+++HUHTIHIPPUSTEN VKO 30+++
Aloitan uuden pinon tähän viikon alkuun. Mulla edelleen ovistesti nega ja kiertopv 14/(24-28) meneillään. Menee pian jo toivo. Pitää hakea uusia ovistestejäkin, kun loppuivat. Ylihuomenna viimeistään on jo pakko näyttää plussaa....
Välillä mietin, että kannattaakohan sitä edes näin yrittämällä yrittää...tää on niin piinaavaa.
Hyvää viikon alkua kaikille ja paljon oviksia ym:)
Kommentit (89)
Mä ihailen tuota maltillisuutta, samoin kuin helmeen,:) Mä olisin jos suna testannut monet kerrat. Mä yritän pitää sen verran malttia ja testata 1. kerran, kun menkkojen pitäisi alkaa, että siinä testaamisessa on edes jotain järkeä.
Sitä testaamista varmaan voi viivyttää sekin, kun ei tavallaan uskalla testata, jos tuliskin nega. Toivossa on hyvä elää. Mutta vaikka nega tuliskin, niin onhan siinä aina toivoa, että testi ei näyttänyt vielä plussaa. Olihan peeniilläkin näyttänyt vasta viikon siitä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.
kp16/24-28
Ei uskalla testata kun tulee kuitenkin se nega ja täti :P Odottelee hetken vielä... Testit jotka tilasin tuli tänään postissa.... VÄHÄN polttelee kyllä........
En oikein tiedä tästä tädistä, kun sunnuntai iltana tuli yks pieni kirkkaanpunanen pisara (pyyhiessä) ja eilen ihan illalla ja tänä aamuna vähän (TOSI vähän) sellaista rusehtavaa tuhnua, jota yleensä tulee menkkojen lopuksi. Että en tiedä mitä tää meinaa. Sitäkö että täti ei tulekaan, vai sitä että tulossa on :D Sekava meininki täällä...
Täälläkin tehtiin testi aamusta ja toosi haalea viiva siihen tuli taaskin. Ei siis juurikaan ole vahvistunut edelliskerrasta. No, Kp:t on vasta 26/29-30 ja testikään ei ollut ihan herkimmästä päästä, taisi reagoida 25IU/ml vai miten se nyt ilmotettiinkaan. Joten ei auta kun odotella. Tilaisn lisää testejä, tällä kertaa Acon 10 -merkkisiä. Josko niillä sitten perjantaina saisi vahvempaa viivaa aikaiseksi. Vielä en luovu toivosta :)
Helmee: Suuret pahoittelut negasta. Mutta sanon taas tämän kuluneen fraasin, että niin kauan kun ei tätiä näy on toivoa. Joten en mä vielä luovuta sunkaan suhteen :)
Carz se pitääkin meitä täällä piinassa. Peukutuksia että täti pysyisi loitolla ja että saisit kauniin punaisen viivan siihen testiin, sitten kun sen teet.
Korallilla olikin ollut hauska kömmähdys ovistikkujen kanssa. Mutta onneksi asia selvisi ettei jäänyt mieltä painamaan että miksei testiviiva haalene. Nyt vaan toivotaan että saisit samanlaisen paksun viivan siihen toiseenkin testiin...
Tosta testaamisesta vielä. Että mä olen nyt antanut itselleni luvan tässä kierrossa kun mies ei ole kotona vähän " leikkiä" noiden tikkujen kanssa. Konkurssihan tässä varmaan tulisi jos joka kierrossa aina testaisi hyvissä ajoin ja monta kertaa ennen menkkoja. Mut pitäähän sitä ihmisellä joskus jotain omaa kivaa olla. Vai mitä? Ens kierrossa sitten testailen vasta kun menkat on myöhässä *vannoo pyhästi* :D
Ei muuta kun toivotaan että tää piinaviikko kuluisi nopsaan. Mä oon kanssa niin malttamaton odottaja, etten meinaa välillä housuissa pysyä. Mut eihän tässä auta kun odotella ja toivoa ens testaukseen vahvempaa viivaa.
Plussatuulia puhaltelen teille kaikille kovasti!
mirulii kp26/29-30 dpo11 yk2
Voi HELMEEEE, halit negasta! Mutta kyllä mullakin on toiveet korkealla sun suhteen, jospa ei vaan testi näytä sulle plussaa vielä, vaan muutaman päivän päästä vasta.
KORALLIN ovistikkuepisodi sai kyllä naurattamaan :) Mutta hyvä että selvisi kaikki, hih.
Toivottavasti LASTWISHILLE pian ovis tulisi!
CARZ, paljon tsemppiä sulle! Milloin ajattelit testata, jos ei tätiä näy?
