lastenvaatekutsuilla. Ihania kyllä ovat, minulle tulee Saaristolais lapset mieleen :)
Myös kynttilä, tupperi,meikki, sisustus ja alusvaatekutsuilla olen ollut. Ihan kiva on kutsuilla käydä vaikkei aina tilaisikaan mitään. Itse olen parit tupperit pitänyt.
Taidan jatkaa käsityön parissa.
Tulkaas turisemaan ladyt :)
Hilda
Me käytiin tänään siellä Särkänniemessä ja olipahan hyvin tilaa näin sadepäivänä. Ei tarvinut juurikaan jonotella mihinkään mikä oli oikein mukavaa. Meillä ei tainnut olla ihan yhtä riemukasta kuin Gerdan perheellä, mutta ihan ok kuitenkin. Jesse oli vähän turhankin ahnas kaikille elämyksille ja innoissaan halusi mennä niihin pikkuisten laitteisiin. Alkuun olikin aina hymy huulillaan ja nautti, mutta siitä ei tykännyt kun laitteesta ei päässytkään pois heti kun herra niin halusi. Pari laitetta pysäytettiinkin normaalia aikaisemmin Jessen takia kun piti niin kamalaa rääkymistä. Karusellia lukuunottamatta laitteet jäi sitten kertatestaukseen. ;-)
Ne vanhat autot oli harmi kyllä sateen takia pois käytöstä, niistä Jesse olisi varmasti tykännyt kovasti. Käytiin sitten pelihallissa auton ratteja pyörittämässä ja siellä Jesse olisi viihtynyt vaikka kuinka. Kyllä ne autot osaakin olla niin pop juttu. :-) Metkula oli myös oikein hauska paikka, peilisalista Jesse ei olisi malttanut lähteä millään, oli suunnilleen naama kiinni niissä peileissä kun ne oli niin hassuja. Sitten kun malttoi sieltä irtautua, juoksi paikasta toiseen niin vauhdilla että oli oikeasti hankaluuksia pysyä perässä. Juoksipa Jesse sitten kertaalleen läpinäkyvää seinämääkin päin kun labyrintissä ravasi. Pepulleen lennähti ja otsaan tuli pieni, punainen ruhje. Mutta eipä sitä kauaa surtu. Oli hyvä paikka senkin puoleen että sai olla sateelta suojassa. :-) Vaikka oli meillä kaikki sadekamppeet mukana.
Delfinaariossa oltiin myös ja Jesse ei jaksanut olla hetkeäkään paikallaan. Vaihtoi mun sylistä miehen syliin, kieriskeli ja konttaili meidän jalkojen juuressa, yritti lähteä ravaamaan niitä penkkivälejä, katseli kiinnostuneena takana olevia ihmisiä jne. Delffiinien temput eivät siis juurikaan tätä meidän sälliä kiinnostaneet. Taputti kyllä innoissaan mukana kun muutkin taputti muttei varmasti mitään käsitystä mille milloinkin taputettiin. Esityksen lopuksi oli mukavaa kun pääsi altaan viereen delffiinejä katsomaan, silloin Jesse jaksoi jo innostuakin ko eläimistä. Olisi pitänyt kai yrittää varata eturivin paikat, nyt oltiin aika takana ja sivussa. Liekö se vaikuttanut Jessen huonoon keskittymiskykyyn?
Tulipahan raportti, mutta ehkä jotakuta kiinnostaa kun Särkänniemeen menijöitä tuntuu olevan nyt enemmänkin. :-)
MrsCee saikin jo hyviä vinkkejä pitkän automatkan varalle. Meillä ei tosin ole paria tuntia pidempiä reissuja tehtykään, mutta Jesseä joutuu viihdyttämään jo lyhyillä matkoilla kun ei millään malttaisi istua paikallaan. Päikkäriaikaan yritetäänkin yleensä pidemmät matkat tehdä, murojen yms napostelu toimii myös meillä loistavasti ja äidin kehittämät laululeikit ja muut hassuttelut. Istun siis takapenkillä Jessen seurana, muuten ei tulisi matkasta mitään. Alkaa usein kysellä jo alkumatkasta joko ollaan perillä ja joko pääsee pois. Huoh. Ei siis pidempiä matkoja vähään aikaan suunnitteilla.
