+++HUHTIHIPPUSTEN VKO 30+++
Aloitan uuden pinon tähän viikon alkuun. Mulla edelleen ovistesti nega ja kiertopv 14/(24-28) meneillään. Menee pian jo toivo. Pitää hakea uusia ovistestejäkin, kun loppuivat. Ylihuomenna viimeistään on jo pakko näyttää plussaa....
Välillä mietin, että kannattaakohan sitä edes näin yrittämällä yrittää...tää on niin piinaavaa.
Hyvää viikon alkua kaikille ja paljon oviksia ym:)
Kommentit (89)
Huh, mikä yö. Esikoinen herätti ainakin 10 kertaa.
Mä olen nyt ruvennut miettimään, että ehkä ei tarpeeksi peittoja heiluteltu Lh-huipun jälkeen. Oltiin jo ennen sitä heiluteltu aika paljon (ihan varmuudeksi ja ihan halustakin;)) ja sitten, kun sitä piti tehdä ihan tosissaan, niin se oli molemmille vähän pakkopullaa..Ja itelläkin oli sellainen olo, että tämä ei ole enää kivaa..
Kaikki laskurit antaa hedelmöityspäiväksi just sen päivä, jolloin ei mitään asialle tehty (se oli tosiaan onneksi ennen kuin testi näytti LH-huippua)....Päätin jo, että jos nyt ei tärppää, niin en niin ahkerasti täällä kirjoittele...vaan otan rennommin (jos pystyn)
Mutta mitään tuntemuksia ei kyllä ole. Mutta eihän mulla ole oviksenkaan aikana pahemmin. Odottelen niitä mahdollisia kiinnittymiskipuja..
Helmee:mä olen kanssa miettinyt, että mistä mä lasken menkat alkaneeksi, kun päivä tai kaksi tulee jo aika paljon verta, kun käy vessassa, mutta siteeseen ei tule. Oon nyt päätellyt LH-huipun ym. perusteella, että lasken sen ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä.En tiedä, mistä alkaen se " oikeasti" pitäisi alkaa laskemaan.
Mua harmittaa, kun esikoisesta jäi 5 kg (jenkkakahvat) enkä ole saanut niitä tiputettua. Koko raskausaikana tuli huiket 30 kg. Mutta olen ajatellut (itseä lohduttanut), että jos toinen tulee, niin en kyllä anna pamahtaa itseäni samoihin painolukemiin ja otan sitten molemmista tullut kilot pois...saas nähä..
kp 17/n.26
testin. Selvä negahan se. Tunnin päästä kun vielä tirkistin niin olin havaitsevinani TOOOOOSI haalean viivan. Kaipa tuo oli vaan sen viivan paikka ku kuulsi... Jos ei tätiä tule niin la-aamuna kait seuraava testi...
Parempaa onnea muille testailijoille!
carz kp 29/27
Täti tais sitten tulla eilen ja vauvalaskurin mukaan oisin vielä täällä huhtikuisissa kun la ois 30.4. Mä tilasin nyt ovistestejä kun en itse tunne milloin se on ja tietty greippimehua jos se tästä sitten tärppäis. Kivaa jos saisin vielä jatkaa täällä teidän seurassa pidempäänkin. Plussatuulia kaikille!
Helmeeee kp2
Helmeeeelle pahoittelut tädistä, mutta kiva kun pysyt täällä hippusissa!
Viola71, Onnea testaamiseen lauantaille!
Carz:lla jännät paikat, toiv. seuraavaan testiin pamahtaa tumma plussa!
Tytteli-83 plussaonnea testailuun! Ja tervetuloa takaisin.
Miruliilla vieläkin haamu. Toivottavasti muuttuu vahvaksi plussaksi!
Muutamia tuttuja tullut maaliskuisista tänne, harmi.
An-nuliini, pahoittelut tädistä. Toivotan parempaa onnea tähän kiertoon. Iloiset onnittelut kihlauksesi johdosta. Meillä myös häät ensi kesänä :)
AnniHelen@lle myös tuhannesti parempaa onnea huhtihippusiin. Tulkaa mun kanssa molemmat odottajien puolelle! Yritän kovasti päästä sinne.
Lastwish ja Rizza, toivon teille ovista tulevaksi pian. Pitkäkiertolaisena tiedän miten inhottavaa odottaminen on.
Täällä vietetään viimeisiä piinapäiviä. Aika kuluu niin hitaasti. Testiä en ole tehnyt uudestaan. Oireita on kauhea väsymys, vatsaa nippailee välillä enemmän, välillä vähemmän, äkkinäiset liikkeet tuntuu pahalta vatsaan, ja sitten tämä turvonnut olo vatsalla, kestänyt kolme päivää. Menkat pitäisi alkaa viimeistään huomenna. Tekisi niin mieli jo testata, plaah tätä odottelua.
Mariia kp 37/31-36 dpo13
On siis monella muullakin noita tiputteluja. Sovitaanko, että se tarkoittaa raskautumista?? =o)
Mulla taas eilen tuli sellanen pieni hyytymä ja vähän verta, mutta ei sitten muuta eikä yön aikana mitään, eikä nyt aamulla. Ehdin jo saoa miehelle, että nyt ne alkoi..
Mullahan oli tuossa muutama päivä sittenkin samanlaista vuotoa ja nyt siis mennää kp25/26-28
En oikein osaa tuota kiertoa sanoa, kun mulla ei ole ollut kun ehkä 2 ns normaali kiertoa edellisen raskauden jälkeen (poika synynyt 11/06).
olis kiva kirjoitell apidemmin, mutta ihan pakko mennä sijaamaan vuoteet ja sekoittelemaan hernaria, ettei pala pohjaa, mennä suihkuun... Olen vielä yöpaidassa, poika päikkäreillä ja kohta on tulossa vieraita..
Palaan myöhemmin
mam80
Täällä onkin tosi aktiivista porukkaa.... kun on iltavuorot, tuntuu että on monta sivua aamuisin luettavana ;)
Näin yöllä unta, missä tein rtestiä festarin ahtaassa vessassa. Ei ollut mukana mitään puhdasta kippoa, joten huuhtelin kaljapullon ja pissasin siihen. Tuli koko pullo täyteen ja siitä vaan tikuttamaan. Plussa tuli!
Noh, tästä unesta innostuneena oli ihan pakko aamulla testata.... nyyh, negaahan se taas näytti :(
Kp on 21/26 eli tuolla erittäin herkällä testillä olisi minusta jo pitänyt näkyä, vai mitä olette mieltä??
Aikaisemmin uumoilinkin, etten tuntenut ovista, joten taitaa käydä toteen.
Itsellä on kanssa kauhea ikäkriisi. Tämän projektin takia. Mieskin herjaa välillä vaihtavansa hedelmällisempään 10 vuotta nuorempaan...
Miten otatte nuo nega uutiset ihan oikeasti??
Itse olen pirun kiukkuinen kaikille muutaman tunnin ajan. Yleensä testaan mieheltä salaa ja kerron sit vasta tätipäivänä, ettei tärpännyt. Mies ei siis tiedä, että testaan noinkin ajoissa...
Tulee ikäkriisi, raskaana olevat ahdistaa, tulee huono omatunto vuorotyöstä, jne.. haen syitä miksi ei tärpännyt.
No, nyt tuli paljon omaa napaa ja purkautumista....
Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!!!! Roikun täällä kuitenkin tädin tuloon asti.
Pahoittelut fatmama, carz ja Helmeeee! Mut toivotaan et fatmamalla ja carzilla pysyy vielä menkat poissa. Ei se fatmama välttämättä tossa vaiheessa vielä mitään näytä herkinkään testi. Toivoa on siis vielä.
Koralli, mä käytän ff:n taulukkoa. Osaatko sanoa miten sen saa linkitettyä? Nyt sen osoitteena näkyy jotain sellasta että tiedän että vain mun koneelta pääsee siihen mun taulukkoon sillä osoitteella. Tahtoisin näyttää teille mun hienon käyrän että voisitte veikkailla millon mulla oli ovis... ;) Jos oli ollenkaan.
No, nyt ei oo enempää aikaa kirjotella, ollaan lähdössä Italiaan pariksi päiväksi, joten siis palstallakaan mua ei välttämättä näy sinä aikana.
Tytteli83, tunnetko mirju76:n? Käsittääkseni kirjoitteli kesäkertuissa. Se on mun isosisko :) Kävin itsekin lukemassa kesäkerttuja odotuspuolella sillon, ku sain luettua samalla siskon kuulumiset ;D
Majita kp 18/25 dpo 4-5
En jaksanut lukea innokkaasti kirjoittamaanne pitkää ketjua pienessä masiksessa, joten näin kollektiivisesti:
Onnea mahdollisille plussanneille!
Pahoittelut muille tippuneille!
Toivon plussaonnea kaikille muille huhtikuun yrittäjille!
Vastaan pikaisesti jos olet vielä nettiyhteydessä.
Linkki ff:n käyrääsi löytyy seuraavasti:
siellä vasemmalla " sharing" ja " home page setup" Siinä ylhäällä on se osoite millä sun käyrän saa näkyviin. Sen linkin kun kopioit tänne vain.
Se voi olla että se käyrä näkyy fahrenheitina tosin. Kelaa sitä samaa sivua (tuota setup-sivua siis) alaspäin, sieltä löytyy kohta " units" , tarkista onko siinä mikä mittayksikkö, vaihda siihen celsius, jos sitä ei ole ja sitten paina " save settings"
Takaisin käyrääsi sieltä vasemmalta " main" ja " front page"
ja ihan hyvänä päivänä siihen nähden, jos ois kierto venyny sinne 36:een niin eipähän tarvii enää stressata siitä.
joku kyselikin että kuinka tuon negan ottaa, mä otan raskaasti, siks vältänkin testaamista. elämässäni yhden plussan saanu ja silloin odotin tuota esikoista. näin ollen oon tosi pessimistinen negan jälkeen ja tottahan tuo on aina ollut.
mutta nyt poistun täältä kokonaan, seuraava mahdollinen la on varmaan jo toukokuun puolella ja kuukauden päästä ollaan käyty jo ekoissa testeissä, ihanaa!!
kovasti plussaonnea kaikille ja tulen kyllä lukemaan näitä teidän juttuja vielä ennen kuin toukokuisille omaa pinoa tulee!
CalZal kp1/28-36
ja menin tuhlaamaan ainokaisen raskaustestini...
Negaa näytti.
kp 25/26-28
Eiköhän sinne toukokuisiin siirrytä..
Minä mietiskelen kovasti, että odotanko ovulaatiota vai aloitanko Terlolutit kp 15. Olen kovasti kallistunut ovulaation odottamiseen, sillä en millään haluaisi tuhlata yhtään kiertoa. Kuulun joka tapauksessa vasta toukokuisiin teenpä kuinka tahansa, mutta haluan silti olla mukana huhtikuisissa. :)
Ovistestit eivät tulleetkaan tänään postissa. Jospa ne nyt kuitenkin viikonlopuksi tulisivat, niin pääsisi testailemaan. Mulla ei kyllä testailujen kanssa ole mitään kiirettä, sillä ovis on normaalisti kp 32.
Harmi, että muutama on jo tippunut toukokuisiin. Tavataan taas siellä!