Heh, mä vieläkin pähkäilen niitten ovistestien kanssa =D Tätä menoo en ainakaan saa tilattua niitä, ku kp8 tänään ja ovis on kai viikonloppuna, jos ylipäänsä on. Mut mua häiritsee se, et jos ovis onkin vasta ens viikon alussa, eikä satutakaan olee just sopivaan aikaan puuhastelemassa. Ku en tunne kropalla sitä ovista, vaan on pitänyt testata. Huoooh, vaikeaa. Mä oon tässä niin kamalan huono, siis tekemään päätöksiä!
Plussia kaikille!
Nelliina kp8/23-28 yk8
Minäkin olen miettinyt, että miten käy, jos ovulaatio ei tule ennen Terolutin aloittamista. Kysyin mun gyneltä sitä viime viikolla saadessani Terolutit, ja hän ei oikein tiennyt, että tuleeko ovulaatio sitten vai ei.
Munkin pitäisi Terolutit maanantaina aloittaa, eikä ovulaatiosta tietoakaan. Vieläkin saan välillä niitä outoja nipistelyitä alavatsalle, jotka alkoi sunnuntaina ja ovulaatio se ei limojen perusteella ole. Tosin mulla on ovulaatiotikut tulossa postissa, joten jospa jo tänään pääsisin tikuttamaan. Mitään hyötyä siitä ei kyllä enää ole, sillä mies lähti matkalle eilen ja tulee vasta viikon päästä kotiin :(
Rizza kp 10/47, yk 15
Hassua kun ollaan niin samoissa menossa :D
Ovistikut on mullaki postissa tulossa, mutta ainakaan tänään ne ei tullu. Eikä kyllä ole oviskaan kun on kuivaa ku saharan autiomaassa.
lastwish
Teroluteista.
Ne tosiaan saattavat estää ovulaation ja jos niitä käytetään kiertojen tasaamiseen niin mun käsityksen mukaan alkuun se on tavallaan tarkoituskin. Eli kun ne aloitetaan kp15 vaikka ovis ei olisikaan ollut alkaa yleensä menkat parin viikon päästä. Seuraavassa kierrossa sitten todennäköisesti jo ovulaatio aikaistuu.
Mutta jos ei halua " tuhlata" yhtään kiertoa niin silloin ne kyllä kannattaa aloittaa vasta, kun ovis on varmasti ollut.
Olikohan sekavasti selvitetty..hmm
...kun mennä tilaamaan ne ovistestit! En mä ilman niitä näköjään tule toimeen! =D Kunpa niistä joskus olisi hyötyäkin, tässä kierrossa, toivotaan.
Lastwish: On tosiaankin hassua. :) Nyt voidaan sitten verrata Terolutin kokemuksia, kun käytetään niitä niin samoihin aikoihin. Mua vaan pelottaa, että ne sotkee kierron vielä entistä enemmän tai ovulaatiota ei sitten tulisi ollenkaan. Moni on myös saanut niistä kuulemma kamalia oireita. Jospa me ei saataisi muuta oireita kuin raskausoireita ja ne omat pienet kääröt syliin! :)
Rizza
Minä en haluaisi Teroluteja edes aloittaa, mutta kun tuo kierto on niiiin kovin pitkä: 47 päivää. Ovulaatioita en haluaisi yhtään " tuhlata" . Voisiko sitten olla mahdollista, että jos otan ekan Terolutin ovulaation jälkeen eli kp 30-33, niin auttaako se sitten kiertoon enää? Vai lyhentääkö se automaattisesti jo seuraavaa kiertoa?
Kaikkeen sitä hitsit vie joutuukin :(
Rizza kp 10/47
Mähän olen siis jo kerran niitä syönyt että ylipäätään sain kuukautiset, joten olisi hienoa että kiertokin tasautuu. Pitää nyt vaan toivoa että se ovis kerkeäisi :)
Oireita terolutista: pms oli kaksinkertainen ja olin äkänen, muita ei juuri tullut :D
Mä en kyllä valitettavasti osaa yhtään sanoa miten sun seuraavalle kierrolle siinä tapauksessa käy.
Se kai riippuu niin siitäkin, että mitä varten ne sulle määrättiin. Onhan monet raskautuneet pitkienkin kiertojen aikana.
Itse söin reilu vuosi sitten teroja, ekan satsin kp10-19 (käsitin ohjeen pikkasen väärin..), ei ovista ja kierto 28 päivää. toka kierto söin kp15-24 eli ohjeen mukaan, ovis ehkä kp18 tai ei lainkaan, kierto 29. kolmas kierto ovis kp15 jolloin alotin myös terot ja tulin raskaaksi. Se kyllä meni siis kesken.