Hampaiden pesu sujuu tällä hetkellä suht hyvin. Tosin pestään vain iltaisin eikä tosiaan ehdi miettiä mitään kolmesta eri suunnasta pesemistä. ;-) Ei se Jessen mielestä niin kivaa puuhaa ole kuitenkaan. Ksylitolipurkka / -pastilli annetaan jokaisen ruokailun jälkeen.
Tintta-liisalle paranemisia flunssasta ja lohdutuksia masentuneeseen oloon. Ikäviä murheita lähipiirissäsi kyllä. :-(
Nyt menen kurkkimaan joko Jesse on nukahtanut. 10min sitten hillui vielä hereillä sängyssään. Tänään meni kyllä Särkän keikan takia vähän päivärytmi sekaisin, päikkärit nukkui vasta 16.30-18. Tosin aamullakin heräsi vasta 9.30. On ollut ihanaa kun on saanut nukkua lomalla pitkään. :-)
Hyvää yötä ja kauniita unosia!
Tänään tulee sitten iskä =) Päivän suurin plussa ja äiskää jännittää enemmän kuin poikaa. Pitäis tuossa neljän kieppeillä ilmestyä, toisaalta hyvä, että ei niin ymmärrä, koska päiväunet menis varmaan toiseen taloon, jos poika sitä odottelis.
Hampaiden pesusta oli puhetta. Meillä pestään erittäin onnistuneesti hampaat, odottaa oikein, kun kerron, että nyt takaata, sitten sivulta ja edestä jne.
Auringonkukalta piti kysyä, että miten teiltä tuo xylitol purkan syöminen onnistuu? Nielaiseeko poika sen? Meille hammaslääkärissä sanottiin, että jos se nyt nielulle menee, niin ei haittaa, mutta en ole vielä kuitenkaan antanut.
Niin ne hampaat puhkeilee eri aikaan. Huomasin eilen, että viides oikea alahammas on alkanut nyt pilkottaa ja vasen viides ala onkin jo esillä. Meillä on ollut niin jännä tuo hampaiden tulo, että poika ei reakoi niihin sitten mitenkään, ei itkuja, ei unettomia öitä ja ei niin mitään, taitaa olla korkea kipukynnys. Sama on ollut syömisen kanssa, kun oli pieni, niin kysyin monelta, että mistä tietää, että vauvalla on nälkä? Ei nimittäin ikinä nälkäänsä itkenyt, mutta söi aina, kun ruokaa tarjos eli annoin sitten aina, kun hereillä oli.
Täällä taivas pilvessä, mutta tällä hetkellä ei ainakaan sada. Iso päivän plussa on myös, että siivosin koko kämpän eilen katosta laattiaan, että puhdasta on =) Ihanaa.
Le Cheile
Kyllä on nautinto olla töissä kun pääsee koneelle,kotona ei netti oo vieläkään auki ;)
Tintta-Liisalle ja Lotalle pikaista paranemista ja voimia surun keskelle!!
Myöhästyneet nimpparionnittelut myös sulle!
Tänään on sitten Jaakon päivä ja kylmä kivi lentää veteen ja mulla on vieläkin talviturkki päällä ja näillä näkymin voi olla vaikka ensi kesään asti ;)
Hampaidenpesu meillä on pientä kädenvääntöä...ensin Anna saa pestä itse,harjakset alkaa sojottaan jo joka suuntaan kun puree harjaa ahkeraan...joo sitten tarkastan minä ja siitä riemu alkaa...ääh..yritän kertoa kaikkea tosi mielenkiintoista juttua samalla kun pesen muuten touhusta ei tuu mitään.Purupinnalta saan juuri pestyä ja en tiä mikä taikuri saisin olla että kaikki pinnat tulis puhtaaks.Lopuksi annan xylitol-pastillin jota neiti tykkää pureskella,purkat nielasee melkein samantien.
Meillä Anna reakoi lähinnä kulmahampaiden puhkeamiseen,kärttynen oli ja tais olla lämpöäkin.
Viikko sitten oltiin reissussa Anopin luona ja sinne kestää ajaa n.5-6tuntia. Menomatkalle lähettiin iltapäivällä ja neiti ei nukkunut silmäystäkään...kuunneltiin lastenlauluja ja olin pellenä aina välillä jos meinas kiukkua esiintyä,naposteltiin ja juotiin pillimehua ja kaksi kertaa pysähdyttiin,matka meni ihan ok,lopussa oli jo kyllästymistä ilmassa yhdellä jos toisellakin ;)
Tullessa meni paremmin ja Anna nukkui 18-19:30 joten yöunet alkoi vasta klo.12 jälkeen...
Päiväunia meillä ei oo nukuttu loma-aikaan ollenkaan mutta yöunet on sitten olleet 12-14 tuntia,herännyt n.10:30 ja mennyt nukkuun 20-20.30.Rytmit muuttuu taas ensi viikolla kun hoito alkaa.
Kiva kun oli kivaa Auringon kukan perheellä särkänniemessä...siskoni kanssa oltiin jo aikas isoja kun piti silloinen " pomppiva sohva" siellä pysäyttää kesken kaiken että ei se mitään jos Jessen takia pysäyttivät ja saivat työntekijätkin vähän vaihtelua päivään :)
Eilen kävin siivoommassa työpäivän jälkeen vanhan kodin ja huh kun olikin urakkaa,olin ihan raato kun pääsin kotiin...sitä luulee olevansa melko siisti immeinen mut hyi kun sitä likaa riittikin,pthyi :)
Tubberikutsuilla oon käynyt ja viimeksi ostin valkosipulinpuristimen ja ollut todella tyytyväinen!!(Piilomainontaa;) Tykkään kutsuista.
Eilen Anna sai ajaa autoa mun sylissä pihasta parkkipaikalle ja kyllä oli naama näkkärillä :) Kovasti jo juttelee...ajelun jälkeen koko ajan kertaili...Anna ajaa,äitin sylissä,parkkiin,kääntää rattia :)
Sateista mutta mukavaa päivää kaikille
T:Äiti aurinkoinen,tällä hetkellä...
ihanaa varmasti le_cheile kun mies tulee kotiin. :) kauankos ehditte olla lapsen kanssa kaksistaan? tule kertomaan miten poika suhtautui isin kotiintuloon.
joko mrs cee on saanut miehen luokseen? kyselit automatkoista, meillä on ollut samanlaisia konsteja automatkoille kuin muillakin. äiti tai isi on istunut lapsen vieressä ja viihdyttänyt ja hassutellut välillä, on luettu kirjaa tai ollut joitain leluja mukana. juomista ja pientä naposteltavaa. välillä pysähdytty pitemmillä matkoilla. tutti on myös pelastanut usein, ja ollaan koitettu ajoittaa päiväunien aikaan matkantekoa jos mahdollista.
noemalla taas sattunut ja tapahtunut. aika hurjaa tuommoinen talon romahdusvaara, ja juuri kun on uusi vauva tullut perheeseen. toivottavasti pian pääsette takaisin omaan kotiin, vaikka kai siinä hotelliasumisessakin voi löytää jotain hyviä puolia. torni taitaa olla ihan viihtyisä hotelli, joskin varmaan lasten kanssa olisi kotona helpompaa. kiva että onni on ottanut sisun hyvin vastaan suukkoineen ja haleineen.
puhihaa, kutsuilla oon muutamilla käynyt. välillä ihan kivaa puuhaa, mutta ei niin isosti mun juttu. hampaitten pesu sujuu vähän niin ja näin, ei kyllä toivoakaan että saisi kaikki hampaat joka suunnista pestyä, kunhan nyt jotain edes.
tinttaliisa ikäviä uutisia sinulla, voimia raskaisiin ja surullisiin hetkiin. pikaista paranemista myös. myöhästyneet nimpparionnittelut!