Rizza kp 11/47
[color=purple]Minäkin testasin tänään, negahan sieltä tuli niin kuin odottelinkin. Itseäni se ei vielä yhtään harmita, koska en odottanutkaan tärppäävän. Nautin vielä illalla muutaman siiderin hyvällä omalla tunnolla. Sit kun tulee raskaaksi niin menee taas vähintään vuosi ennen kuin voi ottaa mitään. [/color]
[color=blue]Johtuu varmaan siitä, kun on pieni lapsi kotona, niin en osaa enkä kerkiä kaivata sitä plussaa. Okei, tällä hetkellä olen varma, että kyllä se jossain vaiheessa tulee, koska olen tullut aikaisemminkin raskaaksi (eihän se aina tarkoita, että tulisi toista kertaa). Esikoisen teon aikana meni tosiaan se 8kk ennen kuin tärppäsi ja siinä ajassa tein monta negatestiä. Silloin tuli ajatus mieleen, että mitä jos ei saakaan lasta. Mutta sitten kun se plussa tuli, niin voi sitä iloa. Meillä lapsiluku jää siihen kahteen, joten voi tätä odotusta hieman pitkittää. Sitten kun teen plussatestin, niin se on sitten viimeinen plussa, minkä tulen tekemään. Haluan nauttia siitä tunteesta täysillä kun se tulee. [/color]
[color=purple]Mieskin on nyt ihan eri tavalla mukana vauvan teossa. Se on ihan seksipeto. Esikoisen aikaan hänellekin tuli varmaan ajatus, että onko hänessä jotain vikaa. Nyt kun tietää, että ei ole, niin pörhistelee itseään kuin joku kukko =) Paras aika tärpätä ois kuukauden tai kahden päästä, niin syntyis kakkonenkin kesän alussa. Silloin on niin helppo imettää pitkin kyliä ja muutenkin reissailla. Talvella onkin aikamoinen projekti lähteä kahden kanssa ulkoilemaan.[/color]
[color=blue]Toisen lapsen jälkeen onkin paljon elämänmuutoksia. Pitäis ostaa oma asunto. Tällä hetkellä asutaan vuokrakolmiossa, jossa on iso partsi ja hissi. Menee vielä, mutta miten oiskaan helpompi asua rivarissa, missä ois oma piha. Mies valmistuu vasta keväällä ja sille ei varmaan löydy opettajan töitä kesällä. Eli asunnon osto lykkääntyy kyllä sinne syksyyn. Sit jos ei osta kämppää keskustasta (mikä on todennäköistä), niin pitää ostaa auto. Velkataakka odottaa... Ois vielä reilusti opintolainaakin maksettavana.[/color]
[color=purple]Mut tosiaan esikoinen on nyt niin ihanassa iässä, että miun hellyyden kaipuu täyttyy hänen kanssaan. Neiti tykkää pussailla ja naurattaa meitä vanhempia. Ostin hälle uuden nuken ja nyt nukke saa koko ajan pusuja =). Toinen tulee sitten kun päättää että hälle on sopiva aika tulla. Itseasiassa esikoinenkin tuli ihan täydelliseen aikaan. Kerkesin saada opinnäytetyön valmiiksi sekä käydä lukukauden loppuun. Jos ois tullut vaikka kuukautta ennen, niin ois jäänyt koulu pahaan vaiheeseen.[/color]
[color=blue]Ketkä yritätte ensimmäistä, niin tsemppiä! Tiedän, että on tosi tuskallista odottaa raskautta kun vauvakuume on niin kova. Silloin aika tuntui tuskallisen pitkältä. Mut kyllä se varmasti jossain vaiheessa tärppää!
Tytteli-83
[color=limegreen]heipä hei
taidan minäkin siirtyä maaliskuisista pikku hiljaa tännepäin¿.vaikka ei täti vielä ole tullut, mutta jos kyytiläinen olisikin masussa niin taitaa la olla huhtikuun puolella, jos ovis on ollut kovin myöhään¿. tänään on kp36/? huomenna tai lauantaina vois testailla...taas.
Eli vähän tännekin kerron itsestäni uusille. Olen viittä vaille valmis luokanopettaja. 24 vuotta ja mieskin on 24 vuotta. Esikoinen olisi toiveissa. Yk 2 meneillään (tai kohta alkaa yk3) pillereiden lopettamisesta. Asustellaan Turussa.
-orchidea[/color]
Muistan kyllä isosiskosi kesäkertuista. =)
Tytteli-83
Avasin semmosen päivällä...Aattelin vaan, ku tää on jo niiiin pitkä ja tätä viikkoa jäljellä...
Laitoin tuonne vko:n 29 pinoon seuraavaan asian ja siirränkin sen tänne, jos vaikka joku osaisi vastata eli
Mulla oli eneen ensimmäistä raskautta kp 28 tarkalleen. Kun menin neuvolaan, niin kätilö sanoi, että lapsi on saanut alkunsa 1.4. ja sanoin, että niin on. Nyt alkasin vasta laskemaan, että monesko kiertopäivä se oli ja se oli 17.
