Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****Maalismussukat LA ja SU vko29*****

21.07.2007 |

UUtta pinoa ihan vain viikonlopulle:)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laitoin nyt ihan oman pinon tälle viikonlopulle kun toi ma-ke pino oli jo niin pitkä!!!

Pariin päivään en ole kerennytkään ilmoittautumaan,mutta nyt luen teidän kuulumisia ja jatkan siitä sitten!!!

Hanan

Vierailija
2/20 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä linkki alkuviikon jutusteluihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10781520&p=&mpage=1&tmode…

Suuret onnittelut,

sadekivi,maalis08,omppuäippä,liisuliini,volle,hetax-85,japa9,jospel,äiti85 ja naksu

Ja tervetuloa mukaan :)

Oli ihanaa huomata näin monta ihanaa plussa uutista::))

Piipaa: Mahtavia uutisia,onnittelut pinestä sykkivästä aarteesta!!!

(.) Omaan napaan ei kuulu oikeestaan mitään. Olotila on hyvä,ainut juttu on väsymys,mutta uskon senkin johtuvan neidistä, joka on kahta päivää vajaa 4kk!!!

Ruolaa ajattelen jostain syystä koko ajan :( Kohta tämä mami paisuu kuin pulla taikina!!!

Viikko vielä pitäis odottaa neuvolaa.

Hamsteri tuli sitten taloon ja poika (6v) on ihan onnessaan,nimestä ei olla vielä päätetty, kovasti kyl on eri ehdotuksia:)

Joku mainitsi tuon kesäyön ja juhannuksen tuoman taian,että vauvoja syntyy eniten maaliskuussa.

Meitä oli viimeksi (maalismasut 2007) muistaakseni esittäytyneinä yli 160 odottajaa...et kyllä uskon itsekkin kesäkuussa olevan sitä taikaa:)

Nyt ulos kun on niin kaunis ilma,ei sada vettä jostain kumman syystä;)

Hanan rv 7+4 ( kai?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekös tänne mukaan keskustelemaan?

Keskiviikkona testasin plussan ja laskettuaika ois kai 24.3. eli nyt on menossa rv. 4+5. Uskaltauduin nyt ilmottautumaan tänne, vaikka pelottaa vielä aika kovasti, kun olen kerran saanut keskenmenon, mutta toivottavasti tällä kertaa menis kaikki hyvin. Esikoista odottellaan miehen kanssa täällä Joensuussa.

Oireita ei mulla oikeastaan ole vielä muita kuin, että vessassa joutuu ravaamaan yhtenään, viime yönäkin kävin kolme kertaa :/

tansem83 rv. 4+5

Vierailija
4/20 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omasta puolestani onnitteluja myös kaikille (omalta valitukseltani en ole sitä muistanut tehdä ;))!

Täällä siis edelleen mukana roikutaan. Tuhruttelu loppui taas, eikä suurempia kipuja ollut, joten toistaiseksi luottavaisin mielin. Ja se paha olo, se sitten tuli. Vähän ehdin toivoa, että siltä välttyisin tällä kertaa, mutta ei.

On se kumma, että sitä niin suunnitteli alkuun, että jos se paha olo tulee, yritän vaan ulkoilla sitkeästi paljon ja olla ajattelematta asiaa, mutta kyllä se vaan niin on että kun ällöttää niin ällöttää ja haluis vaan levätä niin paljon kun mahdollista. Tuo 3- vuotias nyt pakosti pitää liikkeessä ja ens viikolla pitäis pikkuhiljaa töitäkin taas alotella.

Joku kyseli, että koska kertoa raskaudesta töissä. Minä keroin jo, kun olen appivanhemmilla töissä. Tuntuu, että he olivat iloisia siviilissä, mutta töiden puolesta hieman huono ajoitus... No näitä asioitahan ei voi niin kovin suunnitella, eikä haluakaan.

Pakko kysyä, että kuinka teillä muilla tuo seksielämä toimii tässä ällötysten lomassa? Mä kyllä periaatteessa haluaisin, mutta huono olo vie vallan ja nyt saa mies hieman odotella...

No nyt nyt kuuluu vaativa huuto, joten mentävä on.

Vierailija
5/20 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin lähes tunnin kävelyltä ja helpotti yökötys oloa, muutenkin tänäänollut koko päivän kankkus olo (ei siis tod. ollu kankkusta) olotila vain sitä muistuttava.

sadekivi: seksielämää ei ole ollut muutamaan viikoon, eikä ole tehnyt mielikään, paitsi eilen yllätyksekseni ja mies oli tottakai silloin yövurossa.

Haluaisin kokoajan roikku netissä ja lukea eri sivustoja, taidan kaivaa jo viime tlavena ostamani muutaman vuoden takaiset Odotus lehdet kaapistaa tai voisi kipaista Ärrälle ja ostaa uusimman.

Vierailija
6/20 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palauduin juurikin tädiltäni kylästä. Täti arvasi että olen raskaana, en kauheasti vielä sukulaisille haluaisin kuitenkaan kertoa :)

Välillä on todella huono olo, ja nälkä tuntuu vaivaavaan vähän väliä. Unta en oo saanut kahteen yöhön, ihan normaaliako??

Edellisestä raskaudesta on sen verran aikaa etten muista mitä oireita oli paitsi se törkeä pahaolo :(

Mutta onnellinen oon, en muista milloin oisin ollut näin onnellinen :)

On todella ihanaa vaihtaa teidän muiden kanssa ajatuksia kaikesta mahdollisesta :)))

Vierailija
7/20 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli julkistettua sitten raskaus sukulaisille....ohhoh sitä hälinää ja onnittelua=)Oltiin siskon tytön synttäreillä,ja väsymys ja pahoinvointi rupesi kiusaamaan:/näitä alkuraskauden ihanuuksii...

Turvotusta on ja mulla on sellanen epäilys että olisin viikon pari pidemmällä...mutta ei se minua haittaa =)tätä on odotettu kovasti ja nyt nautin kaikesta mitä raskaus tuo tullessaan:D

Mutta nyt iltapalaa esikoiselle...

Vierailija
8/20 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahdin äsken sohvalle kesken simpsonien :o) että väsy vaivaa täälläkin... onneksi oli mies kotona noita lapsia kattomassa niin sain torkahtaa hiukan. Pahaolo on tänään ollut hirveä joskin helpompi ku eilen vaikka yökinkin melkoisesti hampaita pestessä aamulla *yöks*

Miten teillä jotka olette aiemmin synnyttäneet on painoa tullut raskausaikana? mietin vaan että kuinkahan iso olen maaliskuussa kun nyt jo puntari näyttää reilu 2kg lisä painoa... Mulla on tytöiltä tullut enempi ku pojilta.

1. raskaus 21kg (t),

2. 16kg (p),

3. 18kg (t),

4. 8kg (p)

Olen saanut vastailla 4 v tytön kysymyksiin vauvasta. Mitä se syö? missä kohti se on? kiusaako se ? tökkiikö se sua äiti? :o)

tänään kysymykset jatkui linjalla Minne ruoka menee? minne ilma menee? entäs mehu? käykö se kipeää kun vauva syntyy? miten se tulee ulos?

vielä ei tullut kysymystä miten se on sinne menny? :o)

sitä odotellessa siis... ;o)

nyt saunan lämmitykseen! vaikka nykyään en pysty siellä oksetusolon takia juuri olemaan, olo menee ihan hirveäksi mutta kait ne lapset pittää pestä kuitenni :o)

Niiloakseli ja möykky 6+5

Vierailija
9/20 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut taas uusille plussaajille! Ja tervetuloa joukkoon, kyllä tämä tästä vaan kasvaa :)

Täällä loppuviikko on mennyt ihan mukavasti. Töitä tehdessä, niin ei oo kovin kerennyt muuta ajattelemaankaan. Eilen aamulla rakas mieheni oli tehnyt aamupalan mulle valmiiks ja toi sitä sänkyyn. Mut enhän mä jaksanut sitä herätä syömään, ku olin niin väsynyt ja miehen syömä kurkku hais hengistyksestä ja sai mun olon huonoks. Mies parka on kuittaillu siitä sit joka päivä, et ku ei sänkyyn tuotu aamiainen kelpaa. Ajatus oli kyllä ihana ja oon häntä siitä kiitellytkin! Muutenkin on niin ihanan huolehtivainen ja laittaa taloa kuntoon jos meen töiden jälkeen nukkumaan tai en muuten jaksa kovin tehä hommia.

Maha alkaa oleen jo vähän turvonnu. Rinnat myös kasvanu entisestään. Tiiä mitä tästä tulee, ku ei kohta löydy enää sopivia liivejä!

Kukaan ei oo vielä suoraan arvannu raskautta, mutta tosi vähän olen ihmisten kanssa ollut. Katotaan mitä tulee, kun tänään lähtään kavereiden kanssa mökille.

Vierailija
10/20 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uni ei tuu,masussa poreilee....jotenkin levoton olo...pahaolo oi että tätä ihanuutta...nyt tulin hetkeksi istumaan koneelle rouskuttaen jääpaloja =D

Vierailija
11/20 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennen mökillä piipahtamista...

Teillä kaikilla tuntuu olevan jo paaaaljon oireita ja pahoinvointi jyllää kaikkialla - paitsi täällä! Oikein toivoisin, että öllöttäisi jotta voisin olla ihan varma tästä raskaudesta... ;) Mutta tissit on selvästi suuremmat, kipuilleet oikein kovastikin (paitsi ei nyt..??!!) ja verisuonet on pullahtaneet esiin juuri rintoihin. Huimaus on ollut välillä todella kovaa ja väsymys samoin... Eipä nyt juuri tule muita oireita mieleeni...

Seksistä oli puhetta... Täällä ei kyllä hetkeen ole harrastettu eikä harrasteta! ;) Meidän pieni sai siis alkunsa ivf:stä, joten tässä on parin vuoden aikana oppinut olemaan liiankin varovainen. Nyt kun se tärppi tuli, ei uskalla edes sängyssä myllätä! Ajattelisin, että uskallan kunnolla remuta vasta 12 vkon etapin yli päästyäni, siihen asti voi olla hiljaisempaa... Tiedän, ei varmasti olisi haittaa, mutta minkäs teet! :)

Nyt aurinkorasvat pintaan ja kohti äiskän ja iskän möksää, mukavaa sunnuntain jatkoa teille!!

Naksu rv5+2

Vierailija
12/20 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kärsinyt vuodesta 95 lähtien vaihtelevasti masennuksesta. Mulla on ollut taas lääkitys meneillään, kävin lääkärissäkin jo kysymässä, voiko sitä jatkaa raskausaikana. Psykiatri antoi luvan.

Nyt kuitenkin rohkeasti jätin toissa päivänä lääkkeen pois. Katsotaan miten käy, jännittää kovasti! Aikaisemmat raskaudet meni ilman lääkkeitä (siis kaksi raskautta), toinen oli kyllä aika tuskaa. Yritän pitää mielialaa korkealla, koska totta kai olisin mieluummin ilman mitään lääkitystä. Jos en pärjää, sit pitää syödä lääkkeitä, niinhän se menee. Eipä muuten, kohta loppuu lomakin ja pitää lähteä töihin. Se on vaikeeta, jos on mieli ihan maassa. No, katsotaan!

Onko täällä muita, jotka joutuu käyttämään johonkin sairauteen jatkuvaa lääkitystä myös raskausaikana?

Eilen oltiin häissä ja voi vitsi poltteli kertoa kaikille suuri uutinen! Samassa pöydässä istui vielä kaksi odottaajaa. Päätettiin jo, et kerrotaan, mut sit ei tullut enää sopivaa hetkeä. No ensi lauantaina on taas toiset häät, joissa on samat sukulaiset. Ehkä sit kerrotaan...

Ihana ilma, pitäisköhän lähteä vaikka Kumpulaan uimaan?

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille! Ja onnea uusille odottajille!

t. maalis08 (oisko rv 5+4 ?)

Vierailija
13/20 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on olo tosi hyvä,ei pahoinvointia mutta kutsutaanko niitä jo tässä vaiheessa liitoskivuiksi...niitä piisaa..on ainakin tietoinen että siellä nappis kasvaa<3

Tänään on niin ihana ilma että ajattelin että jos lähtisi rannalle kun pojalle ostettii kellukkeetkin niin pääsee opettelemaan kunnolla uimista:Dja vielä kun masu ei ole jättikokoa niin voi vielä bikineissä olla:D

Onko teillä ollut sellasta että kokoajan on ihan järkyttävä nälkä:Dmulla on mutta sitten menee ohi kun otan banskun tai kupin kahvia:D

Vierailija
14/20 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivät menee ihan hukkaan kun olo ihan hirveä.... oksettaa,väsyttää,nälättää.... nytkin on pala kurkussa ja varoen saa liikkua ettei ruoka lennä lattialle :o(

eipähän ole epäilystä olenko vai enkö.....

yöks. Mulla ei ole aiemmin näin pahaolo ollut ja nytkin jo mietin miten tätä jaksaa kun tämä vie voimat ihan kokonaan.... mies aamulla jo kuittaili että kyllä näkee ettei äiti jaksa... koti on ku pommin jäljiltä... ei voi mitään kun ei jaksa niin ei jaksa....

niiloakseli rv6+6

Vierailija
15/20 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ivf??

Jäi häiritsemään...

Mulla on ollu kaikki ihan ok eli ihan normaalisti. Oireita ei ole lukuunottamatta rintojen arkuutta, vieläkään. Siksi on vähän epätodellinen olo, että lieneekö tässä raskaana ollenkaan.

Seksistä sen verran että mua on haluttanut nyt tavallistakin enemmän ja se on tuntunut jopa vieläkin paremmalta! Onko muut huomanneet mitään?

cotine 8+2

Vierailija
16/20 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt ajattelin tänne maaliskuisiin pinoutua,jos mukaan mahtuu:)

Elikkä olen siis 20-vuotias odottaja kymenlaaksosta. Mies on 23v. Ensimmäistä odotetaan innolla syntyväksi maaliskuun 21. päivä 2008.(La:sta en ole varma, koska olen laskenut vain netin laskurilla, mutta suunnilleen)

Pitkäaikainen kuumeiluni sai onnellisen päätäksen n. viikko sitten, kun sain kaksi viivaa testiin:)

Yritys aloitettiin 06/07, eli heti ekasta kerrasta tärppäsi:)

Tuolla ensikoissa olen nyt jonkun aikaa kirjoitellut. Eka neuvola minulla on 8.8 ja jos ei sydänääet vielä silloin kuulu(rv 7+?), niinn varaan kyllä ajan yksityiselle ultraan.

Siitä alkuraskauden ultrasta nyt haluaisin teiltäkin mielipiteitä ja kokemuksia. Onko moni käynyt siinä? MIllä rv:lla? Jos menen, aion varata jajn luultavasti rv:lle 8....onkohan sopiva? Pelottaa vaan niin kamalasi, ettei kaikki olekaan hyvin..sen takia olisi vaan saatava nopeasti tietää, kun se eka ultrahan olisi vasta rv:lla 12.

Eiköhän nämä höpinät nyt riitä:D

-Aleida rv 5+2??

Vierailija
17/20 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että saako neuvolassa käydä kuuntelututtamassa niitä sydänääniä useamminkin?? Siis jos vaikka silloin rv:lla 7 ei kuulu, niin voiko mennä siitä viikon/parin päästä uudelleen??

Sitten ei vaan tarvitsisi maksaa omaisuutta yksityisellä käymisestä...:/

eipä muuta....

Vierailija
18/20 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IVF on siis koeputkihedelmöitys - en oo vielä tottunut että tällä puolella se ei ole niin tuttu termi, kun on tottunut tuolla lapsettomuuspuolella palstailemaan! :) Kiva kuulla että joku muukin on " oireeton" tai ainakin vähäoireinen, itse kun pakkaan hermoilemaan kun en ole pää pöntössä jo!! ;) Eiköhän se öklötyskin sieltä ehdi tulla, luulisin!

Millä viikolla teillä muuten on eka neuvola ja milloin sen varasitte? Ensimmäistä kun odotan niin tämä on kaikki niin uutta ja ihmeellistä... Ajattelin tosin huomenna soittaa jo neuvolaan ja kysäistä tästä huimauksesta, pitääkö arvoja mittauttaa vai onko ihan normi oire... Samalla kai sitten voisi ajankin varata.. :) Jeeee!!!

Nyt pehkuihin, uni maistuu kyllä nykyään!!

Vierailija
19/20 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa halut nousseet kaksinkertaisiksi=)kun taas edellisessä raskaudessa ei huvittanut ollenkaan:D

Kyllä oli ihanaa istuskella rantsussa ja polskia vedessä ja nauttia kesästä,toivottavasti ilmat pysyisivätkin lämpiminä...

nyt on ihan tavallinen olotila,mitä nyt nälkä härnää vähän väliä..mutta nyt köllöttelee kullan kainaloon:D

Vierailija
20/20 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö se pahoinvointi on jo rajua... :( ei kiva! Mutta onneksi se on ohimenevää ja palkinto paras, eikö totta? Jaksa siis ja anna kodin olla vähän aikaa vaikka oman onnensa nojassa... (helpommin sanottu kuin tehty lasten kanssa...) ;) Milloin menet neuvolaan? Minä soittelen aikaa vasta elokuun alussa. :)

Olo on edelleen oireeton. Tänään kyllä viikonlopun juhlien jälkeen väsytti ihan kunnolla. Päikkärit tulikin nukuttua.

Huomenna aloitellaan uusi viikko. Voi kumpa masu jo pian kasvaisi! :))

Omppis