Ehkä sorrun aamulla, tai pe-aamuna sitten testaamaan jos se tätönen ei tule... Tänään ainakin odottelen vielä sitä... Mieli tekis kyllä jo kovasti ;)
Joku kyseli miten ne lämmöt menee oviksen aikaan. Yleensä ovis on ollut lämmön nousua edeltävänä päivänä, ja jos lämmöt nousee hyvin hitaasti, siinä nousun alkuvaiheilla.
Helmeeee, pahoittelut negasta. Mut vielä on toivoa! Kuten miruliillakin. Mikä kp sulla Helmeeee on?
Nyt sitten kierronkartoitusohjelma veikkas et ovis oli sunnuntaina. Mä itse edelleen luulen et ennemminki lauantaina tai perjantaina. Ohjelma päättelin maanantain ilmeisesti lämmön noususta ja ovislimasta. No, voihan se olla oikeassakin. Mutta valitettavasti sunnuntaita edeltävä puuhailukerta oli perjantaina ja sen jälkeen puuhailtiin vasta maanantaina. Eli ei ainakaan tullu maksimoitua mahdollisuuksia. Nyt on siis jotain dpo 3-4.
Nyt täytyy alkaa hommiin, on illalla yks työtehtävä jota pitää valmistella...
Puuhailuintoa sitä tarvitseville ja kärsivällisyyttä piinailijoille!
Majita kp 17/25 dpo 3-4?
Noista ovislämmöitstä.. nyt oli ainakin tosi alhaalla lämmöt eli ehkäpä se ovis ei ole vielä ollut. Ihan mielenkiintoista seurata noita lämpöjä.
toivottavasti tulee paljon plussia :)
Mä en enää tiedä mikä kp mulla on kun just laskin että mulla on jo 6 päivää tiputellut niin että pyyhittäessä on tullut tippa verta mutta ei ollenkaan siteeseen eli jos se täti tästä nyt tulee niin mistä päivästä voi aloittaa laskemisen? Onks muilla semmosia kokemuksia että tämä odottelu ja piinaaminen vaikuttais tädin tuloon? kun mulla ei koskaan aikasemmin ole ollut tälläistä tiputtelua kuin korkeintaan päivä ennen alkamista mutta nyt kun tässä on jo kahdesti kuumeiltu niin kummallakin kerralla tädin tulo on venynyt ainakin viikon. No jos nyt sitten on niin ettei täti ole vielä tullut niin kp ois 30.
Helmeeee
[color=FF4040]En ole tänne aikaisemmin kirjoitellut, mutta ihan hauskaa tulla kuumeilemaan taas. Olin kyllä ahkerasti kirjoittelemassa edellisen lapsen aikaan ja edelleen kirjoitellaan kesäkerttujen kanssa suljetulla palstalla. Mukavaa silti kirjoitella myös tänne kun on paljon kuumeilijoita.[/color]
[color=#DC143C]Otin siis kuparikierukan pois tuossa pari viikkoa sitten ja sen jälkeen aloitettiin heti yritys. Kp oli jo 24 kun eka kertaa puuhasteltiin ilman ehkäisyä, joten voi olla turha toivo raskautua tässä kuussa. Toisaalta mulla on aina aika pitkät kierrot ja oviskin suht myöhäinen, joten peli ei ole menetetty. [/color]
[color=#3CB371]Nyt on siis menossa kp 29/35-40. Miun pitää aina testailla aikaisin, koska oon sellaisessa työssä missä täytyy kertoa raskaudesta heti. Joudun olemaan säteilyn ym. raskaudelle haitallisten juttujen kanssa tekemisissä, joten en halua riskeerata mitään. Mulla on niitä herkkiä raskaustestejä ja ajattelin muutaman päivän päästä jo testata ekan kerran. Lähinnä tässä vaiheessa poissulkeakseni raskauden. Viime kerralla vauvaa yrittäessä käytin kahdeksannessa yrityskierrossa ovistestejä ja siitä kierrosta tärppäsikin. Olevinaan mulla oli niitä vielä jemmassa, mutta en löydä niitä mistään. Pitänee varmaan tilata lisää. Ne helpottaa ainakin mulla stressiä. Kun puuhastelee oviksen aikaan, niin ei tarvitse sekstailla muuten kuin halujen mukaan. [/color]
[color=#C71585]Eli siis toista lasta yritetään, eka syntyi 06/06. Ikää mulla on 23v. ja miehellä 24v. Naimisissa ollaan oltu 2 vuotta ja yhdessä 6,5 vuotta.
