Voiko kahvilikööriä juoda
joka on ollut avattuna (korkki kuitenkin kiinni) kolmisen kuukautta?
Kommentit (10)
kermalikööreitäkin voi juoda puoli vuotta avaamisen jälkeen! Ja vaikka ois säilytetty huoneen lämmössä. Näin ainakin pullon takana luki, kun viime vkl:na kavereiden kansa asiaa pähkäilimme. Joimme n. 3 kk avattua kermalikööriä, eikä kellään mitään oireita...
Ei tosiaan ole ollut jääkaapissa... Mutta mutta, hyvä tietää, alko himottaa parit hörpsyt =)
ensimmäisen hörpyn otin... Toivottavasti pääsen huomenna töihin!
Avatussa pullossa miedot viinit säilyvät vain muutamia päiviä, väkevät viinit muutamia viikkoja. Mitä kehittyneempää viini on, sitä nopeammin sen tuoksu ja maku kärsivät ilman vaikutuksesta. Marja- ja hedelmäliköörejä tai muna- ja kermaliköörejä ei pidä säilyttää yli yhtä vuotta.
Parit hörpyt olen jo ottanut, eikä maistu mitenkään kummalta. Sen takia kysymyksen laitoinkin kun ajattelin että kermaliköörit menevät huonoksi. En tosiaan tajunnut Alkon sivuilta tarkistaa...
Terv. AP
joka pöpöt tappaa, kermakin jotain esanssia tms.
ei kerma sellaista, no vedä huiviis vaan, ihan huoleti. Höh, miksi edes kysyit?
vain tarkistaa =) Mielestäni kermalikööri on rinnastettavissa kahvilkööriin, luulin oikeasti että se voi mennä pilalle jos on avattuna jonkun aikaa.
en kyllä jois sittekään noin kauaa avattuna ollutta