Miten ihmeessä kätilö sen tiesi? Eihän teoriankan mukaan se noin myöhään pitäisi olla jos kierto on 28 pv. Ihmetyttää suuresti, miten kätilö sen laski? Tietääkö joku?????
Onpas täällä hiljaista vielä näin aamusta. Meillä, kun neiti herää klo 6.30, niin koneellekin ehtii ajoissa.
Uuteen viikkoon, itselläni se on piinaviikko.
Tervetuloa kaikille uusille ja uusvanhoille.
Helmeeee, oletko vielä testannut? Mitkä dpo päivät sulla on meneillään? Sulla on kyllä hyvät oireet. Uskon että plussan saat! Itse olisin varmaan jo juossut apteekkiin testiä hakemaan.
Carz, joo ei niistä ovistesteistä ainakaan haittaa ole. Ja onhan se hauskaa nähdä miten oma kroppa toimii. Miehet ei aina välttämättä ymmärrä, mutta pidetään kiinni siitä et ne on meille tärkeitä juttuja ;)
Annique, kiitos keltarauhashormoni tiedosta. Olen miettinyt, kun saa haamuja tikkuun, mutta täti tulee kuitenkin (siis ihan kiertopäivien sallimissa rajoissa), niin voiko olla jotain häikkää keltarauhashormonin tuotossa? Tietääkö kukaan luontaisia aineita, joka auttaisi tuottamaan sitä lisää? Joka siis taas auttaisi hedelmöittynyttä munasolua kiinnittymään kohtuun.
Nelliina05, greippimehu vinkki, sekoita vettä joukkoon, niin maku paranee huomattavasti. Mehusta voi tulla jopa hyvää ;)
Kielo77, ei siitä mehusta ainakaan haittaa ole, joten juomaan vaan!
Tädää, joko testasit? Tuuhan heti kertomaan tuloksia. Pidän peukkuja bd.
CalZal, onko oireita ilmaantunut?
Onko muita piinailijoita tälle viikolle? Onnea kaikille testaukseen.
Itse tein aamulla Clearbluen testin. Taas ihme haalean haalea haamu ilmestyi testiajan sisällä, kun oikein katsoin ikkunan äärellä. No, ei iloita vielä, kun viime kuussakin haamut päätyivät tätiin. Seuraavan testin teen vasta torstaina tai perjantaina. Oireita sen verran, huomaan jos teen äkkinäsiä liikkeitä / juoksen yhtäkkiä esim. bussiin alavatsaa alkaa vihlomaan. Pitää yrittää ottaa rauhallisesti varmuuden vuoksi. Muuten välillä pieniä nippasuja. Dpo7 oli kovia menkkamaisia kipuja ja alaselkää vihloi. Mitä lie olivat.
Mariia kp34/31-36, dpo10
meillä kans aamuvirkku esikoinen, on vaan sen verran touhukas, ettei turhan pitkään ehdi koneella olla. Ite koitan pitää tän yrityksen aika kevyenä... Eli ei mitään ovistikkuja yms... ihan luonnollisesti vaan. Tää kierto lähinnä muutenkin menee siinä, et kattellaan millaseks kierto on muuttunu, ku eka luonnollinen kierto menossa vasta... Tietenkin meil on myös peittoja heiluteltu, mut en tosiaan usko, et tässä kierrossa vois mitään tapahtua.
Alkaa nää pinot olla aika megaluokkaa!
Tytteli83: Mulla on kans viime vuonna syntynyt tyttö 08/2006 :)
Koralli73: Älä sure ikääsi. Mulle kun meinaa tulla ikäkriisi, meen lukemaan kultaisten 60-lukulaisten juttuja. Sielläkin on tosi paljon plussanneita. Eikä niillä tunnu olevan edes ikäkriisejä. Tosi elämänmyönteisiä ihmisiä. Terveisiä vaan,jos joku 60-lukulainen käy täällä taustailemassa.
on: mulla kp 24/30, testailun aloitan jo varmaan lauantaina, hätähousu kun olen, hih!