Tytteli-83
En osaa sitten millään mennä ajoissa nukkumaan :)
Mulle iski taas ikäkriisi tuossa tänä iltana. Lueskelin kuinka hedelmällisyys tippuu entisestään 35-v ja minullahan se tulee ensi vuonna täyteen. :( Nyt sit ennen nukkumaan menoa mies patisti että soittaisin gynelle huomenna. Menin sit kattomaan Suomen terveystalon sivuja ja hoksasin että niillä on nykyään netissä ajanvaraus :o Miten kätevää, en ole ennen tajunnutkaan. Sinne piti rekisteröityä ja sitten varasin ajan juuri haluamalleni gynelle. Aika meni syyskuun puoleen väliin. En nyt halua mennä kenelle vaan, tuota gyneä minulle suositeltiin, joten voin hyvin odottaa sinne asti, pari kuukautta sinne tänne.
Nyt on hyvä mieli, että on saanut asian eteenpäin. Nyt ehdin tämän kierron ja vielä seuraavankin vielä yrittää ja sitten seuraavan kierron aikana on se gyne. Niin no eihän se apu siihenkään kiertoon vielä ehdi, joten 2,5 kiertoa on vielä omin avuin, mutta jospa sitten jo lykästäisi. Tuo vastaanottoaika taitaa osua aika lailla oviksen aikaan taas, ellei peräti ovispäivälle. Voi olla siis vähän huono aika, mut seuraava aika olis menny niin pitkälle.
Majita: mitä kierronkartoitusohjelmaa sä käytät? Onko se ovusoft tai fertility friend vai joku muu? Mä oon käyttänyt noita kahta rinnakkain, ovusoftin ostin itelleni, oon siitä tykännyt. Vanhasta tottumuksesta käytän yhä myös tuota ff:ää, kiva nähdä löytävätkö ohjelmat oviksen samalle päivälle.
lastwish: tsemppiä että ovis ennättäisi tulla ennen teroja.
carz:plussasäteitä, odottelen malttamattomana testitulostasi :)
piipaa: kiva kun käyt taustailemassa :) Voi kun pääsisin pian sinne odotuspuolelle myös.
Helmee: ikävä että testi oli negaa :( Minä oon laskenut tädin tulleeksi ekasta kunnon vuotopäivästä, mullahan usein tiputtelee ennen tädin tuloa. Ja mulla se tiputtelu on ihan punaistaki välillä, mut en ole sitä menkoiksi laskenut, kun se yleensä muuttuu välillä ruskeaksikin. Eli ekan kunnoon vuotopäivän oon laskenu vasta tädiksi. Mulla alkoi tiputtelu n. 2 vuotta sitten ihan yks kaks, sitä ennen ei ikinä ollut sellaista ollut.
Heh, tuo mun ovistestisekoilu nolottaa vieläkin. Tänään tuli postis ne uudet ovistestit, joita en siis enää tarvi. No ens kierrossa ehkä. Yhden niistä käytin vielä tänään, halusin varmistua että nyt luen sitä oikein. Ja negahan se oli, hyvä niin, pelkäsin että jos kumminkin näyttää vielä plussaa, vaikka luulen oviksen jo olleen ;)
Vaikka aamulämmöt eivät kovin korkeat nyt ole, niin tiedän oviksen olleen varmaksi koska iltalämmöt ovat niin korkeat, nytkin tasan 37. Alkukierrossakin olen nimittäin iltalämpöjä seuraillut eivätkä nouse 36,5 korkeammalle.
juuh, mutta NYT nukkumaan. Öitä :)
Jahas, vuorokausi vaihtui eli kp:tkin taas yhtä enempi:
Koralli73 kp 19/n.28 4dpo yk13
Helmeeee, tosi ikävää että se nega tuli. Mulla on kans kuumeilun myötä kierto pidentynyt. Pitkään se oli 29pvää, sit alko olee jo yli 30 ja nyt viimeks 36 :( Sama tunne on nytkin, että täti se siellä mua vaan piinailee nyt.
Ihanaa että ollaan noita plussiakin ja haamuja saatu, lisää vaan!!
Mä en tuon viimekierron pituuden takia viitsi testailla ennen kuin ehkä viikon päästä, mikäs sen mukavampi 1v häälahja miehelle oliskaan :)
CalZal kp31/28-36
Mitenhän se oli ton Terolutin kanssa, oliko parempi jos ovis on ennen terojen aloittamista? Mulle tulee kiire sitten kun lauantaina jo pitäis Terot aloittaa :(( Oviksesta ei oo tietoakaan vielä :((
*epätoivoinen*
Lastwish kp12 yk6
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish