Vauvan vaatteiden peseminen
Voiko vastasyntyneen vauvan vaatteiden pesuun käyttää huuhteluainetta? Vai oletteko ollenkaan käyttäneet ku olette valmiiksi pesseet vauvan vaatteet?
Kommentit (5)
Eli jokainen omalla tyylillään ja itselle sopivalla tavalla.
Esikoisen vaatteet pesin aluksi erikseen ;) mutta suht nopeasti tajusin alkaa ihmettelemään itsekkin, miksi :D
Meillä sen jälkeen lasten vaatteet pesty ihan siinä samassa kuin muutkin, pesuohjeita noudattaen.
Pesuaine meillä ( ennen lapsiakin) on aina ollut hajusteeton... Samoin huuhteluaine.
Huuhteluainetta en käytä lainkaan vaatteisiin, koska monet vaatteet kärsivät siitä paljon. Vain lakanoihin käytän huuhteluainetta.
Oletteko te huomanneet että vaikka pesuohjeessa sanoittais et 60c..niin vaate kutistuis? Tai voiko kuivausrumpu kutistaa..ku sehän on kans aika kuuma.Toinen vaihtoehto on tietty et tyttö kasvaa silmissä :)
niiden kanssa ei tartte huuhteluainetta ja tulee luonnonmukaisesti ja hajusteettomasti pehmeätä ja puhdasta koko perheen pyykeistä :) Toistaiseksi olen siis vain " esipessyt" vauvan pyykkejä laskettua aikaa odotellessa, muun pyykin seassa joskus ja joskus isompi satsi yksinään.
En ole huomannu 60 asteen pesun vaatteita kutistavan, mutta kuivausrumpu kyllä kutistaa. Jos rummuttaa vaatteita, kannattaa ostaa yhtä kokoa isompia. Kutistuvat sitten sopiviksi rummussa.
Mä kuivaan vaatteet rummussa vähän fiiliksen mukaan. Ripustan narulle, jos intoa riittää. Jos ei, niin rumpuun päätyvät :-)
mä olen aina pessyt vauvojen pyykit 60c muun perheen 60c pyykin mukana, ja 40c muun 40c pyykin mukana, ja olen käyttänyt huuhteluainetta.
lajittelen suunnilleen värien mukaan tummat/vaaleat.
toi 60c on mun mielestä hyvä vauvanvaatteille, kun maidon hapan haju ei oikein lähde 40c pois.
eikä kaikki sosetahratkaan lähde 40c-pesussa läheskään niin hyvin kuin 60c.
sideharsoja joskus pesen 90c, enkä laita koneeseen muuta kuin pesuaineen. niitä tulee aika vahän koneeseen, puhdistuu konekin samalla, ja liinat valkenee.
en kovinkaan usein kyllä pese 90c. yleensä 60c.
meillä käytetään ainoastaan hajusteettomia pesu-ja huuhteluaineita.
pesen aina aikuisten ja lasten vaatteita sekaisin.
olen kuullut joidenkin pesevän vauvan/lasten vaatteet erillään aikuisten vaatteista, mutta en ole kyllä koskaan ymmärtänyt miksi..