Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloittavien eskarilaisten vanhempia paikalla?

Vierailija
20.07.2007 |

Millaiset ryhmäkoot teidän kunnissanne on?

Minkä pituiset päivät?

Jännittääkö lapsesi eskariin menoa? Entä itse sitä, miten lapsesi pärjää?

Kuntamme eskarit on jaettu kolmeen ryhmään, joista poika joutui kauimmaiseen, vaikka puolen kilometrin päässä on koulu, jossa toimii eskariryhmä. Kuljetus on järjestetty, mutta vielä en ole saanut tarkempia aikatauluja.

Eskaripäivät on 8-14, eli pidempiä kuin ekaluokkalaisilla. Tosin perjantait on vapaita. Ryhmässä on naapurin lapsia ja vanhoja kerhokavereita, että tuttu porukka tulossa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat päivähoidossa joka tapauksessa. Eskariin menevää jännittää, luonnollisesti. Päivät ovat sellaisia kuin minunkin. Kyseessä on vuorohoitopäiväkoti ja opetusta on aika pienissä ryhmissä tästä johtuen.

Vierailija
2/6 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Millaiset ryhmäkoot teidän kunnissanne on?

Minkä pituiset päivät?

Jännittääkö lapsesi eskariin menoa? Entä itse sitä, miten lapsesi pärjää?

Meillä on esikoistyttö menossa eskariin. Eskari on samassa päiväkodissa, missä meidän lapset olleet vuoden verran hoidossa, joten paikka on vanha tuttu, samoin kuin osa tulevista eskarikavereistakin ovat vanhoja päiväkotikamuja :).

Eskariryhmästä on tulossa aika iso, 21 lasta. Eskaria on joka päivä klo 9-13, mutta meidän lapset ovat kokopäivähoidossa 7.30-16 eli eskariaika on päiväkotipäivän keskellä.

Tyttö on kovasti innoissaan eskariin menosta, ei malttaisi odottaa kesäloman loppumista :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ryhmään tulee sitten srk-kerhosta muistaakseni 4 tuttua tyttöä, joten ihan iloisin mielin odotamme eskarin alkua. Päiväkodissa on myös kaksi muuta eskariryhmää, joissa 20 eskarilaista/ryhmä.

Päivä alkaa tietääkseni 8:45 ja loppuu 12:45, perjantaisin ei ole tunteja, mutta päiväkotiin saa toki mennä jos haluaa. Minä olen ajatellut pitää tytön silloin kotona ellei heillä sitten ole joku tosi kiva juttu suunnitteilla.

Lapsi ei mielestäni juuri jännitä eskariin menoa, ei ainakaan vielä, voi olla, että lähempänä sitten. Minua taas hieman jännittää, vaikka kerhossa on mennytkin tähän asti tosi kivasti ja lapsi on siellä hyvin viihtynyt.

Vierailija
4/6 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytännössä samassa paikassa kuin oli viskarinakin. Eskarit ja viskarit + osa 4-vuotiaista ovat yhdessä päiväkotiryhmässä silloin, kun ei ole eskaria. Joten hyvin tuttua lapselle jo aiemmilta vuosilta, saivat vielä keväällä osa viskarilapsista olla eskarissa tutustumispäiviä. Lapsi menee ja tulee mun ja miehen työhön menojen ja paluiden mukaan.

Vierailija
5/6 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan vielä ole sanonut jännittävänsä, pikemminkin on innoissaan, on hyvin sen tyyppinen että kaikki uusi tieto ja oppiminen kiinnostaa:)

Ryhmässä tulee olemaan 10-11 eskaria ja 11kpl 5v lasta, ovat käsittääkseni kaikki tuttuja menneeltä kaudelta (lapseni aloitti pk viime syksynä). Ja siis sama pk ja ryhmätilakin tulee olemaan, täditkin tuttuja.

Luottavaisin mielin olen, meni niin hyvin tuo edellinen kausi ja lapsi saanut kehuja mm keskittymiskyvystään:)

Pk on meiltä kotoa matkaa sellaiset 250m.

Vierailija
6/6 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainakin elokuun ajan lapsen päivä on vain sen eskarin pituinen eli 4 max 5h/pvässä. Sen jälkeen 7-8h pituinen.

-6-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän