Olipas se hoplop kiva paikka : D
Lapset tykkäs ja äiti oli tyytyväinen. Mitäs muut ovat mieltä?
Kommentit (47)
ja mistä tiedät etten kommentoinut asiasta työntekijöille? Itse en pitänyt ko paikasta mutta lapseni piti ja heillehän se on tehtykin;)
Vierailija:
Mä itse taas petyin hieman kun hoplop oli pieni. Huono sisäilma ja hais pieru ja muovi. Oltiin talvella ja vaatteiden lukollisia säilytystiloja oli tosi vähän. Kahviossa kallista ja jonot oli isot. Muutenkin saatiin jonottaa tunti että lapsi edes pääsi sinne rymyämään.Mä olen samaa mieltä että miks ihmiset tuo liian pieniä lapsia sinne? Sitten pitää olla niiden arkojen 3-4 vuotiaiden kanssa siellä vauvojen puolella että isommat saa rymytä. Onhan se naurettavaa jos jokainen äiti huutaisi omalle 8 vuotiaalle että varo vähän. Mun muksu on 4 v ja ihan hyvin vaikka pari kertaa meinasi jäädä jalkoihin. Näinhän ne oppii olemaan eikä sillä että koko ajan vahditaan.
Te olette olleet ruuhka-aikaan hoplopissa ja voin kuvitella, että silloin se on vähemmän miellyttävä paikka. Olen käynyt omieni kanssa usein päiväsaikaan viikolla, jolloin siellä on ollut vain sopivasti lapsia. Silloin voi pienempikin liikkua isompien alueella halutessaan. Kannattaa kuitenkin aremman/ pienen lapsen kanssa varautua itsekin liikkumaan, vaatteet sen mukaan. Isommat lapset meilläkin jo mennä viilettää sellaista vauhtia, ettei aikuinen perässä pysy.
Vierailija:
Vierailija:
Mä itse taas petyin hieman kun hoplop oli pieni. Huono sisäilma ja hais pieru ja muovi. Oltiin talvella ja vaatteiden lukollisia säilytystiloja oli tosi vähän. Kahviossa kallista ja jonot oli isot. Muutenkin saatiin jonottaa tunti että lapsi edes pääsi sinne rymyämään.Mä olen samaa mieltä että miks ihmiset tuo liian pieniä lapsia sinne? Sitten pitää olla niiden arkojen 3-4 vuotiaiden kanssa siellä vauvojen puolella että isommat saa rymytä. Onhan se naurettavaa jos jokainen äiti huutaisi omalle 8 vuotiaalle että varo vähän. Mun muksu on 4 v ja ihan hyvin vaikka pari kertaa meinasi jäädä jalkoihin. Näinhän ne oppii olemaan eikä sillä että koko ajan vahditaan.
Te olette olleet ruuhka-aikaan hoplopissa ja voin kuvitella, että silloin se on vähemmän miellyttävä paikka. Olen käynyt omieni kanssa usein päiväsaikaan viikolla, jolloin siellä on ollut vain sopivasti lapsia. Silloin voi pienempikin liikkua isompien alueella halutessaan. Kannattaa kuitenkin aremman/ pienen lapsen kanssa varautua itsekin liikkumaan, vaatteet sen mukaan. Isommat lapset meilläkin jo mennä viilettää sellaista vauhtia, ettei aikuinen perässä pysy.
Sen sijaan just viikonloppuna tai loma-aikoina voi olla aika vilske. Kyllä niistä säännöistä pidetään tosi hyvin kiinni, heti ovat työntekijät tulleet lopettamaan jos on tehty luvatonta ja heti se on loppunutkin. Totta on, että ruuhka-aikana pienet voi jäädä jalkoihin mutta niinhän se on joka paikassa. Kiva paikka hoplop on muuten mutta se meteli...
T. hoplopissa kymmeniä kertoja käynyt
kuuluttamalla? Paljonko maksaa sisäänpääsy? Ja miten helsingistä pääsee sinne?
Tampereella ainakin oli semmoinen, sinne ei menneet aikuiset, vaan pelkät lapset, 4,5e/30min lastenhoitomaksu, pöpövaaran takia ei ilman sukkia, kengät ja vaatteet jäi naulakkoon, ikäraja 3-vuotta ja vaipattomuus. Jos on hiljainen päivä voi jättää pienemmänkin hetkeksi, euuhka-aikana ei alle 3-vuotiaita. Käsidesillä pestiin kädet ensin ja sitten seikailemaan, vanhemman piti täyttää lomake ja esittää oma henkilökortti jättäesää, sama kortti esitettävä hakiessa myös. Maksu etukäteen, lapsen rintaan laitettiin tarra jossa etunimi ja hakuaika, käteen ranneke :)
Oli lapselle tosi iso ja hauska seikkilupuisto, Koskikeskuksen alakerrassa.
Lapset leikkii ja se siitä.
Meidän 4 v. ja 6 v. tykkää Hoplopista ihan hirveästi ja se on mukavaa rentoustusta äidillekin kun siellä häärivät kaksi tuntia.
kannattaa katsoa netistä. Yksi jo laittoikin osoitteen eli hoplop . fi
Ollaan käyty muutama kerta perheen kanssa leikkimässä ja esikoinen on kerran ollut synttärikutsuilla (Vantaan HopLopissa). Nyt, kun aluetta on suurennettu aikaisemmasta, niin paikka on oikein kiva.