hildallakin oli suruisia hetkiä ollut, osanottoni. taidat olla kova touhuamaan käsitöitä yms. :) ihanan touhukkaan kuvan olen sinusta saanut. itsekin tykkään käsillä tehdä kaikenlaista, niin työkseni kuin monenlaista muutakin. :)
auringonkukka kiva lukea teidänkin särkisvierailusta. meillä oli hyvät paikat delfinaariossa, joten ehkä se vaikutti että poikanen viihtyi niin hyvin. laitteissa ei kovin monessa käytykään, en tiedä miten olisi viihtynyt, mutta autot ja ratit on nyt olleet niin pop että vanhoista autoista oli innoissaan. harmi että sinne ei päässyt jessen kanssa. muakin kiinnostaa miten teillä purkan syönti sujuu? en oo vielä poikaselle koittanut antaa.
odottelija muutossa on kyllä hurjasti hommaa aina. joko olette kotiutuneet uuteen paikkaan? kylläpäs anna puhuukin jo paljon, oikein parin sanan lauseitakin. poikasella on yksittäisiä sanoja 10-20, mitä sanoo. toisia enemmän toisia vähemmän.
harmaan näköinen päivä tänään. ajattelin houkutella miehen illalla ostoksille yöpöytiä varten. ajattelin tehdä semmoiset ihan simppelit puiset, jotka maalaan sit vihreellä kuultomaalilla. pidän vihreästä väristä tosi paljon. :)
gerda ja karhunpoika
+eilen käytiin poikasen isoisoisän syntymäpäivää onnittelemassa
+poikanen on ollut tänään tosi kiltti ja hellyyttävä
+hyvää musaa
Kiitos Gerda kysymästä,hyvin ollaan kotiuduttu,oikein viihtyisää ja leppoista olla taas maaseudulla ja siskoni asuu samalla paikkakunnalla niin on lenkkiseuraakin :).
Me tykätään myös kovasti vihreän eri sävyistä ja koti onkin sen näköinen,mies jo hillitsikin ettei koko makkarikin ole ihan vihreä no ei oo aivan :)...minkäs värisiä koteja teiltä muilta löytyy :)?
Tällä äireellä on tänään sellainen ketutuspäivä ettei tosikaan. Alkaa harmittaa nämä sateiset lomasäät ja se ettei sääennusteiden mukaan aurinkoa ole edes näköpiirissä. Kaipaan uimista ja kesävaatteissa ulkoilua. Sittenkö ne kesäsäät taas alkaa kun pitää palata töihin ensi viikolla? No, parempi edes silloin kuin ei ollenkaan.
Lisäksi Jesse on ollut koko päivän todella rasittavalla tuulella ja oon saanut laskea kymmeneen aika monta kertaa. Tässä Jessen tempauksia mitkä kiristää pinnaa: huutaa ja karjuu pelkästään pitääkseen meteliä (kun kieltää, karjuu kahta kauheammin), kakkailee vaippaan heti potalla istumisen jälkeen, karkailee ja rimpuilee, haluaa jatkuvasti huomiota, ei viihdy hetkeäkään yksin, sekoittaa kaikki paikat tyhjäämällä laatikoita pitkin lattioita. Mur-mur-mur, kiukuttaa. Kotitöitäkin on taas vaikka muille jakaa eikä mies ymmärrä auttaa mua, esittää vaan myötätuntoista kun mulla on niin paljon hommia. Ärsyttävää!!!!!!!! Toisaalta mies on kyllä käynyt mua kovasti halimassa ja hellimässä kun on huomannut miten mulla on pinna kireällä, se on sentään positiivista.
Jospa tämä päivä muuttuisi tästä vielä paremmaksi. Anoppi tulee nimittäin Jesseä hoitamaan iltasella niin että päästään miehen kanssa kaksistaan syömään ja leffaan. Tulee kyllä todella tarpeeseen. Oon viettänyt koko kesäloman niin tiiviisti Jessen kanssa, että tekee ihan hyvää pieni irtiotto äidin rakkaasta pikku riiviöstä. ;-)
Alkaa helpottaa jo heti kun saa tänne vuodattaa kökköä mielialaansa. Sitten niihin purkkajuttuihin...
Ollaan annettu Jesselle purkkaa jo useampi kuukausi lähes joka aterian jälkeen ja osaa sitä itse pyytääkin: " puukkaa, puukkaa" . Jesseä varten on hankittu muumipurkkaa ja Junior-jenkkiä, niissä on enemmän ksylitolia kuin tavallisessa purkassa. Oma-aloitteisesti Jesse ei muista sylkeä purkkaa suustaan, mutta pyydettäessä antaa sen kyllä aika kiltisti. Joskus kun ei malttaisi luopua purkastaan, auttaa kun lupaa vielä ksylitolipastillin kaupan päälle. Ihan alkuun ehti nielaista noin puolet purkista, mutta nykyään saadaan kyllä lähes joka purkka roskikseen saakka. Mitään vatsavaivoja ei ole nielaistusta purkista tullut -onneksi. Kai ne sieltä aika hyvin läpi tulee. :-)
Ihan alkuun kun aloitettiin purkan antaminen, Jesse nuoli vaan purkasta sen päällikerroksen eikä tajunnut juuri pureskella purkkaa. Mutta kyllä sen sitten nopeasti oppi kun näytettiin vähän mallia miten purkkaa pureskellaan. Samoin on näytetty mallia miten purkka otetaan / sylkäistään suusta pois ja viedään roskikseen. Pari satunnaista kertaa on käynytkin itse kuskaamassa purkan roskiin, mutta yleensä sitä pitää siis aina pyytää. Annan yleensä pureskella purkkaansa noin viitisen minuuttia, sitten pyydän sen pois. Mitä pidemmän aikaa purkka on Jessellä suussa, sitä todennäköisempää että se on pian jo matkalla kohti masua.
Nyt lähden lenkille tuulettamaan loputkin harmistukset pois. Palailen huomenissa jutustelemaan.
Auringonkukalle viihtyisää leffaa ja syömistä :)
Hermoja ja aurinkoa :)
Teilläkin mukavan kuuloinen Särkäniemen reissu takana.
Täälläkin välillä saa laskea noin tuhanteen, semmosta omia hermoja raastavaa kitinää liikkeellä. Ilmakin on melko hiostava, saattaa sekin vaikuttaa. Itsellä ainakin tosi tukala olo.
Missäs on 10kaks?
Jokos Mannalla alkoi työt?
Kuinkas häät sujui?
Gerda, juu monenlaista tykkään väsäillä. Saakos udella minkäslaista työtä teet? Itsellä ammatinvalinta ahdistusta. Ensi keväänä jotain koulua pitäisi tosissaan alkaa tuumaileen ja hakeakin. Tykkään hirmuisesti väkerrellä kaikeinmoista omilla kätösillä ja ammattina sellainen olis unelma, no sitten on iso miinus, olen allerginen pölylle ym. pitkä lista. ja se sulkee aika monia vaihtoehtoja pois. Leipuri-kondiittoriakin olen tuumaillut. NO aika näyttää kuinka käy.
Odottelijalle onnea uuteen kotiin :)
Meillä on beigeä, ruskeaa ja vähän poltettua oranssia. Viininpunaisesta tykkään myös.
Meidän poitsu on jo reilun kuukauden saanut purkkaa, puoliskan vain kerralla saa. Yllättävän kauan purkka suussa pysyy, välillä menee mahaan, useimmiten kuitenkin roskiin.
On ihan täysi olo ruuan jälkeen.
Hilda
Kiitos kaikille matkustusvinkeistä ja siitä tärkeimmästä, eli valoitte uskoa siihen, että pikkuisen kanssa voi autossa ylipäänsä matkata pitempiäkin matkoja. Kiitos!
Tinttaliisalle ja Hildalle osanottoni raskaisiin hetkiin. On pysähdyttävää ymmärtää elämän rajallisuus, kun itse elää näitä elämän ruuhkavuosia, keskellä säpinää. Tässä iässä sitä oikeastaan joutuu ensimmäisiä kertoja kelailemaan rakkaiden poismenoa ja elämän luonnollisia poistumia. Elämä on tässä elämänvaiheessa niin kovin täyttä; syntymää ja kuolemaa samaan aikaan. Itselläni samanlainen tilanne perheessä, joten ymmärrän synkän mielen ja masennuksen oikein hyvin.
Toivon teille kaikille voimia ja vahvoja perhesiteitä, jotka kantavat ikävien hetkien yli.
Puhihaa oli ollut kutsuilla, kuulosti ihanan tutulta. :) Siellä missä minä asun suurimman osan aikaa, naiset järjestävät kaikenlaisia kutsuja ihan alvariinsa. Itse en ole ollut hirmuisen ahkera kutsuilla kävijä/vielä laiskempi järjestäjä, sillä en valitettavasti ole kovin pullantuoksuinen :( Haluaisin kyllä.
Ne paikalliset leidit tarjoavat aina sen viiden sortin makeaa ja neljän sortin suolaista, ja vertailevat sitten toisten tarjonkeja, joten olen suosiolla jättäytynyt pois tästä perinteestä, sillä jauhopeukaloni on todella keskellä kämmentä ... :) Suomessa olisikin ihana järjestää tuppervaaroja, sillä täällä voi hätätilassa tarjota vaikka kaupan pullia, mutta Välimeren mammoille se ei käy. :)
Meillä päin oli tänään aivan mahtava hellepäivä. Ja minä tietysti istuin koneella melkein koko päivän, ja yritin tehdä hommia. Lapsi sentään pääsi mummon kanssa rantaan.
Meidän isukki tulee vasta puolentoista viikon kuluttua. Le_Cheilelle paljon terveisiä: onpa ihanaa kun perhe on jälleen yhdessä. Meillä vilkutellaan nettikameran kautta päivittäin, ja nyt tytöllä alkaa olla jo kova ikävä. Alkaa itkeskellä baban perään, kun suljemme kameran.
voikaa hyvin kaikki, mukavaa kesäiltaa!
ps. Eilen tein (jossakin mielenhäiriössä) vatsalihasliikkeitä lattialla, ja tyttö kyykistyi viereeni, kurkisti pää kallellaan minua ja totesi: NOIN!
Olipa rohkaisevaa. :)
Nyt on reissut reissattu tältä erää ja arkinen aherrus alkanut.
Viime viikolla vietimme aikaa mummolassani kera sukulaisten ja oli kyllä tosi ihanaa. Otto nautti pikkuserkkujensa ( 5 alle 7-vuotiasta) seurasta ja minusta oli ihanaa viettää aikaa sukulaisten kanssa joita näkee ihan liian harvoin. Ihanaa, että kaikki saimme otettua vapaata samaan ajankohtaan ja pääsimme paikalle eri puolilta maata. Kyllä siellä oli ukillani kiva viettää 78v-päiviä, oli kaikki lapset, lapsenlapset ja vieläpä lapsenlapsenlapsetkin paikalla=) Vipinää riitti pienessä talossa ja pihamaa oli asuntovaunuja ja -autoja täynnä=)
Ystäviemme häätkin menivät oikein kivasti. Poika jaksoi yllättävän hyvin, siitäkin huolimatta että hänelle puhkesi juuri viikonloppuna uusi hammas, mutta panadolin voimalla selvittiin. Kirkossa ei tietenkään malttanut oikein olla ja ruokaillessakin meinasivat hermot mennä, kun ei ruokaa saanut tarpeeksi nopeasti. Mutta muuten kyllä loisti iloisuudellaan ja hurmasi kaikki vieraat. Oma kaasoiluni meni hyvin, miehen mielestä olin kaunis ja sanavalmis kaaso juonnoissani=)
Nyt on sitten palattu takaisin töihin, suhteellisen leppoisa viikko, kun niin vähän lapsia paikalla, mutta ensi viikolla sitten rysähtää, kun lomalaiset alkavat palailla hoitoon. Toisaalta nyt olisi hyvä aika paperihommiin, mutta olen päättänyt nyt olla tällä viikolla mahd. paljon lasten kanssa, touhuta kaikkea kivaa ja olla ihan oikeasti läsnä. Ollaan käyty mustikassa, leivottu mustikkapiirakkaa, kierretty leikkipuistoja, leikitty häitä, ongittu lammella ym. mukavaa.
Poika meni tänään pitkästä pitkästä aikaa hoitoon. Pojan oma päiväkoti on vielä heinäkuun kiinni, eli pojalla täytyy nyt ahertaa 5 päivää vieraassa paikassa. Vähän meitä miehen kanssa jännitti miten päivä hällä menee. Mutta kun mentiin hakemaan, niin siellä istui tyytyväisenä tädin sylissä ja piti sadetta. Oli ollut kuulemma tosi reipas koko päivän. Hoitajat ihailivat kuinka hienosti poika liikkuu epätasaisessakin maastossa, kuulemma oikea pikku-tutkija.
Raksalla ollaan kans aherrettu kovasti ja täytyy sanoa, että työpäivän ja raksa-illan jälkeen on uni maistunut. Varsinkin kun poikakin on vielä ollut aika itkuinen yöt....Seiniä pakkeloidaan, hiotaan ja pohjamaalataan edelleen. Kirvesmies on tällä viikolla jatkanut ulkolaudoituksen laittoa.
Muuten ei mitään erikoisempaa kuuluu. Itse olen tuskaillut kevään ja kesän aina 2 viikkoa kestäneiden menkkojen kanssa ja nyt alkaa riittää. On tuossa aina muutama päivää liikaa=) Huomenna aloitan taas hormonien popsimisen että saadaan homma jotenkin ruotuunsa. Saa nähdä kuinka pistävät pollan sekaisin taas...
Mistähän muusta täällä on ollut puhetta....
Hampaiden pesu sujuu meillä suht ok. Tahnalla pestään ja kohtalaisen hyvin antaa pestä vaikka välillä innostuu puremaan harjaa.
Automatkat on meillä sujuneet aina tosi hyvin. Poika nukkuu tai on muuten vain tyytyväinen. Välillä aina ihan ihmetellään onko hengissäkään, kun ei takapenkiltä kuulu mitään.
Olikohan joskus puhetta lempileikeistä? Meillä suosikkeja ovat edelleen leikkiastiat (ja oikeatkin, tällä viikolla saldona pojan hajottamat teema-lasi ja aalto-kulho). Kirjoista tykkään kans kovasti. Työkaluilla ja autoilla leikkii jonkun verran. Uusi traktori+kärry on ollut mieleinen. Tällä viikolla ostin hänelle uusia Schleichin maatilan eläimiä, ne tunnistaa jo hyvin ja lastaa niitä mielellään autojen kyytiin. Ollaan miehen kanssa aivan hurahdettu noihin elukoihin=)
Tämä tältä erää, moiks!
Manna
Eli aivan järkyttävää tuo Noeman perheen tontin romahdus. Mitä ihmettä oikein tarkalleen ottaen tapahtui? Varmasti hässäkkää Onnin ja vastasyntyneen kanssa olisi ollut jo muutenkin.... Oma koti on kuitenkin paikka, jos arki aina on helpointa. Ainakin minusta.
Ei muuta kuin jaksamista sinne ja toivottavasti kaikki selviää pian.
Manna
Aika hurjaa Noema teillä, menoa riittää. Toivottavasti kaikki menee hyvin talon kanssa ja pääsette pian kotiin takaisin.
Kiitokset myös iltarukous kyselyyn vastanneille. Otin meillä käyttöön tuon Rapuäidin pienen pieni enkeli taivahalla lenteli.
Minä meni ja ostaa täräytin sitten kaksosten/sisarrusten rattaat tänään =) Ovat vuosimallia -03 Emmaljungat ja suoraa sanottuna pientä kangas repeämään jalkaosassa takana, ei edes siis näy, ovat kuin uudet. Pitäis vain pehmeä kantokassi siihen vielä saada. Innostuin, kun olivat täällä samalla paikkakunnalla kuin missä me asumme, pysty heti menee kattomaan ja ei kuljetushankaluutta.
Nyt alkaa jännittämään, kun meillä iskä kotiutuu keskiviikkona. Mitähän poika sanoo, onko kaveria vai murjottaako vähän aikaa. Eilen illalla niin ihanasti puhelimessa lauleskeli iskälle, että laija, laija, minne laija mennee. Laija = Laiva.
Nyt postia hakemaan, ei olla muistettu hakea =)