En jaksa enää imettää! (OV)
Edellistä imetin n. 1v. Olin kokoajan väsynyt ja masentunut. Nyt vauva 2kk ja oon jo aivan uupunut. Mitähän tota tekis.
Kommentit (28)
itse osittaisimetin 2kk ja sitten siirryttiin kokonaan pulloon. eikä tässä nyt ainakaan vielä mitään katastrofaalista ole lapsilla (2v.) ilmennyt.
Mikä siinä uuvuttaa, kun kerran maitoakin riittää (en tiedä kun en ole kokenut imetystä kunnolla enkä saanut maitoa riittämään)? Mites " lypsäminen" ? -3-
imetys se ei meinaan ole. Miten arki muuten sujuu, entä parisuhde? saatko unta suht tarpeeksi? miten ravintosi ja vitamiinit, hivenaineet yms?
Ulkoiletko tarpeeksi? teetkö muuta kuin olet 4 seinän sisällä?
Auttaako miehesi arjessa ja vauvan kanssa?
En ihan heti menisi lopettamaan imetystä noin pienen vauvan ollessa kyseessä, katuisit sitä suht varmasti myöhemmin ja sehän on tutkittu ja todistettu juttu että äm edistää lapsen terveyttä.
Imettäminen voi olla välillä rankkaakin. Tiheän imemisen kausina sitä on tissitakiainen koko ajan itseen sidottu. Lisäksi paikat puutuvat ja itselläni ainakin selkä on tosi kipeänä vaikka imetystyyny onkin apuna. Itse aion sinnitellä, mutta ymmärrän kuitenkin sellaisiakin, jotka eivät vain jaksa.
pullosta ruokkiminen se vasta vaivalloista onkin! pese ja steriloi pullot, ennakoi vauvan nälkä ja lämmitä maito sopivan lämpöiseksi jne..
niin, mikä siinä imettämisessä väsyttää?
Juuu, tiedän kyllä tissitakiaiset yms vaiheet koska olen kummankin lapseni pelkällä äm syöttänyt 7kk ikäiseksi saakka.
Ehkäpä oloosi ap auttaisi erilainen asennoituminen? ajattele että tämä on nyt tätä eli usein imettämistä ja että vauvasi saa siinä jotakin niin ihanaa ravinnon lisäksikin ettei muusta väliä. Sellaista jota vain sinä, äiti, voit tarjota ja antaa, se on teidän hetkenne:)
Aika juoksee kuitenkin kuin hirvi, kohta alkaa kiinteiden kanssa söhlääminen kuitenkin.
-4-
Vierailija:
pullosta ruokkiminen se vasta vaivalloista onkin! pese ja steriloi pullot, ennakoi vauvan nälkä ja lämmitä maito sopivan lämpöiseksi jne..
Mä tosin käytin kertakäyttöpulloja ja -pusseja. Mutta kyllä hommaa riitti... Mutta pääasia kai kuitenkin oli, että vauvat saivat ravintoa ja syliä. Pitkään kyllä koin morkkista etten onnistunut imetyksessä... Toivottavasti nyt kolmannen kanssa onnistuisi. -3-
oletpa ap epäkohtelias! tikahdu vain siihen imettämiseesi:P
Teknisesti ottaen imetys kyllä sujuu. Oma mielenterveys vaan on loppumassa. Näitä palstoja varmaankin liikaa lukeneena aion kuitenkin sinnitellä täysimetyksellä sen 6kk vaikka henki menisi. Päiviä lasken..
???
Ei ole draamaa vaan valitettavasti ihan tosielämää meikäläiselle.
t.15
täisikään. Raskaampaa se pullojen kanssa säätäminen on. Pitäisiköhän sinun hakea apua jaksamattomuuteesi? Jos ei lastaan jaksa ruokkia, niin ei hyvin mene.
että toisille imetyksen myötä vapautuvat hormonit aiheuttaa masennusta, ja jos näin on, selviytyy helpommin pulloruokinnasta, vaikka se fyysisesti vaikeampaa onkin.
Hölmöä syyllistää äitiä, joka kokee imetyksen rankaksi, ei minkään takia mielenterveyttään pidä vaarantaa!
Vierailija:
että toisille imetyksen myötä vapautuvat hormonit aiheuttaa masennusta
Ja sen pulloruokinnan helppous on siinä, että SEN MAIDON VOI ANTAA VÄLILLÄ JOKU MUUKIN KUIN ÄITI!!
Eli imetin 1 v 2 kk, ja koko sen ajan vauva heräsi joka armaan yö vähintään kuusi kertaa yössä. Sitten ajattelin, että nyt saa riittää, kun ei tuo rääpäle älyä nukkua, niin ainakin alan helpottamaan elämääni siitä päästä, että lopettelen imetystä. Sitä ennen yövieroitusta oli yritetty useita kertoja niin, että isä nukkui vauvan kanssa. Mutta ei onnistunut koskaan. Mutta kun imetys loppui, niin lapsi alkoi nukkumaan yöt yhdellä herätyksellä. Mikä ihanuus siitä koitti!
Tämä vain mielipide siihen, että kyllä siitä imetyksen lopettamisesta voi joskus seurata enemmän hyvää kuin uskoisikaan. Mutta tämä ei ole nyt mitenkään verrattavissa ap:n tilanteeseen, jonka vauva on vielä niin pieni, että elää pelkällä maidolla. Minun omanihan joi jo tavallista maitoa joka aterialla nokkamukista, joten hän ei enää tarvinnut äidinmaitoa mihinkään.
En päässyt koneelle enää.
Juu eli en tiedä mikä väsyttää imetyksessä, ulkona olen päivittäin, meillä syödään ihan normaali terveellistä ruokaa ym ym.
Mä vaan jostakin syystä koen sen niin ahdistavana.
Tänään olen kyllä koko päivän imettänyt mutta saa nähdä.. Jos se rupeaa taas väsyttään niinkun edellisestä lopetan heti.
Ja kiitos kommenteista. -ap-
Nyt menen nukkumaan ja jatkan huomenna. -ap- :)
olen sitä mieltä, että imetä ihmeessä. vauvalle terveellistä ja itsellesikin helpompaa, kun imetät lasta.
Itse pulloruokinnalla tyttöni syötän, jatkuvasti pullojen pesemistä ja keittämistä. aina matkustaessa, pitää saada maito lämmitettyä jossakin. tosin nykyään lämmitän vettä tuttipulloon valmiiksi jo kotona ja teen maidon tytölle jauheesta matkoilla.
Näin meillä on aina tehty: minä imetin, mutta ajoittain isä tai vaikka mummo antoi pullosta lypsymaitoa.
Vierailija:
Ja sen pulloruokinnan helppous on siinä, että SEN MAIDON VOI ANTAA VÄLILLÄ JOKU MUUKIN KUIN ÄITI!!
Siten vähitellen korviketta ja armahdat itsesi. Näin minä tein kuopuksen kanssa.