Kerran vaan rupes ällöttämään todella, kun pienempien leikkialueella pikkuinen tyttö pissasi pallomereen. Tyttö (ehkä 1,5-2v9 oli yksin leikkimässä, isä joi kahvia ja luki lehteä. Tyttö taapersi isänsä luo ja ilmeisesti selitti, että pissat tuli housuun. Isä nappasitytöltä märät pikkarit pois ja meni hakemaan henkilökunnalta muovipussia. Sen jälkeen tyttö meni jatkamaan leikkimistä ja isä jatkoi lehden lukemista.
Henkilökunta tuli tietoiseksi asiasta, vasta kun menin sanomaan. Pienten alueen pallomeri suljettiin mutta mitään siivoustouhuja ei aloitettu. Ja tyttö viipotti leikkimässä paljaalla pepulla.
Meidän lapset siirtyivätkin sitten leikkimään isojen puolelle.
Minusta 9e hinta on järkyttävän kallis. Jos on useampi lapsi niin ei siellä usein raaski käydä! Samoin synttärit ihan ylihintaiset (vähän syötävää ja vanhemmat hoitaa vahtimisen, hinta silti parikymppiä per lapsi!)
Toi käsidesi ym. pesu on tosi ok ainakin flunssa-aikaan, mutta Turussa kukaan ei käytännössä vahtinut edes kenkäsääntöä, siellä yksi pikkuinen viipotti ulkokengissä leikkipaikassa ja täti vaan lueskeli lehteä. Ei käynyt sanomassa vaikka näki : (
Kerran ollaan käyty tuolla Vantaalla. 1,5v mennä viipotti siellä isojen puolella (ei ollu kauheeta ruuhkaa) ja äiti meni persus pystyssä kontaten polvet mustiksi tunneleita pitkin perässä. 4v jo menikin ihan itekseen, vilaukselta aina välillä näki.. =D
Ei sinne kannata mennä sadepäivinä tms, vaan esim. just tällasena aurinkoisena päivänä, ni ei jää jalkoihin, ei isot eikä pienet. =)
Joten turhaan vaihdoitte paikkaa. Ja ihan uteliaisuudesta miten teidän perheessä ulkoillaan? Asfaltilla kumipuvuissa?
Mitenköhän ne sairaalabakteerit saivatkaan alkunsa..
Me oltiin kerran paikalla, kun tapahtui samanlainen episodi ja minä kävin myös kassalle ilmottamassa näkemästäni sen jälkeen pallomeri suljettiin.
Kun poika oli 2v niin oltiin isompienkin puolella mutta siellä on se pienten paikka erikseen. Ihan kivasti on meidän kaikki käynnit mennyt.
Kesällä toki ulkoillaan paljon mutta 2 tuntia sillointällöin voi sisälläkin touhuta ja mikä parasta -purkaa energiaa.
Suosittelen!
Muistakaa juomapullo ja sukat myös valvojille mukaan =o)
Hoplop on aivan Jumbon vieressä. Onko teillä autoa? Tai sitten lentokentälle menevä bussi rautatien torilta menee sinne.
Ihan sama vaikka virtsa olisi miten puhdasta, en siltikään halua lasteni leikkivän kusisessa pallomeressä. Ja se, että lapsi on tuonkaltaisessa leikkipaikassa ilman housuja, paljaalla pepulla, on mielestäni asiatonta. Olkoonkin pikkuinen lapsi kyseessä. Kotona voi juosta nakuna mutta HopLopissa ei.
Onko se ihan mahdotonta laittaa noinkin pienelle, vaikka miten " päiväkuivalle" , lapselle vaippa, tai sitten pitää huoli siitä että vie lapsen tarpeeksi usein pissalle? Ja vaihtovaatteet edes voisi olla mukana, ja vanhempien tehtävä on kyllä käydä kertomassa henkilökunnalle jos lapsi pissii pallomereen.
Vierailija:
Kerran vaan rupes ällöttämään todella, kun pienempien leikkialueella pikkuinen tyttö pissasi pallomereen. Tyttö (ehkä 1,5-2v9 oli yksin leikkimässä, isä joi kahvia ja luki lehteä. Tyttö taapersi isänsä luo ja ilmeisesti selitti, että pissat tuli housuun. Isä nappasitytöltä märät pikkarit pois ja meni hakemaan henkilökunnalta muovipussia. Sen jälkeen tyttö meni jatkamaan leikkimistä ja isä jatkoi lehden lukemista.Henkilökunta tuli tietoiseksi asiasta, vasta kun menin sanomaan. Pienten alueen pallomeri suljettiin mutta mitään siivoustouhuja ei aloitettu. Ja tyttö viipotti leikkimässä paljaalla pepulla.
Meidän lapset siirtyivätkin sitten leikkimään isojen puolelle.
Vierailija:
Me oltiin kerran paikalla, kun tapahtui samanlainen episodi ja minä kävin myös kassalle ilmottamassa näkemästäni sen jälkeen pallomeri suljettiin.
taitaa olla juuri äidit joiden lapset kaivaa virikkeitä;) Ymmärrän jos sinne mennään huonolla ilmalla mutta kerrankin tulossa aurinkoinen päivä pitkästä aikaa.. tsiisös.