Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten niin pitkät hiukset vanhentavat? Mihin perustuu väittämä?

Vierailija
22.07.2007 |

Olen tosi usein kuullut tämän kommentin lyhythiuksisten suusta.

Ainakin itse olin kuulemma lyhyttukkaisena 10 vuotta vanhemman näköinen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ihan puppua, useimmiten, mutta ehkä joittenkin kohdalla pitää paikkansa. Yleensä pitkät hiukset nuorentavat tai antavat nuorekkaan vaikutelman.

Vierailija
2/9 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pitkät hiukset välttämättä vanheta. Mulla on korkea poiskipäiden muoto, lyhyehköt tai siis pyöreähköt kasvot, pienet kasvojen piirteet (vanhetessa joidenkin nenä ja leuka korostuvat ja se vanhettaa mielestäni jo 15 vuotiasta) ja kiinteä leuka. Pitkät hiukset saavat minut näyttämään 25-30 v, vaikka olenkin jo 35 v. Tällaista palautetta minä olen saanut. On minulla tosin hyvä kuulakas ihokin, joka ei arkena kaipaa esim meikkivoidetta ja pysyy sitten hyvin kuulakkaana, kun ihohuokoset pääsevät puhdistumaan. Poskipunaa on kasvoilla ihan luonnostaan aina silloin tällöin.

Tämä on perittyä. Äitini oli samanlainen ja vasta päälle 50 v vaihdevuosissa vanheni hieman, tosin näytää hyvältä vielä 70 vuotiaanakin. Lisäksi olen hoikka niinkuin äitinikin. Äidilläni on edelleen pitkät hiukset ja pitää niitä usein ponnarilla tai rennolla nutturalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

' ' tutukseen siitä, että ovat antaneet kyniä itsensä.

Pitkät hiukset ovat aina kauniimmat, hyvin harva näyttää paremmalta lyhyesssä (suvi-anne, liza minelli, mia farrow), yleensä pitkät ovat aina pehmeämmän ja kauniimman näköiset.

On jostain vuodelta -68 peräisin koko väittämä pitkien hiusten ikärajasta.

Miettikää vaikka Airaa, Janina Frostellia, Jutta Jussilaa, Susanna Sievistä tai muita vanhempia pitkähiuksisia, olisivatko kauniimpia lyhyessä?

Vierailija
4/9 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko lukenut liikaa harlekiinejä?

Vierailija
5/9 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On minulla tosin hyvä kuulakas ihokin, joka ei arkena kaipaa esim meikkivoidetta ja pysyy sitten hyvin kuulakkaana, kun ihohuokoset pääsevät puhdistumaan. Poskipunaa on kasvoilla ihan luonnostaan aina silloin tällöin.

Vierailija
6/9 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulas on eri asia, mutta siitähän ei nyt puhuttu.

Vierailija
7/9 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten sitä hoidetaan.

Jotkut pitävät pitkää tukkaa sen vuoksi, että se on ns. helppo hoitaa - ei siis tarvitse leikkauttaa mallia säännöllisesti kuten lyhyen tukan kanssa.

Tästä on vaan toisilla, huonompihiuksisilla se ongelma, että hiukset ovat huonokuntoisen näköiset. Etenkin ohuthiuksilla näyttää pitkä tukka huonokuntoisena todella kamalalta -> vanhentavalta.

Samoin tämä pitkätukkaisten ihmislaji ei muutenkaan välttämättä pidä huolta itsestään. Iho huonossa kunnossa, ei meikkiä.

Mutta jos pitkää tukkaa hoidetaan ja muuten itsestä pidetään huolta, se näyttää hyvältä. Ja hyvännäköinen näyttää nuoremmalta kuin ikäisensä.

Vierailija
8/9 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" joka ei arkena kaipaa esim meikkivoidetta ja pysyy sitten hyvin kuulakkaana, kun ihohuokoset pääsevät puhdistumaan"

Nykyajan meikkivoiteet päinvastoin suojaavat ihoa mm. auringon haittavaikutuksilta ja saasteilta. Kunhan illalla muistaa pestä ne pois, pitää miekkivoide ihon suojassa... Tiedän tasan tämän ihmistyypin: " poskipunakin on luonnostaan" =couperosa, hahah. KUKAAN ei näytä miekittä paremmalta. SItä pitää vaan olla sopiva määrä ja oikeat värit, sillä liian tumma miekkivoide vanhentaa.

Vierailija
9/9 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 25-26 -vuotiaana jatkuvasti kaivella henkkareita kun oli pitkä tukka. 22-24 - vuotiaana ei henkkareita kyselty ikinä kun tukka oli lyhyt ja luukki siksi tätimäinen. Siis minulla lyhyt tukka näyttää tätimäiseltä.